Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Poznati američki ekonomist Paul Krugman: "Grčka je samo žrtva, izvor propasti je u Bruxellesu, Frankfurtu i Berlinu"

38 Objavljeno:

Poznati američki ekonomist Paul Krugman komentirao je aktualnu situaciju u Grčkoj u kolumni za list The New York Times. Ističe kako Grčka nije sama kriva za sve svoje probleme, kako se često nastoji stvoriti slika, već je žrtva politike EU-a. Krugman iznosi svoje specifično stajalište, s kojime se zasigurno neće svi složiti. On smatra kako je eurozona propali projekt zato jer nema zajedničku čvrstu vladu, kao SAD. Pritom ne spominje kako je velika europska kriza zapravo započelo u SAD-u, ne u Europi.
Ipak, Krugman iznosi i nekoliko zanimljivih opservacija, pogotovo po pitanju stavljanja sve krivice na "neodgovorne" države južne Europe.

Paul Krugman: "Grčka kao žrtva"


"Od kada se Grčka našla u problemima, stalno slušamo o tome kako s njima ništa ne valja. Neke optužbe su istine, ali neke nisu - no, sve one sada ni nisu bitne. Da, postoje mnogi problemi u Grčkoj ekonomiji, politici, bez sumnje, i u društvu. No, ti problemi nisu uzrokovali krizu koja upravo razdire Grčke i prijeti da bi se mogla proširiti na ostatak Europe.

Ne, izvor ove katastrofe nalazi se sjevernije - u Bruxellesu, Frankfurtu i Berlinu, gdje su dužnosnici stvorili duboko - možda i fatalno - pogrešan monetarni sistem. Rješenje ove krize, ukoliko uopće postoji, morati će doći od tamo.

Dakle, glede grčkog pada: Grčka zaista ima puno korupcije i izbjegavanja plaćanja poreza, dok je grčka vlada imala naviku živjeti izvan vlastitih mogućnosti. Nadalje, grčka radna produktivnosti je niska prema europskim standardima - oko 25% prosjeka EU. No, pritom je korisno napomenuti kako je primjerice radna produktivnost u svezanoj državi Mississippi podjednako niska u usporedbi s općim američkim standardom.

S druge strane, mnoge stvari koje čujete o Grcima jednostavno nisu točne. Grci nisu ljeni - upravo suprotno, rade dulje sate nego itko u cijeloj Europi, a pogotovo dulje nego Nijemci. Nadalje, Grci nemaju nabujalu socijalnu državu, kako konzervativci tvrde, potrošnja na socijalna davanja, u odnosu na državni BDP, je znatno manja nego primjerice u Švedskoj ili Njemačkoj, državama koje su se do sada jako dobro nosile s aktualnom krizom.

Dakle, zašto je Grčka u tolikim problemima? Kriv je euro.

Prije 15 godina Grčka nije bila raj, ali nije bila ni u krizi. Nezaposlenost je bila visoka, ali ne i katastrofična, a država je više-manje uspješno nastupala na svjetskim tržištima, podmirivala dugove, zarađujući dovoljno od izvoza, turizma, brodogradnje i drugih resursa.

Tada Grčka ulazi u eurozonu i događa se nešto strašno: ljudi su počeli vjerovati da je to sada potpuno sigurno mjesto za investiranje. Strani novac se doslovno slijevao u Grčku, dio njega, ne sav, financirao je vladine deficite, ekonomija je cvala, inflacija rasla, a Grčka je postala izuzetno konkurentna. Nema zabune, Grci su profućkali dobar dio novca koji je dolazio, ali s druge strane, tako su se ponašali i svi drugi u istom euro mjehuru.

I onda je mjehur puknuo i u tom trenutku otkriveni su fundamentalni promašaji cijelog euro sistema.

Pitajte se, zašto dolar zona - ili SAD - funkcionira bez ovako snažne regionalne krize koja je pogodila Europu? Zato jer imamo snažnu centralnu vlast, a novac za spašavanje pojedinih saveznih država dostavlja se automatski.

Zamislimo, primjerice, što bi se sada desilo s Floridom, nakon kolapsa tržišta nekretnina, da je država sama morala financirati socijalnu sigurnost, zdravstvo, iz svojih - naglo smanjenih - prihoda. Srećom po Floridu, račun je predigao Washington, a ne Tallahassee, što znači da Florida dobiva spašavanje o kakvom europske nacije mogu samo sanjati.

Ili pogledajmo malo stariji primjer, kriza štednje i kredita 80-ih, koja je najviše pogodila Texas. Nered su počistili porezni obveznici, ali većina nisu bili iz savezne države Texas. Još jednom, država je dobila automatsko spašavanje koje je nezamislivo u modernoj Europi.

Dakle Grčka nije bez grijeha, ali u problemima je prije svega zbog arogancije EU dužnosnika, većinom iz bogatih zemalja, koji su zamislili da će moći napraviti zajedničku valutnu zonu bez zajedničke vlade.

U isto vrijeme, ti isti dužnosnici, još su pogoršali stvar inzistirajući, unatoč drugačijim dokazima, da je za sve probleme kriva neodgovornost južnih zemalja Europe i kako će se sve samo od sebe riješiti samo ako ljudi pristanu još više patiti.

