Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Anti-vladina pobuna u Iranu eskalira: Ubijeno najmanje 10 prosvjednika, pojedine naoružane skupine pokušale su zauzeti policijske stanice i vojne baze

Anti-vladini prosvjedi u Iranu trajali su i danas - ovo je već peti dan u nizu. Zadnje informacije govore kako je do sada ubijeno najmanje 10 osoba za vrijeme anti-vladinih demonstracija.

Nove video snimke na društvenim mrežama prikazuju ponovni izlazak prosvjednika na ulice, a neki od njih uzvikivali su "Smrt diktatoru!".

Iranska novinska agencija Fars prenosi kako je nekoliko manjih skupina prosvjedovalo u Teheranu te kako je uhićen jedan od lidera prosvjednika.

Predsjednik Hassan Rouhani pojavio se tijekom jučerašnjeg dana na državnoj televiziji te je pozvao na smirivanje napetosti - također je poručio kako Iranci imaju pravo kritizirati vlasti, no ne mogu izazivati nemire.

VIDEO: prosvjedi u Iranu

"Vlasti neće imati nimalo tolerancije prema onima koji napadaju javnu imovinu, krše javni red i stvaraju nemir u društvu", poručio je iranski predsjednik.

Pojedini izvori navode kako su stotine osoba uhićene. Na društvenim mrežama navodi se kako se prosvjedi održavaju u više od 50 gradova i mjesta diljem Irana.

Državna iranska televizija navodi kako su naoružani prosvjednici pokušali zauzeti vojne i policijske baze, no nisu uspjeli. "Pojedini naoružani prosvjednici pokušali su preuzeti kontrolu nad pojedinim policijskim postajama i vojnim bazama, no tamo su se suočili sa snažnim otporom sigurnosnih snaga", navodi se u izvještaju bez dodatnih detalja.

Državna televizija također je potvrdila kako je ubijeno ukupno 10 osoba.

Vezano uz temu:
Analiza eksplozije na samom kraju godine: Što se to događa u Iranu? Zašto je došlo do nagle eskalacije i je li ovo ustanak koji će iz temelja protresti cijeli Bliski istok?

Izvori:

Reuters

Komentari

(42):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    Voyevoda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:42 | 3.01.2018.
    SOCIOLOŠKI PRESJEK IZRAELACA PROTESTA U IRANU PO ANSHEL PFEFFER:

    1. Prvobitni organizatori izgubili kontrolu

    2. Socijalno porijeklo - radnička omladina

    3. Bunt protiv svih simbola Islamske republike

    4. Bunt protiv Zapada koji je podržavao režim
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    Voyevoda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:40 | 3.01.2018.
    Zanimljiv osvrt na zbivanja u Iranu:
    -
    ekspres.net/svet/analiza-protesta-u-iranu-kako-je-sve...
    Prikaži cijeli komentar
  3. -2
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:12 | 2.01.2018.
    Dajete previse moci Mosadu i CIA-i, da su tog kalibra vec bi u zadnjih 20 godina USA potpuno dominirao svijetom, ne bi postojale granice uopce. Nerealno.
    Simplifikacija stvari je prvi korak ka nerazumijevanju, a nerazumijevanje je kljucni dio konflikta, a dalje znate sto izlazli iz konflikta.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +2
    miroRI
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:22 | 2.01.2018.
    [email protected] Pojednostavio sam ono što si ti razvukao, a sveo na moj zaključak!
    Prikaži cijeli komentar
  5. +6
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:37 | 2.01.2018.
    @miroRI, karantanac, korisnik13252 Ako vam je cilj nešto tako pojednostaviti, onda nije potrebno da se dalje čita i raspravlja. Ali ko ima volje, može ulaziti dublje u detalje i da proučava pojedine slojeve. Kako sam shvatio, niko ne osporava da su iza toga CIA i Mossad, ali to ne znači da su potpuno iza toga i to samo po sebi ne govori kako utječu na tu situaciju, kako se prilagođavaju i skreću u svoju korist.
    @korisnik13252 Jedan od elemenata koji je aktiviran su izgleda podržavatelji svrgnutog šaha. Oni su mogli djelovati uz još neke elemente, od kojih neki imaju drugačije ciljeve nego oni, kao što je bilo u Siriji, ljudi su u početku tražili samo reforme, ali je to iskorišteno da se postave neki drugi zahtjevi, svrgavanje Asada po cijenu uništenja Sirije i njenog stanovništva. Niko neće otkriti sve detalje, kako su pojedini akteri vrbovani i ohrabreni da pokrenu prosvjede, kako bi se kasnije pretvorili u nešto gore nego što su neki političari željeli i planirali. To je mnogo sitnih akcija u tajnosti. Npr. plati se stotini ljudi da se samo pojave ispred vladine zgrade, jednom da počne pucati po njima i policiji, i tih stotinu koji su mislili da će samo mirno stajati završe u nečem puno gorem, početku građanskog rata, a samo jedan je znao da će doći do pucnjave. I izvana može izgledati kako su svi oni za svrgavanje vlasti. Ali kako se situacija dalje gura, desi se da mnogi budu programirani da tako žele. Plaćali su (npr. vlasti Katara) političarima u Siriji da bar samo izjave da se okreću od Asada, iako ne moraju dalje ništa učiniti, ali time stvaraju psihološki efekat, da se stvori plima želje svrgavanja Asada, pogurana ne stvarnom željom nego novcem i propagandom. Kako se militanti ubace među naselja i vojska počne reagirati, ginu civili, militante doživljavaju kao branitelje, kad se dotjera humanitarna pomoć, militanti je preuzmu i distribuiraju pa se dožive i kao hranitelji itd.
    Govori se npr. o gubitku kontrole nad prosvjedom kojeg su pokrenuli konzervativci protiv vlasti koju smatraju previše umjerenom. Dakle, tu postoje npr. pitanja, da li su CIA i Mossad utjecali na njihovu odluku da pokrenu prosvjede ili su uskočili sa spremnim agentima da poguraju vlak van tračnica. Koliko su odnosi takvi kakvi jesu neovisni o vanjskom utjecaju, a koliko pod utjecajem? Nije potrebno nekom reći da su detalji važni i da ih mora proučavati, ali isto tako ako neko želi da istražuje detalje, ne vidim smisla da se neko buni protiv toga. To je stvar pojedinca.
    Neke procjene govore da je glavnina prosvjednika van učešća u politici pa čak i u smislu glasanja. Jesu li to ljudi koji traže reforme? Takvi su glasali sa Rouhanija prije 7 mjeseci i ne bi imalo smisla da ga brže žele smjeniti. Ako je obratno, da su to konzervativci, ne bi vikali "Dolje sa islamskom republikom!" Ali među njima su bili oni koji su vikali u podršku šaha i tu sve postaje jasnije, da se bar dijelom radi o grupi koja je pripremana da vrati Iran pod američki utjecaj. Ako su konzervativci pokrenuli prosvjede, sada su se vjerovatno pokajali. Jesu li, da li među njima ima neko ko radi za CIA-u - to su otvorena pitanja.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +2
