SekcijeVijesti Analize Knjižnica Ekonomija Kultura PovijestZnanost
Naslovnica Vijesti Analize Kartice znanjaSlika danaBrzi preglednik Interaktivna karta svijeta Listanje tema TražilicaPretplata Login
Želite li besplatnu pretplatu za advance.hr?
Nudimo Vam besplatni i potpuni pristup advance.hr sadržaju, u probnom periodu od 7 dana - evo što trebate učiniti:
1) Pošaljite e-mail na info@advance.hr s naslovom "Probna pretplata"
2) U e-mailu navedite kakve biste tekstove voljeli čitati na advance.hr - cilj nam je ponuditi što kvalitetniji sadržaj našim pretplatnicima i Vaše želje su nam stoga vrlo bitne.

Nakon što administrator pregleda Vaš zahtjev poslat ćemo Vam korisničko ime i lozinku za pristup - nakon toga na nama je da Vam u tih tjedan dana predstavimo kvalitetan sadržaj zbog kojeg ćete, nadamo se, poželjeti postati jedan od naših stalnih pretplatnika.

Zatvori ovu obavijest (više se neće prikazivati)
Svijet » Južna Amerika » Venezuela    20. travanj 2017|10:33

Eskalacija krize u Venezueli: Stotine tisuća na ulicama, nekoliko mrtvih - vojnika ubio snajperist

advance.hr
   43
Zadnje vijestiAnaliza: Europa ima drugačiji stav o Jeruzalemu, ali kako misli da može pružiti otpor Trumpu? A ako ne Europa, tko?"Misija završena" - Većina ruskih snaga napušta Siriju, znatan dio već se vratio natrag u RusijuTurske zračne snage bombardirale položaje PKK-a na sjeveru Iraka, ubijeno 30-ak boracaBitcoin groznica trese svijet, ali njegov rival u domeni kriptovaluta, Litecoin, raste još i bržeLiberalizacija ultra-konzervativne monarhije: Nakon 35 godina zabrane u Saudijsku Arabiju vraćaju se kino dvoranePovijesne odluke i budućnost prema njima: Da bi se pojavio Putin i salutirao obranjenoj Siriji prvo je Lavrov morao stići u Damask, a taj posjet bio je daleko važnijiUnatoč NATO kritikama Erdogan potvrdio kako će se turski i ruski dužnosnici uskoro sastati kako bi kompletirali dogovor o kupnji S-400 sustavaMuke po Porošenku - neumoljivi Sakašvili ponovno je na slobodiEuropa konzistentna: Netanyahu u Bruxellesu traži od Europske unije da slijedi primjer Amerike po pitanju Jeruzalema, no naišao je na odbijenicu od čak i najvećih saveznikaTajanstvene sonične naprave i povratak zlatnih vremena špijunaže i hibridnog ratovanjaRuski predsjednik Putin u iznenadnoj posjeti Siriji, obratio se pripadnicima ruskih zračnih snaga u bazi Khmeimim: "Domovina čeka na vas - vraćate se doma pobjedonosni"Teroristički napad u New Yorku: Nekoliko ranjenih u eksploziji bombe na autobusnom kolodvoru, osumnjičeni privedenHonduras - kako su Amerikanci pomogli uspostavu desne autokracijeKatalonija je i dalje na prekretnici: Regionalni izbori 21. prosinca biti će krajnje neizvjesni, a separatisti strahuju od gubitka većineTisuće na ulicama Kijeva traže oslobađanje Mihaila Sakašvilija i odlazak predsjednika PorošenkaNema pobjede do konačne pobjede: Kreće zadnja velika sirijska ofenziva, ali kako osloboditi Idlib i ne razjariti Erdogana?Nasilje i prosvjedi nakon Trumpove odluke: Napad nožem na pripadnika izraelskih snaga sigurnosti u Jeruzalemu, sukobi oko američke ambasade u Bejrutu, ali situacija se generalno počinje smirivatiAmerički potpredsjednik Mike Pence stiže na Bliski istok, ali kod mnogih više nije dobrodošao gostPitanje njemačke koalicije i budućnosti kontinenta: Sjedinjenje Europske Države već do 2025?Digitalne valute postat će pomoć zemljama koje žele zaobići američke sankcije i "petrodolar"
Tijekom jučerašnjeg dana održan je tzv. "Marš svih marševa" u Venezueli - izvori prenose kako je u velikim anti-vladinim demonstracijama sudjelovalo više stotina tisuća ljudi. Prosvjednici, gnjevni zbog aktualne ekonomske krize u zemlji, pozivaju na odlazak socijalističkog predsjednika Nicolasa Madura.

