Putovanja
Veliki povratak europskog noćnog vlaka

Objavljeno: 14
Sudbina vlaka, naročito europskog putničkog vlaka, godinama je bila u poprilično neizvjesnom stanju. Izgledalo je kao da se vlak pretvara u kakav relikt prošlosti koji će u potpunosti biti izbačen od strane putničkih zrakoplova, naročito nakon što su se pojavili brojni jeftini avioprijevoznici, a strpljivi putnici su mjesecima "vrebali" na jeftine karte koje bi ih diljem kontinenta, ili i šire, prevozile zrakom za "par eura". Neki su čak smatrali da će vlak postati primarno turistička ponuda, naročito za one putnike kojima se "nigdje ne žuri" (što obično znači da imaju višak vremena, a u prijevodu to bi značilo da imaju i višak novca).
Ipak nije sve tako crno po putnički vlak, uključujući one duge meditativne noćne vožnje kroz Europu gdje se krajolici smjenjuju u mraku. Zapravo, pomalo je ironično, ali čini se da bi vlak mogao biti spašen "crnim" scenarijima drugdje... prije svega u zraku.
Tko god ima malo dužeg "letačkog staža" sjeća se vremena kada je putovanje zrakoplovom bio popriličan prestiž u svakom pogledu, od tretmana putnika do cijelog procesa dolaska do aviona, uzlijetanja i slijetanja. Sjećanje vas vjerojatno ne vara, prostora je bilo više, dok se danas često osjećamo kao "sardine" u letećoj konzervi (barem u drugoj, odnosno "ekonomskoj klasi"). Ali to i nije toliki problem, sam čin letenja može biti itekako opuštajući čak i za one koji imaju strah od letenja - imajući u vidu sve što ih čeka prije i nakon.
Gužve u zračnim lukama postale su nesnosne, a iščekivan...
Ipak nije sve tako crno po putnički vlak, uključujući one duge meditativne noćne vožnje kroz Europu gdje se krajolici smjenjuju u mraku. Zapravo, pomalo je ironično, ali čini se da bi vlak mogao biti spašen "crnim" scenarijima drugdje... prije svega u zraku.
Tko god ima malo dužeg "letačkog staža" sjeća se vremena kada je putovanje zrakoplovom bio popriličan prestiž u svakom pogledu, od tretmana putnika do cijelog procesa dolaska do aviona, uzlijetanja i slijetanja. Sjećanje vas vjerojatno ne vara, prostora je bilo više, dok se danas često osjećamo kao "sardine" u letećoj konzervi (barem u drugoj, odnosno "ekonomskoj klasi"). Ali to i nije toliki problem, sam čin letenja može biti itekako opuštajući čak i za one koji imaju strah od letenja - imajući u vidu sve što ih čeka prije i nakon.
Gužve u zračnim lukama postale su nesnosne, a iščekivan...