Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Paul Craig Roberts: "Kako američki imperij zaista funkcionira"

31 Objavljeno:

Poznati autor Paul Craig Roberts u svojoj kolumni daje jedan pomalo nov i zanimljiv osvrt na temu tzv. "Američkog carstva". Roberts potpuno odbacuje konvencionalne teze i spekulira o još dubljim, mračnijim, motivima zbog kojih SAD neprestano "mora" biti u ratu.
Možda je u konačnici zaključak malo pretenciozan, no Roberts uviđa bitnu ulogu američkog stanovništva i eksploatacije u dugim i iscrpljujućim ratovima koji su obilježili mandate dva zadnja predsjednika.
Pomalo depresivan ton proizlazi iz spoznaje monolitnosti institucije za koju mnogi smatraju da je do danas već toliko nabujala da ni u samom SAD-u više ne postoje snage koje bi istoj mogle stati na kraj - naravno, riječ je o američkom vojno-sigurnosnom kompleksu.
Aktualna kolumna Paul Craig Robertsa objavljena je 27.3. u progresivnom listu counterpunch.org.

"Kako američki imperij zaista funkcionira"

Velika carstva, kao što je bilo rimsko i britansko, bila su uspješna toliko dugo jer su crpila više bogatstva iz osvojenih zemalja no što su potrošila na osvajanja i upravljanje. Razlog zbog kojih se Rimsko carstvo nije proširilo istočno na Njemačku nije bilo zbog ratobornih germanskih plemena već prije svega zbog činjenica da je Rim izračunao da im se takav poduhvat ne bi isplatio, jer bi morali uložiti više no što bi od tamo mogli crpiti.
U konačnici Rimsko carstvo se raspalo jer su Rimljani potrošili ljudstvo i resurse u građanskim ratovima za vrijeme međusobnih borbi za prevlast.
Britansko carstvo raspalo se jer se Britanija istrošila za vrijeme dva svjetska rata protiv Njemačke.

U svojoj knjizi "Vladavina carstava" (2010), autor Timothy H. Parsons zamijenio je mit o sve civiliziranijim carstvima s istinom o carstvu koje crpi resurse. Opisao je uspjeh Rimljana, Umayyad Kalifata, Španjolaca u Peruu, Napoleona u Italiji i Britanaca u Indiji i Keniji - u svim slučajevima se radilo o crpljenju resursa.
Parsons se nije osvrnuo na Američko carstvo, no u svom uvodu u knjigu postavlja si pitanje - da li je Amerika zaista carstvo? Jer stanovnici SAD-a dobivaju jako malo od tih resursa iz drugih zemalja. Nakon 8 godina rata i okupacije Iraka, sve što je Washington dobio su bilijarde dolara dodatnog duga i ništa od iračke nafte. Nakon 10 godina i milijardi dolara utrošenih u borbu protiv Talibana u Afganistanu, Washington se nema čime pohvaliti osim eventualno jednim segmentom u trgovini narkotika iz čega se financiraju tajne CIA operacije.

Američki ratovi su jako skupi. Bush i Obama poduplali su državni dug, no stanovnici od toga nemaju nikakvih beneficija. Nema ni bogatstva ni kruha ni igara za američke stanovnike od ovih ratova - dakle, o čemu se ovdje zapravo radi?

Odgovor je da Američko carstvo najviše resursa crpi iz vlastitog naroda i u konačnici pogoduje samo sićušnoj moćnoj eliti koja upravlja zemljom. Vojno-sigurnosni kompleks, Wall Street, velike korporacije, izraelski lobi - svi oni koriste državne vlasti kako bi crpili resursa iz samih stanovnika SAD-a, samo za svoj profit i moć. Državni Ustav izvrnut je kako bi služio samo njihovim interesima, a sav prihod Amerikanaca preusmjeren je u džepove bogate elite. Na taj način funkcionira Američko carstvo.

Američka vojska nije uspjela pokoriti Irak i sada mora otići na zahtjev vlasti koju je upravo Washington postavio. Nikakva pobjeda nije ostvarena ni u Afganistanu, nakon desetljeća rata američka vojska ne kontrolira zemlju. U ovom novom carstvu vojni uspjesi višu nisu bitni - eksploatacija se vrši samim činom što se nalazimo u ratu. Ogromne sume američkih poreznih obveznika otišle su u ruke američke vojne industrije, Američko carstvo funkcionira na način da Amerikancima oduzima njihov novac i njihove slobode.
To je razlog zbog kojega ratovi nikada ne smiju prestati, a ukoliko jedan prestane drugi mora odmah početi. Sjećate li se što je Obama rekao vezano uz cilj rata u Afganistanu kada je postao predsjednik? Otvoreno je rekao da ne zna koji je cilj i da cilj tek treba definirati.
Obama nikada nije definirao ni misiju ni cilj. Obnovio je rat u Afganistanu bez da nam je uopće naveo svrhu. Naravno, jer ne može američkom narodu reći da je cilj rata gomilati moć i profit za vojno-industrijski kompleks na teret vlastitih stanovnika.