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:49 | 2.01.2018.
    miroRI,tačno si rekao:mlaćenje prazne slame ili isprazno filozofiranje,a u stvari sve se svodi na dva ključna pojma: MOSAD i CIA.
    Prikaži cijeli komentar
  7. -2
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:04 | 2.01.2018.
    @Hamza_XXL
    Hamza znam da ti je citanje slaba strana to smo jucer apsolvirali, ali pokusaj prvo procitati pa komentirati, inace cemo opet ping pong, a nemam volje, pogotovo ako ne citas sto pisem, to je kao da igram sah sa golubom, sto god ja napravio golub ce razbacati figure i sepuriti se da je pobjednik...
    Prikaži cijeli komentar
  8. +4
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:49 | 1.01.2018.
    J.R. Ponovo si pomijesao kruske, jabuke i borovnice. Zadrobio si stare price o iranskim nuklearnim postrojenjima te njihovim skrivenim sjedistima i nove terorije zavjere. Posto ponovo pises duge ponjave koje ne mogu citati do kraja, na osnovu
    procitanog mogu kratko odgovoriti:
    1) Nista od onih 100 navodnih blokiranih milijardi $. Jedva da se i petina od toga iskoristi. Naime sve te milijarde su tipa: Indija nam dodje 30 milijardi, Kina nam dodje 40 milijardi. No niko ziv ne moze pohvatati konce tih para, jer su u to ranije bili ukljuceni razni ljudi, a neke pare su razliciti ministri ranije i digli i potrosili.
    Sto se tice aktuelnih nuklearnih postrojenja, nad njima cvrsto bdiju duznosnici IAEA, i za vrijeme Ruhanijeve vlade nikada nisu imali nijjednu primjedbu. Toga se drze i svih 5 clanica tzv. Kontakt grupe (osim USA). Svi objektivni eksperti smatraju da Iranu iz ove faze do nuklearke treba bar 10 godina.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:40 | 1.01.2018.
    @Hamza_XXL
    Da, slazem se, Trump je samo alat, mislim da je i kushner, to su samo lica za javnost, ove prave glavesine rade iza zastora, da kao sto sam napisao, poslovno je nuklearni dogovor neprofitabilan za vojno industrijski kompleks, kao i za konzervativce u Iranu, isto tako ne odgovara ni Izraelu, a ni saudiji, tako da imas jako puno mocnih svjetskih i regionalnih igraca i struja koje su na zajednickoj noti sto se tice tog cilja, a uz to je i narod nezadovoljan, a Rouhanijeva vlada optuzena za korupciju, a ljudi gladni...tako da mozda je ta simfonija unutarnjih i vanjskih struja sa istim ciljem dovela do ove situacije?
    Zapravo sto se sigurnosti regije tice sad bi bilo najbolje kad bi trenutni rezim u Iranu uspio ovo prebroditi, jer bi alternativa znacila povecavanje tenzija u vec opasnoj regiji, a znam da to ne odgovara eliti koji zive od ratne retorike u svim tim rezimima, ali je bolje za obicnog malog covjeka, bar ako bi gledali sto je trenutno manje zlo, morao bi reci manje stete je da Rouhani ostane na vlasti nego da ga Konzervativci uspiju maknuti, a ako bi se potpuno svrgnuo Iranski rezim (sto je po meni iznimno nevjerovatno i nadati se tome) to bi tek bio ulazak u neistrazene vode i kaos...
    Prikaži cijeli komentar
  10. +5
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:29 | 1.01.2018.
    J.R. Ne mislim da u Trampovoj politici spram Irana ima neke konzistentnosti. Kao prvo, to su mnogi analiticari isticali - zbog brojnih promjena vaznih faca u adminstracji BK - nije ni moglo doci do nekog sistemskog pristupa Trampovog tima ne samo po pitanju Irana, nego i BI u cjelini pa i sire. Tu politiku prema Iranu preko koljena su prelomili Tramp i Kushner. Oni su odlucili da Nuklearni sporazum sa Iranom treba dokinuti - i tacka! To je tako iako je npr. Tilerson bio za ocuvanje Sporazuma i za inace meksi pristup Iranu. Dakle, u Trampovom pristupu nema nikakve sofisticiranosti ni visoke politike. Njegovu politiku naprosto odredjuje jedno kviz pitanje: Da li ce sa ovim potezom biti zadovoljan Mr. Netanjahu ili ne? Ista Trampova logika je vazila i po pitanju sudbine Jerusalema, kada su za njegovu toliko vaznu odluku celnici State department-a saznali iz medija (i kada im se naravno od toga dizala kosa na glavi).