To nas dovodi do grčkih izbora koji su se održali ove nedjelje, na kojima se nije riješilo ništa. Vladajuća koalicija možda jest uspjela ostati na vlasti, makar ni to još nije sigurno (PASOK se prijeti). No, Grci ni ne mogu riješiti ovu krizu.

Jedini način na koji bi euro mogao biti spašen je da Njemačka i Europska Centralna Banka shvate kako su oni ti koji moraju mijenjati svoje ponašanje, trošiti više i, da, prihvatiti višu inflaciju. Ukoliko ne naprave to - Grčka će ostati zapisana u povijest kao žrtva tuđe oholosti."

Izvori i reference:
The New York Times

Komentari

(38):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    teodorica
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:54 | 20.09.2012.
    Ovaj gospodin je u sluzbi krupnog kapitala i svj. vlade, koja mu je dala kredibilitet Nobelovom nagradom. Da bi bio uvazen strcnjak za ek. i da slobodno laze. Na srecu EU vavilonska kula srusit ce se ko kula od karata,jer je njen pad poceo.Nema sanse da evropske drzave predaju svoj suverenitet Nemackoj tj SAD-a.koji je okupirao Evropu posle 2ww kroz dolar ek i Nato alijansom vojno. Kriza koju je anglosaksonska oligarhija izazvala umjetno sa ciljem da skrsi drzave preko MMF na koljena a time i ceo svet.Treba stoga ocekivati da ova kriza potraje godinama. Pripremite se na cupavu situaciju u nasim zivotima.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    kurda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:09 | 24.06.2012.
    Opet smo na početku, teorija je jasna, kada ti tuđi vojnik uđe u zemlju otjeraćeš ga kad tad. kada ti tuđi novac uđe u zemlju, ti si rob toga novca. Gledajte evropu u zdanjih dvadeset godina. Raspade se SSSR,Čehoslovačka, Jugoslavija a samo jedna država se udružila Istočna i Zapadna NJemačka su postale jedna država. jedni su bili bijednici i živjeli slabo, drugi su živjeli dobro. Ista ta Njemačka je u sradnji sa drugim napravila projekat Udržene Evrope, za koga? Pa ne za nas, nego samo za sebe. Nijemci ponovo dominirajo Evropom, jer to neko želi, žele vladari koji nema u medijima. Razbili su već spomenute države, jer je lakše vladati manjim narodima a ne velikim. Nama su ˝pomogli˝ dali su nam nšto, ali uzeli su nam mnogo više. Oni koji znaju, znaju o čemu se radi.
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    PosmatraCH
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:09 | 21.06.2012.
    Poštovani gospodine @Toliš :)

    Ugasi bolan ta velika slova izbodeše me u oči. A pomisliću i da vičeš.

    Čitaš li ti još šta osim Marxa :). (Šala mala). Svaka čast Marxu ali i on je ipak čovjek čije su se neke naučne špekulacije obistinile a neke nisu. Vidjećemo dali je u pravu kad kaže da će kapitalizam sam sebe progutati.
    Nazalost ti si u mom postu vidio samo napad na Marxa a ja sam fino rekao da je Socijalizam plemenita ideja.
    No dobro
    Zao mi je sto nisi prepoznao da ja ne spadam u kategoriju pastve. I dobro znam o cemu pricas kad spominješ kler i one koji vrlo dobro žive na površnim interpretacijama religijskog formalizma.
    Da, ja vjerujem u jednog Boga i do svoje vjere sam vjerovao ti meni ili ne došao baveći se izučavanjem prirodnih zakonitosti. Tj Fizikom. Iako je sve krenulo od Booleanovih brijeva.
    No to je nešto sasvim intimno i nemam namjeru sad ovdje pričati o tome.
    Prije svega jer istinska duhovnost je identična kod svakog iskrenog vjernika nevezano dali se naziva Ortodoxom, Muslimanom ili Katolikom.