Najmanje troje ljudi je ubijeno tijekom jučerašnjeg dana - naime, već danima izbijaju sporadični sukobi između snaga sigurnosti, pro i anti vladinih prosvjednika, a jučerašnji dan nije bio iznimka.

Prosvjednici su pozvali vojsku da stane na njihovu stranu, no to se nije dogodilo, upravo suprotno, ministar obrane Vladimir Padrino Lopez potvrdio je kako je vojska u potpunosti lojalna predsjedniku Maduru.

Jedan vojnik ubijen je u okrugu Los Salias u provinciji Miranda. Državni izvori navode kako je vojnika ubio snajperist.

VIDEO: anti-vladine demonstracije i sukobi u Venezueli, 19.4.2017.


Situacija u Venezueli je već mjesecima napeta, no, uskoro bi mogla izmaknuti kontroli. Vlasti i dalje imaju potporu mnogih, no, ako ne budu u stanju popraviti trenutačno ekonomsko stanje, teško će se moći još dugo održati na vlasti.

Vezano uz temu:
Madurov izbor - autokracija ili odstupanje s vlasti

Duboka ekonomska kriza, usijane političke podjele i vanjsko uplitanje: Hoće li Venezuela postati nova Sirija?
izvor(i): www.rt.com | Reuters | AP | CNN
Komentari (43):
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja:
Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
+1
zimmi
03:00 | Petak - 21. 04. 2017
Kada socijalizam krene skroz u krivom smjeru dode do raspada sistema, kada se to dogodi s kapitalizmom nastaje distopija
+3
razmetljivko
00:46 | Petak - 21. 04. 2017
@coppo
Da, i Japan i Venezuela su zemlje s kolonijalnim naslijeđem, samo sa suprotnih strana batine. Uostalom to su jako različite kulture, ali ne cvjetaju u Japanu ruže običnom čovjeku. Evo ti jedan filmić ako te interesira: http://johnpilger.com/videos/japan-behind-the-mask
I da, Venezuela obiluje resursima, u samom dvorištu velikih SAD. Kakve li slučajnosti. Ne braneći Chaveza i Madura, da se pričati o njihovoj kompetentosti, valja se zapitati koji bi rezultat bio da nisu bili prisiljeni trošiti vrijeme i resurse na pravo samoodređenosti. Ili još bolje, zamisli da je američka vanjska politika onakva kakvom ju sami proglašavaju, pa da potpomažu demokraciju i žele dobro narodima, te da su podržali taj projekt, što bi se desilo? Puno hipotetskih, znam, ali ne izvlačim to iz guzice nego iz stvarnosti, makar ona bila fasadna.
Evo ti za Švedsku i nikad-nikad: http://www.advance.hr/vijesti/olof-palme-i-svedske-godine-naprednog-demokratskog-socijalizma-prica-o-anti-imperijalizmu-atentatu-i-zadnjem-velikom-ljevicarskom-lideru-europe/
Jugu nisam ni spominjao, a o tome da socijalizam nije implementiran ti stavljam obećani video: https://youtu.be/1t5kVZZ-8CU
+3
Camus92
18:46 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Moderni kapitalizam je danas isto kako je u povijesti bio feudalizam. Imas banke(feuda) i imas radnike(seljake) koji hrane feuda pohlepom i novcem svojim radom i mukom. Dalje sami nastavite tekst kako vi zelite...socijalizam isto ima svoje mane kao i kapitalizam. Jednostavno ne postoji sistem koji je savrsen za obicnog covjeka/radnika jer u svakom sistemu je na neki nacin ROB .Bio to socijalizam,kapitalizam....
