Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Britanija: "Falklandi su naši jer otočani tako žele"

Nakon što je argentinska predsjednica Cristina Kirchner ovog utorka najavila kako će pred UN-om uložiti žalbu zbog britanske "militarizacije" spornog Falkland otočja, London je danas odgovorio - "Falklandski otoci su britanski jer otočani tako žele i neće biti nikakvih pregovora s Argentinom sve dok to sami otočani ne zatraže".

"Nije nam cilj militarizirati Južni Atlantik. Naš vojni stav glede Falklanda ostaje nepromjenjiv, ali i dalje ćemo čvrsto paziti na obranu i sigurnost Falklandskog otočja", poručeno je danas iz britanskog ministarstva vanjskih poslova.

S druge strane Argentina sve žešće ističe kako su Falklandi "oteti" teritorij. Spekulira se kako bi Argentina mogla ići i korak dalje u blokadi spornog otoka na način da zaustavi jedinu zračnu vezu s otokom koju trenutačno drži zračna kompanija "LAN Airlines SA" - zračna veza povezuje Falkland i Čile, ali preko argentinskog zračnog prostora, ističe Wall Street Journal.

Podsjetimo, na Falklandskim otocima živi 3,105 stanovnika.
Oko 70% su porijeklom Britanci, većinom Škoti i Velšani koji su emigrirali na otok.
Autohtono stanovništvo naziva se "Kelper". Na otoku također živi nekoliko osoba francuskog, portugalskog i skandinavskog porijekla.

Grafika: karta Falklandskog otočja. Većina stanovnika živi u glavnom gradu Stanley (sasvim desno na karti)
Opširnije o novim diplomatskim tenzijama oko Falklanda:
Nova Falklandska kriza: Hugo Chavez - u slučaju izbijanja sukoba između Argentine i Britanije, naše trupe bi se uključile

Izvori:

Wall Street Journal

Komentari

(29):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +1
    ALBION
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:33 | 2.04.2012.
    bbc.co.uk/news/uk-17542097
    Prikaži cijeli komentar
  2. +3
    Varljivo_Sunce
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:49 | 12.02.2012.
    I Irci iz Sjeverne Irske (katolici) žele jedinstvenu Irsku, Škoti se žele osamostaliti, Englezima ideja nije strana... "Pretpostavljam" da će Ujedinjeno Kraljevstvo udovoljiti njihovim željama.... za nekoliko tisuća godina...
    Prikaži cijeli komentar
  3. +1
    glamba
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:35 | 11.02.2012.
    Falklandski otoci koji su od Britanije udaljeni 13000 km, a od Argentine 2 m su dio Ujedinjenog Kravljevstva,,hahahah, koji vic
    Prikaži cijeli komentar
  4. +9
    januz
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:43 | 9.02.2012.
    Zbilja odlicni komentari - 'Ja nemam pojma kakva je situacija, ali znam da su Englezi u krivu' :D
    Intelektualno postenje na vrhuncu...
    Prikaži cijeli komentar
  5. +6
    BSR
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:17 | 9.02.2012.
    Inače, Falklandski otoci su proglasili isključivi gospodarski pojas (znate, to je ono što svaka suverena država s izlazom na otvoreno more ima pravo, jedino Hrvatska se tog prava odrekla) od 200M ilitiga 370km. Imajući u vidu da su od argentinske obale udaljeni samo 250M a i navodno postoje podmorska nalazišta nafte, može se zaključiti zašto su im ti Falklandi toliko bitni.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +2
    mosazebr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:01 | 9.02.2012.
    @ bean

    u potpunosti se slažem.. treba još i imati na umu da se je argentina osamostalila od španjolske tek u 19. stoljeću te da ako je netko odande prije i bio na falklandima, bio je u ime španjolske.. otočje je prvi otkrio nizozemac, ako ćemo po pravilu tko prvi njegovo, tako da stvarno ne znam što reći..

