Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Dok Trump tvrdi kako želi povlačenje vojske stižu informacije o izgradnji 2 nove američke vojne baze na sjeveru Sirije i dolasku dodatnih trupa

Američki predsjednik Donald Trump javno je poručio kako želi povlačenje američke vojske iz Sirije. No, ova izjava sama po sebi ne mora značiti ništa pošto Trump po ovom pitanju nije poduzeo ništa konkretno (a kao predsjednik svakako može - američka vojska u Siriji se nalazi bez odobrenja Kongresa te samim time može biti i povučena bez odobrenja Kongresa, odnosno dovoljna je samo odluka predsjednika).

U isto vrijeme dok Trump spominje povlačenje stižu pak potpuno suprotne vijesti o tome kako američka vojska ne samo da se ne povlači iz Sirije već se njena prisutnost tamo i povećava, a navodno grade i nove baze.

Naime, turska državna novinska agencija Anadolija objavila je kako je američki Pentagon naredio podizanje dvije nove vojne baze na prostoru sirijske sjeverne regije Manbij gdje kontrolu drže kurdske snage. U izvještaju se pozivaju na "vjerodostojne lokalne izvore" koji navode kako je oko 300 američkih vojnika u oklopnim vozilima stiglo na oko 8 kilometara od rijeke Sajur. Stigli su, navodi se, s građevinskim materijalima te će tamo podići jednu bazu. Druga baza se pak podiže u blizini mjesta Dadat.

Slične informacije objavio je dan ranije i američki CNN - u njihovom izvještaju navodi se kako SAD šalje dodatnih nekoliko desetaka vojnika na sjever Sirije, no ne spominju se nove vojne baze.

Vezano uz temu:
"Povlačimo se iz Sirije!" - Trumpova iznenadna izjava šokirala američku administraciju: Stvarna namjera ili pokvareni blesimetar?

Izvori:

RT | CNN | aa.com.tr

Komentari

(20):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +2
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:41 | 5.04.2018.
    Vagabondo,
    Ako je Putin ovoliko dizao uloge i nekoliko godina ratovao da bi sav taj uspijeh poklonio Turskoj,a koja po tvojoj logici radi ujedno sa Amerima,koji su direktni protivnici rusima,onda je malo reći da je glup....
    Ja u te stvari jako tesko mogu povjerovati....
    To bi značilo da je,da budem fin u izrazima,potpuno nadmudren...
    Slazem se da on jeste samo čovjek i da nije nepogresiv,ali ako je tvoje pretpostavka tačna,onda nije ni nadmudren,ON je onda na nivou malog djeteta.
    Nemoj da se ljutis,nije mi nikakva losa ili zla namjera kad ovako pisem,ali jednostavno,to mi jednostavno ne pije vode.
    Drugo,
    Jasno je da je Amerika ipak mnogo jača od Turske,ali zaboravljas da je Turska u Siriji,gotovo kao na svom terenu....Mislim po pitanju logistike,dotura tms i dr..
    Meni je mnogo logičnija stvar da Rusi malo gurnu Turke (nekim njihovim internim dogovorom) da se turci malo pokoskaju sa Amerima,a da se Rusi tu malo izmaknu i samo diskretno počnu pomagati Turcima,a javno se ograditi od svake odgovornosti,mada bi to sve sigurno bilo svima jasno....
    Misljenja sam da Izrael SIGURNO ne bi napao Tursku,jer bi tad okrenuo sav muslimanski svijet na sebe,koji ga i onako ne voli...Bilo bi to bezpotrebno dolijevanje ulja na vatru...
    Naravno,sve su ovo premisljanja,pod uslovom da cilj nije napraviti veliki totalni rat,ali malim ratovima da veliki pokusavaju na ovaj način ostvariti svoje ciljeve.
    U takvim okolnostima,Erdo NE MOZE dobiti najveći ili najbolji dio kolača.
    Dalje,u hipotetickom prognoziranju takvog sukoba,rekao bih slijedeće:
    Englezi i Francuzi bi isto kao i Rusija za Tursku,diskretno pomagali protiv Turske...
    Ne bi to bila neka velika marisana,ali bi bio velik udarac za NATO,tako da bi Turska vjerovatno odmah istupila iz NATO-a,sto bi vidno oslabilo NATO.
    E,sad da ne pravimo ni od Rusije svetce,jer nisu ni oni naivci,mozda je pravo pitanje kako i koliko Rusija zeli stvarno nauditi NATO-u,s obzirom da su je praktično opkolili sa svih strana,a da ONA ostane čista u očima svih.
    To bi bio veliki poen za Rusiju,kako god okrenemo.
    Meni je ova teorija mnogo bliza realnosti nego tvoja,ali kao sto uvijek naglasavam,pa tako i ovog puta,sve su ovo same pretpostavke,jer izgleda da je finalni proizvod zamisljene geopolitičke situacije mnogo dalje nego sto mi sami to mislimo.
    Pozdrav!!!!

