Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Herman Van Rompuy: EU je jedina prepreka novom ratu na području bivše Jugoslavije

Odgovarajući na pitanja novinara i gledatelja za Euronews, povodom proslave Dana Europe, predsjednik Europskog vijeća Herman Van Rompuy istaknuo je kako nema budućnosti za demokraciju bez uporišta u EU jer, kako je naveo, "Europska unija nije samo čimbenik mira, nego i garancija za demokraciju" i to je razlog zašto su bivše komunističke zemlje ušle u Europsku uniju.
Novinar Alex Taylor napomenuo je kako je prošlog tjedna u razgovoru s ljudima iz Hrvatske doznao kako se neki ljudi počinju pitati da li Hrvatska stvarno želi ući u EU.
Na pitanje kako je moguće da EU proširuje svoje članstvo uslijed ekonomskih i financijskih problema, kao npr. s Hrvatskom i ostalim novim zemljama čiji će proces integracije biti vrlo bolan i težak, Herman Van Rompuy je odgovorio: "Bio je referendum i Hrvatska se vrlo pozitivno izjasnila za članstvo Hrvatske u Europskoj uniji."
Za zemlje bivše Jugoslavije vrijedi isto kao za ostale europske komunističke zemlje - one nemaju budućnosti bez demokracije čije je uporište EU, jer bi inače mogao opet izbiti rat, upozorio je Van Rompuy.
"Tamo je bio građanski rat, bilo je čak i genocida prije 15 godina i jedina šansa da se spriječi građanski rat u budućnosti je europska perspektiva. Naravno, oni moraju ispuniti cilj i ispuniti sve uvjete, ali njihova jedina budućnost je EU, inače bismo mogli imati rat u Europi."
www.euronews.com

Izvori:

www.euronews.com

Komentari

(73):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +3
    Volim Iran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:17 | 11.05.2012.
    Trebalo bi dignuti ustavnu tužbu pred Ustavnim sudom
    o legitimnosti referenduma o ulasku RH u
    Europsku uniju.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +3
    windmaster
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:55 | 11.05.2012.
    ne seri Van Rompuy! gluparaš ali stvarno previše, čega si ti predsjednik????
    Prikaži cijeli komentar
  3. +5
    naomi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:42 | 11.05.2012.
    Dosta je bilo laži i prijetnji!

    Na tzv.referendum je izašlo 43,58 od ukupnoga broja birača, pri čemu je od tih 43,58% za glasovalo 66% što je cca 29 % birčkoga tijela što je daleko od volje većine biračkoga tijela koje sami pojam referendum pretpostavlja. Dakle velika manjina glasača NELEGITIMNO odlučuje o sudbini cijele nacije što nema veze sa demokratskim načelima vladavine volje većine koja je izigrana izmjenama u ustavu istih onih koji su na NELEGITIMAN način ušli u Sabor,pošto u biračkim popisima postiji veliki postotak NEPOSTOJEĆIH birača,a u kojima se kao obvezujuća nameće de facto volja manjine biračkoga tijela.Dakle ne radi se o demokratskoj vollji većine već totalitarističkim metodama ustavnog inženjerinaga nametanja volje manjine.Građanima Hrvatske je nametnuta odluka totalitarističkim metodama.
    Ljudi ne razlikuju pojmove LEGALNOSTI i LEGITIMNOSTI, a oni se uvelike razlikuju što propagandisti uvelike koriste u oblikovanju javnog mišljenja,tj. nametanja mišljenja stoci koja nije kadra razmišljati kritički i vlastitim mozgom, pri čemu se u demokratskim društvima za razliku od totalitarnih LEGITIMNOST i te kako poštuje i uzima u obzir.Što se tiče LEGALNOSTI o njoj je izlišno i pisati jer je i Hitler ubijao po zakonu, koji je sam donio, dakle ubijao je legalno iako ne i legitimno.
    Dakle, promijenili su ustav radi izbjegavanja volje većine građana što i je definicija pojma referenduma.Referendum kao pojam koji se neopravdano koristi podrazumijeva volju većine biračkoga tijela,a ne većine izašle na birališta.
    Naime, u Zakonu u referendumu doista piše da je referendum valjan ako na njega izađe 50 posto plus jedan birač od sveukupnog broja birača, no sasvim druga stvar navodi se u Ustavu, koji je izmijenjen prije više od godinu dana. Naime, tamo jasno piše: 'Na referendumu se odlučuje većinom birača koji su pristupili referendumu.Točno je da Hrvatska u ovom trenutku ima Zakon o referendumu koji nije usklađen s Ustavom. Kada se dogodi takvo što, onda se primjenjuju direktno ustavne odredbe jer je Ustav iznad svakog zakona, pa i onog o referendumu. Da, Vlada hitno mora donijeti novi zakon, no kada u zakonu postoji odredba koja nije sukladna Ustavu, onda se primjenjuju ustavne odredbe.
    Oni koji su izglasali te ustavne promjene,dakle većina u Saboru(vlast i "oporba") su tim činom izigrali volju većine Hrvatskih građana koju su po Ustavu dužni zastupati,a ne zastupaju je.Dakle ne samo da su izglasali promjenu ustava nelegitmno,već i nelegalno.
    Prema tome,ako zaboravimo način na koji je promjena ustava donesena, referendum je LEGALAN po ovim "ustavnim promjenama" jer je ustav iznad zakona ,ali je REFERENDUM također NELEGITIMAN.
