Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Francuska počela dostavljati pomoć pobunjenicima u "oslobođenim zonama", u planu i dostava teške artiljerije

Prema posljednjim informacijama Francuska je počela direktno pomagati sirijskim pobunjenicima na prostorima kojeg nazivaju "oslobođene zone" - Reuters prenosi informacije iz diplomatskih izvora kako Francuska također ima u planu dostaviti tešku artiljeriju pobunjenicima na tim zonama kako bi se "mogli braniti od vladinih napada".

Iz Pariza ističu kako su identificirali prostore na sjeveru, jugu i istoku zemlje koji se navodno nalaze "izvan kontrole Bashara al-Assada" i kako sada žele tamo stvoriti "priliku za lokalne zajednice da upravljaju same sobom bez straha da moraju napustiti Siriju".

"U zonama gdje je režim izgubio kontrolu, kao što je Tal Rifaat (40 km sjeverno od Aleppa) koji je slobodan već 5 mjeseci, lokalna revolucionarna vijeća organizirana su s ciljem pomaganja stanovnicima i uspostavljanja administracije u ovim gradovima tako da ne dođe do kaosa kao u Iraku kada je pao režim", tvrdi francuski neimenovani diplomatski izvor za Reuters.
Također ističe kako je Francuska izdvojila dodatnih 5 milijuna eura, novac ide direktno u ruke 5 lokalnih autoriteta iz 3 provincije: Deir al-Zor, Aleppo i Idlib

Izvor ističe kako su neke od ovih "oslobođenih zona" i dalje pod granatiranjem sirijske vojske, no, tvrdi - "šanse su jako male da će ovi prostori ponovno doći pod kontrolu sirijske vlade", te navodi kako je "narod zatražio protuzračno oružje". "To je tema kojoj pristupamo izuzetno ozbiljno, tema koja ima ozbiljne i komplicirane implikacije. Ne propuštamo ništa", ističe.

Analiza
Neimenovani izvor također ističe kako se aktivno radi na povećanju kontakata s pobunjenicima i drugim elementima opozicije. Drugim riječima, Francuska - bivši sirijski kolonizator - ponaša se kao da je već sve odlučeno i da će sirijska vlast definitivno pasti. "Oslobođene zone" o kojima francuski izvor govori vjerojatno su područja od niskog značaja u generalnom odnosu snaga, ali zato izuzetno strateški važna i sada se želi i taj prostor militarizirati, pogotovo nakon što postaje sve očitije da pobunjenici ipak neće uspjeti preuzeti kontrolu nad Aleppom, baš kao što nisu uspjeli ni u Damasku.

Tal Rifaat, kojeg spominje, mali je grad sjeverno od Aleppa s oko 20,000 stanovnika. Drugim riječima, jedna gradska četvrt u Aleppu, gradu od preko 2 milijuna, desetostruko je veća. No, strateška važnost ovdje se ne mjeri po broju populacije.

Slika: Tal Rifaat i Aleppo
Slika: Tal Rifaat, satelitska snimka cijelog grada
Slika: Tal Rifaat
Tal Rifaat nalazi se u blizini turske graniceTal Rifaat se nalazi u blizini turske granice i sukladno tome jasno je da će upravo tamo pokušati kreirati neku vrstu uporišta koja je - ukoliko Francuska zaista počne dostavljati tešku artiljeriju - direktno kršenje međunarodnih zakona i sirijskog suvereniteta. No, zanemarimo na trenutak pravne ideale, činjenica je kako se sirijski suverenitet i teritorijalni integritet krši već mjesecima. Da ne bi bilo zabune - jedna stvar je politički podržavati određenu stranu konflikta, što do sada rade već gotovo svi, a druga je u Siriju direktno unositi oružje. Francuska, kao i druge države koje to čine, morala bi odgovarati za svoje postupke, no, postavlja se pitanje - kome? Svijet u kojem živimo samo je privid poštivanja međunarodnih zakona i UN povelja, u stvarnosti sve se svodi na primitivni "zakon jačega".

