Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Gnjev, uništavanje i smrt: tenzije između Muslimana i Budista na granici Bangladeša i Mijanmara

Deseci tisuća gnjevnih muslimanskih prosvjednika zapalili su budističke hramove i domove, te opljačkali dućane u cijelovečernjem mahnitom pohodu ove nedjelje za koji se tvrdi da je krenuo zbog objavljivanje za Islam uvredljive fotografije na jednoj društvenoj mreži od strane lokalnog budističkog stanovnika jugoistočnog Bangladeša.

Pobješnjela gomila od 25,000 ljudi odgovorna je za palež i pljačku desetak budističkih hramova od kojih su neki bili stari i po nekoliko stotina godina te nekoliko stotina domova dok su stanovnici, manjinski Budisti protiv kojih je nasilje bilo usmjereno, bili prisiljeni na bijeg. Policija je ispočetka pokušala obuzdati masu koja se počela okupljati oko deset sati navečer, no, ubrzo su bili nadjačani te nisu uspjeli spriječiti nasilje.

Prosvjednici su se počeli okupljati iz raznih dijelova Bangladeša nakon što je lokalni mladić, Budist po vjeroispovijesti, navodno objavio spornu fotografiju. On sam kaže da mu je korisnički račun "hakiran". Vrlo brzo nakon objave fotografije policija je blokirala pristup računu, a mladića, njegovu majku i tetu odvela na sigurno. Stupanj nasilja se razlikovao od grada do grada regije, no najveće štete dogodile su se provinciji Cox bazar, jugoistočnog Bangladeša koji graniči sa Mijanmarom.
Gnjevni Muslimani uništili su desetak budističkih hramova od kojih su neki bili stari i po nekoliko stotina godinaJake policijske i vojne snage uspjele su u ranim jutarnjim satima dovesti situaciju pod kontrolu dok su vladini dužnosnici požurili posjetiti mjesta zahvaćena nasiljem. Policija nije bila u stanju potvrditi broj ozlijeđenih u neredima ponajviše iz razloga što je većina budističkog stanovništva noć i slijedeće jutro provela skrivajući se.

Prosvjede su, navodno, dijeljenjem baruta i zapaljivih tekućina, poticali militanti iz susjednog Mijanmara u kojem je situacija posve obrnuta, tamo Muslimani čine manjinu, već godinama potlačenu i zanemarivanu.
Rohingya Muslimani, kako se naziva lokalno manjinsko stanovništvo republike Mijanmar, koje nastanjuje pogranično područje uz Bangladeš, već desecima godina trpi veliku nepravdu i nasilje od strane mijanmarskih vlasti i tamo većinskog budističkog stanovništva, država im ne priznaje državljanstvo, nemaju pravo posjedovati zemlju, što često dovodi do izbijanja epidemija gladi.
Dvije karte s označenim graničnim prostorom (Burma - na karti desno - je nekadašnji naziv za Mijanmar)Sistematski progon Rohingya Muslimana, ljudi koji su to područje nastanili unazad nekoliko stoljeća iz raznih krajeva šire regije dešava se već trideset godina, Muslimani tog područja podvrgnuti su sustavnom etničkom čišćenju o kojemu i svjetski mediji i priznati borci za ljudska prava uporno šute, primjerice mijanmarska pro-demokratska disidentica i dobitnica Nobelove nagrade za mir Aung San Suu Kyi.

Analiza situacije
Nema sumnje kako je progon Rohingya Muslimana u susjednom Mijanmaru direktno utjecao na velike nerede koji su se dogodili u Bangladešu. Priča o kontroverznoj fotografiji na socijalnim mrežama očito je samo iskra na već izuzetno velike tenzije. No, unatoč činjenici da je Bangladeš većinski muslimanska zemlja, tamošnje vlasti nemaju nikakvih ambicija da Rohingye iz susjednog Mijanmara prime u svoju zemlju. Štoviše, bangladeški list The Daily Star piše kako je na tu ideju došao američki ambasador u Bangladešu, Dan Mozena, no, isti list također ističe kako je ta ideja "jako zabrinjavajuća, jer otvaranje granica bi dovelo do ulaska militantnih Rohingyi u Bangladeš". Drugim riječima, Rohingye se nalaze u takvoj situaciji da ih nijedna država ne želi - niti Bangladeš niti Mijanmar. Naravno, to je službeni stav vlada tih država, stanje na terenu još je daleko kompleksnije - mnogi Muslimani u Bangladešu, naročito u blizini granice, gnjevni su zbog tretmana Muslimana u Mijanmaru i taj gnjev zasigurno je pridonio stvaranju kaosa u kojem su ove nedjelje stradali budistički hramovi i stanovništvo.