Istina ne znači da objekti nad kojima se vrši američka vojna agresija ne trpe veliku cijenu. Velik broj Muslimana je ubijen i bombardiran, njihove ekonomije i infrastrukture leže u ruševinama, ali cilj crpljenja resursa nije bio toliko bitan. U ovom novom carstvu uzima se novac vlastitih stanovnika kako bi se uzeo život drugih stanovnika. Ubijeni Muslimani s jedne strane, opljačkani Amerikanci s druge strane - svi su oni žrtve Američkog carstva.

Izvori i reference:
counterpunch.org

Komentari

(31):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:58 | 25.04.2012.
    S druge strane, zemlje koje imaju ono što i drugi posjeduju, ali kod njih je "to" zastupljeno u puno većoj mjeri i daleko ekonomski isplativije, moraju stvoriti sebi takvu ekonomiju i vojnu silu kako se nitko ne bi usudio ni pomisliti kako bi si mogao "to" oteti jednostavnim napadom i prisvajanjem silom. Međunarodne organizacije ljudskih prava, uopće međunarodno pravne i ekonomske asocijacije su u osnovi lobistička mega društva, tako da je interes skupine uvijek ispred svega, ponekad i ispred pravde. Ako imam u svojoj zemlji velike potencijale koje bi netko drugi objeručke iskoristio, a još uvijek živim u kasabi, muzem krave i koze, imam inteligencije i mogao bih, a neču jer je i moj čukunčukunpradjed tako isto u dlaku radio pa ću održati tradiciju pod svaku cijenu, ako sam si izmislio takvu vjeru da se ne smijem kupati po godinu dana, ne mogu doći do vode jer mi je mrsko kopati bunar pa idem 5 km s vrčem na glavi po vodu zato što mi je tako jednostavnije, neću se modernizirati pa tako ne želim imati ništa od modernog oružja (samo brige i posla oko toga) nego još koristim luk i strijelu i eventualno staru puščetinu - e onda moram biti pripravan (spomenuh da imam inteligenciju) da će me vrlo brzo netko okupirati i uzeti mi ono što meni ionako nije važno. Kad se budem sjetio da mi je netko uzurpirao moje, bit će kasno.... Odveć kasno.
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:45 | 25.04.2012.
    @Arkaj, nadam se da si prepoznao što sam htio naglasiti u tekstu. Svijet definitivno tako funkcionira, ali stvar je u drugome.... Sve vrste flore i faune uključivo ljudsku vrstu žive na površinskom sloju planeta Zemlje. Homo Sapiens se razvio toliko da je u stanju mijenjati prirodne okolnosti prema svom nahođenju na korist uglavnom sebi. Političkom organizacijom stvorene su umjetne tvorevine nevidljive na terenu (osim ograda i rampi, negdje ni toga nema), ali vidljive na zemljopisnoj karti - tzv. granične linije kojima su omeđeni teritoriji što su ih ljudi nazvali državama. U skladu s činjenicom da je planet vlasništvo svih živih bića na planeti, jest i činjenica da su prirodni resursi vlasništvo istih. Tako npr. pravo na rudno bogatstvo imaju svi ljudi na svijetu. Međutim, politika i ekonomija stvorile su privid kako je "moje samo ono unutar granica moje zemlje ili i ono što sam u anarhičnoj prošlosti osvojio kao koloniju pa mi danas i to sve teritorijalno pripada". Možda se baš na "mojem" teritoriju nalazi u obilju nešto što je cijelom svijetu neophodno i sad ja to ne dam, tražim ne znam kakvu basnoslovnu cijenu za to, ili uopće iz religijskih i tradicionalnih razloga ne dam bez obzira na cijenu i bez obzira što zbog toga pati golem broj ljudi što ne žive unutar mojih granica. Mislim da je realno očekivati da će se "oni što nemaju" složiti i pokušati mi to oteti, makar i silom.
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    velociraptor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:25 | 24.04.2012.
    Nostradurus, upravo tako. Treba samo pogledati ko je imao najvise koristi od rata u Iraku. Od Iračke nafte nema puno koristi jer puno više košta rat nego sto bi Amerikanci mogli dobiti exploatiranjem nafte. Ali zato su najviše profitirale banke, jer se američki vanjski dug utrostručio. Tako je sa svim ratovima, a najvecu korist izvlace banke koje financiraju te ratove preko javnog duga.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +3
    Dar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:38 | 24.04.2012.
    Znam da ovo nije vezano za temu, ali u komentarima ste spominjali slobodu kao takvu i ekonomsku slobodu, porobljavanje, manipulacije itd. Sjetio sam se da sam neki dan pročitao članak koji je, kada sagledate stvar iz određene perspektive, toliko odvratan - zapravo odvratno je to što nitko još nije reagirao na takve natpise. Naime radi se o ovome:
    business.hr/vijesti/nedostatna-kultura-hrvati-jos-nis...