-3
c0ppo
18:35 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@MiBo
Majko moja mila.. Iskreno se nadam da imas manje od 16 godina. Za tvoje dobro. Budi mi pozdravljen :)
+6
Rimad
18:25 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Shumadinac, korisnik...41 i dr.
A što reći na ovo:
"Kapitalizam je opravdan samo ako stvara društvo blagostanja. U protivnome, nema smisla."
To nije rekao ni Marx ni neki lijevi revolucionar već Francois Dalle, glavni direktor kozmetičke mulitnacionalke L'Oreal od 1957. do 1985, čovjek kapitalistički menedžer od glave do pete.
Najkraće: kapitalizam je izopačen dehumanizirajući
sustav koji je ponekad i ponegdje nužno zlo jer je za proizvodnju dobara efikasniji od socijalizma pa je zato ljudima gladnima imanja privlačniji.
Ali nije sve u "imati". Važno je "biti", a u tome je socijalizam neusporedivo bolji. Ali ljudi su kakvi jesu, vole imati u se, na se i podase.
No kapitalizam postoji i u Švicarskoj i na Haitima i Somaliji, ali rezultati nisu isti. Sve je to vrlo složeno i ovisno od slučaja do slučaja.
Ljudsko društvo će se, nadajmo se, poboljšavati i jednoga dana će ljudi morati prihvatiit neki oblik društvene suradnje, zajedništva, veće empatije, solidarnosti nazvali mi socijalizam i drukčije, nije bitno. Ili to, ili će ljudska vrsta krenuti put barbarstva i na kraju nestati.
+2
MiBo
18:23 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Pa BRATE reci nam gdje je uspjeh kapitalizma famoznog koji branis? Gdje je uspjeh u Južnoj i Cen Americi, gdje je uspjeh u Africi, većini Azije. Je li uspjeh kapitalizma S.Arabija, gdje ljudi iz kao gastarbajteri rade za mizeriju, lišeni svih ljudskih prava, gdje žene ne smiju voziti automobil. Ti uspjeh kapitalizma mjeriš po svjetlucavim i blistavim neboderima i ne vidiš šta se krije iza. Ti si tipično dijete koje je popušilo foru sa kraja 80tih i 90tih. Ali sada to sve dolazi na naplatu ;)
-1
c0ppo
18:18 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@Che Guevara
Mislim da mijesas pojmove prijatelju. To sto je Svedska socijalno osjetljiva i po tom pitanju napredna drzava ne znaci da ima socijalisticke korijene. Iste nije imala ni njemacka. Nikad! Bilo je u njemackoj prije ww2 takvih pokreta, no nisu vlast uzeli nikad.
Mijesas socijalnu osjetljivost sa ekonomskim uredjenjem drzave. Ako vec trubis da jedna svedska i njemacka imaju socijalisticke korijene, onda daj argumente. Reci mi kad je kod njih socijalizam bio dio ekonomskog uredjenja umjesto danasnjeg kapitalizma?
Pa heben mu sunce, mislio sam da ovdje unatoc ljubavi prema socijalizmu ima ljudi koji je brkaju fantastiku sa stvarnosti. Ako zelis da se raspisem u uredjenju skandinavskih drzava, slobodno to napisi. Ili sam googlaj, barem to nije problem. No nemoj sam sebe lagati i pisati fantaziju.
0
c0ppo
18:14 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@razmetljivko
Venecuela ima osjetno bogatije resurse od recimo jednog Japana, pa i Juzne koreje, singapura, itd. I da, socijalisticka drzava je. Uostalom, privatizirali su sve sto su mogli, pa cak i fordove tvornice. A taj argument da socijalizam nigdje nije implementiran kako spada objesi macku o rep. Kao i te mitove o (bogatoj i uspjesnoj) yugoslaviji.