    Baš kako što su nelegitimni izbori sa biračkim popisom od skoro četvrtine nepostojećih glasača, ali je legalan po zakonu koji su donijeli ti isti, suprotno volji većine glasačkoga tijela, kao i na "referendumu" koja riječ po definiciji podrazumijeva volju većine birača.Dakle de facto o referendumu kao pojmu koji se neopravdano koristi se nije niti radilo jer svaka odluka bazirana na volji manjine biračkoga tijela ne može i NE SMIJE se zvati referendumom.
    Velika većina od preko 70% hrvatskoga biračkoga tijela nije dala glas za pristup EU.To je činjenica i nitko nema prava hrvatskim građanima lažno podmetati kako su se većinski odlučili za pristup EU jer je to notorna LAŽ neutemeljena na činjenicama.
    Dakle radi se o najobičnijem inžinjeringu političara koji ne priznaje volju većine biračkoga tijela kao osnove demokratskog poretka. Također dotični gospodin u članku iznad vrlo dobro zna da se radi o namiještanju putem najobičnijeg izvrgavanja ruglu same definicije referenduma od strane zastupnika izabranih na NELEGITIMNIM izborima tj. da je tzv. referendum NELEGITIMAN, a se čak drznuo i zaprijetiti izazivanjem novoga rata na ovim prostorima u slučaju da se građani s pravom pozovu na poštivanje volje većine birača, osnovna demokratska načela i prava tj. na LEGITIMNOST.Kako prijetiti ratom? Pa vidimo na primjerima Libije i Sirije kako se to radi.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +1
    Tupaq Amaru
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:45 | 11.05.2012.
    Jugoslavija se trebala raspasti jer je bila umjetna tvorevina, ali nije se trebala raspasti ratom. A uzroci su kod svjetske elite, jer je ista uočila mastan i lagan plijen na horizontu. U tu elitu spada i ova nakaza van Rompuy, kao i većina onih koja upravlja ovom drugom umjetnom, ali nemjerljivo opasnijom tvorevinom.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +4
    starlightmelody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:32 | 11.05.2012.
    Lopata: čitaj pažljivije. Nitko nam nije kriv - sve smo sami odradili. Samo što smo igrali kako su drugi svirali. Ili želiš reći da je nekom Srbinu iz Šumadije važno što se događa s nekim Srbinom iz Knina. Ili je nekom Slavoncu važno što se događa sa nekim Hrvatom iz Mostara? Toliko je važno da će napustiti posao, obitelj i otić ratovat, izgubit glavu, u drugu zemlju? Da li bi ti sad otišao braniti Hrvate u - ne znam, recimo na Kosovu?? Zašto bi bilo tko išao u rat, osim da brani sebe, svoju obitelj i svoj dom?
    Ponavljam - mi smo odradili posao koji su nam servirali.
    Jedini način da se dođe do vlasništva nad resursima i zauzimanja teritorije bivše Yu je upravo to - podjela među narodima. Pobjednik uzima sve - pogledaj tko je danas vlasnik svega. Nisu to ni Hrvati, ni Srbi, ni Bosanci, Crnogorci, Makedonci, Slovenci ... svi smo mi izgubili
    Prikaži cijeli komentar
  6. -1
    Lopata
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:41 | 11.05.2012.
    Tako je uvijek najbolje... kriviti nekog drugog, a ako toga nema (ili ga se nemoze imenovati, onda kriviti "onog iza zavjese'...
    Umjesto da se pronadje rjesenje za situaciju, mi jos uvijek hodamo okolo sa uperenim prstima ukazujuci krivce.
    Sada odjednom... svi su nam rasturili Jugoslaviju, a mi nit krivi nit duzni...
    Prikaži cijeli komentar
  7. +16
    starlightmelody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:50 | 10.05.2012.
    Ponovit ću pitanje: poslije kojeg građanskog rata nije usljedio napredak neke zemlje? Poslije kojeg građanskog rata je gospodarstvo poklonjeno strancima, resursi rasprodani??
    Još jedno pitanje: zbog čega se vode ratovi? Da li se vode zbog trošenja municije ili zbog osvajanja teritorije, preuzimanja vlasti nad resursima i iskorištavanja (robovske) radne snage?
    Možemo mi danima raspravljati o tome tko je "kriv" za rat, ali u bilo kojem konfliktu, netko se okoristi. Tko je profitirao zbog rata na prostoru bivše Jugoslavije? Sad samo nemojte reći da su to naši (ili njihovi...) političari, sitni šverceri, instant bogataši.... Ipak se radi o večim stvarima. Neću ponavljati ko papagaj o resursima, ali geostrateški položaj bivše države je također bitna stavka koju ne smijemo zaboraviti. Razmislite, da li bi nekadašnja "nesvrstana" država dozvolila da NATO istresa svoje smeće po Kornatima? Da li bi dozvolili da nam Njemci, Francuzi ili nekakav miš Herman određuju što ćemo raditi, koliko i kako ćemo proizvoditi.. Predugo je za nabrajanje...
    Samo se zapitajte još jednom" TKO DANAS UISTINU VLADA državicama sa prostora bivše Yu??
