Rojava, novoosnovana kurdska regija u Siriji, postala je poprištem žestokih borbi u ljeto 2014. između Islamske Države i kurdskih YPG (Jedinica Narodne Zaštite) i YPJ (Jedinica Ženske Zaštite) snaga. Istovremeno, fotografije YPJ jedinica, koje sačinjavaju isključivo žene su se počele pojavljivati diljem zapadnih medija, postavljajući Kurde kao feminističku alternativu drugim snagama u regiji. Spomenuti izvori nisu bili u krivu kada su revoluciju u Rojavi definirali feminističkom revolucijom, ali često nisu uspjeli pravilno interpretirati što feminizam znači za Rojavu, koja je od strane kurdskih nacionalista percipirana kao Zapadni Kurdistan (Rojava doslovno u prijevodu znaci "Zapad").
Abdullah Ocalan, utemeljitelj Kurdistanske radničke stranke (PKK), je čovjek koji stoji iza modela demokratskog konfederalizma, koji čini osnovu upravljačkog modela u Rojavi. Tvrdeći da je povijest civilizacije "5000 godina stara povijest ženskog ropstva", Ocalan zastupa tezu da je dubina problema ženskog ropstva i namjerno maskiranje ove činjenice usko povezana s porastom hijerarhijske i državne moći u društvu. Takav pristup oslobođenju i emancipaciji žena ga nedvojbeno povezuje s anti-državnom borbom. Napuštanje rodnih uloga, koje su se pripisivale muškarcima i ženama, i koje Ocalan naziva "totalnim razvodom" 5000-godišnje civilizacije, ide ruku pod ruku s revolucijom koja se događa u Rojavi. Iako je Ocalan 1997. godine razvio "totalnu teoriju razvoda", žene su i ranije počele zauzimati više prostora unutar kurdskog oslobodilačkog pokreta.
Unutar PKK-a, koji je osnovan 1978. godine, žene su početkom 1990-ih počele igrati sve važniju ulogu u gerilskom ratovanju. 1992. godine pripadnica kurdskih snaga imena Berîtan je odlučila žrtvovati svoj život u borbi umjesto da se preda neprijatelju, time postajući uzor mnogim kurdskim borcima i važan simbol kurdskog ženskog pokreta. Prvi ženski kongres održan je 8. ožujka 1995., a do 1999. godine osnovano je zasebno žensko krilo PKK-a. Formiranje odvojenih ženskih gerilskih snaga u PKK-u se može promatrati kao temelj osnivanja Jedinica Ženske Zaštite u Rojavi.
Govoreći o razlozima formiranja isključivo ženske vojne postrojbe, zapovjednica YPJ-a Zozan Deniz je izjavila: " YPJ stvara prostor za žene da dovedu u pitanje internalizirane osjećaje nesposobnosti koje im projicira društvo", nastavljajući da je i sama činjenica da su žene na početku revolucije počele voziti džipove YPJ-a, stvorila puno uzbuđenja, budući da je isto bilo percipirano kao znak sudjelovanja žena u javnoj sferi. Žene koje se žele pridružiti YPJ-u moraju najprije proći kroz 20-dnevnu obuku zajedno s YPG jedinicama. Nakon toga djeluju pod YPG-om u svom lokalnom mjestu, sve dok se ne smatra da ispunjavaju uvjete za obavljanje YPJ treninga. Isti uključuje predavanja o rodnim studijama, ženskoj povijesti te ideološkim teorijama koje je razvio Abdulah Ocalan uz vojno osposobljavanje, a obrazovanje o rodnim pitanjima nastavlja se čak i na bojištu. Naglasak na ženskom obrazovanju proizlazi iz uvjerenja da prava ženska revolucija mora početi sa ženskim umovima. Rüken Ehmed, koordinatorica ženske organizacije Yekîtiya Star, izjavila je u intervjuu da se neke stvari ne mogu mijenjati samo politikom ili oružanim otporom već da zahtijevaju sveobuhvatniji pristup.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.