    Ali da ti još jednom podvučem svoje viđenje.
    Socijalizam je imao plemenite ideološke namjere i u svojoj srži je baštinio najvece ideale demokracije.
    Međutim kao što se desilo i sa svim plemenitim religijskim idejama i tu su došli oportunisti pa handrili narod za svoje lične interese.
    Demokratija i ljudska prava su generirana iz vjerskih knjiga i ideala filozofa stare Grčke.
    "Svaki čovjek se rađa jednak u dostojanstvu i pravima"
    Pa danas vidimo kako se u ime Demokratije provode najgore vrste porobljavanja i tlačenja.
    Pa čovjek pomisli da oni red uspostavljaju a samo nered po zemlji čine.
    Ali ja za razliku od tebe moj @Toliš ne robujem nikakvim idealima jer sam svjestan čovjekove prirode.
    Socijalizam je imao svoj rast, vrhunac i starenje. Da uzmemo od njega sto vrijedi i idemo na novu stepenicu razvoja svjesti.
    Zar ne vidiš da smo učmali u svekolikom turbo-folku. Nije li to još gori opijum za narod. Ako je religija opijum za narod, šta li je onda turbo-folk nego vulgarni materijalizam da ne kažem dijalektički :) .
    A ti nam tu uhvatio se Marxa ko pijan plota.
    Scooliraj se malo :)
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    shiboleth
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:00 | 20.06.2012.
    pročitah da netko govori o kauč-vojnicima i, pretpostavljam, o kauč-revolucionarima. I pročitah jedan post protiv homo-informaticusa. E ja sam sve to osim kauč-vojnika. Drugim riječima, ovu revoluciju u stvarnosti ću propustiti, čekam sljedeći nastavak jer sam u prošloj ispao budala govoreći, proizvodeći diskurs o potrebi za promjenom. I, naravno, skoro najeboh a dobilo se nacionalističko-šovinistički ćušpajz na koji nisam ni sanjao da bih na njega morao pristati. A sad vidim da se opet sprema govor protiv tehnologije i kauča i to me uopće ne dira. Zapravo, baš sam se zavalio. Neka nitko ne misli da sam ogorčen, nisam, čekam revno kraj revolucije da joj se pridružim...
    Prikaži cijeli komentar
  5. +2
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:26 | 20.06.2012.
    POŠTOVANI DIREKTORE SVEMIRA ,
    SREDSTVA ZA PROIZVODNJU SU NAJEFIKASNIJA I NAJBOLJI NAČIN UPRAVLJANJA ,KADA SU U VLASNIŠTVU ONIH KOJI NJIMA RUKUJU,ŠTO ZNAČI BEZ RADNIČKOG SMOUPRAVLJANJA NEMA NI DEMOKRACIJE NI SLOBODE.
    MARX KAŽE :CRASTVO SLOBODE POČINJE TEK TAMO GDJE PRESTAJE RAD KOJI JE ODREĐEN N E V O L J O M I VANJSKOM SVRSISHODNOŠĆU= ŠTO ZNAČI KADA RADNIK NE MORA RADITI ZA NADNICU, KADA NJEGOV RAD POPRIMI UMJETNIČKI KARAKTER I KADA RADNIK SVAĆA RAD KAO PRODUKTIVNU IGRU.
    DANAS JE DOSTIGNUT STUPANJ TEHNIČKOG I TEHNOLOŠKOG RAZVOJA ,KADA DANAŠNJA PLANETARNA TEHNOLOGIJA PROIZVODI 2OX VIŠE NOVIH DRUŠTVENIH VRIJEDNOSTI NEGO 7O-DESETIH GODINA PROŠLOGAS STOLJEĆA, A LJUDI GLADUJU I UMIRU OD GALDI.SAMO U EVROPI 43 MILIJUNA LJUDI NA RADI ,ŠTO ZNAČI GLADUJU.ETO, NAJBOLJEG DOKAZA KAKAV JE KAPITALIZAM KAO DUŠTVENO USTROJSTVO.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +2
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:58 | 20.06.2012.
    POŠTOVANI GOSPODINE PROSUĐIVAČ A NE =POSMATRACH= KOJI PROSUĐUJE O ONOME ŠTO NE ZANA.
    POŠTOVANI GOSPODINE ,VI NEMATE NIKIAKVOG SAZNANJA O MARXU I MARXIZMU, TO PROIZLAZI IZ VAŠEG PISANJA, PA BI BILO KOREKTNO DA NE PIŠETE NEUKE STVARI, DA NE ŠIRITE PREDRASUDE ,ONE KATOLIČKE ,JER JE KOMUNIZAM,TOBOŽ, PROTIV VJERE.TO SU USPJESI KATOLIČKE CRKVE DA JE SVOJU PASTVU ,ČITAVO VRIJEME SOCIJALISTIČKOG POSTOJANJA HRVATSKE KAO DRŽAVE ,INDOKTRINIRALA ,PA JE U TOME I USPJELA,NARAVNO ,UZ POMOĆ OGROMNOE DOMINACIJE KAPITAILSTIČKOG PLJAČKAŠKOG KATOLIČANSTVA, KOJE DANS VLADA ,A SVIJESNI SMO KAKO VLADA ,USPJELA SRUŠITI TEK PRVE POČETKE DEMOKRACIJE ,TO NAŠE SAMOUPRAVLJANJE I SAD IMAMO STANJE:
    BOGATU KATOLIČKU CRKVU ,KOJA NEMA NIKAKVIH OBAVEZA PREMA SVOM IZVORNOM NAUKU ,NAPRIMJER, SLIJEĐENJE EVANĐELJA I DRUGIH IZVORA PRVOBITNOG KRŠĆANSTAV ,VEĆ SE ,KROZ SVOJU POVIJEST PRETVORILA U PARVU DRŽAVNU DRŽAVU ,KOJA SUVERENO UČESTVUJE U PLJAČKI I EKSPLOATACIJI RADNIČKE KLASE -GARĐANA I POSATLA JE NAJBOGATIJA KORPORACIJA SVIJETA,NAJUTJECAJNIJA KORPORACIJA ,PO ČIJIM SE UPUTAMA VODE RATOVI I SVIJETSKI TERORISTIČKI ČINI. ZATO HRVATSKI NAROD, KAO REZULTAT SVOJIH POSLUŠNOSTI CRKVI DANAS IMA BOGATU KATOLIČKU CRKVU ,NAJBOGATIJU KORPORACIJU SKORO U EVROPI ,A SIROMAŠNU PASTVU ,KOJA OBILAZI BIROE ZA POSREDOVANJE RAD I MARŠIRAJU DALMATINSKIM GRADOVIMA NOSEĆI TRANSPARENTE ,TRAŽEĆI KRUHA I ZAPOSLENJA ,A NA KAPTOLU STOLUJE BOGATA KORPORACIJA EXPORT-IMPORT SVIH VRSTA ROBA I KAPITALA I LJUDSKIH SUDBINA.
    Prikaži cijeli komentar
  7. 0
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:27 | 20.06.2012.
    POŠTOVANI GOSPODINE PROSUĐIVAĆ
    Prikaži cijeli komentar
  8. +1
    bTo.soldier
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:28 | 20.06.2012.
    ali se mi i dalje bojimo samih sebe. cuvaju se poslovi upravo jer je elita nametnula materijalizam kao mjerilo svakog drustvenog aspekta. toliko da je istisnuo duhovnost, ili se u najboljoj varijanti isprepleo kroz istu.
    covjek koji se ne bori za nista, lako ce pasti za svasta! hocemo li prodati slobodu za komad kruha? mislim da nismo toliko deevoluirali :D
    Prikaži cijeli komentar
  9. +1
    remi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:12 | 20.06.2012.
    krugman je u pravu da je grcka zrtva poliike EU. EU je birokratska orgaznizacija koja je uglavnom zna nametati pravila, ali ne zna sto da radi kad stvari ne idu po pravilima. Ali kao sto su i drugi rekli sve je krenulo od Amerike, a mislim da se ta kriza pocela razvijati od kad je amerika napala irak i od kad su se americki biznismeni totalno povamirili.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +2
    remi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:03 | 20.06.2012.
    bto soldier, a pa nisi u pravu. elita se vie ne boji nikoga. masa kao masa koja je u stanju napraviti nesto knkretno nestaje. jaz izmedu onih gore i onih dolje je sve veci. ljudi sve manje protestiraju, sve je manje strajkova. zasto? nisu vise u pitanju izgubljeni zivoti kao prije nego izgubljeni poslovi, a nitko ne zeli izgubiti posao. Zato ljudi sute. Koliko ljudi kod nas strajkuje ako im place ne dodu redovno, ili ako su im premale? Nitko? Taj occuply movemement se dogodio ali nije donio nikakve promjene osim da su ljudi postale svjesniji situacije u kakvoj se nalaze.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    abaluye
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:46 | 20.06.2012.
    Iako je točno sve što je rekla @gemma, kad se ostvare uvijeti, većina kauč-aktivista odn. homo informaticusa će nužno postati homo revoluticus. Ili ih neće biti. Neki će se u toj ulozi snaći bolje od drugih, ali pravac u kojemu svijet ide sve brže promijeniti će sve nas i neće biti mogućnosti vraćanja na stare sustave, o kojima govore @PosmatraCH i @direktor svemira. Upravo se rađa novi Svijet.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +1
    bTo.soldier
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:44 | 20.06.2012.
    jedino sto ovdje evolira jesu cio.projekti, vulgarno realno. EU je evoluirala u fiskalnu, a vrlo brzo ce i u politicku unuiju. to vise nije nikakva pamet.
    elite su razvile takvu doktrinu straha da se bojimo samih sebe. kad bi samo mogli zamisliti koliko se elita boji nas, mase.. pa lijepo kaze narodna - i dva losa ubise milosa. a nas je 99 na 1. valjda cemo se probuditi. trebali bi..
    Prikaži cijeli komentar
  13. +1
    PosmatraCH
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:09 | 20.06.2012.
    @direktor svemira