    Prikaži cijeli komentar
  8. +4
    FKZ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:56 | 10.05.2012.
    pa sve ti je.bem hermane da nije vas bilo ne bi bilo ni proslog rata
    Prikaži cijeli komentar
  9. +6
    gmzonit
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:48 | 10.05.2012.
    zaduzenost Hrvatske i ostalih bivsih republika zajedno je uracunajuci inflaciju mnogo vece negoli ex-YU dug a Hrvatska i nemoze proizvesti koliko je YU mogla. Stranci placaju ovdje porez ali profit ne ostavljaju nama, nose svijim predsjednicima
    Prikaži cijeli komentar
  10. +9
    JureM
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:32 | 10.05.2012.
    Hermane, ako Hrvatska uđe u EU, nećeš dobiti penziju.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +1
    Makarije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:57 | 10.05.2012.
    Da kolokvijalno. U tom je i problem.
    Prikaži cijeli komentar
  12. -1
    BackToMotika
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:55 | 10.05.2012.
    mislim ono sto kolokvijalno nazivamo komunizam.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +4
    Makarije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:51 | 10.05.2012.
    Komunizam je sistem koji nije ostvaren još ni u jednoj zemlji svijeta, tako da ne znam kako može biti kriv za išta.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +2
    BackToMotika
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:43 | 10.05.2012.
    da, komunizam je kriv jer je to sistem slab na infiltraciju laznih komunista. mogu oni provoditi kulturne revolucije i cistke ali oni najprijetvorniji ce se uvijek sakriti. u takvim cistkama najcesce nagrabuse najtvrdji idealisti koji nisu spremni na laz i prijetvoru.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +6
    Makarije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:37 | 10.05.2012.
    Dragane, stvarno si naivan. Naravno da komunizam nema veze s time, več poturice uhljebljene unutar tadašnje partije. Danas su komunisti, sutra krščani, a prekosutra će naučit kuran napamet ako treba. Jebe se njih za išta. Daj im 100 maraka i bit će šta treba.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    Dragan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:23 | 10.05.2012.
    A onda su Šefovi eu država mnogo fini ljudi, pošto oni nisu preobučeni komunisti?
    Gluposti, ovi naši su loši, ali su male bebe za zapadne, od kojih i primaju naređenja za sve što rade. Kakve veze ima komunizam sa tim?
    Prikaži cijeli komentar
  17. -1
    Makarije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:37 | 10.05.2012.
    Slažem se BackToMotikinim komentarom. Radi se o komunistima preobračenima na kršćanstvo i kapitalizam potpomognutim sa sitnim švercerima iz inozemstva.
    Prikaži cijeli komentar
  18. 0
    BackToMotika
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:22 | 10.05.2012.
    rat se dogodio jer je vladajuca klasa unutar komunistickog establismenta procijenila da joj je kaos najbolji nacin da se uspostave kao vladari zapadnog tipa.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +6
    Taranis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:55 | 10.05.2012.
    Ova fizicka i emotivna rugoba ima puna usta demokracije, a sam nije izabran (osim od bankara koji su ga postavili), a njegova maticna Belgija je poznata po tome sto nema vladu i kompletna je farsa od demokracije. Ne znam da li ce covjecanstvo uspjeti stati ovakvim mamlazima na kraj, ali dok se to ne desi, nece biti napretka.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +5
    kvadrat
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:48 | 10.05.2012.
    Dojmljivo je kako su komentari usmjereni samo prema jednom zakljucku: za rat na prostoru bivse jugoslavije nije kriv nitko drugi osim EU. Oni su sve to zakuhali, a mi, eto, miroljubivi kakvi jesmo, prihvatili smo izazov. Milosevic je jadan pognute glave izvrsavao naredbe europskih glavesina. Iako mi je koncept EU odbojan i jasno je cemu sluzi, jos su mi odbojniji komentari koji njih krive sto smo mi bili budale. S tim jeftinim imaginarnim vanjskim neprijateljima ovdje ce biti rata i rata, ne zato sto su oni nama isprali mozgove, nego zato sto smo mi morali nesto nauciti iz rata koji se dogodio, a naravno, nismo naucili nista. Sad kao ne bi smjeli biti razjedinjeni?! Nema do katarze. Ne znam sjeca li se itko od vas onog skeca iz top liste nadrealista u kojem bosanci ismijavaju stanje u susjednoj zemlji i kroz duhoviti pregled salju poruku: nema sanse da se ovdje desi tako nesto, nismo poludili kao oni, zajedno smo skupa i te gluposti. Naravno, poludili su i oni i to, vjerovali ili ne, bez uplitanja europskih "zlocinaca" kako ih neki ovdje zovu. Sve te price i nepriznavanje vlastite krivice podsjeca me na onu iz slucaja klinaca koji su se potukli u razredu i kad su ih poslije pitali zasto su to napravili, ovi su se pravdali da nisu krivi oni nego uciteljica koja nije bila tamo da ih razdvoji.
    Prikaži cijeli komentar
  21. -2
    Franco Algodon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:29 | 10.05.2012.
    @Varljivo_Sunce: za one koji ne drže glavu u pijesku!

    fizzit.net/posao-i-financije/posao-i-financije/1280-p...

