Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Bitcoin groznica trese svijet, ali njegov rival u domeni kriptovaluta, Litecoin, raste još i brže

Donedavno su Bitcoin i druge kriptovalute bile poprilično opskuran pojam, no otkako je Bitcoin počeo naglo rasti ove godine mnogi su se zainteresirali. No, iako je Bitcoin najčešće spominjana kriptovaluta, svakako nije jedina, štoviše, kriptovaluta na današnjem tržištu je mnogo, a nekima od njih vrijednost raste još i brže.

Jedna od takvih valuta je Litecoin. Naime, dok je Bitcoin ove godine povećao svoju vrijednost za impresivnih 1,700%, vrijednost Litecoina porasla je ove godine za čak 6,000%.

Tijekom današnjeg dana Litecoin je dosegao svoj novi rekord - 255 USD (1.1.2017. vrijednost je iznosila svega 4 USD), u zadnja 24 sata vrijednost mu je porasla čak 52%.

Kada je riječ o investiranju u Bitcoin mnogi su oprezni strahujući od naglog pada, no takve investitore mogle bi ubrzo u većem broju privući kriptovalute baš kao što je Litecoin koje također imaju i određene komparativne prednosti (primjerice brzina procesuiranja transakcija).

Vezano uz temu:
Veliki vodič nakon kojeg ćete napokon znati točno što je to Bitcoin - decentralizirana virtualna kriptovaluta čija je vrijednost u 7 godina porasla s 20 lipa na 17 tisuća kuna

Izvori:

RT

Komentari

(49):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +3
    korisnik16955
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:24 | 14.12.2017.
    Jos samo da dodam, da, ukljucuje se tu sad i spekulanti i mesetari ali to ne znaci da vi radite nesto krivo samo zato sto se i spekulanti ukljucuju u nesto pozitivno. Gledajte na to kao ulaganje u tehnologiju i napredak, i kao ulaganje u borbu protiv korumpiranih i monopolistickih institucija. Blockchain tehnologija to zaista i jeste, i zato je nesto vrijedno za uloziti pa i po cijenu da zavrsite u minusu, ako na kraju izadjete u plusu cemu se i ja nadam jos bolje.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +4
    korisnik16955
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:15 | 14.12.2017.
    Prije 2-3 mjeseca sam ulozio oko 3700$ u crypto valute, izmedju ostalih kupio sam i ovaj litecoin i ripple. Meni su savjetovali da ulozim onoliko koliko sam spreman izgubiti sto sam i uradio. Danas to moje vrijedi izmedju 8000-9000$ s tim sto mi iz BiH tesko mozemo trenutno povlaciti zaradjeni novac zbog politike i neadekvatnih zakonskih propisa koji nisu uskladjeni sa EU( to bi se uskoro moglo promjeniti) tako da bih onima koji su isto iz BiH takodje savjetovao da uloze samo onoliko koliko su spremni zaboraviti i da dobro prouce u koji projekat i koliko mogu dati. Vrlo moguce da se to za par godina visestruko vrati, ali je isto tako moguce da ne vrijedi nista( u sta sumnjam). Sto se tice vjerskog aspekta, jolly je vec dao linkove, ja sam to jos ranije cito, tako da tu nemam nesto posebno nit dodati nit oduzeti.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +3
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:04 | 13.12.2017.
    @JollyRoger i @Hamza_XXL su me navukli da razmislim o ovom pitanju na sličan način. Po meni je rezultat ipak nešto drukčiji. Razumijem Jollyjevu motivaciju da se uključi u trgovanje kripto valutama i vjerovat ću mu na riječ. Samo golema većina ljudi koji sad uskaču u taj vlak ne znaju kamo on vozi, ko s njim upravlja i apsolutno ih nije briga. Pokreće ih pohlepa i nada u zaradu bez muke - dakle očajničko kockanje protiv sudbine. Svaki siromah sanja da će i on jednom, neznano kako postat bogataš i možeš mu uzet i zadnji novčić ako ga uvjeriš da mu možeš pokazati put prema bogatstvu. Po meni to je uzaludna trka hrčka koji u kavezu mahnito trči u krug iako će ostat na istom mjestu.
