U suvremenim međunarodnim političkim odnosima surova moć je postala izvanrednim alatom i posljednjim činom u vanjskopolitičkim odnosima. Većinom se odnosi na korištenje sile međunarodnih koalicija, ali ne i pojedinačnih međunarodnim aktera koji time zapravo krše međunarodno pravo i izravno prijete nacionalnoj, regionalnoj i globalnoj sigurnosti. Umjesto nje koristi se tzv. "meka sila" (soft power) posebno u gospodarskim, sociokulturnim, institucionalnim i pravnim oblicima.
Svaka zemlja ima svoj način usmjeravanja meke sile, ali ruski predsjednik Vladimir Putin i politički vrh ruske države uključili su ideju meke sile u službenu vanjskopolitičku doktrinu 2013., te ju prepoznali kao najvažniju rusku vanjskopolitičku taktiku. S obzirom na novost ove taktike, ona nije u potpunosti zaživjela, kao što se moglo vidjeti u obliku korištenja sile u Gruziji 2008. i u Ukrajini 2014. i 2015. Velik dio proučavanja ruske meke strategije otpada na različite koncepte političke komunikacije, izgradnje ruskog imidža u svijetu, brendiranja politike i slično.
Kanali komunikacije prema ruskom bliskom susjedstvu posebno je značajno u tom smislu, jer se ovdje nastoji konsolidirati ruska moć prema zemljama u kojima živi mnogo Rusa ili koji su tradicionalno u ruskom kulturnom krugu. Stvara se tzv. Ruski svijet putem proruski orijentiranih zemalja unutar Zajednice nezavisnih država. Ali u ZND-u je ruska strategija okupljanja prijateljskih država bila usmjerena prema političkim elitama, a gruzijski, ukrajinski i kirgistanski slučajevi ustanaka pokazuje da je Kremlj zanemario javno mnijenje. Uz to, Rusija je imala lošu reputaciju u svijetu, gdje je smatrana agresivnom i nedemokratskom državom, što je posebno štetilo gospodarskim odnosima s Europom. Stoga je Putin, nakon svog reizbora 2012., pozvao ruske diplomate da promisle o upotrebi netradicionalnih instrumenata vanjske politike, među njima i politiku meke sile. Potom je meka sila postala dijelom novog Ruskog vanjskopolitičkog koncepta u veljači 2013.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.