    Državni dug Republike Hrvatske danas iznosi 5.9 milijardi eura. Onaj famozni dug od 46 milijardi kojeg mediji učestalo spominju u cilju stvaranja defetističkog raspoloženja i uvjerenja da Hrvatska samo što nije propala je zapravo bruto vanjski dug koji se odnosi na ulaganja stranih investitora i sve one financijske obveze koje osobe i tvrtke u Hrvatskoj imaju prema nerezidentima. S druge strane, središnji državni dug Jugoslavije iznosio je oko 22 milijarde dolara krajem osamdesetih što morate multiplicirati nekoliko puta kako bi dobili današnju vrijednost. Sada stavite brojke - koje se vrlo lako daju potvrditi uz samo malo guglanja - na papir i usporedite ih. Čak i ako zanemarite inflaciju, vidjet će da Hrvatska zapravo, spin doktorima usprkos, stoji mnogo bolje od bivše države.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +5
    Varljivo_Sunce
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:15 | 10.05.2012.
    @Franco Algodon,

    Ako postoji razdoblje držanja glave u pijesku, onda je to zadnjih 20 godina.

    Koliki je vanjski dug Hrvatske u odnosu na dug cijele bivše Jugoslavije?
    Prikaži cijeli komentar
  23. 0
    Franco Algodon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:54 | 10.05.2012.
    @starlightmelody
    da, fino je bilo 80-ih živit sa glavom u pijesku, dok se stvarao vanjski dug o kojem niko nije smio pričat, da ne govorim o dubljim strukturalnim problemima države koja je bila na par malih koraka od utopije. ali kad se počelo razmišljati o ozbiljnoj federalizaciji, onda su počele priče kako smo svi jugoslaveni, pritom stvarajući nacionalne tenzije. na ovom su se prostoru stoljećima vodile bitke, ali nikad među jugoslavenima, to sigurno. uopće mi je smiješno pribjegavanje tom pojmu, ko da ja ne mogu volit svog srpskog, bosanskog... susjeda bez da nas se stavlja u isti koš jugoslavenštine, voli svoje, a poštuj tuđe.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +13
    cicibela
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:09 | 10.05.2012.
    Nenadmašni govor Nigel Farage-a u EU Parlamentu
    kad "pozdravlja" novog predsjednika EU:

    "Tko ste Vi, gospodine predsjedniče? "
    youtube.com/watch?v=rRNXwLdRfwQ
    Prikaži cijeli komentar
  25. +8
    Makarije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:05 | 10.05.2012.
    Istina, sami smo krivi za ratove 90-ih jer smo nasjeli. Ipak se treba upitati gdje su huškači Tuđman i Milošević provodili vrijeme prije nego je sve započelo? U kojim su stranim špijunsko-terorističkim centrima obučavani? Tko je podupirao i financirao jugoslavensku ekstremnu emigraciju svih boja? Istina, sami smo krivi, ali čovjek treba postaviti ova pitanja kako ne bi nasjeli ponovo.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +8
    Nostradurus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:59 | 10.05.2012.
    Herman Van Rompuy - član komiteta 300:
    novi-svjetski-poredak.com/2012/04/15/lista-clanova-ri....
    Prikaži cijeli komentar
  27. +8
    mysky
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:55 | 10.05.2012.
    puno je još do 01.07. 2013. tj. nadam se da ipak nećemo....jer se nemogu zamisliti u "paradržavi" gdje mi je ovaj "lik" nekakav predsjednik; ... uvr" glave bi mogao biti noćni čuvar (i "kontakt naosoba") u nekom briselskom "hotelu", u redlajt zoni ...a on nam još "dijeli lekcije",.. eu3pm, nego što na ovo kaže "naša ministrica" vanjskih poslova i EU integracija (jer eu integracije nisu vanjski nego unutarnji poslovi), "šta ona iščitava iz ove izjave i dali dijeli poglede" "#$%&eu3pm.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +5
    Jug
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:35 | 10.05.2012.
    Ma daj se zabij i ti i EU,"predsjedniče Europskog vijeća",hoćete da nas isisate do kraja,pa nas ložiš na tu priču. Pa sisaj nam onda!
    Prikaži cijeli komentar
  29. +10
    cicibela
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:32 | 10.05.2012.
    Zapitamo li Van Rompey-a kojim demokratskim procesom je on izabran na čelo EU,
    tj. kojem biračkom tijelu je on odgovoran za svoj rad, dobit ćemo odgovor: Bilderberg grupi.
    Toliko o kvazi demokraciji o kojoj on priča.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +14
    Goran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:25 | 10.05.2012.
    antiglobalist:
    Mislim da si do neke granice u pravu ali ipak se nekadasnja drzava mogla urediti po mjeri svakog naroda jer dobro znas da je u njoj bilo dosta boljih stvari nego sto je sad. Nisu samo srbi jugo nostalgicari nego svi normalni gradjani koji znaju kako je nekad bilo a kako je sad kad su stranci pokupovali sve nase resurse a svi narodi balkana sluzice kao jeftina radna snaga i nista vise.
    Prikaži cijeli komentar
  31. -11
    velociraptor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:11 | 10.05.2012.
    Nevjerovatni su mi ovo komentari o građanskom ratu i o tome kako su nas zavadile zapadne sile. Rat je izbio iskljucivo zbog velikosrpske ideje koju je provodio Slobodan Milošević agresijom na Hrvatsku i Bosnu. Šta ste zaboravili huškačke govore koji su poceli još 89, a zatim pocetak granatiranja svih hrvatskih gradova 91. Zato vi srbi odjebite sa tim komentarima kako je neko drugi kriv, jer je Miloševic imao bezrezervnu podršku upravo od cijelog srpskog naroda. Posjecam da dan danas u Srbiji vecina ljudi ne priznaje srpsku agresiju i tvrdi da nije bilo nikakvih logora na teritoriju Srbije. Još malo pa ce reci da nije bilo ni pokolja u Srebrenici.