    Bogati se nikad ne kockaju, oni preferiraju igranje s označenim kartama i to u igrama gdje proizvoljno mijenjaju pravila kako im najbolje paše. Možda sam prestar da učim nove trikove i ne znam prepoznat dobru priliku ali svima koji se ubacuju u ovo novo klađenje mogu samo reći jednu stvar iz iskustva: mnoge stare prevarantske šeme, ako se lijepo prepakiraju, dobro služe za perušanje kao što su služile i prije par stotina godina....
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:46 | 13.12.2017.
    imamluqman.wordpress.com/2013/11/18/the-dangers-of-making...
    Prikaži cijeli komentar
  5. +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:39 | 13.12.2017.
    Evo ti misljenje sa stroge strane i oni kazu moze :)
    zijad-ljakic.com/index.php?option=com_content&view=ar...
    Prikaži cijeli komentar
  6. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:33 | 13.12.2017.
    @Hamza_XXL
    Hamza ja sam se potrudio i citao vise misljenja, pitao ucene ljude, nisam izmislio vjeru, ako i ti ulozis malo truda vidjet ces da je sve ok, a to sto ti pokusavas oharamit halal ti je mozda i jos gore.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:51 | 13.12.2017.
    A ja sam ostao ubjedzenja na pola!!!Ni tamo ni vamo.
    Ni na jednu stranu,al ipak NEĆU nista čačkati oko toga.
    Jutros sam bio siguran da ću nesto poduzeti po tom pitanju,a večeras sam siguran da neću nista poduzimati(nakon ove vase diskusije) i ako vam obadvojici dajem za pravo da ste u pravu.
    Zivi i zdravi bili,drage kolege!!!
    Prikaži cijeli komentar
  8. 0
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:41 | 13.12.2017.
    J.R. Eto mene si ubijedio, a sta ako Boga ne mognes ubijediti na S.danu da je to ispravno sto radis?
    Prikaži cijeli komentar
  9. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:40 | 13.12.2017.
    Dakle prvo hoces reci da kripto valuta nastaje iz zraka i da je zato haram, to nije istina, postoji energija koja je ulozena u kreaciju tog proizvoda, dalje si to usporedio sa kockarom koji ulaze trud u ucenje o kocki, no to je uzasno losa usporedba, jer bi trebao usporediti kocku kao proizvod sa kripto valutom kao proizvodom, a kockarov trud oko njegoovog posla sa trudom trgovca oko njegovog posla, to bi bilo ispravnije, tj trgovac se trudi da izuci svoj posao i bude uspjesan i kladionicar isto, no razlika je da jedan ulaze trud kako bi radio dozvoljeno, a drugi nedozvoljeno, pa da rezimiram, kripto valute su proizvod koji ne nestaje iz zraka, trud i energija (mislim da ti treba nekoliko tisuca dolara struje za jedan bitcoin) se ulazu u proizvodnju i trgovac se trudi izuciti svoj zanat i ulaze trud u to, ako hoce biti uspjesan bar. Dok kladjenje nije proizvod, nema proizvodjaca iza toga, samo se pretpostavlja neki rezultat i zbog toga je haram, a trud kladionicara je haram samo zato sto se fokusira na haram stvar.
    Prikaži cijeli komentar
  10. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:33 | 13.12.2017.
    @Hamza_XXL
    Hamza
    kladjenje nije isto kao i kupovina i prodaja. Ne mozes usporedjivati kruske i jabuke, ako je nesto halal, ne mozes ti to oharamiti, jer ti mislis da je tako, jasno je sto se smije sto se ne smije.
    Imas i hadis da je 10 blagoslova, a 9 ih je u trgovini.
    Prikaži cijeli komentar
  11. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:53 | 13.12.2017.
    @Hamza_XXL
    Shvacam odakle dolazis, ja sam imao slicno razmisljanje prije i isto sam bio skeptican, uglavnom, jer nisam bas razumio mehaniku burzi i detalje oko zabrana u trgovini.
    Nije bitno kakvo je moje shvacanje vjere ili kakvo je tvoje ili nekog trece, bitno je sto pise, jer od previse pojedinih shvacanja samo problemi i podjele, bar je nasa vjera blagoslovljena sa blagom sacuvanog znanja.