-3
c0ppo
18:12 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@MiBo
Sve sto sam trazio je da nabrojis 3 drzave koje mogu konkurirati nabrojanima, a dobio sam puko filozofiranje i sl. gluparije. Kad se vec zalazes za taj famozni socijalizam, onda mi daj neke argumente. Ovako pljujes po neoliberalnom kapitalizmu da bi meni nesto dokazao? Pa ja cu prvi po istome pljuvati, tako da ne shvacam sta uopce time zelis postici?
Podsjecas me na onu 'antifa' ekipu iz SAD-a :)))
0
korisnik13541
17:48 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Btw. Jel si se ikada pitao zato smo balkanci tu gde jesmo? Npr. Samo kad pogledas kulturu voznje na balkanu i u zapadnoj europi sve ti je jasno
+3
korisnik13541
17:44 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Shumadinac@ nikako nisu bolja alternativa. A nije sve u politiki i politicarima npr. da stavis cio ovaj narod u Svedsku ili Svicu garant za nekoliko godina dobijas "Albaniju". To je isto kao na BI, uvoditi tamo demokratiju je besmiselno a jedino da drsi skupa drzavu je diktatorski rezim
+2
shumadinac
17:17 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@ korisnik13541
Venecuela jeste propala država ali da li su ovi što se nameću bolja alternativa? Da li će oni popraviti situaciju? Hoće kao i svuda gde su slični došli - eto Argentina je u blizini pa neka pogledaju.
@ razmetljivko
Odlično rečeno, i ja slično stalno ponavljam. Društvene uređenje samo za sebe ne garantuje ništa, neophodno je da ljudi prihvate pravila i žive po njima. U socijalizmu da shvate da su društveni problemi njihovi problemi a u kapitalizmu da se sve učini da se "zaobilaženje" zakona od strane pojedinaca (pre svega bogatih u cilju povećanja bogatstva) suzbije.
+6
Che Guevara
16:59 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@coppo
Upravu si kada kažeš da su Njemačka ili Švedska kapitalističke zemlje, ali zaboravljaš da one danas nebi bile ono što jesu da nisu dugo godina djelovale na socijalističkim osnovama, što znači da je njihovo moderno doba prosperiteta u stvari samo rezultat socijalističkih temelja. I molio bih i tebe i sve ostale komentatore da ne mješaju socijalizam koji je bio poznat nama iz bivše Juge sa socijalizmom u svojoj osnovnoj postavci.
Jer Šveđani i danas izdvajaju 45% svog dohotka za porez tako da svaki građanin može imati iste javne pogodnosti. Ako to nije socijalistička značajka, onda ne znam što jest.
+8
korisnik13541
16:20 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Inace Venecuela ako smo realni je propala drzava, vec pod Chavezom stopa kriminala u najvecim gradovima bila je između najvecimi na svetu, pa i korupcija. Ovi doslovno sede na nafti a narod zivi u favelima i dobija socialnu pomoc u obliku hrane, da HRANE?? Inace Norveska je pre ww2 bila jedna od najsiromasnijih zemalja u Evropi a danas 50% eksporta im je nafta i plin, a standard među najvecima u EU
+11
razmetljivko
16:09 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@coppo
Nije greškom kad je Tajvan naveden odmah iza Tajlanda. Tko se izvlači?
Socijalizam je u interesu kolektiva, a kapitalizam u interesu onih koji raspolažu većinom resursa, nauštrb onih koji ne raspolažu s dovoljno. Strane nisu u ravnoteži da bi se pričalo o usporedbi kakvu ti zahtijevaš. Po čijim pokazateljima se računa uspjeh?
Također, većina socijalističkih zemalja je to samo nominalno. I osvještenost i sklonost naroda društvenoj pravdi iznimno varira i ovisi o mnogo faktora. Pogledaj u kakvom su stanju kapitalistička Španjolska i Grčka danas, u kojima su skršeni spontani samoupravni radnički pokreti prije manje od stoljeća, od sovjetske u prvom, i britanske/američke vlade u drugom. Oba pokreta su postali preopasni, jer su građeni kako i treba, odozdo. U tom slučaju su skršeni, a u drugima preoteti i zavarani. Stavit ću jedan video kad dospijem koji lijepo opisuje problem.