Pokrajina Rakhine na istoku zemlje gdje živi većina pripadnika etničke muslimanske skupine RohingyaPostavlja se pitanje - kako se ova situacija može riješiti? Odgovor je zapravo vrlo jednostavan, ali ga vlasti u Mijanmaru zasigurno neće prihvatiti - činjenica je kako Rohingya Muslimani žive na prostoru Mijanmara već stoljećima i kako je negiranje njihovih osnovnih ljudskih prava glavni povod gotovo svih ovih problema. Da nove "pro-demokratske" vlasti u Mijanmaru prihvate činjenicu kako su Rohingye također njihovi stanovnici, unatoč tome što nisu Budisti, da im daju sva osnovna prava koja im pripadaju, ovi krvavi sukobi bi se izbjegli. Nažalost, situacija je potpuno obrnuta, vlast okreće glavu od napada koje provode nacionalistički Budisti i potajno se nadaju - a to sugerira i stav SAD-a - da će nasiljem uspjeti protjerati te ljude sa svog teritorija u Bangladeš.

Pritom se potapljuju tenzije s obje strane granice i - kako smo i vidjeli iz navedenog - stradavaju nedužni civili u obje države, i Budisti i Muslimani.

Ovdje ulazimo u onu najgoru fazu, fazu kada svjetska javnost gradi percepciju da se "dva daleka naroda tuku iz nama nepoznatih razloga i stoga nas više nije briga za nijedan". Taj "svi su krivi" sindrom udaljava nas od temeljnog problema koji je jako jednostavan i vrlo se lako može pojasniti - obje države moraju garantirati sva prava za svoje manjine.

Oko pola milijuna Budista žive u Bangladešu, što je manje od 1% populacije. No, nema nekih indikacija da su znatno diskriminirani u toj zemlji - neki od Budista u Bangladešu čak su na izuzetno visokim pozicijama, primjerice Dilip Barua, ministar industrije, Kusum Dewan, zamjenik načelnika policije za grad Chittagong, Tushar Kanti Chakma, brigadir general koji je postao glavni direktor banke Trust itd. S druge strane, u Mijanmaru Muslimani se progone već jako dugo. Oko 90% stanovnika Mijanmara su Budisti, Muslimani oko 4%.

Ipak, poanta nije u ovoj situaciji "birati stranu", već predstaviti situaciju onakvom kakva jest. Divljanje i paljenje budističkih hramova je za svaku osudu i vlasti u Bangladešu moraju pod svaku cijenu izbjeći percepciju da tako nešto eventualno dopuštaju ili minimalno sankcioniraju. Jer ako se ovo nastavi, cijela priča oko progona Rohingya Muslimana zaista će potonuti - u očima svjetske javnosti - u sindrom "svi su krivi", što za njih u ovome trenutku može biti pogubno.

Nažalost, kao i u gotovo svim drugim svjetskim konfliktima, strane sile uvijek igraju veliku ulogu. Mijanmar je postao američki strateški partner, jedno od ključnih uporišta SAD-a u strategiji izolacije Kine, sukladno tome jako rijetko - ili nikad - ćemo pronaći vijesti o progonu Rohingyi na stranicama mainstream medija. Trenutačna situacije je takva da bi mogla eskalirati u još daleko veći sukob, zbog paljenja budističkih hramova u Bangladešu, može se očekivati još žešći napadi protiv muslimanske manjine u Mijanmaru.