Glede situacije na terenu - sirijska vojska povukla se iz grada Tal Rifaat početkom ovoga ljeta, nakon njihovog povlačenja vlast u gradu je preuzelo vijeće Islamista koji su odmah proglasili vladavinu šerijatskog zakona. "Uspostavili smo šerijatski zakon. Među nama ima odvjetnika, sudaca, bivših vojnih oficira, ali svi smo islamski naučnici", rekao je jedan od članova ovog novog vijeća, Seraj al-Halabi, prenosi list Time u svojem tekstu početkom prošlog mjeseca. No, kada francuski diplomatski izvor daje svoje viđenje stvari na terenu, za njega su to "revolucionarna vijeća".

Halabi, predstavnik islamističkog vijeća u Tal Rifaatu, također ističe: "ne želimo prakticirati islamistički zakon kao u Saudijskoj Arabiji, rezati ljudima ruke i glave, nego želimo vratiti red i upravljati gradom. Poručujemo FSA borcima, ako se borite protiv Basharovih snaga, bolje ih ubijte nego da ih dovodite ovdje, jer mi ih nećemo ubijati za vas, možda ćemo ih i pustiti". Što bi Halabi, koji tvrdi kako je "milost" prema svima glavni cilj, rekao na potencijalno dovlačenje francuske artiljerije, vjerojatno nikada nećemo saznati.

Gomilanje teškog naoružanja u Tal Rifaat važan je detalj u konačnoj borbi za Aleppo. Za sirijsku vojsku nije problem samo prisutnost pobunjenika u Tal Rifaatu, već i u gradu Azaz koji se nalazi svega nekoliko kilometara od turske granice. Pobunjenici također tvrde kako je i Azaz u njihovoj kontroli. Držeći ova dva grada imaju poprilično ravni put prema Aleppu i mogu kontinuirano u najveći sirijski grad slati svoja pojačanja. Sirijska vojska shvaća da se ključ pobjede nalazi upravo u kontroli ovih manjih sjevernih gradova. S druge strane to itekako dobro znaju i Francuzi i zato se sada i kreće s planom dostavljanja artiljerije i protuzračnog naoružanja.

Ključne točke

O kojim južnim i istočnim "zonama" govori francuski diplomatski izvor, nije poznato, no, može se pretpostaviti kako je riječ o slabo kontroliranim prostorima uz granicu s Libanonom i Irakom, ali i Jordanom.
Nemogućnost kontroliranja granica jedan je od najvećih problema s kojime se suočava sirijska vojska jer bez obzira koliko uspjeha imali u nekoj operaciji, a ako je suditi po broju ubijenih pobunjenika - dosta, iz ovih pravaca moguće je kontinuirano dovoditi strane borce koji su spremni ratovati u Siriji - ne toliko iz ideologije, ideologija i religija se u ovom konfliktu koristi uvelike kao propaganda, već primarno za novac.

Centralni problem ovog konflikta je nedostatak međunarodnog aktera ili supranacionalnog vijeća koje bi zaustavilo svako strano uplitanje u Siriju, naročito kada je riječ o proliferaciji oružja. Možemo li primjerice zamisliti da Rusija ili Kina počnu dostavljati oružje pobunjenim radnicima na sjeveru Francuske? Da li bi UN i tada šutio kao što šuti gotovo od samog početka agresije na Siriju?

Propagiranje ideologije je jedna stvar i kada bi vlasti u Turskoj, Saudijskoj, Arabiji, Kataru, Francuskoj, Britaniji i SAD-u samo "riječima" podupirale opoziciju, velika je vjerojatnost da bi konflikt do sada već završio nekom vrstom nagodbe između vlasti i oporbe - naročito domaće oporbe, a ne one koja dirigira kaos iz ureda u Istanbulu, Parizu, Kairu i drugdje. Samim time spasilo bi se na tisuće života.

Velik broj stanovnika Sirije tražio je stranački pluralitet, više pravde, veću socijalnu jednakost, a manje korupcije. Njihov glas potpuno je ušutkan od strane onih kojima je od gotovo samog početka upravo ovaj kaos bio i jedini cilj. "Prava" opozicija u Siriji danas strahuje za svoje živote podjednako kao i oni koji podupiru aktualne vlasti. Jedino pravično i humano rješenje je da se sirijskom narodu dopusti da sam odluči o sebi, ali tako nešto je nemoguće u trenutku kada su tolike regionalne i međunarodne sile predane nasilnom rušenju cijele zemlje. Često se govori kako je ovo konflikt u kojem u konačnici neće biti ni pobjednika ni gubitnika, no, to ipak ne mora biti tako. Sirijska vojska i dalje ima veliku snagu, ali i ogromnu potporu u narodu - u protivnom bi se već davno raspala, ako ne izvana, onda iznutra.