Lako je reći da su ljudi đubrad i da nismo sposobni za bolje društvo, ali je cinično koliko i neistinito. Socijalizam zahtijeva društvenu odgovornost, a ona se ne može postići u tren oka, već se treba izučavati i gajiti. Kao što su se učile podjele i razlike.
Utopija nije nešto za izrugivanje, već ono čemu treba stremiti, iako je nedostižno. Ako se slažemo da bi tako izgledalo savršeno društvo, zašto onda neuspjele pokušaje koristimo kao argument da krenemo u suprotnom pravcu?
+4
korisnik13541
16:07 | Četvrtak - 20. 04. 2017
""Juga je bila najbolja zemlja u eu za živjeti, i zato je morala nestati. Bez gmo, Besplatno zdravstvo, Besplatno školstvo, firme dijelile stanove, dug zanemariv u odnosu na danas""" U vremenima Juge cela Evropa je bolje zivjela, standard i s tim zivot realno je bio mnogo bolji u zemljama kapitalizma nego kod nas, samo danas zivimo sto puta gore pa nas hvata ova nostalgija po Jugoslaviji, i onim vremenima. Inace kapitalizma dobar je sistem, puno bolji i funkcionalni od socializma, samo ovo sto imate danas nije ni K od starog kaitalizma ovo se zove neoliberalizam.
+8
Rimad
15:56 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Naučili CIA-šići posao, to je već za njih rutina, nakon Ukrajine. Digni na noge stotinjak tisuća što bedaka što probisvijeta što lukavih mutivoda što naivaca željnih "bogatog Zapada", pa malo plati ponekog snajperistu pa poteče krv za "slobodu i demokraciju" protiv diktatorske vlade pa onda jurišaj na parlament i postavi svoju ekipu... I tako dalje. Super. I dobiješ lijepo zemlju za sisanje po miloj volji.
+3
MiBo
15:38 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Također, reci mi jednu naprednu lat. amer zemlju. Koji je tu argument? Je li naprednija Kolumbija od Venecuele, ili Meksiko od Bolivije, Argentina, Brazil, šta je s njima?
+9
MiBo
15:34 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Hajde ti meni reci koje su to socijalističke zemlje danas. I također reci mi koji to napredak ostvaruju "kapitalističke" zemlje koje ne vuku kolonijalno naslijedstvo. Mada je i to upitno, jer evo ti primjer Njemačke, koja bez miliona jeftine radne snage, untermenchen, ne bi mogla opstati. Francuska nazaduje, Britanija nazaduje, sve te zemlje nazaduju, a najveći problem je taj što čitav svijet vuku za sobom.
Mislim o čemu mi pričamo ovdje? Hoćeš reći da u nekadašnjim soc državama nisi imao konkurenciju, da nisi imao protok novca. Smiješno o čemu pričamo. Evo, danas imaš Todorića i Agrokor, dakle sto firmi ne radi za državu, nego za Agrokor, i to je taj napredak iz nazadnog socijalizma. Znači firme ne rade za javnost kojoj pripadaju, nego radi za određene interesne grupe i privatna lica.
+3
c0ppo
15:24 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@MiBo
Tajland pogreskom napisah. Mislio sam na Tajvan, pa isprike na tome. Prvo, lijepo izlike nalazis za sve nabrojane zemlje. Skandinavija nema socijalistickih crta, to su kapitalisticke zemlje. Nikad nisu bile pod socijalizmom, a nekako sumnjam da ce ikada i biti. Drugo, 'umjetno pumpane zemlje' je trebao biti argument?
