SekcijeVijesti Analize Knjižnica Ekonomija Kultura PovijestZnanost
Naslovnica Vijesti Analize Kartice znanjaSlika danaBrzi preglednik Interaktivna karta svijeta Listanje tema TražilicaPretplata Login
Želite li besplatnu pretplatu za advance.hr?
Nudimo Vam besplatni i potpuni pristup advance.hr sadržaju, u probnom periodu od 7 dana - evo što trebate učiniti:
1) Pošaljite e-mail na info@advance.hr s naslovom "Probna pretplata"
2) U e-mailu navedite kakve biste tekstove voljeli čitati na advance.hr - cilj nam je ponuditi što kvalitetniji sadržaj našim pretplatnicima i Vaše želje su nam stoga vrlo bitne.

Nakon što administrator pregleda Vaš zahtjev poslat ćemo Vam korisničko ime i lozinku za pristup - nakon toga na nama je da Vam u tih tjedan dana predstavimo kvalitetan sadržaj zbog kojeg ćete, nadamo se, poželjeti postati jedan od naših stalnih pretplatnika.

Zatvori ovu obavijest (više se neće prikazivati)
Svijet » Europa » Njemačka    7. prosinac 2017|13:53

Iz Berlina tvrde kako je vrijeme za novu vanjsku politiku koja odgovara "interesima Njemačke, a ne SAD-a"

advance.hr
   20
Foto: Sigmar Gabriel
Zadnje vijestiOd pograničnog emirata do svjetske supersile - teritorijalna ekspanzija Osmanskog carstvaStotine desničarskih ekstremista marširalo glavnim gradom Bugarske u znak sjećanja na pro-nacističkog generalaIzraelski zračni i tenkovski napadi diljem Pojasa Gaze nakon eksplozije bombe u kojoj je ranjeno nekoliko izraelskih vojnika: Ubijeno najmanje dvoje PalestinacaNetanyahu na sigurnosnoj konferenciji u Njemačkoj mahao komadom navodno srušenog iranskog drona: "Gospodine Zarif, prepoznajete li ovo? Trebali biste jer pripada Vama"Danska militarizira Baltik - problemi za Rusiju, ali i za NjemačkuPutnički zrakoplov sa 66 osoba srušio se u Iranu - nema preživjelihTko je naredio napad na pro-američke snage na istoku Sirije što je rezultiralo američkim zračnim udarom i pogibijom stotina? Američki ministar obrane Mattis: "Ne pitajte mene jer ja ne znam"Trump se obrušio na FBI: "Dok trošite vrijeme nastojeći dokazati nepostojeći dosluh između Rusije i mene propustili ste spriječiti masakr u Floridi - to je nedopustivo"Karl Haushofer i teorija Geopolitik: Intelektualna osnova upotrijebljena za teritorijalnu ekspanziju Trećeg ReichaNastavlja se izgradnja argumenta za američki udar na sirijsku vojsku - H.R. McMaster u Münchenu: "Assad opet koristi kemijsko oružje, javne informacije to potvrđuju"Bivši američki ministar obrane William Perry: "Širenje NATO-a prema istoku bila je pogreška kao što je i današnji neprijateljski stav prema Rusiji"Američka kultura oružja i masovna ubojstva Ruski MVP Lavrov: "SAD je odlučio ostati u Siriji zauvijek, kao i u Iraku i Afganistanu"Njemački MVP Sigmar Gabriel predlaže popuštanje sankcija prema Rusiji navodeći kako je to preduvjet za okončanje sukoba na istoku UkrajineSpecijalna američka istraga podigla optužnice protiv 13 ruskih državljana koje se optužuje za "kriminal i špijunsku zavjeru" po pitanju utjecanja na američke predsjedničke izbore 2016.Stotine mrtvih i zračni napad koji mijenja sve: Koliko je zapravo Rusa ubijeno u američkom udaru na istoku Sirije?Američki admiral poručio kako se SAD mora pripremiti za rat s Kinom: "Njihov cilj je potkopati međunarodni poredak, ne samo regionalno već i globalno"Je li ovo kraj političke karijere dugogodišnjeg izraelskog premijera? Policija tvrdi kako ima dovoljno dokaza da se podigne optužnica za korupciju protiv Netanyahua - prosvjednici na ulicama Tel Aviva traže hitnu ostavkuTurska i SAD dogovorili popravljanje bilateralnih odnosa: "Imamo iste interese u Siriji"Analiza: Hoće li novi rusko-saudijski energetski dogovor zaista biti geopolitički zaokret stoljeća?
Njemački ministar vanjskih poslova, Sigmar Gabriel, poručio je ovog tjedna kako bi Njemačka trebala voditi vanjsku politiku koja više odgovara njenim interesima, a ne interesima SAD-a.