Opširnije o situaciji: Mijanmar: masovni progon protiv milijun Rohingya muslimana o kojem svijet šuti

Izvori:

nation.com.pk | thedailystar.net | Jakarta Post

Komentari

(29):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    Taranis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:02 | 4.10.2012.
    Nisko shvacanje religije dovodi do ovoga. Sve tri abrahamove religije su istina izmjesana sa teskim lazima, i sve tri se koriste nasiljem u velikoj mjeri.
    Svaka stranica Kurana pocinje sa "U ime Allaha, milostivog.."
    Da li te izmanipulirane muslimanske budale ikada pokazuju u icemu - milost?
    Samo prizivaju da ih se tuce, unistava i razvaljuje, sto Zapad svesrdno koristi, a izgleda da ce i Istok biti prisiljen na to.
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    Skeptik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:19 | 4.10.2012.
    Jebeni fanatici.
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    Tzar Ivan Grozny
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:00 | 3.10.2012.
    zapadnjaci: u aziji dolazi do procesa balkanizacije.
    radikali s jedne i druge strane u službi centara moći: tko to miri budiste i muslimane, te "vekovne" neprijatelje...
    katastrofa...
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:30 | 3.10.2012.
    slažem se i ja s tobom. ti koji orkestriraju sukobe u svijetu će iskoristiti svaku pa i najmanju različitost da bi ljude okrenuli jedne protiv drugih. problem leži u tome što pojedinac pametan, ali ljudi su glupe, panične, opasne životinje koje je lako izmanipulirati. ne mogu reći da se kontkretno u Islam razumijem previše, nedovljno ako išta, ali jasna mi je predanost jednog istinskog muslimana svojoj vjeri, Bogu i Proroku i baš zato sam oštro protiv bilo kakve provokacije na temu sličnog i zbilja cijenim kada pripadnik jedne vjere tolerira u potpunosti sve druge vjere, svakog čovjeka, pa bio on i nevjernik, samo ako je dobra duša. ali većina ovdje to ne razumije i odbija se povoditi za time pod izlikom da ''mi ovdje smijemo govoriti što želimo i sprdat se s čim god želimo''. to više nije pitanje cionista ili zapadnih moćnih skupina, nego jednostavno da je to naglašavanje raznolikosti i sudara kultura toliko ukorjenjeno u narodu da će ga normalni tijek povijesti teško promijeniti, ako i ikako. i baš zato koliko god bila žalosna i zastrašujuća ova tvoja zadnja rečenica, mislim da je u potpunosti točna i da će se desiti velika eskalacija, prije ili kasnije. a nakon toga će doći promjena..kakva promjena...ja se nadam na viši stupanj svijesti. nadam se da ćemo uvidjeti da se moramo razvijati kao vrsta, kulturološki raznolika, ali u esenciji i ispod kože identična. osobno vjerujem da je Bog otac i početak, da nam je Zemlja majka, ali kada čovjek postane svakom drugom čovjeku brat - postat ćemo svi vjernici, vjerovali u Boga ili ne ;) ali za početak treba iz jednadžbe izbaciti novac, kapitalizam i izrabljivanje slabih jer je to oduvijek bio pokretač netrpeljivosti. ne bih rekao da je cilj da se religija uništi jer je nažalost na Blistom istoku pa evo i dalekom istoku npr. baš ona gorivo koje pokreće ove probleme, a koji u konačnici odgovaraju onima koji te sukobe iniciraju. kršćani i židovi na muslimane, muslimani na budiste, suniti na šijite...kada malo pročitaš i razmisliš o tome što svaka vjera u osnovi poručuje i kad vidiš što si čovjek koji bi trebao biti vjernik dopušta...žalosno brate.
    Prikaži cijeli komentar
  5. 0
    Outbox
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:40 | 2.10.2012.
    Sve ovo ne služi nimalo muslimanima na čast, kad ih se ovako lako može pokrenuti u uništavanje.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +1
    wasbewill
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:08 | 2.10.2012.