Aj ovako, nabroji mi barem 3 socijalisticke zemlje koje mogu nabrojanima konkurirati u BILO CEMU? Vec sam te to pitao, ali eto, nikako odgovora dobiti. A mislim i da ga necu dobiti, jer takve zemlje ne postoje, niti su ikad postojale, niti ce ikad postojati. Socijalizam je ista stvar kao i neregulirano trziste (divlji kapitalizam), ali kao i anarhizam. Utopija na koju mase na zalost padaju. Uglavnom omladina naravno. A glavna parola je 'socijalizam nikad nije implementiran kako spada, ali evo, mi cemo to sigurno odlicno obaviti'. Nerad se nikad ne isplati. Nikad.
+7
Makistar
15:13 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Da li je Libija bila socijalistička? "2. ožujka 1977. na snagu je stupio zakon koji je Libiju pretvorio u socijalističku arapsku republiku." Ako je tako, znamo kako je to završilo stranom intervencijom, dok je Libija širila svoju moć i utjecaj nad Afrikom.
+4
zagten
15:12 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Socijalizam je mozda imao sansu dok ljudi nisu shvatili da im je isto radili ili ne radili, otkaz se ne moze dobiti niti na adekvatan nacin vrednovati necije mjerljive uspjehe. Od tuda parole "nitko me ne moze platiti koliko malo mogu raditi" i "ala volim ovaj rezim placa ide a ja lezim". Tamo gdje je sve besplatno uvijek se na koncu plati najveca cijena, raspad sistema.
+8
Makistar
15:09 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Kapitalizam se trenutno uzdigao, a ko zna kakav model će vladati za sto godina? Pa će izgledati da je taj model bolji od svih ostalih jer će potisnuti ostale. Moj generalni stav je da sve može biti dobro u pravoj mjeri, u pravo vrijeme, na pravom mjestu. To jest, malo kapitalizma, malo socijalizma. Potaknuti na rad i proizvodnju, ali ne zaboraviti ni siromašne i neke stvari sačuvati od kapitalizma.
SAD je primjer gdje su se stvari otele kontroli pa se stvara haos u svijetu radi profita, čak i kad ide na štetu SAD-u kao državi, jer pojedinci imaju korist od beskrajnih ratova i terorizma.
+3
korisnik13876
15:05 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Tajland, rade za dvadesetak dolara mjesecno!!!
+16
astrolila
15:01 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Juga je bila najbolja zemlja u eu za živjeti, i zato je morala nestati. Bez gmo, Besplatno zdravstvo, Besplatno školstvo, firme dijelile stanove, dug zanemariv u odnosu na danas, a kapitalizam je drugo ime za pljačku, itd
Mogao bi do sutra nabrajati, ali avaj
+6
MiBo
14:41 | Četvrtak - 20. 04. 2017
A što se tiče soc. zemalja danas. Pa ne mogu reći da ih ima, a s druge strane Skandinavija ima dosta socijalistickih crta. Opet s druge strane ne možemo sve mjeriti ni lijevo-desno po evropskim standardima. Socijalizam i ljevica su ti dali većinu,a ko ne i sve benefiti danas u zapadnom svijetu, koje lagano tonu. Zaboravljaš ko se borio za radnička prava, prava žena, normalnu satnicu, ekologiju itd.
+7
MiBo
14:37 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Japan jeste kolonijalna sila. To je prva stvar. J.Koreja i Tajvan su umjetno pumpani radi suzbijanja komunizma. Tajland? Reci mi jedan grad osim Bangkoka. I na kraju Australija i Novi Zeland, pa to je ista kora leba kao SAD. Anglo-Europska kolonizacija kontinenta i genocid.
+4
c0ppo
14:20 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@MiBo
VB, Francuska, itd. imaju kolonijalno nasljedje, to je istina. Istina je takodjer da su ih kolonije obogatile. No imaj na umu da su te zemlje bile bogate i prije kolonijalizma.
No s druge strane, ni jedna skandinavska zemlja nije bila kolonijalna sila. Nije to bila ni Australija, niti Novi Zeland. Nisu kolonijalne sile bili ni J.Korea, Singapur, Tajland, Tajvan, pa cak ni Japan.