Konflikt možda zaista i bude poprilično dug, kako je u posljednjem intervjuu dao naslutiti i sirijski predsjednik, ali jednoga dana ipak će se morati završiti - ukoliko tada kao pobjednik izađe sirijska vojska i aktualna vlast, predsjednik Assad mora primarno adresirati probleme koji su uopće i doveli do plodnog tla da se izvrši ovakva međunarodna agresija na njegovu zemlju - jedan od osnovnih je i koketiranje sa zapadnim neoliberalizmom, privatizacijom i međunarodnim bankarima, sve to je dovelo do naglog širenja jaza između bogatih i siromašnih u zemlji. Koliko odgovornost za to snosi on osobno, a koliko pojedini krugovi iz stranke Baath, sada više ni nije toliko bitnio. No, ukoliko ikada bude u poziciji da sve ovo sagleda iz retrospektive, sirijski predsjednik Bashar al-Assad će se morati zapitati: zašto ovako krvavu pobunu nisu nikada uspjeli zapaliti, primjerice, na Kubi?

Izvori:

Reuters | Time

Komentari

(36):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    avatar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:28 | 13.09.2012.
    Naravno da će im dostaviti jače oružje nisu se dovoljno poubijali
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    vagrant
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:13 | 8.09.2012.
    Vise se i ne krije da je zapad debelo umesan u dogadjaje u Siriji. Amerikanci blizu tursko-sirijske granice treniraju "pobunjenike" pise news.antiwar.com/2012/09/06/us-sends-more-spies-to-help-o...
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    vagrant
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:33 | 7.09.2012.
    Asad je trebao poslati ultimatum vodjama u ovim gradicima, da ne dozvole ulazak placenika ili ce biti bombardovani.Secam se kada su ameri dali ultimatum onoj sekti na nekoj farmi u Teksasu koja nije priznavala vlast, da se predaju ili ce biti unisteni. Posto su odbili jednostavno su ih pregazili tenkovima i nikom nista.
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    ADO
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:32 | 7.09.2012.
    Ne znam koliko istine ima u autorovoj tvrdnji da je upravo koketiranje sa neoliberalnim kapitalizmom i bankarskim krugovima stvorilo uslove za početak pobune u Siriji ( kasnije su svakako oštricu pobune preuzeli strani plaćenici ), ali ima logike. Zemlje koje su u svojevoljnoj ili nametnutoj izolaciji od "neoliberalne" ( čitaj pokorene ) većine svijeta imaju manje šanse za pokretanje narandžastih revolucija. Nije razlog samo u nepostojanju jake misionarsko špijunske baze, nego je jedan od razloga i relativna jednakost među stanovništvom. Čak i ako su svi relativno siromašni, manje je tenzija nego ako se jave oligarsi i korupcija.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +3
    TomRy
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:28 | 7.09.2012.
    @ jjaro
    Interes Fr je potpuno jasan, a to je ponovno kolonizirati Siriju, ne baš u potpunosti kao nekad,sli će velikodušno podijeliti plijen sa partnerima koji su već infiltrirani kao teroristi. Kako primjećuje kolega @patkovic, možda je to već sve treći svj. rat. Mene zaokuplja misao kako je WW3 već počeo uništenjem Libije, kao pilot projektom da se vidi koliko takav rat može trajati uz pomoć domaćih izdajnika, ubačenih terorista i sedmomjesećnim kontinuiranim zračnim bombardiranjem, te izrazitom antigadafijevskom propagandom u zapadnim i vazalskim medijima.
    Ne treba zaboraviti da je prvi zračni napad izvršio upravo francuski avion uništenjem libijskog tenka, nakon čega je uslijedio zračni napad na cijeli teritorij Libije sa povijesnih 110 tomahawka NATOa.
    Sličnost u Siriji je potpuna, antiasadovska zapadna propaganda, "Assad jede malu sirijsku djecu za doručak, dvaput dnevno siluje nealavitkinje, njegova diktatura vrši holokaust nad vlastitim stanovništvom, sirote žrtve se organiziraju u partizanski otpor, pridružuju im se internacionalisti u borbi protiv fašizma..."
    Pilot projekt je napravljen, prva epizoda se radi u Siriji..
    Nakon nje bi mogle uslijediti nove epizode serije WW3, ako ova uspije i ako režiser bude Francuska...
    E PA JA SE NADAM DA NEĆE USPJETI! Ono što zaista želim je jedan veliki građanski rat u Francuskoj!
    Prikaži cijeli komentar
  6. +3
    lujprvi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:30 | 7.09.2012.
    Očito je Francuska probni balon za američko vojno uplitanje u Sirijski problem. Samo Francuzi nisu toga svjesni, Ameri ih iskorištavaju i odbaciti će ih kao staru krpu kada se bude djelilo kolonijalno bogatstvo. Osim toga, Francuzi su pokazali kroz povijest da su 'pizde' glede ratovanja i da nikada nisu ostvarili niti jednu veću pobjedu još od 'kripla' Napoleona. Bilo bi im bolje možda da se drže svoje juhe od crvenog luka i burgundca.
    Prikaži cijeli komentar
  7. 0
    jjaroo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:24 | 7.09.2012.
    Zna li ko, koji so interesi Francuske u Siriji?
    Prikaži cijeli komentar
  8. +1
    Black_Bloc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:25 | 7.09.2012.
    Ljudi pravi istinski otpor je na potezu Hebollah-Syria-Iran sve ostale zaboravite.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +7
    Zash65OI
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:19 | 7.09.2012.
    @samson88 da u pravu si.. kolonializam se samo vrača u stara dobra vremena.. bilo je koliko? 80 godina bez kolonija na kojih su navikle zapadne sile-a u stvari još su bile kolonije skroz IMF i svetsku banku, sirija, libija, egipat nisu bili nezavisni nikada.. , samo da sada vračaju se nazad u orbitu imperialnih sila..