    Sto se ostecenih tice, kao sto sam rekao, jedna strana prodaje proizvod po odredjenoj cijeni, druga strana ga zeli kupiti po toj cijeni, vrlo jednostavno isto kao i bilo koja druga trgovina, a rizik u svakom poslovanju postoji, ovisi kako ces poslovati.
    Koja je razlika ako netko kupi jeftino nesto u Medini i zna da ce to prodati skuplje u Konstantinopolu, jer ce ljudi htjeti platiti skuplje, pa ulozi rizik, znanje i vrijeme da bi odratio tu prodaju. Danas ti je tehnologija samo olaksala to da ne moras koristiti karavan deva nego mozes puno brze doci u kontankt sa prodavacem ili kupcem.
    Tako da usporedba sa kladionicom ne stoji, prije sa trznicom.
    Ako ces downloadat nesto tipa 500+ ili ici na razno razne ugovore ili poluge onda da, moze biti slicnije kockarnici nego trznici, ali ovo sto ti ja govorim je vrlo jednostavno staromodno trgovanje, pa da zakljucim, ovisi kako ces trgovati i sa cim, da nema kripto valuti vjerovatno ne bi trgovao uopce, jer sve ostalo uglavnom upakirano u neke instrumente, ne mozes kupiti npr kilo zlata na burzi ili barel nafte, samo ti daju ugovore, ali kripto mozes, pa shvacam zasto zabuna.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +1
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:46 | 13.12.2017.
    Nisam rekao da to ne iziskuje nikakav rad i pamet. Kod nas ovamo ima jedan sporski kladioncar profesjonalac - koji zna sve o fudbalskim timovima, koji igrac je povrijeden, koji nije u formi...i tip odra kladionice. Pa su mu zabranili rad u domacim kladionicama. Tip se dao na kinesko trziste sada njih dere. Naravno sve je ovo rad, trud i znanje. Ali tu postoji i ostecena strana - eto zato je to haram!
    A ti ako si siguran da je rad sa kriptovalutama isto sto i klasicna trgovina - onda bujrum. Samo znaj da hadis kaze da je 910 ibadeta u halal zaradi. Sta ako ti nafaka bude kontaminirana?
    Prikaži cijeli komentar
  13. +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:30 | 13.12.2017.
    @Hamza_XXL
    Hamza jesi li procitao sto sam ti napisao i to vise puta.
    Prodaje se INSTANT iz ruke u ruku.
    Ovo sto pricas o zitu to bi bio futures ugovor, to je sporedno trziste od exchangesa, sve si pomjesao i stavio na hrpu. Futures ugovori i drugi financijski instrumenti tipa ETF nije isto sto i sam proizvod, to je ugovor, trgujes sa ugovorom i papirom, ne sa samim proizvodom, ja to ne radim, samo direkt proizvod za proizvod.

    Mislis da kripto valute nemaju nikakav rad povezan uz njih?
    Ok, a sto je sa onom silnom kompjuterskom snagom koja je iza provjeda blokova? Sto je sa rudarima? Sto je sa elektricnom energijom? Sto je sa tisucama developera? Sve je to tako nastalo iz zraka???
    Prikaži cijeli komentar
  14. +1
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:14 | 13.12.2017.
    ...i da se se kosi sa pozitivnim intencijama vjere koja trazi ulaganje stvarnog fizickog ili umnog rada koji donosi korist svim stranama, a nikome ne steti, u nekoj trgovini ili transkaciji - a nikako spekulativnog znanja koje danas imaju npr. pojedinci maheri koji zgrcu lovu na sportskim i drugim kladioncama, gdje uvijek postoji i ostecena i gubitnicka strana.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +1
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:07 | 13.12.2017.
    J.R. Ti znas po hadisu je zabranjeno prodavanje zita godinu unaprijed. Tj. ne mogu ja tebi prodati zito na njivi od 10 hektara koje sam upravo posijao - a ne zna se hoce li ga unistiti suse, poplave. Dakle, Boziji P. je kazao da se smije prodavati samo onaj proizvod koji se vidi a ne neki fiktivni ili ocekivani proizvod. A berze danas uglavnom prodaju fiktivni i ocekivani proizvod. A tek hedge fondovi koji trguju s (kontaminiranim) derivatima.