    Prikaži cijeli komentar
  32. +22
    Volim Iran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:06 | 10.05.2012.
    Retovat ćemo mi opet na ovim prostorima,
    ali ovog puta protiv "bagre" iz EU. i financijskih
    kriminalaca, koji su nam razorili obitelj i
    živote mladih ljudi, ali ovog puta rame uz rame
    i Hrvat i Srbin I Bosanac, ta EU."bagra" je
    na ovim našim prostorima uvjek dobila po pički
    pa će i sad.
    Prikaži cijeli komentar
  33. +9
    antiglobalist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:53 | 10.05.2012.
    EU je diktatura krupnog kapitala,kojom u pozadini rukovode bankari sa prepoznatljivom fizionomijom,koji su na temelju kontrole nad štampanjem i distribucijom novca bez pokrića opljačkali cijeli svijet.Tu neljudsku sotonističku tvorevinu treba razoriti i napraviti je po mjeri čovjeka ili je pustiti da potpuno propadne kao ideja.


    Prikaži cijeli komentar
  34. +11
    Volim Iran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:50 | 10.05.2012.
    Tu gamad Europsku treba na vebe, rat su zakuhali prvenstveno oni radi svojih financijskih interesa.
    EU. tvorevina je stvorena jedino zbog izbjegavanja
    ratova između Francuza i Njemaca, a danas nama
    pričaju bajke o demokraciji, ljuskim pravima,
    vidi se njihova demon-KRACIJA u Libiji, Siriji
    Što se tiče referenduma o ulasku HR. u EU to je
    jedna velika prevara naroda i jedan običan
    falsifikat za koji bi netko trebao odgovarati.
    Prikaži cijeli komentar
  35. -8
    antiglobalist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:47 | 10.05.2012.
    Nažalost,opet stara priča.Jugonostalgičari nam opet prodaju maglu.Kakav građanski rat ??
    Propala SFRJ se raspala jer je bila trula,a ne zato jer je tako htio vanjski faktor.Uz ostalo,
    promijenile su se okolnosti i nestao je blokovskisvijet.Svi su imali svoje računice.NWO da pod krinkom sloboda iljudskih prava,opljačka
    i stavi u dužničko ropstvo i diktaturu
    novostvorenedržave.Srbi su htjeli ovjekovječiti
    "stoletni samn o Velikoj Srbiji,a Hrvati i Slovenci su htjeli izaći iz SFRJ i biti izvan dominantnog srpskog utjecaja.Dalje je bilo,kako je bilo.Dvije južnoslavenske države ( pitanje je što su i tko su to južni Slaveni) raspale su se u krvi.Ti koji danas zagovaraju i podvaljuju ideju o novoj takvoj državotvorini su potpuno poludjeli i žive izvan granica realnosti.Mislim da se najvećim dijelom radi o Srbima,koji su izgubili uporište u svom hegemonizmu jer je Srbija sad mala i beznačajna država u odnosu na ono što je bila u propaloj bivšoj državi.
    Srbi su očajni jer nisu navikli biti sami bez neSrba da ih tiraniziraju,teroriziraju i hegemoniziraju.To je taj njihov zulumčarski gen koji su naslijedili od svojih turskih praočeva.
    Prikaži cijeli komentar
  36. +8
    sumeran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:38 | 10.05.2012.
    Čuj ovo. Rat. A kad je u Europi bio neki koji oni nisu željeli pa i ovaj naš? Tretirali su nas kao štakore. Ta "gospoda" iz EU misle da su neki faktor na Zemlji pa i šire a zapravo su već prašina u odredbi Božjoj. Bezobrazluk se plaća bezobrazlukom. Uvijek je tako bilo.
    Prikaži cijeli komentar
  37. +7
    sexy n.sad
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:36 | 10.05.2012.
    jake mi demokratije
    Prikaži cijeli komentar
  38. +16
    starlightmelody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:22 | 10.05.2012.
    Franco Algodon: Kažeš: "ratovi su bili su borba za neovisnost među različitim nacijama". Ne znam koliko godina imaš, ali vjeruj da nikome (bolje reči velikoj većini) nekakva "samostalnost nacija" nije na pamet padala 80-tih godina prošlog stoljeća. Tada se uživalo u sarajevskoj olimpijadi, tada smo navijali za reprezentaciju i nismo gledali iz koje republike je Iztok Puc ili Vlade Divac ili Azis Salihu - navijali smo za njih. Onda su nam rekli da smo "ugroženi" od Srba, njima su rekli da su "ugroženi" od Hrvata, Bosanci su "ugroženi" i od jednih i od drugih... Uz svesrdnu pomoć medija, počela su se prebrojavati krvna zrnca - i bilo je što je bilo, svi znamo. Da li si se ikad zapitao zašto smo poklonili strancima sve što su naši roditelji stvarali 50 godina? Njemačka je 10 godina poslije rata počela postajati vodeća europska i svjetska sila, unatoč tome što su bili agresori. A mi? mi smo rasprodani, okupirani bez ikakve nade da ćemo, makar i za 50 godina biti ponovo "svoji". Na kraju krajeva, i u Americi je bio građanski rat, pa je smirivanjem sukoba počeo napredak. Jedino kod nas idemo, bolje reći, tonemo sve dublje. Sagledaj širu sliku, pa ćeš i sam doći do zaključka da je to bila okupacija moćnog zapada, samo što u agresiji nisu koristili svoju vojsku, već naivno domicilno stanovništvo.