    to se može sprečiti samo sa totalnim kolapsom i porazom zapadnih sila na bojnem polju ili na finančnom polju..

    na bojnem polju težko jer ima zapad superiornost u brojkama i tehnologiji, u financijskim polju i isto težko jer oni vladaju sa mehanizmom na kojem svetski ekonomski poredak postoji-IMF, Svetska Banka, Brett Wood sporazum nakon svršetka 2.sv. rata.. itd..

    znači ako igraš nogometnu utakmicu a sudja koji sudi utakmicu je brat tvog protivnika onda moraš znati da nije važno koliko dobro igraš, pa da si Pele i Maradona ti češ gubiti uvijek ! ..

    Znači ne treba igrati protiv momčadi koja je na terenu, nego protiv sudje koji odlučuje koj pobjedi ..

    Na tom području vidim gromozansko neznanje taktike i strategije od preostalog sveta-kina i rusija isto potpuno neznanje i nikakva strategija kako se boriti protiv toga u nekom združenom frontu kao to pravi npr. zapad..

    Strah me je samo toga da zapad ne ponudi kineskim i ruskim oligarhima drobtinice sa kojim če biti zadovoljni u zamjenu da se eksplotira njihova država.. to je moguče da se dogodi.. i ako se to dogodi, onda imamo zapadni poredak sveta još za sledečih 100 godina.. ili više.. a sigurno bi to i oznanilo novi tamni vek u kojem če misao čovjeka biti gonjena kao su gonili vještačice u srednjom veku.. vreme kad češ šutjeti preko dneva i šaputati preko noči ..

