Medijski izvještaji i komentari najnovije putovanje ruskog tankera LNG-a (ukapljeni prirodni plin) Christophea de Margerieja pozdravljaju kao znatan događaj. Putovanje je u središte pozornosti ponovno donijelo san Moskve o cjelogodišnjem pristupu Sjevernomorskom prolazu (North Sea Route, NSR), a špekulira se široko oko toga je li perspektiva bliža stvarnosti nego što se ranije mislilo. Međutim, nekoliko aspekata može baciti više svjetla na izvedivost NSR-a kao pretovarnog puta.
Nikolaj Jevgenov, još jedan nosač LNG-a i sestrinski brod Christophe de Margerie, krenuo je dan kasnije istom rutom, ali je pretrpio štetu na svom pogonskom sustavu. Brod se sada nalazi na suhom doku u Francuskoj na popravcima. Incident je umanjio senzacionalne tvrdnje da je Arktik sada otvoren za cjelogodišnja sigurna putovanja bez teških ledolomaca koji raščišćavaju put. Kremlj razvoj glavne ruske regije Daleki istok i ekonomsku izvedivost brodarstva duž NSR-a smatra glavnim uporištem svoje geostrategije. Tradicionalno se Rusija usredotočila na Arktik više nego na ostatak svijeta, jer je geografski najbliži - zbog čega danas Kremlj zapovijeda najvećom flotom nuklearnih ledolomaca na svijetu.
Ruska vlada ima posebno ministarstvo za razvoj Dalekog istoka. Predsjednik Vladimir Putin rekao je, "Uspon Dalekog istoka naš je nacionalni prioritet za cijelo 21. stoljeće." Nadalje, Kremlj je odredio cilj povećanja brodskog prometa NSR-om na 90 milijuna metričkih tona do 2030. i 130 milijuna metričkih tona do 2035. godine. Kao što je tipično za mjesta s ekstremnim temperaturama, ruski Daleki istok ima nisku gustoću naseljenosti (oko jedne osobe po kvadratnom kilometru). Osim industrijskih pogona pod federalnom upravom, ima mnoštvo nerazvijenih središta sa značajnim uzorkom odljeva stanovništva u europsku Rusiju. Unatoč tome, u regiji postoji mnogo prirodnih resursa koji se tek trebaju iskoristiti, posebno nafte i plina.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.