    Evo dao sam ti "finger up" jer se slažem sa konstatacijom da govorimo o "o značajnom DJELU" a ne o svima.
    No problem je sto je zaj značajni dio upravo i najveći.
    Moja kritika se odnosi na sistem razmišljanja koji ne nudi ništa novo nego sad bi trebalo da ponovo žvačemo ono što smo sami odbacili, jer smo skontali da smo se zeznuli.

    Mislim da bi trebalo raditi na tome da kako da se dopre do "matrix mozgova" o kojem priča @gemma.
    Kako čovjeka probuditi iz sna trivijalnosti i straha.
    Kako mu reći da je biće svrhe... da stvari koristi a ne da im robuje.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +1
    direktor svemira
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:32 | 20.06.2012.
    @gemma
    Svaka čast,predivno oslikano stanje neimaštine kritike i otpora..svaka čast!
    Prikaži cijeli komentar
  15. +9
    gemma
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:27 | 20.06.2012.
    Izvor propasti, na kraju svih krajeva je - "homo informaticus". Kreiran i evoluiran samo za to da - ništa ne kreira i ne evoluira.
    20-tak godina zaprašivan beskrajem informacija, sličica, bljeskalica, klipova.. zuji kao muha zunzara od jutuba preko fejsbuka do apdejta...
    2012. stigao je napokon do koncentracije zlatne ribice, misaonosti skakavca i strpljenja buhe.
    A sve zato da bi zaboravio tko mu glavu nosi. Da bi, uspaničen kao zec zabljesnut farovima nasred ceste povjerovao da je to što mora spasiti i sačuvati kartica, vajrles, plazma, i ipod i sloboda interneta a ne - "pšenica, potok, krava i štala".
    Ali - to se nas ovdje ne tiče. Mi smo ona viša, pametnija klasa "homo informaticusa", jel tako?
    Pa zato, tako uzvišeni i posebni čitamo
    - 24 sata, ali za pametne
    - žuti tisak al' za osviještene
    - Murdocha - samo za prosvijećene
    - tabloid - za revolucionarne
    I spokojno pasemo u ovoj hektičnoj štampariji besmislene količine informacija, prodavaonici kaosa i straha za - dobro odgojene robove. Kao - razmišljamo. Raspravljamo, analiziramo, sažimamo i raščlanjujemo, predlažemo, stvaramo.... a zapravo samo proizvodimo izjave. Puste li kreacije....!
    Zečevi moji... u matriksu ništa ne raste, ne cvjeta i ne zrije, ni paradajz niti zaista važne ideje. One tu samo zaiskre, proključaju i - izgore.
    I za paradajz i za ideju potrebno je sunce, zrak i 36,5 stupnjeva ljudske topline.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +2
    direktor svemira
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:21 | 20.06.2012.
    @PosmatraCH
    ako posmatraš iz confoederatio helvetica,bit će da i nemaš objektivan uvid u svijest ovdašnjih ljudi..ja cijelo vrijeme govorim o značajnom DIJELU ljudi,a ne o svima..ali znao sam unaprijed da će me se krivo shvatit,tako da me ne brine krivo shvaćanje...
    Prikaži cijeli komentar
  17. +1
    PosmatraCH
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:01 | 20.06.2012.
    @direktor svemira & @Toliš

    Ne treba pjevati hvalospjeve komunizmu. Tim prije sto treba razdvojiti Socijalizam od komunizma.
    Socijalizam je plemenita ideja (Da pročitao sam Marx-ov kapital :), komunizam je jednopartijski sistem čiji kvalitet zavisi od vođe. Ako je vođa pametan, plemenit i dobar i komunizam će biti takav.
    Međutim znamo svi da je i u tom sistemu jednima bilo dobro a drugima nije. Ali tu se makar totalitarizam nije krio.
    Najlakše je govoriti kako su ljudi glupi,ograničeni i slično... i na tome zasnivati svoj gnjev.
    To je po meni glupost.
    Treba biti realan i prihvatiti stari onakvim kakve one jesu i pokušati napraviti nešto.
    Riješenje se krije u svakom po naosob.