    Zarahustra.. Slažem se s tobom u dosta stvari. Poenta je da smo mi izritirani mnogim stvarima koje se dešavaju, znamo da su besmislene, a nemoćni smo. I otuda se javlja frustracija,radikalizam.. Meni kao muslimanu, je strogo naređeno da ne diram tuđe,a ne tek ne daj Bože srušiti nečiju bogomolju ili opsovati ,uvrijediti. Nikad prije do 70 god unazad nije bilo ovolike netrpeljivosti među ljudima i ovolikog namjerno pogrešnog tumačenja tuđeg. Vidite samo Bliski istok gdje su ljudi hiljadama godina koegzistirali u miru i ljubavi,kao i kod mene u Bosni. I to biva tako sve dok se ne pojave neznalice koji u ime vjere napadnu brutalno sve što nije po njihovom tumačenju. Međutim, ovi danas koji stoje iza svega ovog haosa u svijetu su mnogo opasniji. Oni znaju i svjesno planiraju sukobe religija da se ona uništi,a kroz medije i nasilno nametnut način života da je potisnu i izbace iz mentalnog sklopa čovjeka. A vjeruj mi prijatelju da bez svijesti o Bogu nema ni morala. Vidi šta su danas uradili od kršćanstva. U zapadnom svijetu koji se deklarira kao kršćanski, ne vidim nimalo izvornog kršćanstva, niti u mnogim muslimanskim zemljama ne vidim istinskog Islama, već sve nazivaju nekakav sekularizam. U Kur'anu a i vecini ostalih svetih se spominje život pred kraj vremena kad će se pojaviti narod koji će biti toliko moćan i koji će napraviti takvu smutnju da će i najiskreniji vjernik posumnjati u Boga. To ti ja ne izmišljam,uzmi i pročitaj Knjigu koja je objavljena prij 1400 godina. Po mom skromnom mišljenju to su Cionističko iluminatska manjina ljudi koji upravljaju svim i svačime u ovom vremenu. Šire propagandu i oblikuju mišljenja. Jedini nam je spas u znanju i razmišljanju,a sve će nas to odvesti do spoznaje Boga Uzvišenog. I da, mislim da nam se nešto veliko uskoro sprema, ova situacija mora eskalirati.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    Zvrk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:12 | 2.10.2012.
    dojma sam da neki namjerno vrijeđaju religiske osjećaje i izazivaju nerede. i ne, nemam empatije prema nikomu jer kako se vidi, i muslimani i budisti itekako sudjeluju u neredima.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +3
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:38 | 2.10.2012.
    samo ću ti reći da je za ovo što sam na početku rekao dokaz 7000 godina evidentirane ljudske povijesti - ratova i vjerske i rasne mržnje. a svaki dan vidimo da se ništa nije promijenilo. pročitaj naslov teksta: Gnjev, uništavanje i smrt između muslimana i budista.
    filozofija religije je u srži dobra, ali u kombinaciji s ljudskom interpretacijom je pogubna. kao što povijest nažalost pamti, zato kažem da je opijum za mase i kamen spoticanja, jer da nije ljudi bi ju istinski živjeli, a ne bi gledali jedni druge preko nišana otkad smo progledali. ja nisam ništa rekao protiv jednog iskrenog pripadnika bilo koje vjere. ako živiš ono što vjeruješ, bez da na bilo koji način štetiš drugom čovjeku - imaš moj duboki naklon. ali nažalost živimo u društvu gdje pojedinac nema veliku ulogu i gleda se nažalost globalni utjecaj na društvo. zar nismo svjedocima opetovane zapadnjačke provokacije Islama? (koje sam osobno protivnik) zar nismo svjedocima muslimanskim neredima u kojima ginu ljudi? tu nije problem nastao zato što je..ne znam..pero perić uvrijedio pakistance. ne, nego zato jer je kršćanin/zapadnjak/amerikanac uvrijedio sav muslimanski svijet. prijatelju moj, nažalost, dok se ne desi neka radikalna revolucija u ljudskom umu čovjek kao pripadnik društva će uvijek gledati prvo koje je nacije, zatim koje je vjere i držat će se sebi sličnim i uvijek će zbog toga biti sranja. u društvu ne možeš odvojiti čovjeka od religije. volio bih da je tako kako ti kažeš, ali nije.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +1
    wasbewill
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:00 | 2.10.2012.