    Iako o tim kripto valutama imam samo povrsnu predstavu (iz ovakvih tekstova) - stoga ne mogu donosti definitivan sud - ali imam osjecaj da tu nesto duboko smrdi i da s
    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    marax444
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:58 | 13.12.2017.
    I tako moj Ripple odleti, izlazim iz pozicije sa jednim dijelom. Iskreno nisam ovo očekivao al ajde, prije nego dođe konsolidacija 50% zarade :)
    Prikaži cijeli komentar
  17. 0
    Cicero
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:10 | 13.12.2017.
    :-)
    Ćopili ekipu, zaplijenili Bitcoin, administracija bila spora pa se vrijednost u međuvremenu podigla. Sad će otplatiti obAveze :-D
    cointelegraph.com/news/bulgaria-seizes-enough-bitcoin-to-...
    Prikaži cijeli komentar
  18. +1
    zimmi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    04:13 | 13.12.2017.
    @J.R Moze preporuka za neku dobru burzu na kojoj se trguje altcoinima koje spominjali?
    Prikaži cijeli komentar
  19. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:50 | 13.12.2017.
    @JR
    Ma nemoj se pravdati, ja se (dobronamjerno) zahebavam.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:23 | 13.12.2017.
    @hint
    Ma ja nisam neki veliki investitor, niti nesto puno zaradjujem, ako nesto sitno zaradim, trudim se uvijek dio podijeliti ili ustediti za nesto pametno, nije mi do novca koliko do toga da mi novac nije na Banci gdje ce ga drugi koristiti za tko zna kakve svrhe i sigurno sa kamatom, pa bolje da ja radim sa svojim novcem isto sto bi i oni radili, samo da biram gdje i kako. A kripto valute nikad nisam poceo zbog novca, kad sam usao u to jos 2012 usao sam zbog bunta prema sistemu i bankama i to sam vidio kao nesto sto im moze omesti posao, a i pomoci ljudima, kripto nije za zapad, kripto je najkorisniji zemljama treceg svijeta gdje puno ljudi nemogu do najobicnijih financijskih usluga, a sa tim im se otvaraju vrata, cuvao sam ih i kad su pale skroz, da mi je bilo do novaca prodao bi, ali radi se o principu. Zasto sad trgujem? Pa prvenstveno, jer zelim imati malo vise kontrole, jer mi se ne svidja kako se cijena napuhala, pa ako mogu izbjeci neku veliku korekciju i tada kupiti vise bitcoina zasto ne, ali sama cijena me toliko i ne interesira, da je 10eura ili 10 000 eura, nije mi toliko bitno, bitna mi je ideja iza toga. Htio bi vidjeti da se malo ovi uljuljani bankari pocnu znojiti.
    Zidovi nisu jedni drugima davali kredite, samo goyima, babilonski Talmud im puno toga dopusta, svasta su dovukli novog u svoju vjeru iz suzanjstava i od asiraca i babilonaca, ma vrlo je jasno, ako postoji kamata ne smijes, nikome, nikada i tocka.
    U Islamu je jako bitno kako stvari pocinju i kako zavrsavaju, a ako pogledas prva rijec objavljena u Quranu je "Uci" a zadnji ajet spominje da su Allah i Poslanik s.a.w.s. objavili rat kamati.
    Vecinu danasnjih problema vidim zbog tog lobbya i sustava koji je nadojen kamatom i nastao je iz toga kroz stotine godina, a kripto valute su za sada dosadni komarac tom sustavu, ali nadam se da ce im dati malariju, pa zelim biti dio toga, bolje da mi je novac tu nego u banci, ako vec mogu birati koju stranu bi izabrao.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +3
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:57 | 13.12.2017.
    Npr ja imam bitcoin i hocu ga prodati, ti nemas bitcoin hoces ga kupiti, mi se nadjemo na ulici dogovorimo i slozimo oko cijene i napravimo trgovinu, jeli to zabranjeno?
    E sad drugi ljudi vide i hoce i oni, pa i oni dodju kupovati i prodavati jedni od drugih, sad imamo vec malu trznicu na trgu, s vremenom to naraste, imas u vise gradova, na kraju netko kaze amo napravit online i eto ga, burza.
    Znaci ti i ja se ulogiramo na burzu, ja kazem e ljudi, ja prodajem ovaj bitcoin za 10 eura, oce li netko kupiti?