    Prikaži cijeli komentar
  39. -4
    maxymus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:10 | 10.05.2012.
    želim samo reći onima koji govore o razjedinošću na ovim prostorima da rata nebi bilo da nije bilo razjedinosti.Srbi su desetljećima bili dominantni na svim prostorima "sfrj"i to im je odgovaralo pa kad je došlo vrijeme da svako svoj kruh jede tada su probali sa idejom velike srbije što im nije prošlo iako su ih podržavali vel.britanija i francuska kao i nizozemska kojima je to tradicionalno odgovaralo.Pokušali su to riješiti vojno ali je JNA ustrojena kako je bila podbacila te se to prebacilo na dobrovoljce mahom iz Srbije koji jednim dijelom nisu bili spremni na pravu borbu a drugim dijelom nisu bili spremni sudjelovati u okupaciji Hrvatske zbog mnogih povezanosti sa HR-narodom(rodbinski,prijateljski,tradicionalno,slavenski i na mnoge dr. načine.Jedini način da na ovim prostorima bude mira je da nijedan narod ne forsira dominaciju ta bi tek tada moglo doći do koncenzusa i eventualne suradnje i udruživanja.Dok se to ne dogodi stranci će koristiti našu neslogu i sa ovih predivnih i prebogatih prostora vući u svoje jadne državice sve što se može te tako živjeti u blagostanju i izobilju na uštrb nas koji to neznamo iskoristiti.
    Prikaži cijeli komentar
  40. +12
    ADO
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:07 | 10.05.2012.
    Zvuči li ikome ovo kao otvorena prijetnja ?
    Prikaži cijeli komentar
  41. +3
    glibonja
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:07 | 10.05.2012.
    i nije tacno da je bijo gradjanski to je zaslijepljenost naroda sto tako misli nego kristalno cisto korporacijski ))():":
    Prikaži cijeli komentar
  42. +5
    glibonja
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:05 | 10.05.2012.
    oni koji su ga i zapoceli sada govore da su oni jedina prepreka za isti ponovo kakva zivotna ironija zivot je stvarno jedno cudo ():
    Prikaži cijeli komentar
  43. +9
    josipb4
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:52 | 10.05.2012.
    koji je ovo smrad i ko je uopče on da govori bilo šta i ko je za njega glasa ikada i od kud njemu pravo da govori takve gluposti NE EU
    Prikaži cijeli komentar
  44. +8
    raso
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:48 | 10.05.2012.
    Rat je bio tipicno gradjanski ,i to sada svi govore iako su mnogi gurali teze o agresijama ,iz licnog iskustva znam da sam ja bio na jednoj strani ,a jaran iz ulaza na drugoj.Ako je meni neko pomagao sa strane ili njemu ,to je bilo samo iz novcanog ili vjerskog ,,interesa,,.Ali uglavnom ja sam zakuvao sa jaranom iz ulaza iste zgrade ,ali zasto ,,nemam pojma,,...
    Prikaži cijeli komentar
  45. +12
    zlatna grana
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:38 | 10.05.2012.
    EU- piroman se obukao u vatrogasca i kaze:
    Ne bojte se, ja sam tu da vas opet polijem benzinom.
    Prikaži cijeli komentar
  46. +10
    Profesor Woland
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:34 | 10.05.2012.
    Ajme, ajme, ajme! Vješati za palčeve, oderati kožu i umakati u slanu vodu. Kakva nekultura diskursa, ovo je latentna prijetnja, gruba triska podijeljena od gospodina u finim skandinavskim rukavicama. U ovakvim biserima se vidi koliko se oni boje trenutka kada ćemo kolektivno shvatiti da nam je bolje samima. Narodi Balkana shvatite da ste posebniji, duševniji, pošteniji i ljudskiji od ovih korporativnih jajolizača, pušači sotoninog k.... svi do jednog, aaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
    Prikaži cijeli komentar
  47. +5
    Souljah
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:30 | 10.05.2012.
    @Franco
    Da ne bi mislio da te želim ispraviti, hoću reći da su oni našli puno lakši način da si umire savjest... boli njih neka stvar da par desetaka tisuća mrtvih...
    Prikaži cijeli komentar
  48. 0
    Souljah
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:14 | 10.05.2012.
    @Skeptik
    Pa zato kažem, bilo je to '94. Ali me podsjeća ta špreha na baljezganje ovog lika.
    Prikaži cijeli komentar
  49. +2
    Souljah
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:12 | 10.05.2012.
    @Franco
    Pravno gledano nije bilo rata.. Nikad nije objavljen rat, nikad nije proglašeno apsolutno ratno stanje. Pokolj u Srebrenici je označen kao pokolj, a ne kao genocid jer nisu poubijali žene i djecu (njih su samo silovali i slično)
    Jednako tako je pravno to bio građanski sukob. Jer se dogodio u tada još, pravno gledano, jednoj državi. A međunarodnim priznanjem je se to pretvorilo u sveukupno 4 "manja" građanska sukoba: Hrvatska, BiH, Makedonija i Kosovo. Opet je riječ o sukobima koji su se uglavnom događali na razini navedenih teritorija.