    Zarathustra.. Nadam se da si se ispuhao dovoljno :).. evo tvog komentara "ne znam od koje mi je religije više muka...licemjerje u najgoroj formi, opijum za mase, kamen spoticanja čovječanstva otkad je svijeta i vijeka.".. Ti si deist,što znači da si ipak vjernik i to mi je jako drago jer me možeš razumijeti kad ti kažem da vjera nema ništa sa ovim strašnim stvarima koje ljudi čine. Ne možeš biti vjernik a negirati vjeru,niti možeš biti vjernik a pisati takve šovinističke komentare okrivljujući religiju kao opijum za mase. Najveći krivac za neznanje je propaganda da religija znači zaostalo. To je mnogo pogrešno. Možda je zanimljivo glumiti buntovnika i biti drugačiji od ostalih ali nije ni sve što je drugačije ujedno i bolje, ili ono što je moderno i cool da je dobro. Moj stil života je Islam, kojeg nazivaju samo religijom. To je najviše napadan način života ikada kojeg se najviše plaši zapad zbog mnogo toga,naravno neopravdano. I ja sam mnogo lutao i sve što sam tražio je tu, ali me rastužilo to tvoje nepoznavanje istog. Čitao sam ja mnogo i o deizmu pa baš zbog toga ne mogu ti mnogo prigovarati jer je Deizam jako blizak Islamu,mnogo više nego Kršćanstvu npr, ali i Budizmu jer Budizam je više filozofija. Zapamti da ima samo jedan ispravan put i savjetujem te da ne staješ već da stalno tragaš za znanjem, sigurno će te dovesti do prave spoznaje. Ne znam u kakvom raspoloženju ovo čitaš,ali si jako blizu mom vjerovanju. A ja te dobronamjerno izazivam da pronađeš i prigovoriš mi bilo kakav nedostatak ili protivrječnost ili manu u načinu života jednog iskrenog pripadnika Islama. Slobodno koristi Google, youtube, što god želiš, samo budi dobronamjeran.
    Prikaži cijeli komentar
  10. 0
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:11 | 2.10.2012.
    i najvažniji problem u cijeloj priči je ta mistična crta religije, ono transcedentno, božansko. ljudima je važnije vjerovati u raj, pakao, anđele, sveto trojstvo, nego biti brat ljudima koji ga okružuju.
    bitno je to kakav si čovjek i kakav si prema drugom čovjeku. kakav si prema prirodi, prema životu. prema svemu što te okružuje. a ne hoćeš vjerovati u boga, Boga, Njega, ovoga, onoga ili ćeš biti ateist.
    Prikaži cijeli komentar
  11. 0
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:58 | 2.10.2012.
    kao prvo ako ideš nekome patronizirati i ideš se praviti debelo superiorniji u nečemu, kao što si rekao da nećeš (dakle ne razgovaraš nego vrijeđaš,samo bez pogrdnih naziva), a u biti osim par floskula nisi pružio nikakve konkretne ideje - onda očekuj da te netko i nazove klokanom. skakućeš okolo naokolo, bez glave i repa.
    nadalje, da si toliko religijski potkovan koliko se predstavljaš onda bi ti jedna izjava da ''postoje milijarde koje ne vjeruju u Njega'' bila jasna budući da u njoj nema ništa nejasno ili kontradiktorno.
    to što kažeš da su mojih 5 od 6 rečenica kontradiktorne je opet dokaz da samo lupaš kontru i praviš se pametan bez kvalitetne argumentacije.
    molim te da mi također ne pametuješ kako ću ja shvaćati Boga jer je to izbor svakog pojedinca, da vjeruje, ne vjeruje ili jednostavno kaže da ne zna. na početku sam se izjasnio i rekao da sam deist. ako ti nije jasan pojam - proguglaj. a ti, ponavljam, osim par floskula, nisi uopće rekao ništa što već nisam čuo na nedjeljnoj misi ili miru i dobru. ne kažem da su moje izjave bogom dane, ali ako za išta imam osjeća onda je to za nešto što je ispravno i nešto što nije. religije danas u ovom obliku kakvom postoje - nisu, ni izbliza. i postavi se na trepavice ako možeš, ali gospa da mi se ukaže neće mi dokazati suprotno. ovdje ne mislim na vjeru u Boga, nego religije kao organizirano i ljudskom rukom odnosno idejom navođeno vjerovanje.
    i odakle uopće izvlačiš zaključke da netko shvaća boga kao relativno biće. tko ga tako shvaća? kako ti znaš da je on biće? kako znaš da je on ON? kako znaš da postoji? kako znaš da NE postoji? prijatelju moj, mutna voda, gusta magla i sl....obožavam te epitete....pazi da se ti ne bi izgubio u svojim idejama, a za mene se ti ne brini.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +5
    Gigy
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:55 | 2.10.2012.
    Ljudi, čini mi se da su neki od vas propustili uočiti ključne detalje... ovaj sukob sa religijom ima malo veze, radi se o etničkom sukobu koji je potpaljen nacionalizmom. Da su obje strane ateisti ne bi stvar bila puno bolja. Činjenica je da se Mijanmar ponaša fašistički i ne priznaje milijune ljudi koji tu žive stoljećima. Dal'su Muslimani, Budisti, Scijentolozi, briga me.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +3