    Ti vidis i kazes, ah odlicno, bas sam htio kupiti, dobra mi je cijena, moze i slozis se i kupis i tebi ode bitcoin i to je to, trgovina obavljena, ti za par dana npr hoces kupiti nesto drugo i hoces prodati bitcoin i sad je cijena tipa 9, ponuda i potrazna, a mislis se, cek ja sam ga platio 10, bit cu na gubitku, ponudis za 10, nitko nece, nista, pustis, za par sati opet probas i cijena bude 10 i netko ti kupi, opet, ne znam kako je to zabranjeno. To ti je upravo kako burze kripto valuta rade, direkt od korisnika do korisnika, svaki prodavac ima kupca i svaki kupac i prodavac se slaze sa cijenom.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:54 | 13.12.2017.
    @JR
    S te strane je u redu. Ustvari tu je i problem, teško može biti oblik kreditiranja ;), (sad u zagradi ozbiljno, zato je i problematično kao rezervna valuta). Znaš da sam odavno rekao da je bitcoin u razmjeni neka analogija hawale. Ako se prizna kao oblik ميسر‎, maisira, kockanja, grijeh je po šerijatu, ako ne, nije. Pošto si očigledno inteligentan, drago mi je da zaradiš na tome, a za šerijat nisam stručan, pa sam rekao "ne preporučuju". Pa i kod lihve, Židovi su bili u srednjem vijeku prisiljeni da se bave tim poslom, jer kredit je bio potreban, ali za to se ide tamo gdje nećeš, pa spada u poslove koje su im prepustili. "Nemo Christianus mercator". Zato ima komplicirana teološka knjiga gdje se razrađuje kako se ipak smije i kako se smije.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +4
    marax444
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:53 | 13.12.2017.
    Trgovanje kriptovalutama može biti poput kocke ako tako radite, a i ne mora ako ste hladne glave kao što Jolly kaže i dobro analizirate tržište i hrpetinu atributa koji utječu na valutu. Bitno je smirit emocije, pogotovo nakon prve veće zarade. I naravno nikad ne trpati sva jaja u istu košaru :)
    Prikaži cijeli komentar
  24. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:48 | 13.12.2017.
    rt.com/business/408455-muslims-awaiting-halal-cryptoc...
    Prikaži cijeli komentar
  25. +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:47 | 13.12.2017.
    @hamza
    zapravo ako bi sa serijatske strane imas jako puno ucenih koji ce ti reci da su valute haram, a po tim standardima bitcoin je svakako halal, tako da je ovo sto ja radim sasvim dozvoljeno koliko sam ja istrazio, a potrudio sam se, Allah zna najbolje.

    islamqa.info/en/72210
    islamqa.info/en/112445
    islamandbitcoin.com/
    cointelegraph.com/news/is-bitcoin-halal-how-cryptocurrenc...
    islam.stackexchange.com/questions/15010/is-trading-bitcoi...
    coingecko.com/buzz/bitcoin-islam-islamic-banking-fina...
    Prikaži cijeli komentar
  26. +2
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:41 | 13.12.2017.
    @HamzaXXL
    Burza je ista stvar sto i pijaca, za svakog kupca postoji prodavac, ja prodajem moj bitcoin covjeku koji ga kupuje, ja ne znam kako to nije trgovina?
    Mislis da nema umnog truda? Kad bi vidio koliko knjiga i ekrana mi je na stolu oko mene sad :)
    Trgovanje na burzi je halal Hamza, prouci malo, pitaj ucene. Ne trgujem sa kamatom, trgujem direktno, sva razmjena je instant, znam jednog Imama koji isto trguje i ima kripto valute cak.
    Mislim da trebas malo bolje prouciti svoju vjeru i serijat, dozvoljeno ti je, mozes i novac mjenjat, dok god ne krsis neke norme, tipa kamatu.
    Trgovati mozes na toliko puno nacina da nije to sve isto kako ti mislis, mozes uzeti leverage x200 i shorteat nesto tipa tvornicu alkohola, ostavit preko noci da ti jos na to kamata ide, e to je haram, ali ako trgujes kako sam ti rekao, da direkt prodajes nesto za nesto instant, nema problema. Ne bi radio da ne smijem, radije bi bio na kruhu i vodi.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +1
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:11 | 13.12.2017.