    Prikaži cijeli komentar
  10. +4
    da,ali
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:49 | 7.09.2012.
    kao da nisu do sad dostavljali oruzje
    Samo su to ozvanicili
    Prikaži cijeli komentar
  11. +8
    Samson88
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:14 | 7.09.2012.
    Polahko se vraćaju kolonijalne sile. Turska i Francuska su se dogovorile da podijele siriju. Španija, Francuska, Italija, staru njihovu koloniju Libiju, Tunis, Alžir. Alžir se još drži, ali lahko će sa njim kad završe sa Sirijom. Iran, stara Rusko-Britanska kolonija, sada se oko uticaja na njega bore upravo te dvije sile. Jedina promjena je što je umjesto Britnskog Carstva, sada GB i SAD. Njemčkoj je stavljeno do znanja da nema gdje na zapad, da nema gdje na istok, pa ide na jug! Turska kupuje pola Srbije. Albanija, Grčka, Bugarska opet maltretiraju Makedoniju. U Mađarskoj radikalnije vlasti čak spominju teritorijalne pretenzije na Hrvatsku... Generalno loše stanje, ali generalno dokazano kao odlično stanje za ujedinjenje Južnih slavena.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +7
    SpaceJockey
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:07 | 7.09.2012.
    Ovako kako stvari stoje Sirija ce pasti polako!!!
    Ako nemogu zatvoriti i cuvati granice onda nema izlaza, nagrizaju ih i slabe polako.
    Da oni sad ratuju sa nekom drzavom "normalnom" i na kraju svako svojoj kuci, ali okruzeni su neprijateljskim drzavama koje otvoreno i lako ubacuju ljude i naoruzanje i to je dugorocno veliki problem, a Sirija nije mala zemlja....tesko je cuvati granice.
    Zato su tu rusi i kinezi koji moraju napraviti ogroman pritisak, pogotovo na tursku da sjasu vise od Sirije.
    Nevidim od rusa i kineza ista konkretnije na politickom planu.
    Da nema Irana Sirija bi vec odavno zavrsila kao Libija pred ocima rusa....tako da....malo je vise presmijesno da suverene drzave padaju i rusi su stalno nesto zateceni.....ovi bombardiraju, a rusi retoriku "otkud im pravo?" ma daj molim te.
    Sta cemo sad stalno glorificirati njihov veto? stavili su veto i prividno sprijecili invaziju...i sta sad?....pa ko ce pocistiti zohare....njihov veto nista ne znaci kad zapad otvoreno naoruzava i ubacuje placenike....otvoreno krse i vrse agresiju na suverenu drzavu...sto se mene tice, rusi i cijeli svijet su se pokazali sa Libijom i atentatom na Gaddafia!
    Prikaži cijeli komentar
  13. +2
    SpaceJockey
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:37 | 7.09.2012.
    [email protected]
    Ajmo biti iskreni....ako rusi i kinezi odgovore, to ce biti verbalno, a onda bolje da ne odgovaraju, jer ce ovi svejedno dobiti oruzje tako da.......
    Prikaži cijeli komentar
  14. -3
    Laloup
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:43 | 7.09.2012.
    Jeste zaboravili na 120ak francuskih vojnika, uhvaćenih na početku sukoba? Siguran sam da ih francuzi žele osloboditi...
    Prikaži cijeli komentar
  15. +3
    Riki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:49 | 7.09.2012.
    Ako Rusi ili Kina na ovo agresivno ne odgovore (da li) gotovo je. Već sutra ce se francuzima u naoružavanju, sada javno, pridružiti države-piuni patokratske okultisticke ''elite'' USA, GB, na žalost i baštine uma bogata Njemačka, nadalje govna poput Švedske...da isprdke tipa Slovenije, Hrvatske (što preko noći, naredbom preko telefona, da niko ni ne zna, ulaze u ratne koalicije = rat, ) niti ne brojim.
    Manipulacija je na vrhuncu ali Nismo bespomoćni. Ima nas puno, sve više. Istina je kosmička i nema alternative. Ti stvaraš realnost.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +12
    Cicero
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:01 | 7.09.2012.
    Društvo, dal je netko od vas uplatio donaciju Advanceu?
    Prikaži cijeli komentar
  17. +6
    nob
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:59 | 6.09.2012.
    Svijet se poceo mjenjati 1982.Mi koji smo rodjeni poslije 1945, smo se uspavali. 1990 do 2005 svabe su osvojile trecinu zemlje i niko odnas se nije bunio. Sada su vidjeli francuzi.englezi ,talijani i ostali demokrati da se niko ne buni pa pokusavaju uzeti svoj dio kolaca.Boze pomogni nam svi cemo biti ponovo Roblje.
    Prikaži cijeli komentar
  18. 0
    jjaroo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:38 | 6.09.2012.
    A sta dobiju Francuzi sa Sirijom??
    Prikaži cijeli komentar
  19. +2
    mile95
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:03 | 6.09.2012.
    Nek vojska okruži Aleepo pa ćemo vidjet hoće li tim plaćenicima pristizat pojaćanja i vojna pomoć izvana
    Prikaži cijeli komentar
  20. +2
    mile95
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:44 | 6.09.2012.
    Ma nek preuzmu kontolu nad tim gradovima i onak su se ti plaćenici poćeli ubijat međusobom
    advance.hr/vijesti/tenzije-i-frakcije-u-fsa-u-sirijsk...
    Prikaži cijeli komentar
  21. +5
    Raki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:36 | 6.09.2012.
    @emir002:

    Imas pravo, puno se toga desilo u zadnje vrijeme, poput cestih dolazaka iranskih politicara u Siriju, potpora te najjace zemlje u regionu sirijskom narodu što je uzrokovalo Erdoganov nekontrolisani bijes i poziv na uništenje Sirije, pa sad Francuska nastavlja javno pomazući teroriste i unistavace te zemlje....to nam samo pokazuje da su i oni skuzili da nece slomiti sirijsku vojsku i predsjednika.Sjecam se kad su napravili onaj medijski "film" o padu Damaska, na trenutke je zaista djelovalo da je dosao kraj svemu ali sve se izjalovilo. Ja i dalje vjerujem da ce Sirija pobjedit teroriste i zločince.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +4
    Raki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:31 | 6.09.2012.
    Za pretpostavit je da ce dijelovi uz granicu biti u rukama terorista jer je Sirija trenutno okruzena neprijateljskim zemljama posebno Turskom koje na sve nacine zele pociniti genocid nad sirijskim narodom. Francuska je javno pokazala da salje naoruzanje tako da se vise ne moze glumit kako Rusija prodaje Siriji naoruzanje i zbog toga je negativac. Ukratko sad je svima jasno da zapadne zemlje zele uništenje Sirije i da je Assad jedini koji je brani. Tako da se napokon pokazalo tko je tu napadač a tko se brani. Mene ne brinu ove vijesti dok god Iran stoji uz Siriju, oduzili se ovakvo stanje iranci ce vojno intervenisati jer im to dozvoljava sporazum sa Sirijom.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +4
    patkovic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:22 | 6.09.2012.
    kad sve zbrojim ipak je u toku 3. svjetski rat ili nešto slično
    Prikaži cijeli komentar
  24. +10
    emir002
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:01 | 6.09.2012.
    Ne gubite vjeru u Rusiju. Od drugog sv rata pa na ovamo kad su se čnli najslabiji uvjek su se podigli. Tako će biti i sa Sirijom. A i ne mislite valjda da je onh 11 brodova došlo iz baltika samo da dovuče 900 marinaca ? Puno je stvari u igri, a Rusija čeka svoj potez..
    A moje mišljenje je da je ovaj potez Francuza potez očajnika. Prije samo par mjeseci vijesti iz Sirije su bile svaki dan po mainstream medijima. Sad jednom u 2 ili 3 dana, a mainstream mediji ne bi propustili da objave vijesti o uspjehu pobunjenika.
    Upravo zbog toga mislim da je situacija na terenu daleko od loše po Assada,a Francuska je odigrala svoju zadnju kartu jer više nema šta da izgubi osim ova dva manja grada
    Prikaži cijeli komentar
  25. +9
    cegevara
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:57 | 6.09.2012.
    Tuzno je,zalosno i apsurdno sto nigde u svetu vlade vise ne predstavljaju svij narod. Kada slusam izjave Turskih,Francuskih,Izraelskih, Egipatskih i td. politicara pocinjem nesvesno da mrzim njihov narod.Suludo,ali se polako podvlaci pod kozu.Ako si malo labilniji.gluplji ili neobavesteniji,evo ti belaja.A to je icilj ovih svetskih skotova.Da se svi mrzimo,totalni haos.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +5
    Mezopot
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:54 | 6.09.2012.
    Sirija je imala socijalistički model dugi niz godina. Nešto bi dodao. Zanimljivo je napomenuti kako je Assad skužio da je jedan od najvećih problema, kako i autor točno ističe, neoliberalizam. Ali je bilo malo kasno. Zanimljiv detalj: "Since the beginning of the Syrian insurgency in March 2011, the al-Asad government has taken steps to roll back its accelerated pace of neoliberal reform. After a decade of loosening market regulations, the state is back to governing the market in order to ensure that economic contraction and social hardships following the political upheaval and imposed foreign sanctions do not worsen."
    globalresearch.ca/syria-s-economic-crisis-al-assad-go...
    Prikaži cijeli komentar
  27. +4
    eis80
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:48 | 6.09.2012.
    Ono što mene zabrinjava je brzina regularne vojske u suzbijanju i čišćenju FSA, to je ključni problem jer svakog dana jačaju u svakom smislu, pogotovo iz razloga što imaju već nekoliko svojih čistih zona i graničnih prelaza te kontinuitet teritorijalne povezanosti.
