Prije stvaranja moderne civilizacije čovjek je bio nomad, svoju sreću, zapravo više egzistenciju nego sreću, tražio je uzduž i poprijeko ove lijepe planete vodeći se zvijezdama koje su mu obasjavale put, godišnjim dobima koja su se mijenjala i poticala ga da krene dalje, hranom koja je također kretala na put...
Iako danas živimo neke sasvim druge živote i izgledamo gotovo neprepoznatljivi u usporedbi s našim nomadskim pred-civilizacijskim precima, štošta je ostalo s nama i čini se kako mileniji evolucije ne diraju neke naše osnovne nagone i želje kao što su potraga za hranom, traženje utočišta od opasnosti i želja za potomstvom. Dakako, zadovoljivši iste razvili smo ogroman niz novih želja koje našem pretku nisu padale na pamet.
Danas želimo razne stvari, od materijalnih do emotivnih. Cilj nam nije samo eliminirati glad, želimo jesti kvalitetno, raznovrsno i egzotično. Isto vrijedi i za nagon za razmnožavanjem - danas želimo više od toga, partnerstvo, ljubav, komunikaciju...
Popis želja obično nam se povećava u trenutku kada uspijemo zadovoljiti prethodnu, ili pak odustanemo od nje. Predak se nije morao zamarati odveć time. Čim bi se dobro najeo došlo je vrijeme za novi lov, i tako u krug, gotovo beskonačno. No, zahvaljujući njegovoj pronicljivosti već tada, a možda i podsvjesnoj želji da se otarasi života koji se samo ponavlja u krug, uspio je postići izuzetne stvari te je u konačnici stvorio i civilizaciju u kojoj su mu sve potrebe bile lakše dostupne kako bi se mogao posvetiti drugim interesima. Takav je bio naš predak, a ni mi zapravo nismo odveć drugačiji. No, postoji problem s našim željama. Naime, zadovoljavajući jednu pronalazimo drugu, a ako ne dosegnemo tu iduću naći ćemo se u opakoj borbi s jednom emocijom za koju naš predak nije imao previše vremena - nezadovoljstvom.
Dio tog nezadovoljstva dakako proizlazi iz umjetno stvorene potrebe, odnosno putem moderne oglašivačke industrije koje je naučila da se potreba najbolje stvara ako potencijalnog kupca prvo učinite nezadovoljnim i nesretnim, nudeći mu u isto vrijeme rješenje za sve probleme u vidu kupnje novog proizvoda.
Predak nam je, čini se, bio podosta fokusiran na izlazak iz začaranog kruga, a mi, kao direktni potomci također osjećamo isto. Naime, za njega je prekid teškog nomadskog života bio vrlo sretan trenutak, no, mi, moderni ljudi, svakako još uvijek u sebi nosimo te "nomadske gene" i ideja lutanja, istraživanja, na neki način nas posebno pokreće. Dakako, ne lutanje svijetom koje nas može doći glave već neka sigurnija varijanta. Danas se vraćaju nomadi, i ponovno lutaju svijetom, ali na jedan sasvim drugačiji način. Živimo u eri pojave tzv. digitalnih nomada. Tko su oni? Riječ je o ljudima koji sve svoje poslove obavljaju putem prijenosnih uređaja, primarno laptopa, i samim...
Iako danas živimo neke sasvim druge živote i izgledamo gotovo neprepoznatljivi u usporedbi s našim nomadskim pred-civilizacijskim precima, štošta je ostalo s nama i čini se kako mileniji evolucije ne diraju neke naše osnovne nagone i želje kao što su potraga za hranom, traženje utočišta od opasnosti i želja za potomstvom. Dakako, zadovoljivši iste razvili smo ogroman niz novih želja koje našem pretku nisu padale na pamet.
Danas želimo razne stvari, od materijalnih do emotivnih. Cilj nam nije samo eliminirati glad, želimo jesti kvalitetno, raznovrsno i egzotično. Isto vrijedi i za nagon za razmnožavanjem - danas želimo više od toga, partnerstvo, ljubav, komunikaciju...
Popis želja obično nam se povećava u trenutku kada uspijemo zadovoljiti prethodnu, ili pak odustanemo od nje. Predak se nije morao zamarati odveć time. Čim bi se dobro najeo došlo je vrijeme za novi lov, i tako u krug, gotovo beskonačno. No, zahvaljujući njegovoj pronicljivosti već tada, a možda i podsvjesnoj želji da se otarasi života koji se samo ponavlja u krug, uspio je postići izuzetne stvari te je u konačnici stvorio i civilizaciju u kojoj su mu sve potrebe bile lakše dostupne kako bi se mogao posvetiti drugim interesima. Takav je bio naš predak, a ni mi zapravo nismo odveć drugačiji. No, postoji problem s našim željama. Naime, zadovoljavajući jednu pronalazimo drugu, a ako ne dosegnemo tu iduću naći ćemo se u opakoj borbi s jednom emocijom za koju naš predak nije imao previše vremena - nezadovoljstvom.
Dio tog nezadovoljstva dakako proizlazi iz umjetno stvorene potrebe, odnosno putem moderne oglašivačke industrije koje je naučila da se potreba najbolje stvara ako potencijalnog kupca prvo učinite nezadovoljnim i nesretnim, nudeći mu u isto vrijeme rješenje za sve probleme u vidu kupnje novog proizvoda.
Predak nam je, čini se, bio podosta fokusiran na izlazak iz začaranog kruga, a mi, kao direktni potomci također osjećamo isto. Naime, za njega je prekid teškog nomadskog života bio vrlo sretan trenutak, no, mi, moderni ljudi, svakako još uvijek u sebi nosimo te "nomadske gene" i ideja lutanja, istraživanja, na neki način nas posebno pokreće. Dakako, ne lutanje svijetom koje nas može doći glave već neka sigurnija varijanta. Danas se vraćaju nomadi, i ponovno lutaju svijetom, ali na jedan sasvim drugačiji način. Živimo u eri pojave tzv. digitalnih nomada. Tko su oni? Riječ je o ljudima koji sve svoje poslove obavljaju putem prijenosnih uređaja, primarno laptopa, i samim...