Medijski izvještaji i komentari najnovije putovanje ruskog tankera LNG-a (ukapljeni prirodni plin) Christophea de Margerieja pozdravljaju kao znatan događaj. Putovanje je u središte pozornosti ponovno donijelo san Moskve o cjelogodišnjem pristupu Sjevernomorskom prolazu (North Sea Route, NSR), a špekulira se široko oko toga je li perspektiva bliža stvarnosti nego što se ranije mislilo. Međutim, nekoliko aspekata može baciti više svjetla na izvedivost NSR-a kao pretovarnog puta.
Nikolaj Jevgenov, još jedan nosač LNG-a i sestrinski brod Christophe de Margerie, krenuo je dan kasnije istom rutom, ali je pretrpio štetu na svom pogonskom sustavu. Brod se sada nalazi na suhom doku u Francuskoj na popravcima. Incident je umanjio senzacionalne tvrdnje da je Arktik sada otvoren za cjelogodišnja sigurna putovanja bez teških ledolomaca koji raščišćavaju put. Kremlj razvoj glavne ruske regije Daleki istok i ekonomsku izvedivost brodarstva duž NSR-a smatra glavnim uporištem svoje geostrategije. Tradicionalno se Rusija usredotočila na Arktik više nego na ostatak svijeta, jer je geografski najbliži - zbog čega danas Kremlj zapovijeda najvećom flotom nuklearnih ledolomaca na svijetu.
Ruska vlada ima posebno ministarstvo za razvoj Dalekog istoka. Predsjednik Vladimir Putin rekao je, "Uspon Dalekog istoka naš je nacionalni prioritet za cijelo 21. stoljeće." Nadalje, Kremlj je odredio cilj povećanja brodskog prometa NSR-om na 90 milijuna metričkih tona do 2030. i 130 milijuna metričkih tona do 2035. godine. Kao što je tipično za mjesta s ekstremnim temperaturama, ruski Daleki istok ima nisku gustoću naseljenosti (oko jedne osobe po kvadratnom kilometru). Osim industrijskih pogona pod federalnom upravom, ima mnoštvo nerazvijenih središta sa značajnim uzorkom odljeva stanovništva u europsku Rusiju. Unatoč tome, u regiji postoji mnogo prirodnih resursa koji se tek trebaju iskoristiti, posebno nafte i plina.
Postoje različiti aspekti ruskog Plana razvoja sjevernog morskog puta, uključujući izgradnju osnovne infrastrukture: terminala, morskih luka i željezničkih pruga za otpremu goriva sa sjeverne obale poluotoka Jamal, te geoloških istraživanja na kopnu i hidrografsko-oceanografskih crtanja otopljenog Arktičkog mora. Također se planira izgradnja novih teških ledolomaca na nuklearni pogon i razarača nuklearnog navođenja projektila klase Lider kako bi se proširio zaštitni kišobran.
Rusija je apelirala na Ujedinjene narode da revidiraju granice svog kontinentalnog pojasa i ekskluzivne ekonomske zone (EEZ) na Arktiku. U svjetlu znanstvenih podataka koji podupiru tvrdnju Rusije za proširenje kontinentalnog pojasa i EEZ-a, čini se vjerojatnim da će ili UN uskoro odobriti proširenje EEZ-a ili će Rusija možda djelovati samostalno. Širenje EEZ-a na Arktiku bit će izravno pogodan...
Nikolaj Jevgenov, još jedan nosač LNG-a i sestrinski brod Christophe de Margerie, krenuo je dan kasnije istom rutom, ali je pretrpio štetu na svom pogonskom sustavu. Brod se sada nalazi na suhom doku u Francuskoj na popravcima. Incident je umanjio senzacionalne tvrdnje da je Arktik sada otvoren za cjelogodišnja sigurna putovanja bez teških ledolomaca koji raščišćavaju put. Kremlj razvoj glavne ruske regije Daleki istok i ekonomsku izvedivost brodarstva duž NSR-a smatra glavnim uporištem svoje geostrategije. Tradicionalno se Rusija usredotočila na Arktik više nego na ostatak svijeta, jer je geografski najbliži - zbog čega danas Kremlj zapovijeda najvećom flotom nuklearnih ledolomaca na svijetu.
Ruska vlada ima posebno ministarstvo za razvoj Dalekog istoka. Predsjednik Vladimir Putin rekao je, "Uspon Dalekog istoka naš je nacionalni prioritet za cijelo 21. stoljeće." Nadalje, Kremlj je odredio cilj povećanja brodskog prometa NSR-om na 90 milijuna metričkih tona do 2030. i 130 milijuna metričkih tona do 2035. godine. Kao što je tipično za mjesta s ekstremnim temperaturama, ruski Daleki istok ima nisku gustoću naseljenosti (oko jedne osobe po kvadratnom kilometru). Osim industrijskih pogona pod federalnom upravom, ima mnoštvo nerazvijenih središta sa značajnim uzorkom odljeva stanovništva u europsku Rusiju. Unatoč tome, u regiji postoji mnogo prirodnih resursa koji se tek trebaju iskoristiti, posebno nafte i plina.
Postoje različiti aspekti ruskog Plana razvoja sjevernog morskog puta, uključujući izgradnju osnovne infrastrukture: terminala, morskih luka i željezničkih pruga za otpremu goriva sa sjeverne obale poluotoka Jamal, te geoloških istraživanja na kopnu i hidrografsko-oceanografskih crtanja otopljenog Arktičkog mora. Također se planira izgradnja novih teških ledolomaca na nuklearni pogon i razarača nuklearnog navođenja projektila klase Lider kako bi se proširio zaštitni kišobran.
Rusija je apelirala na Ujedinjene narode da revidiraju granice svog kontinentalnog pojasa i ekskluzivne ekonomske zone (EEZ) na Arktiku. U svjetlu znanstvenih podataka koji podupiru tvrdnju Rusije za proširenje kontinentalnog pojasa i EEZ-a, čini se vjerojatnim da će ili UN uskoro odobriti proširenje EEZ-a ili će Rusija možda djelovati samostalno. Širenje EEZ-a na Arktiku bit će izravno pogodan...