    Prikaži cijeli komentar
  2. +4
    Vagabondo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:16 | 5.04.2018.
    Nera
    Ne radi se tu o tome glup-ne-glup. Gle,i Putin je samo čovjek, i nije nepogrešiv. Ja bih rekao da je ulazak u deal sa Turcima bio da si osigura mir sa Krimskim Tatarima a na na kojima Erdo ima veliki utjecaj. Krim je meki trbuh Rusije i u slučaju kakve veće frke bilo bi gadno da tamo proključa. ( Ne znam samo nagađam). Drugo stavka je vjerovatno i financijska, jer treba namaknuti i malo para u kasu. Što se tiče vojnih mogućnosti Turaka protiv Amera su nikakva. Ameri im mogu pogasiti elektroniku u trenu a o rezervnim dijelovima, streljivu da i ne govorim.Osim toga, u slučaju tog hipotetskog sukoba zar mislite da bi Ameri ostali sami? Pa skočili bi vjerovatno odmah Briti, Izraelci a vjerujem i Francuzi. Ovi zadnji bi sigurno voljeli povratiti stare kolonije.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +3
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:06 | 5.04.2018.
    Vagabondo,
    Ne mogu se sloziti sa tvojim komentarom iz prostog razloga sto bi Putin bio u tom slučaju glup,a on moze biti sve samo NE glup.
    Dakle,vjerujem da taj savez Turske i Rusije počinje dobijati neku stabilnost,samo sa kojim krajnjim cillement,nejasno mi je.
    Varaha,ja se u principu slazem sa tobom i mislim da bi Turci sa Rusima mozda i pokusali da istjeraju Amere uz obostranu podrsku,samo mislim da je za tu stvar rizik opsteg totalnog rata jednostavno prevelik.
    Turci NE MOGU parirati amerima u vazduhu,a uplitanje Rusije kao podrske Turskoj znači dobar put ka velikom ratu koji Rusija svakako zeli izbjeći.
    Na kopnu Turci bi se mogli mozda i nositi sa Amerima u Siriji,ali ovi bi ih razvalili iz vazduha dok bi rusi morali biti samo nijemi posmatrači,ako ne zele veliki rat,no mozda bas i prizeljkuju jedan mali rat izmedzu Turske i Amera.
    Bio bi to zestok udarac NATO-u.
    Ko bi mogao znati finalnu rusku zamisao ?????????
    Prikaži cijeli komentar
  4. +3
    Vagabondo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:33 | 5.04.2018.
    Ma nema ništa od tog sukoba na relaciji TU-USA
    Već sam o tome pisao ali ću se ponoviti. To dijeljenje "šamara" , mogli-bi-se-samo pojaviti, i bla-bla, to je samo predstava za javnost. U stvari, na terenu se to već pokazalo kao veoma efektna okupacija Sirijskog teritorija. Ono što je ISIL izgubio uz mnogo buke i sa puno žrtava na Sirijskoj strani, to sada Turci i Ameri polako vraćaju drugim metodama. Ameri grade bazu po bazu, Turci lagano guraju put Alepa a Rusi se zadovoljili sa malo plaže u Latakiji. To će vjerovatno i ostati od nekadašnje Sirije, malo teritorija uz Mediteran a istok i sjever će podijeliti Turci i Ameri. Možda koja mrvica ostane i Kurdima. Neće Erdo nikada biti iskreni saveznik Rusima, bez obzira i na S-400, turski tok i što ti ja znam. Lukavo će iskoristiti svaku priliku koja mu se pruža ali će ipak više naginjati zapadu. Iskreno, ni danas mi nije jasno zašto su Rusi spasili Erdino dupe,koja je to svrha bila? Da su umjesto njih u prilici bili Izraelci, oni bi se koristili svojom logikom- ako se tvoji neprijatelji međusobno bore, ne pomaži ni jednoj strani,nego ih oslabi obje.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +3
    Varaha
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:55 | 5.04.2018.
    Nera.nisam mislio da se tr.ukopaju protiv am.polozaja,i pocnu razmenu vatre.Vec napad na am.proksije,i teritoriju koju am.bi da kontrolisu.a da us pocne napadat tr jedinice u manbiju,(stitit kurde),ili ist od eufrata,e tu bi se rf.,drzim,ukljucila.Tojest,morali bi se ukljucit,dal direktno,il dostavom superiorne tehnike i ljudstva
    Prikaži cijeli komentar
  6. 0
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    06:10 | 5.04.2018.
    Arkaj,
    Moj tekst se odnosi zapravo isključivo na vojni udar po Amerima....Mislim da do toga moze tesko doći.Inače,sve drugo stoji...mogući su svi vidovi verbalnog,ekonomskog,političkog,propagandnog udara jednih na druge,ali isključujem zaista napad na američku bazu u Siriji od strane Turaka....
    Dakle,na tu stvar se odnosi moj tekst,kao i na eventualnu podrsku PVO RusijeTurskoj.
    Pozdrav!!!
    Prikaži cijeli komentar
  7. +8
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:42 | 4.04.2018.
    Arkaj,ne bih rekao da su SA i njeni debeli šeici tako nevažni za SAD. Da nije tih šeika i saudiske arabije ovakve kakva jeste ne bi bilo ni petro dolara, pa SAD ne bi mogao da izdvoji 750 miliona za vojne potrebe i stvari bi bile drastično drugačije. Zbog toga Kina i Rusija udaraju na petro dolar jer to je jedini način da se SAD-u potkrešu i krila i rogovi.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +3
    lazaridisblspb
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:29 | 4.04.2018.
    Zivio Noam Chomsky. Sve suprotno tvrdnjama SADista. Kazu da ce otici - znači ostaju. Pročitati STA TO U STVARI HOCE AMERIKA
    Prikaži cijeli komentar
  9. +5
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:15 | 4.04.2018.
    @Nera-univ.