Naime, postalo je jasno da su se odnosi između Berlina i Washingtona pogoršali otkako je na vlast u SAD-u došao Donald Trump, no ovo je do sada možda i najkonkretnija izjava jednog visokog njemačkog dužnosnika.

Nema sumnje kako se Trump zamjerio Njemačkoj - optužio je Njemačku za preveliku trgovinsku razliku sa SAD-om te tvrdi kako Berlin duguje veliki novac NATO-u.

Zanimljivo, Njemačka se jako dobro slagala s američkom vanjskom politikom dok je Obama bio na vlasti, a vanjska politika se od onda i nije toliko promijenila. Što dakle smeta Nijemce? Ekonomske promjene, dakako, primjerice Trumpov otpor prema sporazumima o slobodnoj trgovini (koji Njemačkoj, kao velikoj izvoznici, jako odgovaraju).

Za vrijeme govora njemački MVP Sigmar Gabriel poručio je: "Tradicionalna uloga zaštitničkog SAD-a počela se mrviti. Ukoliko se SAD povuče s međunarodne pozornice to neće biti samo sada, to će trajno promijeniti SAD i neće biti drugačije nakon idućih izbora".

Očito je kako Njemačka zapravo želi snažan SAD koji se upliće u globalna pitanja i trenutačnu vlast u Berlinu ljuti što bi se Trump mogao "povući s globalne pozornice". Razlog je, kako smo već i spomenuli, primarno ekonomski, i zbog te činjenice danas dolaze pozivi za jačanjem njemačke vanjske politike.
izvor(i): www.reuters.com | AP | Bild | AFP
Komentari (20):
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja:
Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
+3
sljuka
19:12 | Subota - 09. 12. 2017
Ma ovo je prica da se odrzi broj glasova koje ima ovaj lik. Sve ce biti kao sto je do sada bilo.
0
vjur
23:31 | Petak - 08. 12. 2017
Data,
hahaha, dobro ti je rođak i rekao.
+4
Data
20:46 | Petak - 08. 12. 2017
Da je kod nas barem četvrtina Njemačke, ali nije to ni bitno.
Pošaljem ja rođaku koji je skoro 30 godina u Njemačkoj ovaj tekst sa komentarom, nije valjda da polako dolazile sebi, a on mi na to odgovara. "Ovaj se u Njemačkoj pita koliko i ja"
+3
vjur
17:47 | Petak - 08. 12. 2017
Data,
Nije baš jednostavno ni u Njemačkoj naći odgovarajuci posao, mislim da je ovoga momenta preko 5% ili oko
2,5mil. nezaposlenih, ali u poređenju s nama oni su super.
Što se poslova tiče, mislim da nije bitno kod koga se radi, bitno ja da taj sve uredno i na vrijeme plaća.
+3
Rimad
15:55 | Petak - 08. 12. 2017
@vijur
slažem se, imaš pravo (ti).
+1
Data
14:10 | Petak - 08. 12. 2017
Kolega vjur, Njemačka ima hronično manjak radne snage na svim pozicijama i zato hrpa stranaca radi tamo uključujući i sa Balkana i većina nosi pare u svoje matične zemlje, e to je gubitak. Ne mislim da je je to šteta što su izgubili posao tamo zato što ima posla gdje god pogledaš. Bolje da rade u svojoj privredi i razvijaju je i ostanu pare kući, nego da budu posluga američkim vojnicima.
+3
vjur
11:51 | Petak - 08. 12. 2017
Rimad,
jedna molba, ako može za u buduće bez persiranja i tih formalnosti, "Vi,Vas,Vaš" isl. Dovoljno je bez uvreda i psovke, sve ostalo nemam ništa protiv, a nadam se ni ti, da bude sve na "ti i tebe", ako smo prave kolege, možda nekada različitih mišljenja, ali ipak kolege.