    Rijecju, Tramp uopce ni ne zna koje frakcije i na kakav nacin vladaju Iranom, on samo zna da tamo vlada neki "zao rezim", protiv koga se treba boriti svim sredstvima.
    Prikaži cijeli komentar
  11. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:26 | 1.01.2018.
    Mislim sto se uopce dogodilo u Svicarskoj sa tim nuklearnim dogovorom i zasto je to bitno svima?
    Podizanje sankcija Iranu sto je ogromna stvar, preko 100 milijardi dolara godisnje i povrat Irana u svjetsku ekonomiju od Irana se jako malo trazilo, to je bar bio plan tada.
    Glavni cilj sluzbeno je smanjiti vrijeme u kojem bi Iran teoretski mogao doci do nuklearnog oruzja i tako pokrenuti utrku nuklearnog naoruzanja u regiji gdje bi SA, Egipat i Turska svi krenuli u svoje naoruzavanje.
    Ukratko su se dogovorili da ce to postici tako da ce obogacivanje ograniciti samo u Nataz postrojenju, da ce se moci koristiti samo centrifuge prve generacije, da ce se planinska bunker elektrana u Fordovu prekrojiti u centar za istrazivanje fizike, smanjiti kolicina Urana i reaktor teske vode u Araku ce se redizajnirati, no gdje je kljuc svemu ovome i zasto danas Trump i ostali kukaju na ovaj deal, nije zbog toga, ali to im sluzi, dakle ovo ce sve nadzirati inspekcije IAEA (internacionalna atomska agencija), no sve ove tocke su samo u dobroj volji Irana, nema alata da se prisile i ako bi Teheran htio varati, nista ih ne sprijecava, zapravo je Teheran vec par puta falsificirao dokumente i papire i prije u povijesti, sama lokacija u Natazu i Fordovu uopce nisu bile poznate i Iran ih je negirao dok nisu bili suoceni sa gomilom dokaza od strane CIA i Mossada. Ukratko nema disciplinarnog mehanizma koji bi prisilio Iran na ijednu od ovih tocki, a sankcije koje je tad Obama spominjao u najbolju ruku je mogao sprovesti ako bi blokirao uvoz benzina u Iran (da, Iranu fali benzin iako su puni sirove nafte), sve druge sankcije su potpune nebitne, a ovaj plan bi morao ukljuciti Rusiju i Kinu da sudjeluju, a to tesko, prvo jer je i Rusija pod sankcijama, a drugo jer je Iran najvise benzina uvozi iz Kine, a tesko da bi Kinezi zbog USA-a prekinuli tu unosnu trgovinu. Ostala bi jedino vojna intervencija kao odgovor, a to isto mozemo otpisati. Unutar USA-a kao sto sam spomenuo struje elita su podjeljene po ovom pitanju, tj neokonzervativci se protive ovom planu, a u Iranu isto tako i tvrdolinijasi. No zasto se protive? Nije sve naivna prica o good guy bad guys sto se nama servira, ne, postoje poslovni interesi sa obje strane, sto se Washingtona tice, vojno industrijski kompleks ima odlicne ugovore prodaje konvencionalnog naoruzanja u regiji usljed sukoba SA i Irana i ne zele da se to zaustavi, slicni poslovni interesi postoje i u Teheranu, zbog godina sankcija mnogi u Iranskoj eliti i vladinim krugovima su zaradili velika bogatstva tako sto su kreirali monopole u drzavnim tvrtkama, ovo posebno vrijedi za revolucionarnu gardu, ocito bi ovim Iranskim oligarsima povrat Irana na globalnu ekonomiju znacio potpuni raspad sistema u tom konkurentnom okruzenju, a posto Revolucionarna garda kontrolira mnoge djelove unutar strukture samog nuklearnog naoruzavnja moguce je ocekivati da ce uraditi sto god je potrebno da odrze svoje interese. Tako da ne fali opozicije trenutnom stanju i u USA-u, a i u Iranu.
    Postoje i trece strane u regiji, pogotovo Benji iz Izraela, on zbog svojh internih politickih ciljeva mora imati retoriku opasnog Irana, to su mu politicki bodovi, a sve vise su mu potrebni, sad su nedavno prosvjedi bili, sto se same sigurnosti tice, ne toliko, Izrael nije ugrozen, niti se osjeca ugrozen od strane Irana, ali svakako koristi retoriku da jest, to mnogi izraelski strucnjaci govore u svojim analizama, ali strah kreira dobru populisticku podrsku, a to je Benjiju jako potrebno. Saudijskoj arabiji isto ne odgovara trenutno stanje sa umjerenima i dogovorom koji je Obama napravio, njima je u interesu razrusiti svaku suradnju USA-a i Irana i da u Iranu bude sto ekstremnija frakcija kako bi povukli USA na svoju stranu 100%.
    No zasto je USA pod Obamom uopce sprovelo ove planove, koji najvise pogodoju trenutnom Iranskom rezimu tj umjerenima sa Rouhanijem na celu?