    [email protected]@ Cak ni berze ne mozemo podvesti pod trgovinu, a kamoli kripto valute. Da trazi se pamet - ali previse je tu spekulativnog kapitala, a vjera ne dozvoljava rad sa spekulacijama - vec trazi ulozeni rad i trud (makar i umni) proporcionalan dobitku i zaradi. Ovako, ispada da je i Soros pametan i da je njegova rabota halal. A koliko vidim u igri i sa Sorosem i sa kriptovalutama - neki ljudi mogu preko noci obagagiti a neki osiromasiti- sto je suprotno intenciji bilo koje vjere.
    Prikaži cijeli komentar
  28. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:54 | 12.12.2017.
    Max Keiser
    youtube.com/watch?v=oPwWscfCJbE
    Prikaži cijeli komentar
  29. +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:56 | 12.12.2017.
    @hint
    “Allah je dozvolio trgovinu, a zabranio kamatu.” (El-Bekare, 275)
    Prikaži cijeli komentar
  30. +8
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:44 | 12.12.2017.
    @marax444
    Da, mali coini generiraju kapital puno lakse, pogotovo dobar ICO. Nemoj investiraji i trgovati sa emocijama, uglavnom ne zavrsi dobro.
    @hint
    Rade se modeli i kreditiranja, mislim ne na bitcoinu, ali druge kripto valute, tipa SALT, ne znam, ne ulazem to, jer me ne zanima kreditiranje, pa izbjegavam u sirem luku, ima vjerovatno.
    @Hamza_XXL
    Mentalitet je od osobe do osobe, ako bi doveo nekog trgovca dionica ili sirovina i sjeo ga da trguje kripto valutama ne bi mu se nista promjenilo, gledao bi hladno u karte, analizirao trziste i trgovao, a trgovina je uvijek bilo u digitalnom obliku ili na pijaci isla u korist pametnijih vise nego onih koji vole riskirati previse i kockati.
    @Vagabondo
    Ovisi koje tokene/coine hoces tradeat i na koji nacin, nekoliko sam ih koristio, mozda metatrader 4.
    @Hint
    Abrahamske vjere nemaju nista protiv trgovine ne znam o cemu pricas, dapace, poticu mudru i zdravu trgovinu i ekonomiju, ne kockanje.
    @Alkimist
    Ovisi kako planiras raspolagati sa tim, ako ces investirati, samo pusti i prati povremeno vijesti.
    Prikaži cijeli komentar
  31. +3
    Alkimist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:29 | 12.12.2017.
    Zdravo, i mene interesira kupnja nekih crypto valuta. Znači, otvorim račun naprimer na: Bitstamp i kupim 100 kom ripple po 0,38. I šta onda? Čekam i ostavim da raste ili da potražim nekoga, da mu dam ripple i da on operira sanjima i pravi + ili - ? Jolly?
    Prikaži cijeli komentar
  32. +7
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:11 | 12.12.2017.
    Hamza, da me JR ne čuje, to jeste kockanje, ali ne baš sasvim kockanje kockom. Više kao igra gdje je potrebna inteligencija i hladnokrvnost. Sad, da li je dobro da pametni i hladnokrvni dobiju, a oni drugi izgube, stvar je za diskusiju. Abrahamske vjere ne preporučuju, da to tako kažem.
    Prikaži cijeli komentar
  33. 0
    kremes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:01 | 12.12.2017.
    Mozda smaram, al' ova je tema aktuelna, pa bih opet preporucio da pogledate i Monero valutu.
    Prikaži cijeli komentar
  34. 0
    Vagabondo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:45 | 12.12.2017.
    Jolly, kojeg brokera bis preporucio?
    Prikaži cijeli komentar
  35. +2
    Bojke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:44 | 12.12.2017.
    Nagli ničim utemeljen rast BTC ili bilo kojeg ALTa je opasan. Sve je super kad je sve zeleno i rast u dvoznamenkastim postotcima ali uvijek postoji mogućnist i crvenila i dvoznamenkastog padajućrg postupka.
    Preferiram kriptovalute koje lagano rastu do nekoliko postotaka tjedno. Stabilan rast u slučaju preokretna ne znači da će pad biti brz. BTC je sada 17.500$ možda će do kraja godine biti 22.000$ ali isto tako 1.6.2018.g.može biti 7.000$. Ili manje.