    Sukob ne mora odmah značit i rat punog spektra. Postoji puno stepenica prije nego s e počnu ispaljivat plotuni. Diplomatski, ekonomski, propagandni rat različitog intenziteta, čarke i sukobi proxija, blokade i javno proglašene "crvene linije", a u današnjim okolnostima pravi rat glavnih sila smatram mogućim samo u slučaju neželjenog gubitka kontrole nad situacijom. I to će trajat dok god i ako neka sila pretpostavi da može spriječiti uzvratno nuklearno uništenje...
    Prikaži cijeli komentar
  10. +7
    cardaciste
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:42 | 4.04.2018.
    Ako nisu zaratili 1974.g. Turska i Grčka, onda neće ni sad Turska i SAD.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +5
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:19 | 4.04.2018.
    Ja NE VJERUJEM da će turci smjeti napasti Amere.....a ako se to i dogodi,(a zasad mi takva opcija djeluje nevjerovatnom),NE VJERUJEM da će Turska imati rusku PVO...(to bi značilo da se stvar otela kontroli,a oni ipak sve vrlo dobro kontrolisu nekim svojim internim dogovorima- mislim na Turke ,Ruse i Amere).
    Naprotiv,mislim,u takvoj situaciji,Turci bi dobili po usima,ali NE VJERUJEM da će se to zaista desiti...( mislim na napad turaka na amere).
    Prikaži cijeli komentar
  12. +9
    markus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:56 | 4.04.2018.
    Sto je Trump, americki predsjednik, ili dvorska luda Bijele kuce?
    Prikaži cijeli komentar
  13. +11
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:35 | 4.04.2018.
    Ako ćemo gledati Trumpa kao biznismena, onda je najavio povlačenje da podigne cijenu američkog prisustva pred onima koji bi to platili (Kurdi i S. Arabija).
    Prikaži cijeli komentar
  14. +8
    korisnik16955
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:22 | 4.04.2018.
    Pa nece Turci napasti americku bazu i ako krenu, tako da ta baza tesko da moze odvratiti napad ako je bas planiran i ako je odluceno da ce ga biti.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +6
    Varaha
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:13 | 4.04.2018.
    Turci ce ici za Manbij,i imat ce punu podrsku Ruskih pvo jedinica!
    Prikaži cijeli komentar
  16. +7
    josic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:10 | 4.04.2018.
    “Na promaji žar malakše,ima li išta lakše neg obećati”...
    Prikaži cijeli komentar
  17. +12
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:10 | 4.04.2018.
    Tramp ocito jedini siguran pristup ima twiteru, a "bijesni pas & co." se ne smatraju obaveznim da ga informisu sta se to desava na BI.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +17
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:08 | 4.04.2018.
    @gamoc

    Ne maše rep s psom nego pas s repom. USA na vojsku troši 750 milijardi dolara i sad će strateške odluke donosit ovisno o tome hoće li neki debeli degenerični šeik s tavajolom na glavi skupit šaku sitniša?!? I to odluke koje rezbijaju NATO na jugoistočnom krilu koji im je od najveće važnosti te ih dovodi do sukoba s Rusijom, Turskom i Iranom zajedno?!? Ovo ima puno više veze s mogućnošću Trumpa da se održi na vlasti nego o željama prestolonasljednika MBSa. Uostalom pravilo je da mali ratuju kad to odluče veliki a suprotno je iluzija čak i kad mali imaju nešto gotovine...
    Prikaži cijeli komentar
  19. +10
    Benny
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:20 | 4.04.2018.
    Trump, tipicni mogul iliti Businessman, laže, vara i krade. Amerika polako ali sigurno postaje zemlja trećeg svijeta. Turci sada neće smjeti na Manjib...ili neka sruše jedan američki f16 kao što su Rusima onomad iznad Idliba...
    Prikaži cijeli komentar
  20. +13
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:17 | 4.04.2018.
    Navodno je Trump izjavio, da ako Saudijska Arabija zeli da amerikanci tamo budu, ok moze, ali samo ako oni plate sve to financijski.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.