    Zbog toga nuditi socijalizam ili komunizam kao alternativu povampirenom kapitalizmu nije nikakvo riješenje.
    A Krugman je glasnogovornik ovih sto imaju mogućnost transferiranja vrijednosti s jednog kraja planete na drugi. Klikom miša. Zbog toga me ne iznenađuje težnja ka centralizaciji moći.
    Očigledno je da u pozadini uvijek stoji neka ljudska slabost :)
    Prikaži cijeli komentar
  18. +6
    direktor svemira
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:03 | 20.06.2012.
    @TOLIŠ
    A kada ćemo pretvoriti sredstva za proizvodnju u državno vlasništvo?Je li to danas moguća misija onkraj beskraja izdajnika i maloumnika na političkoj sceni?Ljudi su zatupili,većina mladih mrzi komunizam a da ni ne znaju tko je Marx.Mnogi roditelji su odgojili djecu u mržnji prema takvom uređenju,a zašto?Zašto je tako malo ljudi od tih odraslih koji žale za takvim uređenjem?
    Jer ako ćemo fer i korektno odabrati uređenje društva koje odgovara ljudima,onda je ovaj trenutni i više nego pravedan za ovaj nezahvalni,neradnički i korumpiran narod.
    Danas se mladi dive Nijemcima,idu šljakat u T-com za sitnu paru,potežu veze da se ubace tamo za 2000 kuna mjesečno.Dive se Todoriću,uvjereni su da je on oličenje sposobnosti i inteligencije.I jako velik broj njih je čvrsto zaglibio u uvjerenjima da je demokracija pravedna,da smo mi danas slobodni,a da je komunizam bio zločinački i da je zabranjivao vjeru u boga i slobodu izražavanja-dok u to vrijeme,zna se,rijetko je tko vjerovao u išta nadnaravno niti pretjerano razmišljao svojom glavom.Socijalizam se u nas pojavio iznenada,donio ga je ratni vihor tijekom i zadržao se nakon 2.svjetskog rata.Ovaj narod je nesposoban i funkcionira samo ako ima autokratu na vlasti i jaki policijski aparat,bez obzira o kakvom se uređenju radi,jer,eto da zaključim,ovdje ljudi vole da ih se GAZI!
    Prikaži cijeli komentar
  19. +1
    ILIRSKI PREPOROD
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:37 | 20.06.2012.
    @abaluje, slažem se ,treba ukinut monetarni sustav,i razvijat drugačije vrijednosti, novac nas zadržava u životinjskom svijetu.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +1
    ILIRSKI PREPOROD
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:34 | 20.06.2012.
    Bitno je tko to kaže :) u ovom slučaju to je Krugman- zar trgovcima vjerovat? Osim toga ovo mi se samo čini kao bacanje mrtvih leševa iz londonske kuće prema ostalim kućama u Europi. Pametnom dosta.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +11
    abaluye
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    05:41 | 20.06.2012.
    Jedini način da se oslobodimo represije kapitala je da ukinemo monetarni sistem, a to možemo postići lakše nego što mislimo. Dovoljan je pasivan otpor - da svi zajedno prestanemo raditi i plaćati račune i poreze sistem bi se urušio za manje od 6 mjeseci i to na na globalnom nivou. Jedan, jedini problem je ljudska priroda - ljudi se prirodno boje nepoznatog, pa se drže onoga što poznaju. Naš strah je saveznik kapitala jer nas drži u zamišljenom kavezu u kojem se nalazimo dobrovoljno, dok god pristajemo na ucjene političara i bankara, a upravo na to oni i računaju.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +11
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:55 | 20.06.2012.
    PRVO BI TREBALO GOSPODINU KRUGMANU UPUTITI JEDNU GRČKU UPITNICU: HIC RODUS HIC SALTA--. OVDJE JE RODUS OVDJE SKOČI =.ZAŠTO? ZATO ŠTO GOSPODIN KRUGMAN NE ZASLUŽUJE APSOLUTNO NEKO STRUČNO POVJERNJE NJEGOVIM SAVJETIMA ILI PRIJEDLOZIMA. GOSPODIN KRUGMAN NIJE OD JUČER.ON JE DUGOGODIŠNJI PROFESOR NA AMERIČKOM SVEUČILIŠTU ,ZATIM DOBITNIK NOBELOVE NAGRADE, UPRAVO, ZA TAKOZVANU NOVINU ZA PRIMJENU U EKONOMSKOJ NAUCI .MAKAR EKONOMIJA NIJE NIKAD NITI ĆE BITI NAUKA. KRUGMAN JE ODGAJAO MNOGE GENERACIJE TAKOZVANIH AMERIČKIH EKONOMISTA KOJI NE ZNAJU GEOGRAFIJU SVOJE ZEMLJE ILI POLITIČKU STRUKTURU SVOJE DRŽAVE.ILI VAM KAŽU DA TURSKA GRANIČI SA KAŠMIROM.TO JE IZNENAĐENJE ZA NAS IZ JUGOSLAVIJE I UOPĆE ZA EVROPLJANE.DAKLE,GFOSPODIN KRUGMAN JE BIO U POZICIJI DA JOŠ DAVNO PROLISTA MARXA I DA SVOJE VIĐENJE EKONOMSKE ŠPEKULATIVNE TEORIJE I PRAKSE ,UOPĆE ,NEGDJE NAPIŠE ŠTO BI DANAS BILO KORISNO PROČITATI I DRUGAČIJE TUMAČITI NJEGOVE DANAŠNJE DAVORIJE.

    ON NEMA NIŠTA NOVOGA DA NAM KAŽE OD ONOGA ŠTO JE 3O GODNA TUMAČIO U AMERICI I TO NA VAŽNIM MJESTIMA,NA UNIVERZITETU ,A AMERIČKA EKONOMIJA TONE VEĆ OD 7O-TIH GODINA ,PUZEĆI, DO DEVEDESTIH, KADA NAM TAJ VIRUS PRENOSI U EVROPU. JA PROSTO NE ZNAM ZAŠTO DAJE TAKVE IZJAVE KOJE NEMJAU AMA BAŠ NIKAKVOG, NEĆU KAZATI, ZNANSTVENOG,NEGO PRAKTIČNOG ,ZNAČENJA ,JER SE NE RADI O NAUCI NEGO O TEORIJI ŠPEKULATIVNOG KARAKTERA ZA DISTRIBUIRANJE BOGATSTAVA U KORIST MANJINE.ONO ŠTO ON PREDLAŽE ,SMANJENJE VRIJEDNOSTI VALUTE,EURA, I PODIZANJE PLAĆA,TU TEORIJU MOŽE SVEZATI MAČKU ZA REP. TREBA SE VRATITI STAROM MARXU KOJI JE PRIJE 13O GODINA PROREKAO RASPAD KAPITALIZMA. SVOJU TVRDNJU JE ZASNIVAO NA NAPRETKU NAUKE I TAHNIKE I LJUDSKE SVIJSTI.ON JE TVRDIO DA ĆE KAPITALISTA PROPASTI KADA GA PRISLI SITUACIJA DA ULOŽI NAJVEĆI DIO SVOJIH SLOBODNIH SREDSTAVA ,TO ZANČI,VARJABINOG KAPITALA U STALNI ,ČIME SE SMANJUJE NJEGOVA MOĆ DOMINACIJE I KONTROLE ULOŽENOG KAPITALA.