    ovo s lastovom nije isto jer taj otok pripada u službenopriznate granice RH, bez obzira na to živio neko tamo ili ne, dok za falklande to baš nije jasno.. i englezi i argentinci kažu naše...
    Prikaži cijeli komentar
  7. -11
    corcristi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:13 | 9.02.2012.
    pa otocani bolje zive nego da su pod argentinom
    Prikaži cijeli komentar
  8. -1
    Bean
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:51 | 9.02.2012.
    mosazebr
    Pitanje ti je stvarno na mjestu.Ali po čemu Englezi polažu pravo na to otočje? Trebalo bi ustvari malo bolje proučit povijest ovog problema. Englezi su ga sigurno prvi naselili i uzurpirali ali problem sigurno nije tako jednostavan.Dal je to otočje bilo u sastavu Argentine prije, samo što je bilo ne naseljeno ili nije bilo ja stvarno ne znam.Ali čisto sumnjam da Argentinci nisu znali za to otočje prije Engleza s obzirom na blizinu. Vjerovatno su ga smatrali svojim samo ga nisu naseljavali jer nije baš neki raj na zemlji.Zamisli da neki naš malo udaljeniji ne naseljen otok (a imamo ih, hvala Bogu)odjednom nastane Englezi.Npr. neki otok koji je naš,samo ga nitko ne doživljava. Šta bi ti rekao nato? Jel otok naš?Ili je Engleski.Ja mislim da je slučaj Folklanda upravo takavali neću tvrdit. Trabalo bi malo vidjet do kuda je teritorijalno more Argentine.Ako se otočje nalazi unutar njega onda je stvar jasna. Ako ne... onda je tvoje pitanje potpuno na mjestu.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +13
    a
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:27 | 9.02.2012.
    mosazebr

    kada bi britanci naselili lastovo npr. da li bi ti bilo nelogično da hrvatska traži nazad svoj teritorij...
    Prikaži cijeli komentar
  10. +3
    Upitnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:18 | 9.02.2012.
    Znači svaka selendra "koja tako želi" se može odcjepit od svoje matične države ?
    Prikaži cijeli komentar
  11. +4
    Janko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:56 | 9.02.2012.
    @ Bean:
    Znas li mozda tko je ujedinijo Veliku Britaniju, Skotski ili Engleski kralj?
    Da ti sapmnem u povijerenju bio je Scotski kralj
    Prikaži cijeli komentar
  12. +3
    Kassoum
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:36 | 9.02.2012.
    Tko, 13 pastira i 100 ovaca? I kakva je svrha to UK-u? Ako se ne varam, pod svojom kontrolom imaju otočje Južni Sendvič (preveo sam da blesavije zvuči) i mislim da im oni nisu niti potrebni. Jedini su razlozi da ili glume silu, ili oko otoka imaju nalazišta nafte ili plina...
    Prikaži cijeli komentar
  13. +6
    Privid demokratije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:31 | 9.02.2012.
    A otočani agenti MI6!!
    Prikaži cijeli komentar
  14. +10
    klaudio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:12 | 9.02.2012.
    Samo da Irci i Škoti ne čuju razlog zašto su Falklandi Britanski
    Prikaži cijeli komentar
  15. +2
    mosazebr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:10 | 9.02.2012.
    @ bean

    to mi je jasno, to je njihov modus operandi. Ali kad bi sad sutra to otocje potpalo pod argentinsku vlast, ne bi li situacija bila ista, samo s drugim subjektom - argentinci došli,kolonizirali, naselili bez da ikoga ista pitaju i prisvojili otočje kao svoje i sad ga ne daju.