    Prikaži cijeli komentar
  36. +11
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:31 | 12.12.2017.
    [email protected]
    Citajuci ove clanke oko kripto valuta bas sam nedavno pomislio da je to moderno kockanje (a kockanje stvara strasnu ovisnost) - sada si na svom primjeru objasnio kako igranje s ovim virtualnim valutama izaziva ovisnost poput kokaina. Hvala ti na korisnom upozorenju za sve one koji bi se mogli navuci!
    Prikaži cijeli komentar
  37. +6
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:08 | 12.12.2017.
    Daje li netko kredit u bitcoinima? ;)
    Prikaži cijeli komentar
  38. +12
    marax444
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:03 | 12.12.2017.
    I još jedna stvar: igranje sa kriptovalutama strašno podiže dopamin, adrenalin i noradrenalin kao i kod kokaina i kocke pa se jako pazite, stvara ovisnost!
    Ja sam se počeo hladiti tek nakon nekoliko mjeseci :)
    Prikaži cijeli komentar
  39. +6
    marax444
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:59 | 12.12.2017.
    Jolly, slažem se za stellar i ripple, ali meni oni i dalje rade profit s laganim rastom. A u Bitcoin Red sam uložio $50 kada je bio oko $0.02, a prodao ga za oko $0.52 kada je bio pump, takve scam tokene treba stalno pratiti, grizao sam se kad sam vidio da je bio i 0.66 dolara, ali zaradio sam na tom tokenu oko $1200 u roku od 2 tjedna! Naravno opet sam uložio u BTCRED i još neke koji imaju potencijala. Ja sam inače lovac na ICO a dugotrajno mi je ono što ima neku primjenu, ostalo je sve dobro istraživanje i praćenje u šta ljudi vjeruju. Hype sa Bitcoin-om u medijima i na youtube-u gdje govore da će biti i milijun dolara je ništa drugo nego navlakuša da velika masa kupuje pa će on i stvarno biti toliko, iako mi je bitcoin jako loš jer su transakcije super spore, skupe i nikad ne znaš koliko možeš izgubiti u roku od samo par sekundi. Da imam 1000 bitcoin-ova, masno bi platio da budem na TV-u i na youtube-u i govorio da će biti milijun dolara, jer će ludi emocionalno reagirati i tako možda i bude. Ne znam zašto ali obožavam ove slabo rangirane coin-ove jer u para dana ti mogu uzeti sve ili dati sve :)
    Prikaži cijeli komentar
  40. +8
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:46 | 12.12.2017.
    Moj savjet vam je, proucite ono u sto ulazete prvo, ako mislite da je to dobra ideja, ako mislite da ce se ta ideja moci realizirati, ako mislite da je team sposoban to prodati i uspjevati iz faze u fazu dok budu rasli onda ulozite, inace se samo igrate. Ako to sve napravite i zadovoljni ste onda cak i kad cijena padne necete biti pod stresom, jer cete imati cvrsto uvjerenje da je vasa odluka dobra i na razumnim temeljima, a kad naraste necete biti prepohlepni i uzeti sve, jer mislite da vam se samo posrecilo.
    Ima odlicnih tokena i odlicnih ideja koje jos uopce nisu zasjale, na primjer quant stamp, oni nude nesto sto je stvarno jako potrebno ether mrezi, puno se prica o njima, a nikako da dodje taj skok, a kako ja znam kripto valute, doci ce kad tad, a onda ce svi skociti i jos ga umnoziti peterostruko, pa gledajte da kupite pametno, jeftino i ono sto mislite da je dobro, ne samo za novce, nego da je stvarno dobro, da ce poboljsati nesto.
    Prikaži cijeli komentar
  41. +4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:40 | 12.12.2017.
    Da, IOTA tesko da ce opet napraviti skok kao sto je napravila nedavno, ali u ovom kripto svijetu nista ne znas, jer ljudi kad navale kupovat ne vjerujes kad vidis kako se zazeleni.
    Mislim da ce IOTA uskoro doci i na coinbase.