Mogu nastavit nabrajati, to nije nikakav problem. Sve te zemlje imaju jednu stvar zajednicku - kapitalizam. Ali ne divlji kakav je u SAD-u i kakav na mala vrata guraju u EU. Vec regulirani. A vecina tih zemalja nema prirodnih bogatstva, vec su uglavnom pametno ulagale u znanja i visoke tehnologije.
No kad smo kod SAD-a, zanimljivo je njihovo poglavlje iz 18. i 19. stoljeca. Provjeri najvece korporacije tog doba. Sve privatnici. A za konkurente su imali drzavne firme u koje je drzava utukla masu love. Ni jedna drzavna danas ne postoji. S vrlo dobrim razlogom.
Sad tebi dajem palicu, pa mi nabroji barem 3 socijalisticke zemlje na svijetu a da mogu konkurirati u BILO cemu ovima gore.
-1
zagten
13:36 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Usporedba s obojenim revolucijama ne stoji; tamo su uglavnom bili prosvjednici ideoloski ostrasceni i izmanipulirani, ovdje je jednostavno gladan i besperspektivan narod, svih klasa uzrasta dobi i sl koji vidi da ih ovaj nesretnik gura u propast. A ne pada mu napamet da odstupi nego su mu krivi svi drugi.
+6
MiBo
13:10 | Četvrtak - 20. 04. 2017
U kojim to zemljama pali kapitalizam? Možda jedino u onim koje imaju kolonijalno naslijeđe, pa samim tim i monopol na svejtskom tržištu. Ko je taj koji žari i pali po svijetu, određuje cijene roba, sirovina isl?
A šta je socijalizam, je li se tu ne radi za novac, da li se plaća gumenim bombonicama?
+5
c0ppo
12:47 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@Bizon
Istina, simplifikacija sa moje strane. I to poprilicna. No ako tvrdim da socijalizam nigdje ne pali, onda to definitivno nije simplifikacija. A to ukljucuje i venecuelu. Da me ne bi odmah prozvao smrdljivim kapitalistom, nisam cak ni to. Jesam za kapitalizam, ali ne za u potpunosti otvoreno i neregulirano trziste. To smatram isto kao i socijalizam, puka ideologija koja nikad nece upaliti. Sto se tice Chaveza, prouci situaciju u njegovo vrijeme i sada, razlike su ogromne.
Venecuela bi sa svojim prirodnim bogatstvima trebala biti jedna od najbogatijih drzava na svijetu. A nisu. Pokazali su samo da ima i puno gorih od ovih nasih sa balkana.
+9
hint
12:37 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Što se tiče socijalizma... Ma nema ga tamo, samo u najavi i pokušaju. Otpor legislative uvijek je bio dovoljno jak da se sve svede na podjelu državnog novca po više-manje peronističkom modelu, jedino što je moglo proći bez promjene ustava, a i u najvažnijim područjima lokalnu vlast ima opozicija.
+9
hint
12:33 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Strogo uzevši, ovaj put se ne radi o ekonomskom stanju samom po sebi. Ustavni sud oduzeo je imunitet parlamentu, koji tako više ne bi mogao nesmetano voditi prosvjede. Morales je zaprijetio da će podijeliti puške pristašama. Sada je za Venezuelu "dža ili bu", nešto što je Chavezova karizma dugo sprječavala.
+8
travaneli
12:04 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Zasto sankcije dobivaju one zemlje u kojima je socijalizam ili komunizam?
Vele da se te zemlje raspadaju jer eto sistem ne valja.Kuba, uz sve sankcije, i dalje klacka,Sj.Koreja takoder.
Zasto su ta dva sistema toliki trn u oku amera?
+4
chavez
11:42 | Četvrtak - 20. 04. 2017
pa ti ostavi bogate i ne provedi socijalizam u ekonomiji
+9
drina
11:22 | Četvrtak - 20. 04. 2017
I sudeći po ovim demostrantima,stvarno se vidi da su gladni i mršavi,toliko da bi se nad njima sažalili i oni jadnici iz Etiopije i Somalije.......