    Vojska nije pokazala sve, iz kojeg razloga ne znam, slaba taktika ili volja!?
    uvlačenje vojske u stambena područja svi znamo da je previše opasno što se može vidjeti i po gubitcima oklopnih sredstava i ljudstva, u slučaju da se konflikt odigrava izvan grada vojska bi ih pregazila u roku 24 sata.
    U samom planiranju borbe FSA kako se to već duže vrijeme i govori nalaze se zapadne snage, te dobro znaju na koji način mogu usporavati ili zaustaviti napredovanje vojske.
    Kada se pogledaju video zapisi FSA, može se uočiti da su totalni amateri pogotovo kada svi grupno stoje na jednom mjestu.
    Iako vojska pokazuje dobre rezultate to nije dovoljno.
    Mislim da se sa malo boljom taktikom i žestinom mogu odnosno moraju razbiti, prije nego što uz pomoć zemalja UKUSA ojačaju u toj mjeri da je daljnji sukob besmislen.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +5
    cegevara
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:44 | 6.09.2012.
    Mene samo interesuje sta rade Rusi. Nigde se ne cuju. Dali cute i rade ispod zita za Asada, ili su podvili rep i cekaju(u tom slucaju doci ce i na njih red.Bolje je svoju zemlju braniti na tudjoj teritoriji nego ne svojoj.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +4
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:43 | 6.09.2012.
    Zash65OI
    Svaki ili gotovo svaki tvoj komentar je toliko dobar i jednostavno zapadnjački oblikovan da je to za svaku pohvalu, jer na taj način oslikavaš jedan nama običnom svijetu nepoznati koncept razmišljanja zapadnog čovjeka u kapital globalizmu i što je sve on u stanju uraditi protiv sreče ljudi i zemalja samo zarad malobrojne koristi tamo nekih kod vas koji sve to vode ili organiziraju, po onoj poznatoj jači tlaći. Ali ima tu jedna velika stvar, samo svestan narod koji mora da shvati ko stoji iza čega ili što s čim dobija ili gubi tad će znati i ponašati se primjereno situaciji. Kako mogu oni drugi tuđi, a da to isto ne mogu domaći na isti način još i bolje, ali to treba reči i objasniti. E zato prvo našto vrše pritisak to je informativno obmanjivanje i onemogučavanje korištenja istih od strane domačina ili zvanične Sirijske vlasti. Problem je u ovim "režimima" što su i previše pošteni, pa ne vide što je stvarno zapad i čime se sve služi i na koje načine.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +4
    riksovski
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:39 | 6.09.2012.
    Apsolutno tocno, Bashar se zahebao kad je poceo uvoditi elemente neoliberalizma tj.pripustio bankarske hijene, uostalom slicno kao i pokojnik/pukovnik Gadafi u Libiji.
    Ne privlaci gale toliko miris krvi koliko miris novca/profita itd.
    Prikaži cijeli komentar
  31. +6
    Bizon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:37 | 6.09.2012.
    Ne poričem da je u Siriji bilo "autentične" oporbe, ali i ona je sada već na strani Assada većinom. Sirija je rekla NE religijskom fanatizmu i stranom imperijalizmu.
    Prikaži cijeli komentar
  32. +10
    Gargamel
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:35 | 6.09.2012.
    Na Kubi su probali, Zaljev Svinja, ali im nije uspjelo. Istu shemu (CIA agenti) sada rade i u Siriji. Nažalost Sirije nije otok i okružena je s neprijateljskim državama ili marionetskim vladama, pazi gadarije: Turska, Jordan, Libanon, Irak i još dole Izrael. Sirija je napadnuta sa svih strana. Vrijeme je da se neko uključi u ovaj rat, Rusija, Iran, pa di puklo da puklo.
    Prikaži cijeli komentar
  33. +2
    Mezopot
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:31 | 6.09.2012.
    @Zash65OI
    ".. i to neče prestati, ne sada, ne sutra, ne dok je asad živ.."
    -----------------
    Potpuno se slažem, zato je i mučno ovo sve pratiti. Vidim da su autori gornjeg teksta pozitivno raspoloženi i da misle da će sutra Assad poslijeratnu Siriju urediti kako valja, to se i ja nadam, ali sve manje i manje, da vam budem iskren.
    Prikaži cijeli komentar
  34. +13
    Zash65OI
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:17 | 6.09.2012.
    dobro, to bi mogli i u kubi napraviti ili venezueli, samo danas nije vreme za njih, danas moraju siriju i iran razbiti onda kreče napred.. kuba nije problem sada..

