Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Iran odbacuje pregovore s Trumpom i umjesto toga fokusira se na jačanje obrane: "Već idućeg mjeseca predstavit ćemo nove lovce i naprednije rakete"

Iran odbacuje pregovore s Trumpom i umjesto toga fokusira se na jačanje obrane: "Već idućeg mjeseca predstavit ćemo nove lovce i naprednije rakete"

Iranski ministar obrane poručio je kako će idućeg mjeseca Iran predstaviti novi vojni zrakoplov, lovac domaće proizvodnje. Također je poručio kako Iran nastavlja proizvodnju novih raketa s pojačanim kapacitetima. Ovo je ujedno i odgovor na američke sankcije koje imaju za direktan cilj zaustaviti iranski raketni program i iranski utjecaj u regiji.

U isto vrijeme iz iranske mornarice navode kako su po prvi puta uspješno postavili novi napredni obrambeni sustav na ratne brodove. I ovo je direktan odgovor SAD-u jer napetosti već neko vrijeme rastu na prostoru Perzijskog zaljeva - naime, Iran je sugerirao kako bi u slučaju još većeg američkog pritiska mogli zatvoriti Hormuški tjesnac, izuzetno važan pomorski trgovinski prolaz, a iz SAD-a poručuju kako su spremni i silom garantirati slobodu prolaza kroz Hormuz.

Iz Irana jasno daju do znanja da ih ne zanimaju pregovori sa SAD-om te se umjesto toga fokusiraju na jačanje obrane. "Naš glavni prioritet je razvoj raketnog programa. Na dobrom smo putu, no trebamo još razvoja", istaknuo je iranski general Amir Hatami.

Izvori:

Reuters

Komentari

(23):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Grupiraj odgovore: | Prikaz:
  1. -1
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:56 | 21.08.2018.
    Off topic uz izvinjenje:
    Pročitao sam nekoliko puta "šta je rekao Jolly", čak posumnjao u daltoniju, ali ne, izgleda da antimilitaristični i skeptični govor teško podnosimo. Nadam se da je "stari borac" Jolly osposobio svoj epitel da bez traumi to podnese.
    Solidariziram..!
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    marsi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:50 | 20.08.2018.
    ako iskljucimo nuklearno oruzje a trebalo bi iako je tesko reci da racionalnost ima uopce smisla u vojnim doktrinama dosad koncept konvencionalnog rata u slucaju irana je neizgledan matematicki minus u odnosu na ulozeno moguca su mozda iznenadjenja u primjeni oruzani sustava kao da je tenk avion pjesak rat kome odgovara rat s iranom taj i odredjuje arsenal za primjenu irak libija avganistan uskoro venezuela i sl zar nije promjena rezima a sta mi znamo
    Prikaži cijeli komentar
  3. +6
    chavez
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:03 | 19.08.2018.
    Moze Netko pročitati članak o nafti i standard oil pa onda se vratiti na ovaj članak i komentirati
    Prikaži cijeli komentar
  4. +10
    dinb
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:46 | 19.08.2018.
    U slucaju napada amera na Iran , Rusija bezuvjetno staje na stranu irana . Nije u pitanju ljubav ili simpatije nego interes. Ukoliko bi ameri srusili sadasnju vlast i postavili svoje poslusnike ( dupelisce ) na celo drzave , automatski bi bili u mogucnosti ozbiljno ugroziti Ruse . Zapravo , povecali bi proizvodnju nafte u iranu do te mjere da ruska nafta ne bi nikome nedostajala i samim tim mogli bi da uvedu embargo svima koji kupuju rusku naftu i tako unistili rusku ekonomiju .
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +8
    chavez
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:04 | 19.08.2018.
    @dinb
    Neće bezuvjetno nego ce ih naoružati kao S Koreju i Vietnam
    Prikaži cijeli komentar
  5. +10
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:51 | 19.08.2018.
    Jolly pa nečeš nas ubediti. Djabe ti pokušaji.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +7
    davok
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:53 | 19.08.2018.
    Ne tako davno (negdje prije drugog raketiranja Sirije od strane saveznika) Putin je rekao nesto tipa kako je nuklearni napad na saveznike Rusije isto sto i napad na RF, te da ce RF uzvratiti na taj napad. Smatra li se Iran saveznikom RF-a?
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 4
    +21
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:03 | 19.08.2018.
    @davok
    Ni Rusija pa ni Kina ne bi mirno gledale potpuni poraz Irana i smjenu vlasti u Teheranu. Jer potpuni poraz Irana promijenio bi stratesku ravnotezu na BI u korist Amerike i satelita.
    Ekonomske sankcije, vojni ograniceni sukob konvencionalnim i taktickim oruzjem - da, to je tolerable - ali napad na Iran nuklearnim i strateskim naoruzanjima to se ne bi tolerisalo ni od Moskve ni od Pekinga.
    Prikaži cijeli komentar
    -11
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:17 | 19.08.2018.
    @davok
    Tko su sluzbeni saveznici rusije?
    Da li su Iran i Rusija potpisali neki sporazum kao sto npr NATO ima article 5? ili Kina ili netko drugi od Ruskih "saveznika"?
    Koliko ja znam samo ovo su pravi vojni saveznici Rusije
    en.wikipedia.org/wiki/Collective_Security_Treaty_Organiza...
    Prikaži cijeli komentar
    +12
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:38 | 19.08.2018.
    @JollyRoger
    Zasto mora biti SLUZBENI saveznik Rusije?
    DOVOLJNO JE da Putin kaze da su Iran i Rusija saveznici...
    Da li je Sirija bila SLUZBENI saveznik Rusije,kad se Rusija umijesala..
    Čemu sluzi ta protokolarna retorika....NIČEMU...
    Kod amera NE VRIJEDE ni zvanični ugovori koji potpisu i čak oni sami i ostale glavne drzave svijeta....
    Mislis da Rusija nije toga svijesna....SVIJESNA JE,i te kako svijesna tako da ta protokolarna retorika « sluzbeni saveznici » nikakvog značaja nema.
    Mnogo je jače i opasnije kad Putin kaze samo ko napadne ruske saveznike kao da je napao Rusiju...
    Sad ostaje da se nagadza koliki je ko ruski saveznik....Ne mi,nego svi oni koji bi zeljeli nesto napraviti nesto radikalno...To se odnosi na napad na Iran.
    Slazem se sa Hamzom,mozda bi se tolerisali napadi konvencionalnim naoruzanjem,nuklearnim NE....
    Ipak,to je samo moja pretpostavka...ne mogu sa sigurnosću nista tvrditi,ali ne moze ni NIKO.
    Prikaži cijeli komentar
    +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:35 | 21.08.2018.
    @Nera-univ.
    ako je tako sto onda i formalno to ne stave na papir, Rusija stalno gura prosiriti CSTO, nudi, ali ljudi ne potpisuju.
    Sto se tebi osobno cini ozbiljnije, natov aritcle 5 koji garantira ulazak u rat svih saveznika ili ne formalni savez i rijeci politicara?
    mislis da ovi veliki ugovori oko vojnih saveza nisu opce bitni?
    Prikaži cijeli komentar
    Još 1 komentar u raspravi - prikaži sve
  7. +18
    shinobi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:40 | 19.08.2018.
    Još će Hormuski tjesnac postati "tjesnac sa željeznim dnom". Ispravno Iranci ne žele nikakve dogovore sa cionističkim lažovima.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +24
    lusiano
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:27 | 19.08.2018.
    Ne šljivi Iran SAD ni 1%.
    Samo jako dalje....
    Prikaži cijeli komentar
  9. -12
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:26 | 19.08.2018.