    moje ptanje jest: Po cemu to argentinci polazu pravo na otocje?
    Prikaži cijeli komentar
  16. +5
    Bean
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:47 | 9.02.2012.
    mosazebr
    Racinalni argumenti su sljedeći: Englezi došli,kolonizirali, naselili bez da su ikoga išta pitali i prisvojili otočje kao svoje i sad ga ne daju. Ukratko...našli,vidjeli,prisvojili. To je njima sasvim dovoljan argument.Kamo puste sreće da su Folklandi jedini komad zemlje koji su Englezi jednostavno prisvojili.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +5
    dejan-skopje
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:35 | 9.02.2012.
    u pravu si ivan, cista okupacija ali ne samo to, pa fashizam su englezi prvi sprovodili,to im je u krvi, kolonijalizam,pa neokolonijalizam,eksplotacija,robovlasnistvo...!samo kad im se doma pocnu oslobadjati, prvo skoti pa irci pa velshani vidit cemo sto ce im od njihove "velike britanije" ostati!!
    Prikaži cijeli komentar
  18. +14
    Bean
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:32 | 9.02.2012.
    Pa zašto onda ne date Škotskoj da se odcijepi od kraljevstva?Narod tamo upravo to želi. Ili se demokracija i volja naroda selektivno primjenjuje. Pa naravno da je tako. A svi znamo i zašto se Škotima neda da se otcijepe. Svi znamo sve samo se svi pravimo ludi. Ove zapadnjačke priče o volji naroda i demokraciji su postale već stvarno degutantne i uvredljive.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +5
    mosazebr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:47 | 9.02.2012.
    vidim da su komentari mahom pro-argentinski, ali ne znam na cemu se temelje - po cemu argentinci imaju vise prava na to otocje nego britanci - koliko shvacam nikad tamo ni nisu bili vecinsko stanovnistvo, autohtonog naroda na otocju nema, svi su potomci doseljenih europljana.. je li argument samo blizina ili mi nesto promice?

    (btw. ni u kojem slucaju nisam pro-britanski raspolozen, i sam se instiktivno stavljam na stranu argentinaca, ali ne pronalazim racionalne argumente, pa bih bio zahvalan ako mi ih netko ovdje moze pruziti)
    Prikaži cijeli komentar
  20. +16
    zeljko pisac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:41 | 9.02.2012.
    pa to bi znacilo da sjeverna irska pripada irskoj a ne engleskoj posto su vecina irci i englezi se slazu da kako irski narod zeli tako ce biti
    Prikaži cijeli komentar
  21. +11
    anonymous coward
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:38 | 9.02.2012.
    A otočani koji nisu željeli britansku okupaciju su predhodno pobijeni ili protjerani a naseljeni ovi sadašnji. Što bi se reklo :"Bullshit!"
    Prikaži cijeli komentar
  22. +31
    Nody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:14 | 9.02.2012.
    U mom stanu 100% žitelja želi biti dio Norveške.......i tako od sada ja i moj stan smo pod Norveskom jurisdikcijom....a moj komšo je Iranac pošto i kod njega 100% žitelja želi biti dio Irana.....:):):)
    Ma stara Britanska arogancija i prepotentnost.....oni se samo dokazuju amerima da ih ovi prime u ekipu od prve minute, a ne sa klupe.....Kolonijalni geni se ne mogu tako lako odstraniti.....
    Prikaži cijeli komentar
  23. +9
    TKO KAD
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:09 | 9.02.2012.
    ETO IDEALNE DRŽAVE ZA HDZOVCE
    Prikaži cijeli komentar
  24. +8
    Busola
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:42 | 9.02.2012.
    To je isto ko kada bi za Domovinskog rata Srbi rekli vi ne možete dobiti natrag svoja područja , jer eto tamo je većina stanovnika za Krajinu i Srbiju...

    Kakve nebuloze i gluposti...

    Šta je slijedeće naseljenje Antartika od strane 100 Britanaca i tvrdnje stanovnici Antartika žele da Antartik bude imperij ujedinjenog kraljestva. Kako ove izjave uopće se daju...
    Prikaži cijeli komentar
  25. +10
    Kajtebriga
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:38 | 9.02.2012.
    Ukoliko Argentinci zele Faklande moraju stanovnicima ponuditi vise nego li im daju Britanci, sve je interes.
    Autonomiju imaju, niski porez imaju, argentina bi im mogla jos ponuditi recimo 10,000 funti ili dolara godisnje po glavi stanovnika te jedno m inistarsko mijesto u vladi bez obzira na vladjucu stranku u slijedecih 200 ili 500 godina.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +16
    JADRANKA
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:28 | 9.02.2012.
    STRASNO......STRASNO...BEZOBRAZNO
    Prikaži cijeli komentar
  27. +37
    kaveni.ivan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:17 | 9.02.2012.
    tko da se izjasni?
    žitelji koje su britanci tamo naselili??

    čista okupacija.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.