    mislite da to ne bi mogli napraviti u hrvatskoj, sloveniji, germaniji? .. kad imate silu koja je za 10 magnituta jača od tebe i vaše vlade..životinski instinkt bira jačeg kao bi poboljšao izglede opstanka tekom i posle rata..

    u siriji ljudi mislim da naravno neče se suprostaviti tim bandama jihadistima jer znaju da ih ima milijun izvan granice koji samo čekaju da uđe unutar sirije da ubiju asada.. i to neče prestati, ne sada, ne sutra, ne dok je asad živ.. to je strašna misla a u takvom svetu živimo..

    tako da potpuno razumijem kako ljudi ne misle ginuti za asada a radije nude logističku pomoč-prisilom ili ne- jihadistima.. zbog sile-zapada-koja je veča od tvoje..

    svi konflikti kad bi se domačin tukao sa agresorom koji je močniji, i opasniji su se završili ili sa agresorom koji pobeđuje ili domačin koji mora vršiti TEROR nad svojim ljudstvom da im spreči da se pridruže agresorju..

    Da Hitler npr. ne bi bio tako surov do belorusima,ukrajinicima pa i rusima, rusija bi pala brzo u 2.svetskom ratu.. kad su ljudi vidjeli da nema spasa pod hitlerom onda su se borili pa i tad još ne, ..tako da je morao stalin sa teror taktikama pripremati svoje trupe da se bore i da ne razmišljaju o predaji nemcima.. itd..

    Vietkong isto, oni bili još suroviji, ubivali svoje domačine na najgrozoviti način da bi sa tim dali "poruku" da domačini ne surađivali sa okupatorjem .. jer ljudi se u stvari ne žele tuči i ubijati, .. samo ako ima ili mnogo nova da se zasluži ili ako ima grozno mučenje ako se ne boriš protiv okupatorja itd..

    Pa i u jugoslaviji za čas otpora protiv nemca bilo je mnogo težko to sve organizirati.. u sloveniji ljudi odmah poduprli nemce, u hrvatskoj-dobro svi znamo šta se dogodilo tamo, i hitler i musolini bili zaprepaščeni nad terorom ustaša nad srbima-, pa u srbiji gdje su se četniki,partizani, albanci ubijali namesto okupatorja nemce.. (dobro albanci bili na strani nemca tako da, samo četniki i komunisti bili i svađali se međusobno) ..

    Šta hočem rečt, .. nije lagano se ratovati protiv sile koja je za 10 magnituda jača od tebe.. naravno kao gravitacija populacija domačina hoče gravitirati k agresorju, samo ako imaš ti fizičku silu da rušiš agresorja onda se to ustavlja ta dinamika..

    tako da iz tog pravca, sirija sama na svojem, a cel zapad podpira teroriste izgled je slab.. samo molim boga da asad ne završi kao gadafi..to bi bilo vrlo tužno i bolno gledat ili čut to vijest..

    cel svijet drvi u 3.sv. rat.. šteta kad kinezi ne mogu to skapčat..a rusi znam da nisu u poziciji u kojoj bi mogli išta napravit.. ekonomski zapad drži i ruse i kineze na kratkoj vrvi.. kad bi se to promenilo (kad bi istok imajo više BDP novca nego ZAPAD, onda da, do tada mislim da če prije iči sve u PM) ...
    Prikaži cijeli komentar
  35. +8
    musa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:58 | 6.09.2012.
    treba francuzima dati po usima
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.