    wasbewill
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:10 | 2.10.2012.
    Zarahustra.. Zašto si ponovo frustriran.. Kažeš da ne postoji prava religija te da postoje vjernici koji ne vjeruju u Njega? Heh prijatelju ne ubrzavaj,komplikuješ sebi. Svi mi vjerujemo u nešto i ljudi od početka vremena su fascinirani mističnim i to je ok, ali jesam li ti predzadnju rečenicu napisao da je opasno Boga shvatati kao relativno biće. Tada ćeš imati pogrešne odgovore,a što više spoznavao shvatiti ćeš koliko plivaš u mutnom plićaku. Iz svojih 6 rečenica, 5 su ti kontradiktorne. Ako imaš bilo kakve dileme, slobodno piši, ja sam tu da razmijenimo mišljenje ali bez pogrdnih naziva tipa "klokan" i tako to.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +1
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:09 | 2.10.2012.
    slas mudro zbori. sad me podsjetio na zanimljivu činjenicu koju sam nedavno saznao od jedne japanske profesorice povijesti (dr.sc. ako bi netko dovodio u pitanje struku) - jedan od razloga zašto je japan stotinama godina imao zatvorene granice za europljane - zato što su se bojali kršćanstva :) po meni - s razlogom.
    Prikaži cijeli komentar
  15. 0
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:51 | 2.10.2012.
    @wasbewill - a ti si raspon mojeg poznavanja religija zaključio iz moja dva komentara klokane? da, sve je to u osnovi isto vjerovanje, ali ne postoji PRAVA originalna vjera, šta god su te učili. nikad nije i nikada neće. čovjek je oduvijek bio fasciniram mističnim i njemu nedokučivim i vjeruje u ove i one bogove ili boga otkad je postao svjestan sebe, desecima tisuća godina. i nemoj mi samo govoriti o Njemu jer postoje milijarde koje ne vjeruju u Njega, a i dalje su vjernici. i uopće se nemam namjeru raspravljat s tobom jer iz tvojeg komentara JA zaključujem da TI još uvijek razmišljaš unutar kutije.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +4
    slas
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:41 | 2.10.2012.
    Budizam se moze posmatrati i kako filozofija i za razliku od hriscanstva ili islama nema knjige poput Biblije ili Kurana iz kojih se uci i primenjuje odredjena religija. U Budismu se do istine dolazi samozpoznajom a da bi dosao do samo spoznaje odredjeni ucitelji te uce kako da razmisljas. Zato se ova religija smatra i filozofijom. Za razliku od mnogih religija , budizam je najmanje nasilan i agresivan .Takodje je mnogo starija religija i od hriscvanstva i od islama a i od hinduizma. Sukob koji se pominje u ovom tekstu je sukob koji se manje vise odvija vekovim , tacnije od dolaska izlama na ta podrucija. Ceo Banglades je nekada bio budisticki ali je agresivnom politikom islamizovan . Rohigya narod je poreklom iz Bangladesa i naselio je podrucije mijnmarea i poprilicno su militantni . Svojim ponasanjem su poprilicno ugrozili budisticko stanovnistvo pa necudi sto ih sami budisti ne zele na svojoj teritoriji. U samom tekstu se navodi da ih ni Banglades ne zeli bas iz istih razloga pa ne znam zasto se odmah osudjuje Mijnamare koji je poprilicno trpeo medjunarodnu izloaciju( doduse istni za volju i sami su za to poprilicno krivi). Naravno da niko sa norlamnim razmisljanjem nebi voleo da neko strada samo zbog toga sto je pripadnik druge nacije ali bi svet trbao da podjednako utice i na jedne i na druge ,kako bi se nasao zajednicki jezik.Ja razumem budiste sto ne zele muslimane pored sebe ako se zna da su kroz isotriju na tim podrucijima najvece zlocine cinili bas islamski narodi.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +5
    R.Luxemburg
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:41 | 2.10.2012.
    žalosno je što se sljedbenici religija ne pridržavaju osnove svake vjere,a to je ljubav i tolerancija. Stoljećima se u ime Boga ratuje, ubija, pokorava i manipulira. To sigurno nije namjera Boga.
    Na žalost čovjek je taj koji manipulira vjerom.