    Pa plan je bio da ce najbolji nacin da se rijesi Iranski problem na bliskom istoku tako da se pomogne umjerena struja iznutra, jer bi tvrdolinijasi samo jos vise destabilizirali regiju, sto bi skodilo USA interesima.
    No dolaskom Trumpa na vlast taj kurs se mozda promjenio.
    Prikaži cijeli komentar
  12. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:52 | 1.01.2018.
    @Hamza_XXL
    Ja mislim da je Obamina, tj struja kojoj je Obama bio glasnogovornik, jer ured predsjednika je samo to, ona wallstreet struja vise nego vojno industrijski kompleks struja, da su oni vidjedli da ime je po pitanju Irana i rijesavanja tog pitanja najbolje i najisplativije rijesenje pomoci Umjerenu politicku struju u Iranu, jer po njihovom misljenju to slabi sam Iran. Umjerena politicka struje je naravno misljenja da su oni bolji za Iran i tako su se nasli na zajednickom jeziku da je bolje da su oni na vlasti, sad ova struja, nazovimo je Obamina struja, iako je to krivo, no ajde, vremenski gledano, je takodjer poznata po tome sto su medijske kuce njen dio, pa ako cemo po pretpostavci da se radi o planu njihove struje, onda ce sigurno alat/oruzje mediji podrzavati taj plan, tj ako je u trenutnom interesu podrzati Iranski trenutni rezim, podrzat ce ga, tako da iako su prije govorili protiv, sada su primorani govoriti za, jer se radi o njihovom interesu, kuzis, a i vremena se mjenjaju, treba gledati tko je bio na vlasti i kakve su bile okolnosti koje je medij htio prikazati u tom vremenu, ako cemo generalno reci ovo kako ti kazes o lastama mislim da cemo propustitit puno slojeva, pa nece biti isto ako je Ahmadinedzad na vlasti ili Rouhani ili ako je Trump ili Obama, sad ovi ljudi su samo glasnogovornici struja nisu toliko bitni...
    No sad je Trump dosao, tj vojno industrijski kompleks, tj neokonzervativci...e oni imaju drugaciju sliku kako je bolje rijesiti Iransko pitanje i za to im trebaju Tvrdolinijasi na vlasti, a i to se poklapa sa interesima SA i Izraela, s tim da Izraelu je svejedno to je vise zbog politickih poena da mogu govoriti da je Iran opasan jer su manijaci na vlasti, u praksi im je isto tko god je, ali ovako imaju jacu retoriku i mogu imati odrijesenije ruke nego kad su umjereni.
    Ne znam, meni izgleda da se tu izmjesalo puno interesnih struja, a da je kljuc interna podjela u teokratskoj frakciji Irana izmedju umjerenih i konzervativaca i da ce ih mozda ta podjela kostati skuplje nego su se nadali.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +8
    korisnik13252
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:42 | 1.01.2018.
    Ok,da se ostavimo zenske odjece i jaja,nedavno je Iran objavio da ce se formalno pridruziti euroazijskoj ekonomskoj uniji.Ovo je naravno moralo izazvati reakciju amerikanaca i cini se da jedna od tih Iranskih politickih struja i nije odusevljena tim potezom.Koji bi to mogli biti?
    Prikaži cijeli komentar
  14. +2
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:35 | 1.01.2018.
    J.R. Ne vjerujem u te teorije zavjere. Jedan pozitivan izvjestaj spram 999 negativnih na CNN-u malo znaci. Sto bi rekao narod: Jedna lasta ne cini proljece.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +12
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:32 | 1.01.2018.
    [email protected] Ovo sa Iranom je kao i sa svakim od nas. Nikome od nas vanjski sotona (sejtan) nema pristupa sve dok ga ne prizove nasa pokvarena dusa iznutra. Neki Iranci unutra su zabrljali i prakticno omogucili konekciju zlim vanjskim silama olicenim u CIA-i, MOSADU...da se uinvolviraju unutra. Srecom unutrasnje snage unutar Irana su mnogo jace i ovo trebaju shvatiti kao jak udar virusa koji su izazvali gripu. No, ako oni koji cine tkivo Irana ne budu vidili racuna o jacanju imuniteta cijelog organizma onda je moguce da u dogledno vrijeme dodje do jacih bolesti koje organizam nece moci podnijeti.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +6
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:22 | 1.01.2018.
    Hamza, mislim da je liberalizacija za žensku odjeću bila prije, a ne nakon početka prosvjeda. Bar mi se čini.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +11
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:21 | 1.01.2018.
    @miroRI
