Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), ali isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Što je politički konzumerizam i tko u njemu sudjeluje?

PIŠE: | Foto: FeatureChina via AP Images/Guliver Image
Objavljeno:
Društvene znanstvenike dugo zanimaju ključni prediktori političkog sudjelovanja, barem djelomično zato što ljudi za koje je vjerojatnije da će sudjelovati mogu prenijeti svoje stavove donositeljima odluka i imati veći utjecaj na javnu politiku. Većina znanstvenog rada na ovu temu usredotočena je na sudjelovanje usmjereno na elitu, ili aktivnosti usmjerene na utjecaj na vladu, te su korištene teorije sudjelovanja temeljene na resursima kako bi se objasnilo zašto je vjerojatnije da će neki ljudi sudjelovati od drugih. Ipak, repertoari političkog sudjelovanja s vremenom su se proširili kako bi uključili djela koja izazivaju elitu, kao i različite oblike politike životnog stila, koji ciljaju na aktere osim države, brišu granice između javne i privatne sfere i uvelike se oslanjaju na digitalne medije.

Ovo je pitanje važno za djela kao što su politički konzumerizam ili korištenje nečije kupovne moći za izražavanje političkih stavova i utjecaj na promjene na tržištu. Kao politički potrošači, ljudi mogu bojkotirati proizvode, tvrtke ili usluge zbog nepoželjnih praksi. Oni također mogu koristiti sheme označavanja i vodiče za kupovinu kako bi namjerno ne kupovali ili kupovali proizvode ili usluge koji su u skladu s njihovim stavovima. Politički konzumerizam odnosi se na korištenje tržišta kao arene za politiku kako bi se promijenile institucionalne ili tržišne prakse za koje se utvrdi da su etički, ekološki ili politički nepoželjne ili da bi se tvrtke nagradile za povoljne prakse. Ljudi mogu bojkotirati (ili izbjegavati kupnju) proizvoda ili robnih marki kako bi kaznili tvrtke za nepoželjnu politiku ili poslovnu praksu. Alternativno, ljudi mogu namjerno kupovati proizvode ili usluge kako bi nagradili tvrtke ili robne marke za povoljne poslovne prakse. Na primjer, ljudi mogu odlučiti bojkotirati Nike jer je tvrtka kontroverznog bivšeg beka za San Francisco 49ers (američku nogometnu reprezentaciju) Colina Kaepernicka učinila licem svoje kampanje ‘Just Do It’. S druge strane, ljudi koji podržavaju Nikeovu odluku mogu namjerno kupiti Nike proizvode.

Politički konzumerizam popularan je oblik sudjelovanja. U SAD-u se oko 35% Amerikanaca bavi političkim konzumerizmom. Podaci iz Europskog socijalnog istraživanja iz 2016. pokazuju da su stope političkog konzumerizma u Danskoj (oko 36%), Finskoj (oko 37%) i Francuskoj (oko 32%) usporedive s onima u SAD-u. U devet afričkih zemalja, oko 27% ljudi sudjeluje ili bi moglo biti uključeno u bojkot potrošača. U Brazilu oko 19% ljudi sudjeluje u bojkotima ili otkupima. Ove brojke govore o globalnoj privlačnosti korištenja kupovne moći za utjecaj na političke promjene. Bojkoti i buycotts često se konceptualiziraju kao oblici životne politike. Politika životnog stila odnosi se na politizaciju svakodnevnog života, uključujući eti...
Poštovani, riječ je o tekstu starijem od 60 dana te je stoga komentiranje zatvoreno.
1. korak: Za nastavak čitanja odaberite pretplatu:
 
6 mjeseci
324 kune (43,00 €)
MOGUĆNOST PLAĆANJA NA RATE:
54 kuna mjesečno
 *
* Iznos u slučaju plaćanja na 6 rata (opcija za sada dostupna samo preko PBZ banke, mogućnost plaćanja od 2 do 24 rate).
Izaberi
Trajanje pretplate - 6 mjeseci
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Mogućnost korištenja raznih načina plaćanja (uključujući i obročno plaćanje od 2 do 24 rate - za VISA; Maestro i VISA Premium kartice kod PBZ banke).

Najbolja opcija
1-godišnja pretplata
540 kuna (71,67 €)
MOGUĆNOST PLAĆANJA NA RATE:
45 kuna mjesečno
 *
* Iznos u slučaju plaćanja na 12 rata (opcija za sada dostupna samo preko PBZ banke, mogućnost plaćanja od 2 do 24 rate).
Potvrdi
Trajanje pretplate - 12 mjeseci
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Mogućnost korištenja raznih načina plaćanja (uključujući i obročno plaćanje od 2 do 24 rate - za VISA; Maestro i VISA Premium kartice kod PBZ banke).

 
1 mjesec
100 kuna (13,27 €)
Pristup kompletnom advance.hr sadržaju u trajanju od 30 dana.
Izaberi
Mjesec dana pretplate
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Mogućnost korištenja raznih načina plaćanja.
 
Pristup samo ovom tekstu
30 kuna (3,98 €)
Umjesto pretplate možete kupiti pristup samo ovom tekstu.
Izaberi
Uplatom ćete imati pristup ovom tekstu
Drugi tekstovi neće Vam biti dostupni (osim ako i za njih ne uplatite pristup)
Putem ovog koraka kreirat će Vam se korisničko ime tako da ako želite možete jednostavno proširiti svoj pristup uplatom jedne od regularnih pretplata.

2. korak: Odaberite način plaćanja
Pređite preko jedne od gornjih opcija i prikazat će Vam se detaljniji opis metode plaćanja.
Korištenjem sustava za online naplatu pristajem na Opće uvjete korištenja i Pravila o zaštiti privatnosti kao i na Opće uvjete o online plaćanju
Potreban je pristanak na uvjete korištenja
O sustavu pretplate:
- Klikom na odabranu opciju bit ćete prebačeni na sigurni sustav WSPay gdje možete u nekoliko trenutaka obaviti kupnju
- Možete birati između nekoliko metoda plaćanja, uključujući kartično plaćanje, kriptovalute itd.
- Kad Vam pretplata istekne bit ćete o tome obavješteni - pretplata se NE obnavlja automatski, odnosno morat ćete je sami obnoviti putem ovog sustava
- Nakon uspješne uplate dobit ćete korisničke podatke (ako ste novi korisnik).
- WSpay - Web Secure Payment Gateway advance.hr koristi WSPay za online plaćanja. WSPay je siguran sustav za online plaćanje, plaćanje u realnom vremenu, kreditnim i debitnim karticama te drugim načinima plaćanja. WSPay kupcu i trgovcu osiguravaju siguran upis i prijenos upisanih podataka o karticama što podvrđuje i PCI DSS certifikat koji WSPay ima. WSPay koristi SSL certifikat 256 bitne enkripcije te TLS 1.2 kriptografski protokol kao najviše stupnjeve zaštite kod upisa i prijenosa podataka.