    Ja nekako vise volim IOTU mjeriti u g jedinicama, pa je jedna gIOTA x1000, tj 5000 usd, a onda vidis da je vec dobro narasla, a i gIOTA ima cca 3 milijuna, pa nekako dobijes sliku otprilike kakvi su im omjeri, mozes i BTC mjerit u satoshijima.
    Prikaži cijeli komentar
  42. +6
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:34 | 12.12.2017.
    @marax444
    Svi ti ugovori sa rippleom ne utjecu na cijenu, jer banke samo koriste ripple protokol, a ne same ripple tokene, dok na primjer "fork" ripplea Stellar Lumens ima isto tako velike planove, ali samo sto se moraju koristiti njihovi tokeni za transakcije, tako da utjecu na cijenu, jer sve sto je off the counter ne utjece ti na cijenu, zato je ripple tako dosadan iako ima odlicne vijesti, mislim da je lumens bolji izbor od to dvoje.
    Bitcoin red ti moze dat 1000%, ili uzet sve :D
    Prikaži cijeli komentar
  43. +9
    marax444
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:12 | 12.12.2017.
    Samo bih dao savjet ljudima koji se tek počinju baviti i planiraju kupovati kriptovalute.
    Nemojte misliti da mogu valute samo tako skočiti kao Bitcoin, pogotovo IOTA, zato što je ima
    2,779,530,283 u opticaju, dok Bitcoin-a ima samo 16 milijuna. Dakle na coinmarketcap pogledajte "Market cap" valute i podijelite je s količinom coin-ova ili tokena te valute i to je njena cijena. Sad zamislite koliko bi moralo u nju biti uloženo novaca da bi ona bila npr. 1000 dolara!
    Za početak ripple vam je sigurna i dugotrajna investicija jer banke trenutno testiraju i budu koristile tu valutu, nedavno je i american express ušao u ripple i testiraju transakcije preko ripple mreže. Ja sam ga uzeo hrpu za 22centa i čekam, jer ih je puno u opticaju i izbacuju sljedećih 50-ak mjeseci svaki mjesec po 1 milijardu. A ako hoćete zbilja baciti kocku onda gledajte valute kojih ima malo u opticaju i nisu baš na top listi. Recimo "Bitcoin Red" i "Bitcoin fast" su jako jeftini a mogli bi skočiti u nebesa, iako može biti i scam/smeće valuta, možete 1000 zaraditi na takvim valutama.
    Prikaži cijeli komentar
  44. +4
    kremes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:11 | 12.12.2017.
    @Makistar, hvala ti Maki, posjeticu sada taj sajt, pa cu kupiti koju IOTA-u, pa neka stoji :D
    Prikaži cijeli komentar
  45. +5
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:32 | 12.12.2017.
    @kremes Jolly neka me ispravi ako griješim, mislim da se IOTA ne može direktno kupiti nego se prvo kupi neka crypto valuta i onda za tu valutu kupuje IOTA.
    A od onih koji podržavaju BiH za kupovinu crypto valuta su bitsane i spectrocoin.
    Prikaži cijeli komentar
  46. +6
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:29 | 12.12.2017.
    LTC je smisljen da bude nesto kao srebro ako bi BTC bio zlato, pa ako bi isli po toj paraleli joj uvijek je po tom omjeru podcijenjen sto se tice BTC cijene, ali sad ga kupovati bi bilo krajnje riskantno, ako shvacate rizik, znate sto radite onda svakako, cijeli dan ljudi zaradjuju na LTC, ETH i BTC samo skacu iz jednog u drugi i ostvaruju ogromne postotke zarade, ali ako niste iskusni isto tako moze biti i obrnuto.
    Prikaži cijeli komentar
  47. +3
    kremes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:25 | 12.12.2017.
    Jolly, a kako kupiti kod nas IOTA? Neke sajtove sam vec pokusao, al' kao nije moguce iz BiH/RS kupiti, a wallet vidim da se skine app s githuba i napravi.
    Prikaži cijeli komentar
  48. +4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:21 | 12.12.2017.
    Dreamer isto kao i bitcoin, kupis, napravis wallet i kupujes, prodajes sto ti treba.
    Prikaži cijeli komentar
  49. +5
    Dreamer
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:50 | 12.12.2017.
    Jolly,na koji nacin preporucas kupiti i cuvati litecoin,tj.imas li provjerenih saznanja ili iskustava?
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.