Bilo da se radi o iPhone telefonu, iPad tablet računalu ili pak MAC stolnom računalu - u zapadnom svijetu imamo gotovo samo 2 kategorije ljudi: onu koja posjeduje jedan od navedenih proizvoda i onu koja žudi za istima.
Na valu fetišističke promocije Apple-ovi proizvodi poprimili su element idoliziranja, unatoč činjenici da brojni stručnjaci navode kako je sama kvaliteta proizvoda inferiornija u usporedbi s nekim drugim, daleko jeftinijim, proizvodima.
Strategija prodaje je stvoriti histeriju putem medija oko svakog novog Apple proizvoda ili nadogradnje. Dugogodišnjeg vođu kompanije, Steve Jobs-a, pogotovo nakon njegove smrti, uzdiglo se na pijedestal gotovo mitološkog nad-čovjeka koji je svijetu podario svu ljepotu napredne tehnologije. Jednom dijelu svijeta, privilegiranom dijelu svijeta - svakako, no drugom - o kojem se piše znatno manje - podario je pakao, tragediju i nehumano izrabljivanje.
Vidljiv i nevidljiv svijet
Jedan od utjecajnijih progresivnih listova u SAD-u, Mother Jones Magazine (izlazi od 1976.) objavio je možda i najdetaljniji opis izrabljivačkog procesa koji egzistira diljem svijeta samo kako bi se privilegiranom tržištu dostavili najnoviji "gadgeti".
U tekstu pod naslovom "Inside Apple's Hidden Factories. Finally." (prijevod: "U Apple-ovim tajnim tvornicama. Napokon.") ističe se zanimljiva priča osobe po imenu Mike Daisey. Gospodin Daisey je sam sebe opisao kao "velikog štovatelja kulta Apple-a". Imajući u vidu njegovo beskonačno poštovanje prema volje...
Strategija prodaje je stvoriti histeriju putem medija oko svakog novog Apple proizvoda ili nadogradnje. Dugogodišnjeg vođu kompanije, Steve Jobs-a, pogotovo nakon njegove smrti, uzdiglo se na pijedestal gotovo mitološkog nad-čovjeka koji je svijetu podario svu ljepotu napredne tehnologije. Jednom dijelu svijeta, privilegiranom dijelu svijeta - svakako, no drugom - o kojem se piše znatno manje - podario je pakao, tragediju i nehumano izrabljivanje.
Vidljiv i nevidljiv svijet
Jedan od utjecajnijih progresivnih listova u SAD-u, Mother Jones Magazine (izlazi od 1976.) objavio je možda i najdetaljniji opis izrabljivačkog procesa koji egzistira diljem svijeta samo kako bi se privilegiranom tržištu dostavili najnoviji "gadgeti".
U tekstu pod naslovom "Inside Apple's Hidden Factories. Finally." (prijevod: "U Apple-ovim tajnim tvornicama. Napokon.") ističe se zanimljiva priča osobe po imenu Mike Daisey. Gospodin Daisey je sam sebe opisao kao "velikog štovatelja kulta Apple-a". Imajući u vidu njegovo beskonačno poštovanje prema volje...