    TEHNIKA I TEHNOLOGIJA ĆE GA PRISILITI DA SMANJUJE ŽIVI LJUDSKI RAD, JER NOVA TEHNIKA I TEHNOLOGIJA UNAPREDUJE PROIZVODNJU KOLIČINSKI I KVALITETNO,NA UŠTRB ZAPOSLENJA ŽIVOG LJUDSKOG RADA. TAKVA TEHNOLOGIJA ĆE MU PROIZVESTI HIPERPRODUKCIJU KOJA NEMA POTROŠAČA NA TRŽIŠTU NEGO ARMIJU NEZAPOSLENIH KOJI VIŠE NE PLAĆAJU POREZ ,NE TROŠE PROIZVODE KAPITALA,A DRŽAVA NEMA MOGUČNOST DA FUNKCIONIRA BEZ TOGA.DRŽAVA SE ZADUŽUJE DA MAKAR PLAĆA HRNARINU NEZAPOSLENIMA I ODRŽAVA SEBE KAO INSTITUCIJU KOJA ČUVA I ODRŽAVA MIR I SIGURNOST SVOJIH GRAĐANA. KAPITALISTI NE MOGU REALIZIRATI SVOJ KAPITAL,DRŽAVA TRAŽI ZAJAM,A TEHNIKA I TEHNOLOGOJA PLANDUJU, IAKO NA SVE STRANE RASTU NARODNE POTREBE NA SVIM PODRUČJIMA DRUŠTVENOG ŽIVOTA.

    A TAMO, GDJE SE TREBAJU STVARATI NOVE VRIJEDNOSTI ,NAPRIMJER, IZGRADNJA VRTIČA ,ŠKOLA DOMOVA ZA ZABAVU ,ZA STARIJE ,UREĐENJE PARKOVA ,ŠUMSKIH KOMPLEKSA ,NAVODNJAVENJE ,PUTEVI I DRUGE POTREBE ZA OPĆE DUŠTVENO UNAPREĐENJE ŽIVOTA ,TAMO SE NE ISPLATI ANGAŽIRATI MODERNU I SKUPU TEHNOLOGIJU ,JER NA TIM PODRUČJIM UPOTREBE TE TEHNOLOGIJE ,JEDVA DA SE ODRŽAVA NJENA AMORTIZACIJA I PROSPERITET LJUDI,GRADANA. E ZATO JE POTREBNO RAZVLAŠĆIVANJE KAPITALA I PRETVARANJE SRDESTAVA ZA PROIZVODNJU U DRUŠTVENO VALSNIŠTVO GDJE UPOTREBA SREDATAVA ZA PROIZVODNJU NIJE SVRHA PROFIT NEGO RAZVOJ I NAPREDAK DRUŠTVENE ZAJEDNICE.


    Prikaži cijeli komentar
  23. +1
    PosmatraCH
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:10 | 20.06.2012.
    AdvancerZD: 00:16 20.06.12'

    Normalno da je fulao...ito namjerno... zato što on vrlo dobro zna šta priča.
    Jedna od definicija globalizacije kaže da ona dovodi do ekonomske međuovisnosti nacionalnih ekonomija. Sto je u stvari izmišljanje tople vode jer je uvijek tako bilo.
    Međutim svaki državnik neke industrijski ne razvijene zemlje poput zemalja nastalih raspadom SFRJ. Zna ukoliko počne da radi mimo zadanih protokola, slijede sankcije i ekonomska izolacija.
    A ja volim svog Mercedesa :) i ne bih ga dao za 50 Stojadina i TAS-ovih golfova :)
    Prikaži cijeli komentar
  24. 0
    AdvancerZD
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:16 | 20.06.2012.
    Krugman je pogodio ovaj dio o eurozoni, tu se potpuno slažem, no vidim da poprilično favorizira ekonomsku politiku SAD-a i njezinu "sigurnost" dolara, a i podržava centraliziranu ekonomiju. Čini se da je po njemu sustav SAD-a najbolji, a Europska Unija ga treba slijediti... Malo je fulao.
    Prikaži cijeli komentar
  25. 0
    svart_viking
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:10 | 20.06.2012.
    Što reći osim da lik krivi Europu za stanje u Grčkoj a da nije svjestan da je iz njegove zemlje kriza i počela. A ako je riječ o propasti €, onda Njemačka gubi koliko i dobiva. Koliko sam čitao u posljednjim izvješćima, Njemačka je jedina zemlja u EU koja je ostvarila rast industrijske proizvodnje što je pozitivno utjecalo na sveukupno stanje ekonomije, no ne i na standard građana. Za razliku od njih, PIGS-i su uživali na račun drugih (ekonomski) i naravno da su se zavalili u dugove kakve jesu. Pogotovo Grci.
    Kao što je Lenjin rekao: "Onaj tko ne radi neće ni dobiti jesti".
    Prikaži cijeli komentar
  26. 0
    shiboleth
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:51 | 19.06.2012.
    a dobro, sigurno nije baš sve tako, ali je istina da ovdje ne postoji razina postojanja problema, ni u onima koji kritiziraju EU a niti među onima koji je prihvaćaju...Ne znam što misliti za Sjedinjene Europske Države, nisam siguran kako bi to funkcioniralo. Ali isto vrijedi i za ovu prčvarnicu od zemlje na duge staze...
    Prikaži cijeli komentar
  27. +4
    Auditore da Firenze
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:25 | 19.06.2012.
    Čuj ovoga gospodina, sugerira stvaranje zajedničke vlade? Kamo sreće da se raspadne ova umjetna tvorevina, da euro propadne, neka svaka država bude za sebe i brine se o sebi. Šta će meni onaj van Rumpoy koji nije niti demokratski izabran, već je "postavljen", odlučivati o Hrvatskoj ili bilo koj drugoj državi, o ljudima. Šteta da Grčka nije izabrala ljevicu, barem bi rasturili taj euro...
    Prikaži cijeli komentar
  28. 0
    PosmatraCH
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:52 | 19.06.2012.
    Pa koliko vidim Krugman govori upravo to da treba centralizovati vladu Evrope. Sto dovodi do situacije da se sve nacionalne države nastale raspadom Jugoslavije pozdrave sa suverenitetom. I nakon Jugoslavije Jugoslavija :).
    Ali to je dobro jer pokazuje da nikad nije do sistema nego do ljudi. I Socijalizam, Kapitalizam i ostali izmi... svi oni kako vidimo imaju rupe za koje je potrebni biti dovoljno bezobrazan pa ih koristiti... zakonitost stara koliko i čovječanstvo :)
    Prikaži cijeli komentar
  29. +8
    Nostradurus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:26 | 19.06.2012.
    Čini se da se Nobelova nagrada odrađuje širenjem laži i polu istina. Na što su ti Nobelovci spali. Sve Obama do obmane. :-))
    Dolar vrijedi samo jer se nafta prodaje za dolare. A ne bi se prodavala da Ameri ne raketiraju sve koji drugačije misle.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +1
    Komentator01
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:14 | 19.06.2012.
    egerke