    To što smo sad Hrvati, Srbi itd. smo bili u 19. stoljeću Dalmatinci, Ličani, Sandžaklije...
    Stoga nema smisla uopće govoriti tu o tim nekakvim podjelama, jer su podjele izvor sukoba.
    Kažu da je prvi rat izbio kada je čovjek po prvi put uzeo nešto u ruke i rekao: Ovo je moje! Odmah je i drugi htio imati baš to.
    Prikaži cijeli komentar
  50. +4
    Skeptik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:05 | 10.05.2012.
    @Souljah
    To je fora Miltona Friedmana, koji je na taj način veličao neoliberalnu globalizaciju. No napravio je zajeb, jer su NATO avioni bombardirali Srbiju u kojoj je bio McDonalds.
    Prikaži cijeli komentar
  51. 0
    Franco Algodon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:59 | 10.05.2012.
    Većina komentara je apsolutno na mijestu, ali ne želim da promakne jedna veoma bitna stvar koju svijet konstantno želi progurati (valjda im je tako lakše zaspat navečer, znajući na šta su sve zažmirili) - NIJE BILO GRAĐANSKOG RATA!!! Ratovi koji su se vodili na ovim prostorima 90-ih bili su borba za neovisnost među različitim nacijama TOČKA!
    Prikaži cijeli komentar
  52. +4
    Souljah
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:56 | 10.05.2012.
    Ovaj me članak podsjeća na jednu studiju koju sam čitao '94. Ne znam koliko je danas još aktualno, ali tada je uistinu bilo tako da nijedna zemlja koja ima Mc Drek (=Donald's) nije ratovala s drugom koja ima isti lanac prehrambenog smeća.
    Kao da je oružani sukob jedini oblik ratovanja.
    Baš me zanima kakva će biti medijska retorika i javno mnijenje za vrijeme sljedećih kvalifikacija za svjetsko prvenstvo u nogometu.
    Bit će opet i huškanja, više interventnih policajaca na tribinama nego navijača, skandiranja tipa "Srbe na vrbe!" i "Nož, žica, Srebrenica!" itd.
    Još k tome dodajmo i militaristički temelj modernog sporta - metafizički, zar to nije rat? Bez topova, ali je ratni mentalitet: Koju smo strategiju pripremili? Protivnik prelazi u napad!
    Smatram da sport treba biti utemeljen na igri, ne na ratu. Bitno je sudjelovati, malo morgen...
    Ima još stotine kompetitivnih dimenzija osim sporta, neću ih posebno nabrajati, ali sama činjenica da svoj socijalni život možete vrlo uspješno voditi koristeći se naputaka samo jedne knjige - Sun Tzu: Umijeće ratovanja - govori za sebe.
    Prikaži cijeli komentar
  53. +7
    Orion89
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:53 | 10.05.2012.
    Znači netko želi krenut putem socijalizma ili neke druge ideologije koja njima nije po volji neka očekuje rat.
    Prikaži cijeli komentar
  54. +6
    crna mamba
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:32 | 10.05.2012.
    umukni, govno fašističko! gdje ste bili 90ih???
    Prikaži cijeli komentar
  55. +8
    obasjana
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:24 | 10.05.2012.
    u cijeloj europi se povampirio fašizam i nacionalizam..
    Prikaži cijeli komentar
  56. +1
    blackbird
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:21 | 10.05.2012.
    Mislim da je pogrešno nekog optuživati za izazivanje ratova '90-SAMI SMO SI KRIVI. Ali ih možemo optužiti da su ih mogli spriječiti ali nisu. Isto tako za današnju situaciju naše države više nam nitko ne može biti kriv doli mi SAMI!! Budimo realni, krenimo od sebe.Dolazim do zaključka pošto smo si većinom sami krivi da smo mazohisti koji tako vole da ga primaju, tako objašnjavam letargiju Hrvatskog naroda....do nekog ponovnog buđenja.
    Prikaži cijeli komentar
  57. +10
    :3
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:21 | 10.05.2012.
    pa oni su ga i napravili 90-ete :|
    Prikaži cijeli komentar
  58. +14
    Nostradurus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:15 | 10.05.2012.
    Jedina šansa je da se prepustimo ekonomskom ropstvu i upravi iz EU? Anschlus bez ispaljenog metka? Da li je ovo Borg? Svaki otpor je uzaludan. Mi unosimo mir i slogu. Samo trebate biti Bečki konjušari i sluge. Ma bravo.
    ---------
    EU je tvorevina bogataša sa ciljem da nas kamatare preko svog privatnog novca (ECB statut poznaje samo kredit u ekspanziji eura). Države moraju pasti u dugove, a narod će morati raditi do smrti. Odlična budućnost. Ali zato imamo demokraciju i mogućnost da mijenjamo meštre od fešte svake 4 godine i šaljemo klaune u EU parlament koji ne odlučuje o ničemu.
    ----------
    sites.google.com/site/financijskisustav/europska-unija
    Prikaži cijeli komentar
  59. +10
    ivo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:02 | 10.05.2012.
    ovo je fašistička okupacija a ne demokracija
    Prikaži cijeli komentar
  60. +16
    medo17
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:55 | 10.05.2012.
    Gade mi se ovi "europljani" neće reći da su oni i ameri financirali rat i prodavali oružje narodima Ex yu!!I naravno podupirali rat i raspad Yuge.
