Svemirski snajper je lansiran: Japan bi mogao postati 5. sila na Mjesecu, ali ova misija važnija je od zemaljskog natjecanja - letjelica SLIM bi mogla predstavljati odskočnu dasku prema dubljem svemiru

Nedavno je Indija postala četvrta zemlja koja je letjelicom uspješno sletjela na Mjesec - nakon SAD-a, Rusije i Kine - a čini se da bi relativno brzo Japan mogao postati 5. zemlja ovog vrlo ekskluzivnog kluba. Niame, tijekom jučerašnjeg dana Japan je lansirao svemirsku letjelicu na svojoj raketi H-IIA.
Raketa je uspješno poletjela sa svemirskog centra Tanegashima na jugu Japana, nakon čak tri odgode u tjedan dana zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta, a iza cijelog projekta stoji Japanska agencija za svemirsko istraživanje (JAXA). Na raketi se nalazi letjelica SLIM (kratica za "Smart Lander for Investigating Moon") koja je već dobila nadimak "Mjesečev snajper". Za sad sve ide po planu, SLIM se uspješno odvojio od rakete te bi trebao stići do površine Mjeseca negdje početkom iduće godine, vjerojatno u veljači.
Po čemu je SLIM drugačiji od prethodnih misija, odnosno što Japan želi postići? Indija je uspjela sletjeti na teško pristupačni južni pol Mjeseca, a japanski SLIM - ako sve prođe dobro - mogao bi predstavljati vrlo konkretan napredak u cjelokupnoj priči slijetanja na Mjesec. Naime, kako su poručili iz JAXA-a, cilj je sletjeti na Mjesec u radijusu od svega 100 metara (!) od zacrtane točke.
To je vrlo značajno jer bi predstavljalo jednu novu razinu visoke preciznosti (upravo zato je letjelica i dobila nadimak Mjesečev snajper!). Predsjednik JAXA-a, Hiroshi Yamakawa, rekao je za vrijeme novinske konferencije: "Veliki cilj SLIM-a je dokazati visoko precizno slijetanje ... postići 'slijetanje gdje želimo' na površini Mjeseca, umjesto 'slijetanja gdje možemo'".
Lansiranje dolazi dva tjedna nakon što je Indija uspješno spustila svemirsku letjelicu na Mjesec sa svojom misijom Chandrayaan-3 na neistraženi južni mjesečev pol. Otprilike u isto vrijeme, ruska letjelica Luna-25 srušila se dok se približavala Mjesecu.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.