    raketna ekonomija
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 9
    +17
    dino10
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:56 | 19.08.2018.
    @JollyRoger
    A kakva treba da bude ekonomija, mozes li nam objasniti. Skoro 40 godina ih amerikanci maltretiraju i ucjenjuju. Nedaju im da disu.
    Prikaži cijeli komentar
    -13
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:06 | 19.08.2018.
    @dino10
    nece im puno pomoci, pogotovo sa masom koja zudi za boljim standardom, ali opet njima u obranu imaju pravo kad kazu da nemogu pregovarati sa trenutnom US administracijom, valjda ne znaju sto drugo vise, al nije da im pomaze oko bitnih problema koje imaju.
    Prikaži cijeli komentar
    +8
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:15 | 19.08.2018.
    @JollyRoger
    Kako im ne pomaze oko problema kojih imaju???
    Njihov najveći problem je mogući američki napad na njih.
    Sta je ovo,ako nije odvračanje od napada i bolja odbrana....a po pitanju ekonomije,svi imaju isti problem-američku ekonomsku agresivnost.
    Po tom pitanju ista nevolja ih zblizava,a to znači bas ono sto sam ti prosli put napisao:
    Kad jedan digne glavu,počnu i ostali dizati glavu...Amerika jeste moćna,ali mislim da protiv Kine,Rusije,Irana,Turske,zatim i Francuske i Njemačke,(a to su sve zemlje koje Amerika tlači naovaj ili onaj način),zaista imaju male sanse da bude u finalu pobjednik...
    Ne tvrdim nista,ali vidjećemo kako će se stvari dalje odvijati....nikad ne reci nikad.
    Prikaži cijeli komentar
    -12
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:26 | 19.08.2018.
    @Nera-univ.
    Najveci im je problem unutra ne izvana, a rakete im nece pomoci ako im se strah obistini.
    Sto se tice amerike i mogucnosti globalnih tektonskih pomaka, iskreno, ja ne vidim da je itko u mogucnosti zamjeniti ameriku danas,sto ne znaci da se ne mora obistiniti taj scenario gdje bi amerika propala, to im se moze dogoditi iznutra isto kao sto se i sssru dogodio iznutra, u tom scenariju ne vidim nikoga tko bi mogao preuzeti ulogu koju us ima danas i sto bi onda rezultat bio? vjerovatno jos gora globalna situacija i poluanarhija, jer koliko god US bio, opet ima neku kocnicu. Ako bi netko uspio doci do nivoa koji US ima i da ih zamjeni i da bude bolje ok, ali trenutno bi bilo gore da US implodira nekim slucajem.
    sto se ove liste nekih neprijatelja US-u, ovako ih vidim
    Kina svoj uspjeh duguje najvise US-u.
    Rusija nije prijetnja uopce, sto imaju, 1/15 gdp-a USa
    Iran - dovoljni su mu susjedi da garantiraju da nikad nece biti prevelika prijetnja za US
    Turska - ma oni su prijatelji
    Francuska i Njemacka - bliski saveznici, dijele iste temeljne ideje
    Prikaži cijeli komentar
    +5
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:33 | 19.08.2018.
    @JollyRoger
    Ne razumijem zasto u opste iko treba da zamjeni Ameriku danas????????????
    Prikaži cijeli komentar
    -8
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:50 | 19.08.2018.
    @Nera-univ.
    Ne treba, bilo bi bolje da imamo bolju alternativu, ali nemamo, u slucaju da amerika izgubi trenutni status, bilo dobrovoljno ili ne, mislim da bi svima bilo gore. I vidim da sve druge sile isto to smatraju i nitko ni ne zeli ugroziti americku hegemoniju, da isto vidim da se u mnogim sferama utjecaja konfliktni interesi americke velike strategije i npr ruske i kineske itd, a to i nije toliko iznenadjujuce, za ameriku me vise strah glupih neproracunatih poteza kojim ce sami sebe unazadit nego sto me strah da ce se dogoditi neki savez "potlacenih", pogotovo ne lista u kojoj su turska njemacka i francuska, a ni kina.
    Prikaži cijeli komentar
    +8
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:20 | 19.08.2018.
    @JollyRoger
    Da Amerika izgubi trenutni status mislis da bi svima bilo gore.Zasto bi bilo gore???
    Amerika,osim sto podrzava bezrezervno Izrael,ili ako hočes čak da kazem,da Izreal vlada Amerikom i ubire non stop plodove američke vojne pomoći,ili da je u svakom odnosu sa bilo kojom drzavom potpuno nepouzdana jer su to pokazali,smatras kad bi to prestalo da bi svijetu bilo gore....valjda smatras da sve drzave koje čine nesto za Ameriku,a protiv sebe,dozivljavaju neku vrstu posebne sreće,jer čine samim sebi nesto lose....
    Druga je stvar sto ti imas strah od novoga i potlačenih,ali to ne znači da bi bilo gore....
    I od kad su to Ameri na kočnici,kako to kazes???
    Da,znaju biti na kočnici,ali samo onda kad im se marinci,prilikom tlačenja počnu vračati u najlonskim kesama...a to znaju dobro i iranci.
    Joly,iznenadzujes me.
    Prikaži cijeli komentar
    +3
    korisnik17937
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:45 | 20.08.2018.
    @JollyRoger
    Pa ne treba nitko niti mijenjati Ameriku u ulozi svjetskog hegemona. Rusija nema tih ambicija, a možda niti Kina, mada njima malo toga što vjerujem. Multipolarni svijet je najmanje zlo.
    Prikaži cijeli komentar
    +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:31 | 21.08.2018.
    @korisnik17937
    problem je tko ce biti dovoljno jak da drzi red u multipolarnom svijetu, meni to vise izgleda kao dog eat dog varijanta, gdje ce se neki djelovi ratovati, a drugima se nece isplatiti mjesati i cekat ce da oni dobiju priliku ako netko oslabi, ukratko mislim da bi bio jos veci nered u svijetu. Ovako bar imamo US koja bar mora glumiti neke standarde i vrijednosti koje zagovara, uglavnom su licemjerni i failaju, ali bar su manje nego da nemaju tu kocnicu.
    Prikaži cijeli komentar
    Još 6 komentara u raspravi - prikaži sve
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.