+4
Rimad
11:34 | Petak - 08. 12. 2017
@vijur
kolega, vidim da su Vas masmediji dobro impregnirali te da vjerujete u ono što pišu. Tako ste stvorili svoj pogled na svijet bajne demokracije u kojem narod odlučuje, a ne neke "cion-amero-masonske i slične organizacije" Svijet u Vašoj glavi zapravo je divan i ja bih se odmah složio živjeti u njemu, ali ima jednu sitnu manu: nije istinit.
Nećemo se dalje uvjeravati tko je u pravu, to će pokazati budući događaji. Više bih volio da ste Vi, premda znam da sam ja.
0
vjur
11:01 | Petak - 08. 12. 2017
Jučer je gospon Schultz izašao u javnost u ime SPD-a s jednim super prijedlogom, naime prijedlog nije nov, ali nikada nije potaknut od strane najviše politike. Po ugledu na SAD, da se krene u stvaranje Sjedinjenih Europskih Država, s jednim Ustavom, što bi moglo značiti i s jednom vladom. Tko nije i ne podržava zajednički Ustav treba i mora istupiti iz SED-a. Držim da je ideja u perspektivi jako dobra i održiva, i svi oni koji se s tim ne slažu ostaju van. Potpuno u pravu, pa ne može se igrati nogomet s tim da neki igraju po pravilima rukometa, odnosno što je drugom zabranjeno meni je dopušteno eto ja igram po drugim pravilima. Istupi i idi tamo gdje se igra rukomet, ovdje je u pitanju nogomet. Nadam se brzoj realizaciji, i napokon nešto pokretačko i futurističko.
0
vjur
09:54 | Petak - 08. 12. 2017
Do danas Njemačku je napustilo skoro 80% vojske SAD-a. Minimalni rest staciniranih je tu za održavanje tehnike i borbene gotovosti, ali bez ikakve nazočnosti ročnika, znači samo profesionalni časnički i dočasnički kadar. Što je Njemačka time dobila. Dobila je psihološku i moralnu satisfakcija; možemo dalje sami, sve je pod kontrolom i nema više nikakvih potreba za tutorstvom. Da li je Njemačka time što izgubila? Dolaskom Američke vojske u Njemačku bilo je potrebno obezbjediti tisuće hektara površine za izgradnju tisuća novih i potpuno opremljenih stanova za koje je država redovno ubirala najamninu. Tisuće Njemaca bilo je unutra zaposleno na održavanju postrojenja i objekata kao što su: električari, vodoinstalateri, mehaničari, moleri itd. Svi su oni bili zaposleni kao civili u vojarnama imali ugovore sa SAD vojskom i od njih dobivali plaću. Isporuka struje, vode, plina, telefonskih usluga također je išla isključivo od njem. firmi, koji su te usluge dobro naplaćivali. To je što se tiče iznutra. Što se tiče izvana, oko vojarni diljem njem. bilo je na stotine dućana, restorana, hotela itd. sa stotinama uposlenika. Kako su tu živjele cijele obitelji američkih vojnika, izuzev ročnika, kompletna kupovina je za obitelj bila je u dućanu kao i normalni stanovnici njem. Njihovim odlaskom, na stotine uposlenih u vojarnama ostalo je bez posla, više od 90% objekata, dućana, restorana je bilo također zatvoreno zbog nedostatka mušterija. Financijski gubitak Njemačke mjeri se u milijardama. Sve navedeno nije moje subjektivno mišljenje nego stvarna stanje po odlasku amera. Sada svako za sebe treba odvagati da li je Njemačka više izgubila ili dobila njihovim odlaskom.