    Pa otprilike tako stoje. Pitanje je zašto idu odlučno sada, a ne nešto drugo. Ne možeš imati kvalitetnu procjenu ako ne znaš "who iz who". Uvijek se sjetim kako sam dobivao minuse kada sam društvo ovdje uvjeravao da se ne zanosi Janukovičem.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +8
    korisnik13252
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:18 | 1.01.2018.
    Puste analize o reformistima i konzervativcima kao da zele skrenuti
    paznju sa onih koji zakuhavaju i izvode politicke prevrate u drzavama?
    U danasnje vrijeme prevrat nije moguce organizirati ako nemas na svojoj strani drzavne obavjestajne sluzbe,specijalnu policiju i neogranicene izvore novca.Ako su protivnici Irana uspjeli uvuci svoje agente tako visoko onda im skidam kapu na umijecu, premda smatram da ovdje ipak nesto drugo po srijedi.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +14
    miroRI
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:50 | 1.01.2018.
    Dajte ne mlatite praznu slamu, recite direktno onako kako stvari stoje, pokrenuta je dugoočekivana i dobro planirana destabilizacija Irana iznutra od strane Mosada i CIA-e, sva ostala naklapanja su puste priče !!
    Biće zanimljivo vidjeti do kuda će fašistička ruka biti ispružena dok je Iranci ne odsjeku !!
    Povampirena zvijer je namirisala krv !!
    Prikaži cijeli komentar
  20. +13
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:48 | 1.01.2018.
    Naravno da su rusilacke demonstracije preko noci ponovo ujedinile reformiste i konzervativce u smislu poduzimanja adekvatnih mjera u zaustavljanju istih. I to zaista za njih nece biti nikakv problem.
    No,sada se postavlja pitanje kakve ce reperkusije ove demonstracije imati na odnose medju glavnim politickim akterima. U pocetku je Ruhani izgledao kao gubitnik, no kada su zahtjevi demonstranata presli iz sfere socijale u sferu gradjanskih prava - Ruhani je elegantno prebacio lopticu na teren konzervativaca, kazujuci: Ja bi vam to rado udovoljio, ali ta sfera nije pod mojom nadleznosti - to je na drugoj adresi.
    Sve u svemu, kad se uskoro dim i prasina razidju sa teheranskih ulica, Ruhani ce malo relaksanije prodisati. Naime, ovoga puta konzervativci shvataju da brana zvana Ruhani, u nekom eventualnom sljedecem izlijevanju bujice demonstranata nece moci podnijeti pritisak - i pitanje je sta tada stvarno moze dogoditi - te vec pokazuju znake popustanja. Policija od sada npr. nece zatvarati zenske zbog neprikladne odjece.Drzavni mediji ce sigurno biti fleksibiniji glede drugacijih misljenja. Filmasi ce dobiti vise slobode...No, i Ruhani ce imati vaznu zadacu da smanji korupciju u vladinim ustanovama i da se ponasa malo socijalistickije. Uprotivnom ce izvana instruirane drustvene mreze prilicno lahko ponovo mobilisati mlade mase na ulicu.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:38 | 1.01.2018.
    Evo CNN prenosi sukladno sa Iranskim rezimom
    youtube.com/watch?v=4P1dzeLXAa0
    Prikaži cijeli komentar
  22. +4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:38 | 1.01.2018.
    @Hamza_XXL
    Mislim da je jos kompliciranije od toga, vanjske sile i homogeni iran, svjetleca nada covjecantsva.
    Evo neki dan je CNN prenosio rezimsku propagandu, Iranci su se zgrozili, tako da vise mislim da se radi o nekoj dubljoj igri izmedju struja u USA-u i struja u Iranu, a nemoj biti naivan i misliti da su oni bez komunikacije, interesa i diplomatskih dogovora i potihih razumijevanja.
    Ovo je vrlo vjerovatno pocelo sa Obamom i nuklearnim dogovorom, koji uopce nije bio o nuklearkama nego izmedju odredjenih struja u Iranu, ne znamo sto se stvarno dogadja, ali mozda ovo sto Hint kaze da je Trump sabotirao taj dogovor ima najvise smisla...
    Mislim to sto CNN, kako Trump kaze fake news podrzava ove koji su kontra sto Trump radi mozda samo ide u prilog.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +2
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:33 | 1.01.2018.
    Zbor cuvara su uhljebi.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +6
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:32 | 1.01.2018.
    Inace su protesti poceli zbog cijene jaja koja je skocila pet puta, a jaja osnovna namirnica.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +7