+15
shumadinac
11:19 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@ Bizon
Grešiš kolega, Čavez je radio u vremenu visoke cene nafte i ostavio Maduru previsoke ciljeve u sasvim drugačijim uslovima. Uostalom, problemi su se uveliko javili još za Čavezove vlasti ali je on imao dovoljno "kredita" kod naroda da ublaži probleme.
Način postoji, dovoljno je pogledati "preko plota": dok ceo svet tone Morales je Boliviju uzdigao u neverovatne visine. Pa pitaj komšiju ako ti već nije jasno...
+12
drina
11:12 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Umjerena opozicija i ovdje počinje svoj revolucionarni pir....
+13
shumadinac
11:08 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Nekako mi izgleda poznato samo ne mogu da se setim odakle...
-
Ako je Maduro pratio šta se dešavalo u sličnim situacijama onda shvata da je daleko odmakao putem katastrofe. Pokušavati sada da se nešto logikom objasni je uzaludno. Stigao je do faze kada se osporava sve što dolazi iz njegovih usta: "spoljni neprijatelj... da ali daj ti nama hleba...".
JEDINA šansa da nešto postigne je da organizuje neku vrstu javne tribine gde bi se raspravljalo o tome šta dalje. Naravno, oportunisti su uvek daleko najglasniji ali i to može da se reši: "imamo samo jedno pravilo a to je kulturno izjašnjavanje - ako to niste u stanju šta bi bilo da imate vlast u rukama..."
-
Nije bitno da li bi se išta zaključilo na toj tribini, bitno je da se ljudi uključe i kroz diskusiju shvate da nije sve crno-belo jer u njihovim glavama trenutno jeste. Insistiranje na ponavljanju tih tribina "dok se problemi ne reše" bi dovelo do "hlađenja mase". Ne trebuje njemu vojni timovi već timovi pravih psihologa i ekonomista. Ako su Rusija i Kina mogle da prihvate bolne metode da li Venecuela misli da je iznad njih?
+15
Antonio Gramsci
11:06 | Četvrtak - 20. 04. 2017
CIA je intenzivirala svoje akcije. Sjetimo se samo jurisnika na kijevskom Majdanu kada je izvrsen drzavni udar i legalna vlas otjerana.
+13
Bizon
10:55 | Četvrtak - 20. 04. 2017
@c0ppo
Zašto misliš da je socijalizam ovdje problem? Zašto prosvjeda nije bilo za Chaveza? Simplifikacija do te razine je nepotrebna.
0
c0ppo
10:51 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Ahh... Socijalizam (ajmo s minusima) :(
+9
lande
10:42 | Četvrtak - 20. 04. 2017
Venecuela, najslabija karika u lancu.
Poštovani, za objavu komentara morate biti advance.hr pretplatnik
Pristupite kompletnom advance.hr sadržaju,
svim tekstovima, za svega 90kn,
preplatite se već danas!
copyright advance.hr 2017 | Impressum | uvjeti korištenja
Očuvanje postojećih granica i nestabilnosti Balkana: Kako će se Zapad postaviti ovog puta?
Neobično ratno partnerstvo Amerikanaca i Sovjeta: Suradnja Roosevelt-Staljin (I.dio)
Od pada Crnog Jastreba do somalijskih pirata: Priča o zemlji koja je postala ilegalno odlagalište nuklearnog otpada iz Europe
Pitanje svih pitanja: Želi li prosječan čovjek biti slobodan ili siguran?
Al-Andalus: Povijest blistave islamske civilizacije usred srednjovjekovnog mraka (I. dio)
Analiza: Uloga Pakistana, jedine nuklearne sile u islamskom svijetu
Slučaj Arnea Treholta: Jedna od najvećih špijunskih priča Hladnog rata
Inflacija i centralne banke
Čekajući konačni mir u Siriji: Kako zapravo završavaju ratovi?
Indonezija - rastući div s divovskim problemima