    Očito iz povijesti čovječanstva ništa nismo naučili.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +3
    wasbewill
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:29 | 2.10.2012.
    Zarathustra.. ti koliko si rječit,toliko i ne znaš. Nije meni cilj da ja tebi nešto pametujem ili da se pravim superiornijim u nečemu,ali moraš mi priznati da ne znaš ni osnove Islama,Kršćanstva ili drugih velikih religija. Sve je to jedna vjera začeta iz jednog osnova,a vremenom je dšlo do drugačijih tumačenja i samo je jedna danas prava,a ti možeš krz proučavanje i detaljno prostudiranje spoznati koja. Da se narod pridržava SAMO osnovnih stvari u vjeri, ovdje bi bio raj. Baš zbog velike količine ljudi koji ne znaju ili su lijeni da saznaju, ovo sve nam se i dešava. Nije čak najgori ni onaj koji ne zna već onaj koji zna nešto i misli da mu je to dovoljno pa se boji ići dalje. Jako je opasno da Boga shvatamo relativno,On je iznad svake naše misli i ako mislimo da sve znamo,onda ispadamo baš glupi. Razmisli malo
    Prikaži cijeli komentar
  19. +2
    DerimGugenzi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:21 | 2.10.2012.
    @chavez i co.
    Pametno zboris.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +7
    DerimGugenzi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:13 | 2.10.2012.
    Prvo budisti na muslimane, pa sad muslimani na budiste.
    U sustini gola sirotinja na sirotinju a elita trlja ruke.
    Imal neki meteor da nas opuca pa nek sve ide u 3 pm.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +7
    chavez&co
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:13 | 2.10.2012.
    pitanje je ko stoji iza svega ovoga ,cini mi se da nekadasnje velike kolonijalne sile su ostavile u svakoj zemlji jedno dugmence gdje mogu kad im je potrebno izazvati sukobe ,nemojte da nabrajam ,jer nema zemlje u kojoj ne postoji bure baruta ,naravno davnih dana postavljeno
    Prikaži cijeli komentar
  22. +6
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:50 | 2.10.2012.
    @tvrtko - slažem se, ali šta to vrijedi kada se 90% ljudi naziva vjernicima. možeš gledati svoja posla, ali jednostavno ne možeš pobjeći od religijskog ludila. gdje god doša rijetki su oni koji će objeručke i bez osude i krivih pogleda, pa makar i u glavama, prihvatiti pripadnika druge religije. ''oni'' su muslimani, židovi, budisti....vidiš da se niti unutar svoje vjere ne mogu dogovoriti, pa su onda ''oni'' pravoslavci, protestanti, suniti, šijiti.....zlo jedno ljudi moji.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +1
    tvrtko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:43 | 2.10.2012.
    muslimani ugrozeni u burmi,budisti u bangladesu,krscani u siriji,nemoguce je izabrati stranu u ovom sukobu vijera jer svi imaju jake argumente i svi imaju krvave ruke u svojoj povijesti najbolje je ignorirati sve te gluposti i gledat svoga posla
    Prikaži cijeli komentar
  24. +4
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:39 | 2.10.2012.
    @Bronko - pa ako ćemo pravo budisti, šintoisti i sl. su još kamilica naspram dobro nam poznatih monoteističkih religija. osobno sam deist, ali npr. jedan zen budizam mi je u najmanju ruku zanimljiv i sviđa mi se filozofija koja se krije iza toga. ali kužiš poantu, jel..
    Prikaži cijeli komentar
  25. +2
    Bronko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:36 | 2.10.2012.
    @Zarathustra
    Zapravo Budisti ni nemaju Boga per se, ali kužim što hoćeš reći.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +8
    Zarathustra
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:30 | 2.10.2012.
    ne znam od koje mi je religije više muka...licemjerje u najgoroj formi, opijum za mase, kamen spoticanja čovječanstva otkad je svijeta i vijeka. čitaj i propovjedaj jedno, radi i živi drugo. buksaju lovu, zlostavljaju žene i djecu, uništavaju sve što nije njihovo, vode ratove u ime BOGA!!! kao da sveznajući, svemoćni, svemogući bog treba takve miševe da obavljaju njegov posao za njega...kakav je to onda nesposobni Bog?
    nema nama svjetla na kraju tunela dokle god se dijelimo po vjeri i naciji.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +5
    dubravacity
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:07 | 2.10.2012.
    ma nek sve više ide u 3pm..ko civilizacija drugo i ne zaslužujemo
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.