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:31 | 1.01.2018.
    Da, zato sam neki dan napisao onaj komentar o internoj politici Irana da ljude koje zanima i mozda ne znaju imaju malo siru sliku onoga sto se dogadja i struja koje postoje ispod povrsine.
    Inace prosvjedi na ovim geografskim podrucjima su skoro pa konstanta vec tisucama godina, sva carstva koja su bila tu su imala stotine prosvjeda za vrijeme svojih vladavina o kome se god radilo.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +14
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:28 | 1.01.2018.
    A onda se desava obrat: Najednom se pocetne cisto socijalne demonstracije pretvaraju u politicke u kojima se prakticno trazi rusenje postojece vlasti.
    Kako je ovo bilo moguce! To je moguce i logicno obzirom na ogromnu oslonjenost Iranaca na drustvene mreze (obzirom na kontrolu drzavnih medija od strane konzervativaca). Samo jedan podatak: Prije cca godinu dana, bio sam tada u Teheranu, Tv BBC je na perzijskom j. organizovao finalno takmicenje pjevaca perzijskog porijekla u Londonu. Za pjevaca pobjednika je tu noc glasalo preko milion glasaca iznutra iz samog Irana. Sta ovo govori? Ovo govori i o velikom protoku informacija s druge strane od placenih propagandista prema iranskoj populaciji - osobito mladima. Kad su poceli prvi protesti upravo su ti emigrantski placeni servisi dodali gas do daske i poceli su, preko aktivista na terenu, davati konkretna upustva kako i gdje izvoditi demonstracije. Naravno, pri tome su svojim mladim klijentima na terenu ulijevali cesto nerealan optimizam da krenu po uzoru na Ukrajinu osvajati policijske postaje i kasarne te tako mogu preuzeti vlast.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +10
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:27 | 1.01.2018.
    Hamza, izgleda da smo pisali istovremeno. U biti, tako nekako izgleda.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +14
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:14 | 1.01.2018.
    @JR
    Nije samo gut feeling, mogao bih dati i imena pojedinih ajatolaha. Ali upravo su "umjereni" izazvali produbljivanje socijalne krize, a onda im je Trump izmakao stolicu, kada je ustvari obnovio režim sankcija. Onda su se ubacili svi mogući, a ima indicija da je CGIR-u preko glave i umjerenih i neumjerenih, iz raznih razloga. Naime, više oficira Zbora Čuvara izjavljivalo je da nova generacija "ne prima" vjerski diskurs i argumente na temelju hadisa, pa čak i sura i ajeta, da treba nešto novo za politički rad.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +16
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:12 | 1.01.2018.
    [email protected] Tvoja teza donekle ima smisla. Ruhanijevi reformisti su dobili izvrsnu vlast, onda su im Reisijevi konzervantivci fakturisali sve ekonomske probleme.
    Naime, pomno prateci predizborne debate 6 predsjednickih kandidata (3 reformista i 3 konzervativaca) uocio sam kljicnu razliku po pitanju ekonomije u slj.:
    Konzervativci su zalagali za nastavak tzv. "Jaraneha- novcanih subvencija" svim stanovncima,osobito onim siromasnijim, u iznosu od cca 65 EUR-a po stanovniku, duplo vise od onih iz vremena Ahmeda Nedzada. Docim su reformiristi bili za ukidanje "jaraneha", jer po njima, to strasno opterecuje budzet i umanjuje poduzetnicke aktivnosti nacije.
    Reformisti su pobijedili, i mislim da su svojom politikom isli na ruku bogatijem sloju stanonivnistva, osobito sloju privatnika. To bi sigurno polucilo dobre rezultate da su se dogodile investicije za ponudjenih 600 milijardi $ projekata. Ali, izbor Trampa i ponovna sveopca antiiranska mobilizacija onemugucili su investicije osim u manjem procentu (Italija i Francuska).
    Tu je pokusao konzervativac Reisi da poentira govoreci narodu: Eto vidite koga ste izabrali, a ja sam upravo htio da zastitim siromasni dio stanovnistva!
    I mozda nimalo nije slucajno da su protesti upravo krenuli iz glavnih konzervativnih baza Mashada i Koma.
    Prikaži cijeli komentar
  30. -3
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:57 | 1.01.2018.
    Zanimljivo:
