Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Britanija donijela odluku kako njihova vojska od sada može kršiti Europsku konvenciju o ljudskim pravima: "Želimo spriječiti lažne optužbe protiv naših vojnika kako bi mogli biti odlučniji na bojišnici"

Britanska Vlada donijela je odluku prema kojoj će britanska vojska smjeti kršiti Europsku konvenciju o ljudskim pravima na bojišnici - tvrde kako su odluku donijeli kako bi zaustavili "lov na vještice", odnosno bavljenje brojnim, kako tvrde, "lažnim", optužbama protiv njihovih vojnika u Iraku i Afganistanu.

"To će pomoći u zaštiti naših trupa od lažnih optužbi te im omogućiti da samouvjereno donose teške odluke na bojišnici", rekao je britanski ministar obrane Michael Fallon za vrijeme zajedničke konferencije s premijerkom Theresom May.

Tvrdi kako se postojeći pravni sistem - prema kojem žrtve britanskih vojnika, ukoliko se radilo o zlostavljanju ili torturi, mogu tužiti Britaniju za kompenzaciju - "zloupotrebljavao na industrijskoj razini" te kako je isplaćivanje pravnih iznosa za istrage previše opterećivalo državni budžet.

Izvori:

The Guardian | RT | businessinsider.com | BBC | telegraph.co.uk

Komentari

(12):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +1
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:11 | 6.10.2016.
    @coppo
    Uvjeren sam da karantanac nije tebi uputio svoj komentar nego je komentirao temu clanka.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +4
    c0ppo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:10 | 5.10.2016.
    @dieg

    Citam sve. Ali pod sve, mislim na doslovno sve. Od mainstream povijesti pa sve do Davida Irwinga, itd. Ja nista nisam izricito rekao, i to iz jednog jedinog razloga - ne znam. Samo sam ubacio zrno sumnje kod shumadinca, jer kako svi ovdje tvrde - 'pobjednici pisu povijest'.

    I odmah bivam etiketiran. Recimo procitao sam dosta stvari o hutuima i tutsima, pa kad bih iznosio teze s obje strane, tj. ono sto sam procitao, kako bi me tu etiketirali?

    I za jos hrpu takvih tema vrijedi ista stvar. Ne branim naciste, daleko od toga. Kao sto mogu iznijeti par teza da za glad u rusiji nije iskljucivo kriv staljin, vec veliku ulogu ima SAD u to vrijeme. Ne branim time ni komunizam, vec iznosim ono sto sam procitao i o cemu volim razglabati.

    No da je shumadinac spomenuo Berija i ja okrenuo na tu temu, sad bi vjerojatno bio proglasen komunjarom. Umjesto normalne rasprave, ide se na etiketiranje. Glupost, ali jbg.
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    dieg
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:56 | 5.10.2016.
    Coppo
    sumnja u istinu i ono sta nas uce je svakako legitimna, ali pricat bedastoce nije. Ono o cemu pricas se lako moze pobiti ako uzmes u ruke nekoliko desetaka priznatih historiografskih radova i sve ce ti biti jasnije. Neke su ti teze toliko smjesne da ih je stvarno tesko uopce komentirat. To sto svaki novcic ima dvije strane, ne znaci da su obije strane istog sjaja...
    Prikaži cijeli komentar
  4. +8
    c0ppo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:09 | 5.10.2016.
    @karantanac

    Valjda si aludirao na mene?
    Ukoliko jesi, mrzim te razocarati, no nisam fasist. Samo smatram onu staru 'pobjednici pisu povijest' poprilicno tocnom izrekom. Sta mislis da je Hitler pobjedio, kako bi se danas pisalo/govorilo o Englezima/Amerima/Rusima ? Mislis da bi te ucili o ubijanju zidova? Ne bi ni cuo o tome. Pricali bi o istrebljenju Indijanaca, zatvaranju japanaca bez ikakva povoda, gulazima, o izgladjivanju ukrainskog naroda za vrijeme staljina, itd.

    I sad u toj situaciji ja bi napisao isto da pobjednici pisu povijest, i kako ni svabe nisu bas ciste, a ti bi me proglasio nekom drugom etiketom.

    Opcenito je to etiketiranje idiotizam. A izrazeno je na zalost svugdje po svijetu. Najcesce kad nemas neko svoje misljenje, vec neko uhodano/nauceno, tj. kad nemas nikakvih argumenata za raspravu. Ja sam uvijek otvoren za drugacije misljenje, dapace, uzivam u tome. I ako smatram da je druga osoba u pravu, necu biti ljut, vec cu se toj osobi zahvaliti i rado svoje misljenje promjeniti. Ucim dok sam ziv.

    No eto, fasist sam kako ti kazes. Ti ocito nisi. Sad bi ja tebe treba prozvati komunjarom i time zakljuciti raspravu? Majko mila... :)
    Prikaži cijeli komentar
  5. +1
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:27 | 5.10.2016.
    Fašisti konačno skidaju maske i pokazuju pravo lice!
    Prikaži cijeli komentar
  6. +9
    c0ppo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    06:39 | 5.10.2016.
    @shumadinac

    Ja se recimo smatram politicki neopredjeljenim. Ne mozes me strpati ni lijevo, ali ni desno. Ne pripadam cak ni centru. Da ukratko objasnim tu tezu.

    Po nekim pitanjima mogao bi me nazvati nacionalistom, termin kojeg liberalni mediji dosta vole koristiti. No ako volim nesto svoje ne znaci da sam nacionalnist, niti desnicar. Nisam vjernik, iako sam odgajan kao katolik. Smatram se agnostikom.