    misli da si u pravu, samo ja sam protiv zajedničke vlade, jer onda svi mi gubimo i imaćemo nadzor EU tj njemačke, a to se sv pokušalo progurati i u II sv. ratu, ovo je modificirani pokušaj ukidanja nacionalnog indentiteta.

    Krvavi ratovi na ovim prostorima bi nam trebala biti škola da se više ne ulazi u neke veze. Sad već plešemo kako Oni sviraju, to nije samostalnost, a da li želimo za 20-30 godina novi rat!! ja za svoju djecu NE, ali "političari" su bili pametni kad su stvarali prvu jugu, drugu, da nejdemo dalje i dublje u povijest, SVI savezi su se raspali u krvi. Zar ne!
    Prikaži cijeli komentar
  31. +2
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:05 | 19.06.2012.
    Ja bih samo htio skrenuti pažnju da Krugman konstatira problem, ali ne servira nam rješenje, pa tako nema smisla odmah njega napadati. Postoje dva rješenja: ili ukinuti euro i vratiti nacionalne valute, ili ostaviti euro i uvesti središnju vladu.
    Prikaži cijeli komentar
  32. +3
    abraham64
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:25 | 19.06.2012.
    da nema americke vojske koja siri dolarokraciju po svijetu , mogli bi si sa svojom valutom i stampanjem iste obrisati guzicu
    Prikaži cijeli komentar
  33. +6
    Antropos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:19 | 19.06.2012.
    Krugman vuče vodu na mlin stvaranja Sjedinjenih Europskih Država. Očito je čovjek eksponent tajnih centara moći koji žele svjetsku vladu, pa će lakše biti ako na pet kontinenata bude pet vlada kojima će manipulirati i u konačnici stvoriti jednu, nego ovako kad narodi imaju svoj suverenitet.
    Prikaži cijeli komentar
  34. +1
    gmzonit
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:11 | 19.06.2012.
    sam Monsanto moze manipulirati valutnim kursevima ostale pribrojati i eto svjetske mafije. General Electric?
    Prikaži cijeli komentar
  35. +14
    cicibela
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:11 | 19.06.2012.
    Kad već pravi paralele između Amerike i EU, gosp. Krugman je morao sugerirati i rezervate za domorodačke europske narode.
    Ne misli valjda da su ovi narodi bez veze stoljećima krvavili kako bi stvorili i obranili svoj suverenitet ? Sada ga šutke moraju predati korporativnim tehnokratima u Brusselsu, kako bi ovi ostvarili svoj san i projekt koncentracije moći nad Europom.

    Naravno, Krugman je točno detektirao uzroke EU krize o luđačkoj košulji zajedničke valute, ali je zaboravio reći da je kriza samo PLANIRANO SREDSTVO kojim se vrši okupacija Europe.
    Očito, on to ne vidi kao problem, jer u totalitarnim režimima cilj opravdava sredstvo.

    Prikaži cijeli komentar
  36. +2
    mmfjeblef
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:07 | 19.06.2012.
    koliko je gluposti izrekao ovaj covjek...ocito je jedan od peraca mozgova
    Prikaži cijeli komentar
  37. 0
    čarli
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:53 | 19.06.2012.
    How To Cheat With Graphics: Paul Krugman Style
    mbriggs.com/blog/?p=3024

    Charting Fun with Krugman
    mises.org/daily/6055/Charting-Fun-with-Krugman
    Prikaži cijeli komentar
  38. +13
    Moj sije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:52 | 19.06.2012.
    Ne branim ništa Europu, ali da nije slučajno izvor propasti
    baš u toj njegovoj truloj Americi? Oni su ti koji umjetno generiraju krize, svaki sistem i je samo čovjekova izmišljotina, nema ekonomskog sistema, nema ni krize.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.