Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Velika povijest Mađarske i Budimpešte (III. dio): Od zlatnog doba do strašnog sloma, umjesto Pariza skoro do Staljingrada

PIŠE: | Foto: Budimpešta, 3. veljače 1946. - autor: Takács István / javna domena
8 Objavljeno:
Vratimo se u Budimpeštu, ovog puta stvarno u "Budimpeštu" jer Budim i Pešta, nakon što se "gledaju" stoljećima, postaju jedan grad 17. studenog 1873. Grad kojem je u više navrata prijetila opasnost da će ostati marginaliziran do kraja 19. stoljeća pretvorio se u jedan od kulturalnih centara Europe. Ovo je bilo zlatno doba Budimpešte, tisuću godina nakon što su Mađari došli ovdje, a ta milenijska obljetnica svečano je proslavljena 1896. kada je upravo u Budimpešti puštena u promet prva podzemna željeznica na europskom kontinentu i jedna od prvih podzemnih željeznica u Europi i svijetu . Budimpešta je bila na putu da bude novi Beč, novi Pariz... ali onda se sve raspalo - 1914. izbija Prvi svjetski rat u kojem će nestati brojna carstva, među njima i Austro-Ugarsko. Prvi svjetski rat završio je 11. studenoga 1918. za Austro-Ugarsku s potpunim vojnim gubitkom, iako su u vrijeme kolapsa sve snage zapravo bile izvan granica 1914. godine. Raspadom austro-ugarske vojske raspala se i zemlja. ...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se
Izaberite paket pretplate:
6 mjeseci, 300kn (40€)
12 mjeseci, 500kn (67€)