Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Politička psihologija američkih birača

PIŠE:
6 Objavljeno:
Prema logici izborne utrke, kandidat mora zauzeti što umjereniji stav kako bi dobio većinsku potporu. U politologiji se ta logika naziva 'catch-all' strategijom, u kojoj se stavovi kandidata i stranke nastoje što više poopćiti, kako bi se dobilo što više glasova iz svih spektara političkih stavova i mišljenja birača. Ima jedna velika iznimka u toj metodi, a to su američki predsjednički izbori, u kojima već desetljećima kandidati zauzimaju relativno ekstremne pozicije o raznim pitanjima. Poneke analize pokazuju da su polarizirane pozicije posljedica ekstremnih pogleda glavnih podupiratelja stranaka. To su klasični glasači Republikanaca i Demokrata, a među njima stoje tzv. 'swing' glasači koji procjenjuju koliko pozicije kandidata odgovaraju njihovim interesima te čine tzv. racionalni izbor.

Razlog tome može biti pad broja swing glasača koji ili postaju lojalni glasači pojedine stranke ili apstiniraju od glasovanja. S njihovim odlaskom, izbori sve više ovise o mobiliziranju članova str...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se
Izaberite paket pretplate:
1 mjesec, 45kn (6€)
3 mjeseca, 90kn (12€) *ušteda od 45kn
6 mjeseci, 160kn (21€) *ušteda od 110kn
12 mjeseci, 280kn (37€) *ušteda od 260kn