    Šta si oni umišljaju da smo mi idioti, da ne možemo živjeti bez njih!!!
    Da nema njihovih kapitalističi interesa nebi nigdje na svijetu bilo rata, bijede i sirotinje! Ljudi bi normalno trgovali između sebe i život bi išao dalje!
    Običan čovjek ne razmišlja o perverzijama koji su oni spremni raditi i rade po svijetu u ime tzv. "demokracije"!!!
    Prikaži cijeli komentar
  61. +17
    bakunjin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:54 | 10.05.2012.
    Ovo je otprilike kao ona poznata izjava Vesne Pusić da će penzioneri ostati bez penzija ukoliko se referendumom odbaci ulazak u EU. Novi dometi real-liberalističke politike i propagande.
    Ima pravo Žižek kada kaže da nam kronično nedostaje jezik kojim bi opisali neslobodu. Nije to čudno kada se nesloboda sustavno opisuje riječnikom slobode.
    Prikaži cijeli komentar
  62. +12
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:54 | 10.05.2012.
    bolje grob nego rob stranim i domaćim lešinarima i krvopijama!!!
    Prikaži cijeli komentar
  63. +20
    Goran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:53 | 10.05.2012.
    E moj Hermane da niste rasturili Jugoslaviju nebi ni bilo bratoubilackog rata a sad u vidu demokratije i pravdanja okupacije nasih republika ako neko ne bude slusao prijetite novim ratom. Da vas nema i da se ne mijesate ovdje nebi ni bilo rata.
    Prikaži cijeli komentar
  64. +16
    cenzor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:50 | 10.05.2012.
    Herman Van Rompuy....znaš kaj stari, ne bude ti to prošlo, znaš. Ima nas sve više kaj smo "progledali".
    Prikaži cijeli komentar
  65. +18
    riječ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:49 | 10.05.2012.
    Što se tiće moje zemlje, BiH, smatram da se dolaskom stranaca malo toga promijenilo na bolje, oni koriste Balkan crpilište resursa. Čak mislim da su i oni direktno odgovorni za razvoj raznih desničarskih opcija, jer idu po principu "zavadi pa vladaj". Napravili su zemlju sa luđačkom košuljom, korumpiranom politikom i razorenom ekonomijom, dozvolili genocid i ozakonili etničko čišćenje... EU je tu kao jedini politički cilj i opravdanje u zemlji bez programa i vizije.
    Prikaži cijeli komentar
  66. +12
    zveki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:46 | 10.05.2012.
    Na žalost, ovako razjedinjeni, laka smo im meta!
    Prikaži cijeli komentar
  67. +16
    Gray Fox
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:45 | 10.05.2012.
    I opet bi bilo kao u Siriji ili Libiji.
    Mi bismo kužili o čemu se zbiva, npr. narod bi viđao "neobilježene i zamaskirane vojnike" i kužio bi da to nisu ni "naši", a ni "njihovi".
    U vijestima bi govorili kako nas napadaju plaćenici i teroristi, a ostale zemlje bi govorile drugačije i time bi huškale ostale zemlje protiv nas.
    Prikaži cijeli komentar
  68. +19
    mate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:43 | 10.05.2012.
    dašta, zveki, zakuhaće opet, makar mi koji smo pratili rat u Libiji znamo šta je medijska propaganda i koje zlo može napravit, a Al Jazeera nam je zato stigla na Balkan
    Prikaži cijeli komentar
  69. +15
    mate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:40 | 10.05.2012.
    proleter, potpisujem...a na veliku žalost manjine normalnih (koji se okupljamo ovdje), moram konstatirati da im dobro ide
    Prikaži cijeli komentar
  70. +21
    YoungLust
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:39 | 10.05.2012.
    Kakvo ultimativno jedenje govana..mislim tko još pada na ovo? Kakav rat? Ljudi su ovdje zabrinuti kako da prežive i da nema diplomatskih zapreka i političkih spinova od strane EU mogli bi se samo ujediniti, kao i mnoge druge grupacije / narodi diljem svijeta..

    Shvatit ćemo svi jednom da se ne trebamo dijeliti nego dijelivati zajedno kao jedna rasa, a onda ćemo ovakve guzonje zaposlit u kamenjaru na golom otoku.
    Prikaži cijeli komentar
  71. +22
    zveki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:38 | 10.05.2012.
    Meni ovo izgleda kao da on/oni priželjkuju neki novi rat, ne daj Bože! Koje su to zvijeri bez morala, to je strašno! Pussy preplaši umirovljenike neisplatom mirovina ako ne uđemo u EU, a ovaj nas plaši novim građanskim ratom ako se slučajno krenemo predomišljati o ulasku. Ja čvrsto vjerujem da bi oni bili u stanju nešto ponovno zakuhati.
    Prikaži cijeli komentar
  72. +35
    proleter
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:36 | 10.05.2012.
    naravno da bi mogao izbit rat sa stalnim huškanjem naroda i poticanjem na mržnju preko stranih plačeničkih medija i izdajničke nacionalne TV - znadu oni dobro šta čine...samo slijepom mržnjom među stokom sitnog zuba mogu ući i osvojiti Balkan - najljepši i najbogatiji dio planete
    Prikaži cijeli komentar
  73. +19
    Skeptik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:30 | 10.05.2012.
    Je, fino su zaustavili ratove 90-ih.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.