Po pitanju kompletnog napuštanja Njemačke od strane SAD-a, ukoliko uslijedi zahtjev njemačke vlade de SAD napusti njem. ovi će to morati u zadatom roku i napraviti bez ikakvih uvjeta. Svi neki "tajni ugovori, tajne okupacije, cio-amero-masonske i sve ostale organizacije", su obične gluposti, proizvod nečije osobne mašte koja sa stvarnošću nikakve veze nema.
P,S. Dio objekata napuštenih vojarni je porušen, dio saniran za prihvat izbjeglih, a dio privatiziran. Ono na čemu je njem. milione zarađivala, danas što je ostalo u njenom vlasništvu zato izdvaja milione.
+8
Rimad
19:58 | Četvrtak - 07. 12. 2017
@gamoc
Kažeš "ako njemačka vlada to zatraži američka vojska i Nato će se povući iz Njemačke".
Kvaka je u onom "ako", a valja ga čitati kao "nikako" ili "nikada". Prouči malo dublje slučaj pa ćeš uvidjeti da to njemačka vlada ne može niti ne smije zatražiti, jer joj to sprečavaju ugovori sklopljeni nakon rata. Američka vojska se može povući iz D. samo ako to CION-AMERIČKA (cion-usanski) režim odluči. Teretski, još bi se i mogla povući iz NATO, recimo nekim općim referendumom, ali štos je u tome da je u Njemačkoj zabranjen referendum (kao, fol, zbog straha da narod ne dovede novog Führera!). A vlada neće nikada zatražiti izlazak iz NATO, jer vlada nije narod, vlade (streanke) u demonkraciji vladaju uvijek i svugdje protiv naroda, a za interese plutokracije, I to nažalost nije rezultat akademske rasprave iz udobne fotelje već je to žalosno stanje stvari svakodnevnice Europe i svijeta.
Dakle, pusti na stranu stranu teoriju "ako" tipa. U Njemačkoj je usanska vojska, to je činjenica. (Nije u Francuskoj, na primjer). Njemačka ne može graditi jaku vojsku jer bi je odmah optužili za remilitarizaciju i aspiracije prema susjedima. I tako je drže u šaci, a preko nje i cijelu Europu.
+5
K.Trout
18:20 | Četvrtak - 07. 12. 2017
Svaka čast, Hamza, sve si rekao.
+10
Hamza_XXL
18:03 | Četvrtak - 07. 12. 2017
Gamoc uglavnom kod mene imas pluseve, ali mislim da ovoga puta nisi upravu. Prvo, Njemacka nije neka drzava na baterijama koja je nesposobna da sebi osigura zastitu kao sto su to Saudija (uvijek ih cuvaju iznutra Pakistanci, a izvana Amerikanci) ili Katar, pa cak i Poljska. Jedna ekspertiza kaze da Japanci mogu napraviti atomsku od nule za 16 dana, to bi mogli i Svabe barem za mjesec dana. Ostalo klasicno nairuzanje vec proizvode s respektabilnim kvaliteom. Brza serijska proizvodnja istog u vecem obimu im ne bi bio nikakav problem.
-7
gamoc
17:49 | Četvrtak - 07. 12. 2017
Smanjite doživljaje jer nije sve baš tako,
ako njemačka vlada to zatraži američka vojska i Nato će se povući iz Njemačke.
Ali njemačka vlada to neće nikada zatražiti jer je ovako kako je Njemačka sigurnija.
Politika se ne vodi emocijama već jedino i samo interesima i odnosima snaga.
Njemačkoj nije u interesu, nacionalnoj sigurnosti nije u interesu, da joj iz zemlje otiđu saveznici. Pa čak i jedna Poljska,Litva i drugi traže ne da oni odu već traže da im dođu u zemlju saveznici.