    Iranci koji vole Trumpa, isto govori kako Obamin projekt izmedju umjerenih ima veze sa svim ovim...hmmm
    youtube.com/watch?v=cfL4H-KLzG4
    Prikaži cijeli komentar
  31. -4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:40 | 1.01.2018.
    Zapadna medijska masinerija je skocila objerucke na ovo
    evo dopisnik washington posta sto je napisao
    twitter.com/joshrogin/status/947614761545543680
    Prikaži cijeli komentar
  32. -4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:36 | 1.01.2018.
    Evo par navodno iranaca sam cuo da pucaju po prosvjednicima i da mediji ne prenose nista, a da su im ugasili twitter, telegram itd...
    sad da li je vjerovati online chat sobama.
    Prikaži cijeli komentar
  33. -4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:25 | 1.01.2018.
    Hmm ovaj mi ne izgleda naoruzan, a isto je dobio metak:
    twitter.com/twitter/statuses/947242180367695872
    Prikaži cijeli komentar
  34. +15
    cheche
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:25 | 1.01.2018.
    sad će "prijatelji irana"
    Prikaži cijeli komentar
  35. +17
    drdes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:24 | 1.01.2018.
    Pa normalno. Naoruzane prosvjednike ubiti na licu mjesta ko miševe. Što bi se naoružani "prosvjednici" koji napadaju policijske i vojne baze u bilo kojoj zemlji tolerirali? u SAD-u zadnji.
    Prikaži cijeli komentar
  36. +19
    darko12
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:14 | 1.01.2018.
    Situacija nije dobra, prosvjednici zele zauzeti vojnu bazu, naoruzani. 50 gradova je puno. Pravi prosvjednici ne zauzimaju vojne baze jer nemaju cime. Ako ovi budu imali cime, znat ce se odakle su!
    Prikaži cijeli komentar
  37. +4
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:13 | 1.01.2018.
    @cardaciste
    Ali Iran je vec bljesteci primjer funkcionalne demokracije...
    Prikaži cijeli komentar
  38. +6
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:06 | 1.01.2018.
    @hint
    Ja cijelo vrijeme imam nedokazivi "gut feeling" da se radi uopravo o internom politickom sukobu, tj da tvrdolinijasi, tj tocnije konzervativni teokrati ciji su tvrdolinijasi samo nastavak ovo sve zakuhali. Cijelo vrijeme je fokus kako umanjiti utjecaj umjerenih, cak i Trump radi na tome, jer zna da bi to vise destabiliziralo Iran, a i dobiva bodove sa SA i Izraelom kojima su isto tvrdolinijasi u interesu vise nego umjereni.
    Problem je sto su Umjereni optuzivani za veliku korupciju i ovo sve kao da je pocelo oko te price.
    Netko je napisao u komentarima na drugom clanku da zbog manjka opcija narod ne moze izraziti svoje nezadovoljstvo i onda rezultat moze biti ulica, a taj manjak opcija su uzrokovali upravo tvrdolinijasi kad je njihov Ahmanidedzad ukinuo reformiste i 2009 izazvao tadasnje prosvjede...
    Nekako se sav fokus, i nuklearni dogovori i unutarnja politika i vanjska politika fokusira na Iransko pitanje da li ce na vlasti bili Umjereni ili Konzervativci tj njihova ekstenzija tvrdolinijasi. Mislim da je za unutarnju stabilnost Irana i regije bolje da su umjereni, ali tvrdolinijasi tj konzervativci opcenito imaju vise utjecaja, umjereni su mozda blize narodu, ali evo...ode im i to.
    Prikaži cijeli komentar
  39. +22
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:54 | 1.01.2018.
    Da, radi se o "naoružanim prosvjednicima". Isto, sve govori da su ovo lansirali žešći ajatolasi protiv predsjednika, te izgubili kontrolu nad događajima, jer su "naoružani prosvjednici" čekali svoj trenutak, te sad kliču dinastiji Pahlavi.
    Prikaži cijeli komentar
  40. +24
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:51 | 1.01.2018.
    "Naoružani prosvjednici" je diskutabilan izraz. Čini mi se da su negdje čekali sa oružjem da počne gužva.
    Prikaži cijeli komentar
  41. -11
    cardaciste
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:45 | 1.01.2018.
    Evo, čovjek će uvesti demokraciju u Iran!
    Prikaži cijeli komentar
  42. -15
    cardaciste
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:45 | 1.01.2018.
    Sretna Nova Godina svim komentatorima i čitateljima, prije svih ljubiteljima Donalda Trumpa!
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.