    U nekim drugim stvarima sam cisti ljevicar, iako smatram da nisam ni ljevicar. Nemam nista protiv homoseksualaca, drugih religija, itd. Samo primjer da navedem.

    No zanima me dosta tematika, zato je advance.hr jedan od portala koje posjecujem. Osobno smatram da svabe nisu napravile ni 10% onoga sto im se pripisuje. Vec je dokazano da je jedan od 'konc. logora' u sklopu zapadnje njemacke sve samo ne konc. logor. Na kraju se pokazalo da su tu ameri iz obijesti pobili dosta njemackih vojnika, a ameri pokusavali prikriti.

    Cak amerima ni to ne zamjeram, jer jbg, rat je bio brutalan, neki su izgubili razum, neki bijesni, itd.

    Kad je rat, sranja se dogadjaju. A sad da me ne bi proglasio ustasom/cetnikom/fasistom, nisam cak ni to. Svabe jesu radile zlocine, imali su konc. logore, itd. No iste su imali i Rusi, ali i Ameri. Koji su bili najbrutalniji? Nemam pojma.

    No ako gledam povijest koju nas uce, onda su to do prije 25 godina bili svabe. Sad ce to biti rusi sa svojim gulazima, itd. Jednog dana tko zna, mozda to budu i ameri? :)

    Ukratko, servira nam se ono sto nekome u tom trenutku odgovara. Da su svabe bile vojno mocne, i da je vojska bila disciplinirana -> teza koju nikada nitko nije ni pokusao pobiti. Jer da svega toga nije bilo, WW2 ne bi ni postojao.

    Najgore od svega ce biti ako danasnje velesile odluce zaratiti. Toga smo svi svjesni. No ukoliko se to vece sranje dogodi, misljenja sam da novi WW nece potrajati kao prvi ili drugi. Naoruzanje je prejako, a ako se krenu nuklearke koristiti.... Nece rat potrajati ni tjedan dana. Na srecu. Ili nesrecu. Vidjet cemo.

    No bez obzira tko u tom eventualnom ratu pobjedi, u jedno sam siguran. Porazeni ce biti toliko okrivljen, popljuvan i marginaliziran da se vise nitko nece ni sjecati Gebelsa :)
    Prikaži cijeli komentar
  7. +15
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:02 | 4.10.2016.
    @ c0ppo
    Ako pratiš moje komentare kolega onda si možda primetio da znam da iznesem i mišljenja koja "nisu baš omiljena" na ovom portalu.
    Tako sam jednom prilikom izjavio da su nemački vojnici bili neuporedivo najdisciplinovaniji i da su zločine vršili uglavnom po naređenju (nemačka disciplina je inače nešto opšteprihvaćeno). Ne tvrdim da su bili primer čovečnosti ali nisu bili ni onoliko crni koliko ih je istorija "ofarbala". Kad se spustimo na nivo običnog vojnika tada shvatamo da su to ljudi koji su bili mobilisani a da nisu bili previše srećni zbog toga kao što ni mi ne bi.
    Još jedna moja tvrdnja je izazvala oštre polemike: bez obzira na zločine koje su počinili, nemačko rukovodstvo je bilo mnogo poštenije nego recimo današnje američko - nemci se bar nisu krili iza demokratije, ljudskih prava... oni su išli silom sa svim opasnostima koje takav nastup nosi.
    A Gebels je zaista bio "majstor svog zanata". Bacajući krompirovu zlaticu u ogromnim količinama na nemačka krompirišta iz aviona sa savezničkim oznakama navukao je mržnju nemačkog saljaka na Britance - onog seljaka koji je do tada bio protiv Hitlera! E, dokle bi danas stigli Amerikanci da imaju jednog Gebelsa.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +6
    c0ppo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:10 | 4.10.2016.
    @shumadinac

    U pravu si. Pobjednici pisu povijest. Onda spominjes Gebelsa. Mozda su i njemu povijest pobjednici napisali, ali ne nuzno istinitu povijest?:)

    Svaki novcic ima dvije strane :)
    Prikaži cijeli komentar
  9. +25
    mladenf
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:47 | 4.10.2016.
    Britanski vojnik koji nije na tlu V. Britanine je terorist.
    Treba to prihvatiti i tako se prema njima ponašati.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +16
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:46 | 4.10.2016.
    Glupo se izleću jer dolazi vreme kada niko te konvencije neće poštovati - snaga će vladati i po onoj narodnoj "pa kom opanci, kom obojci".
    U pravom ratu se te konvencije ne poštuju jer ionako pobednik piše istoriju a pobeđeni je zločinac makar poštovao i konvenciju o pravima životinja - Gebels jeste usavršio propagandu ali ovi danas imaju neuporedivo bolja sretstva za njeno sprovođenje.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +19
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:10 | 4.10.2016.
    Očito planiraju opet ratovati u skorije vrijeme.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +28
    Bojke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:24 | 4.10.2016.
    A da bilo tko drugi uvede ovakvu mjeru licemjeri iz V.Britanije,nekadašnje članice EU,bi predlagali uvođenje sankcija i govorili o teškim kršenjima ljudskih prava i sloboda. Kada oni to uvedu u maonstream medijima to je usputna kratka vijest. Kao npr.kiša u Singapuru.
    Činjenica je gdje god su danas sukobi oko granica te granice su u proteklih dva stoljeća crtali britanski plemenitaši sa tiulom SIR. Redom Afganistan-Pakistan,Pakustan-Indija,Turska-Irak,Irak-Iran,itd.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.