Nekome se to može sviđati, nekome ne, no jedno je imati odgovornost za državu a sasvim je drugo akademska rasprava iz udobne fotelje.
+10
Rimad
17:05 | Četvrtak - 07. 12. 2017
Sovjetska vojska se povukla iz Njemačke. Usanska nije. Njemačka je okupirana dvostruko: vojno(usanske baze, NATO) i ekonomski (burze, međunarodno financijsko tržište
Zato Njemačka i vodi politiku koja odgovora interesima okupatora. Svoju ni ne može. I to je to. Samo Gabriel to ne smije reći tim riječima.
+8
JollyRoger
16:57 | Četvrtak - 07. 12. 2017
U raspodjeli moci kakvo je danas, nista to ne ide bez kicme, a kicma je jaka vojska, EU ako to ne napravi ispada ko neka fina damica na gradilistu.
+7
shumadinac
16:53 | Četvrtak - 07. 12. 2017
@MAKEDONAC MKD
Cicero je dobro primetio: kako je moguće da javno prizna da ne vode politiku u interesu Nemačke - za čiji interes radi vlast ako ne za svoj narod? Iz tog ugla gledano izjava je u najmanju ruku "čudna".
+12
MAKEDONAC MKD
16:17 | Četvrtak - 07. 12. 2017
@Cicero - . . . i neće da vodi, jer je okupirana od SAD i nema gde da mrda, osim povremeno i ovako, verbalno.
+4
Makistar
16:10 | Četvrtak - 07. 12. 2017
Tako Trump pokreće svjetske promjene. Iz imperije se udaljavaju evropske zemlje, zbog odnosa prema Palestincima za očekivati je da će i arapske, Turska im je već počela okrećati leđa zbog toga i odnosa prema Kurdima, Trump ulazi u sukob čak i sa britanskom premijerkom... jedino sa Izraelom je odnos pojačan, ali ako američki vojnici i građani počnu plaćati zbog izraelskog slavlja oko Jeruzalema...i zbog toga SAD je zatražio od Izraela da suzdrži službenu reakciju. Situaciju iskorištava Rusija da približi sebi muslimanske zemlje, počevši sa najnovijim razgovorom Erdogana i Putina.
+10
Cicero
16:00 | Četvrtak - 07. 12. 2017
Trebala bi voditi politiku koja vise odgovara Njemackoj nego SAD-u.
.
Kako je moguce da ovakvo priznanje uopce iskazu javno?! "Trebala bi, ali jos ne vodi".
Poštovani, za objavu komentara morate biti advance.hr pretplatnik
Pristupite kompletnom advance.hr sadržaju,
svim tekstovima, za svega 90kn,
preplatite se već danas!
copyright advance.hr 2018 | Impressum | uvjeti korištenja
Gvineja Bissau - zemlja gdje mafija posjeduje državu
Bitka za Jadran je završena, a SAD sada želi cijeli Balkan
Željeznica Adis Abeba-Džibuti kao simbol rastućeg kineskog utjecaja u Africi
"Čestitamo, sada ste dio tima": Kako korporacije, poput sekti, masovno ispiru mozak svojim zaposlenicima
Keltski tigar: Kako je Republika Irska od siromašne i zaostale zemlje postala država blagostanja s najvišim rastom BDP-a u EU i privlačno odredište za milijune migranata
Utrka u hipersoničnom naoružanju - Amerikanci, Rusi i Kinezi razvijaju oružja super razorne moći koja će promijeniti geopolitičku scenu
Težak put do ujedinjenja Cipra
Moldavija i nadolazeće vrijeme velikih vanjskopolitičkih zaokreta malih država
Opasniji od stojećih vojski: Što su to lešinarski fondovi? O nemilosrdnim proždirateljima posrnulih država i korporacija
Od dječaka koji je prodavao peciva od sezama do najmoćnijeg čovjeka u državi: Politički uspon Recepa Tayyipa Erdogana