    Ovaj članak zapravo služi neviđenoj indoktrinaciji čitatelja i javnosti u krajnjoj mjeri. Jasno se isčitavaju stvari (između redaka) o kojima ste pisali u svojim komentarima; glupi zaostali narodi, nesposobni su upravljati svojim resursima, ne zaslužuju to što imaju itd. Jesmo li sretni što se nama upravlja na tako profinjen način? Jesmo li sretni što ne spadamo u kategoriju naroda kojima se upravlja vojnom silom?

    Još jedna anegdota na članak: Šuma Sumarum. Kad vam poslodavac da životnu policu osiguranja sigurno osjećate da posjedujete neku višu vrijednost za svoju kompaniju, pitanje je samo jel ta 'vaša' viša vrijednost realna?? Kako kome ;)
    Prikaži cijeli komentar
  5. +1
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:49 | 24.04.2012.
    @Aragorn, da su ljudske akcije u najvećoj mjeri motivirane koristoljubljem nije nikakva tajna. Isto se može bez ostatka inplementirati na države i narode. Samo mi tvoje opravdanje takvih stavova, bez ikakvih moralnih ili etičkih ograda, nažalost opasno vuče na zagovaranje genocida, agresivnih ratova i sličnih prljavština koje pristojan čovjek uvijek doživljava kao nepravdu i zločin. Jer upravo je ta logika bila opravdanje za istrebljenje indijanaca u novom svijetu i drugdje, pa i za već spomenuti nacistički rat protiv slavenskih naroda.
    Prikaži cijeli komentar
  6. -5
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:34 | 24.04.2012.
    Tko misli da sam rasist, a ne realist, neka pogleda malo koliko milijuna ljudi u zemljama subekvatorskog pojasa poglavito Afrike i Azije gladuje. Pogledajte malo na karti i vidjet ćete da među tim zemljama postoje neke bogate svim i svačim da ne može više, a ipak njihovi narodi se kolju, masakriraju, ako i prestanu s time jedno vrijeme, vrlo ih je lako namjerno sa strane posvađati.... Civilizacija se neminovno širi i ako je potrebno gazi one koji zaostaju. SAD - u, EU - i, Kini i azijskim tigrovima treba nevjerojatna količina energije svake minute i ako ne mogu to više dobiti uhodanim kanalima, pokušat će alternativnim. Ako ni to ne ide, pribjeći će sili i pokušati to što im treba jednostavno oteti. Takav je svijet danas, previše nas se namnožilo, svi bi stan ili kuću, dvoje djece, dva automobila, vikendicu, dobar posao... Oni koji žive u tehnološki cyber zemljama žele tako nastaviti živjeti. Ako ne mogu na normalan način dobiti neke resurse što postoje u obilju u nomadskim, stočarskim zemljama, a vide da im bogatstvo leži pod nogama i oni ga uopće ne koriste niti to znaju, a doći će i oteti.... Tako to ide, nema alternative....
    Prikaži cijeli komentar
  7. -5
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:22 | 24.04.2012.
    Na žalost, ima tu dijela istine. Npr., što će recimo nekoj zemlji kao što je Mali golema površina puna srebra, urana isl. kad je narod tamo odvajkada nomadski orijentiran i ništa ih drugo ne zanima nego kako da si naprave od grana, blata i lišća nešto s krovom gdje mogu prespavati?! Ili, što će npr. Kongu gomila šumskog i rudnog bogatstva kad je tamošnje narode tako lako posvađati da se kolju mačetama desetljećima i nisu u stanju sami sebe kontrolirati pa svima na području te zemlje osigurati mir i dostojanstven život kakav dolikuje čovjeku?! Znam da ću pobrati minusa ko u bajci, ali što će Afarima gomila gorke soli, kuhinjske soli, potaše, milijarde i milijarde tona na samoj površini, samo ih treba isjeći u blokove i odvesti u postrojenje za rekristalizaciju i prečišćavanje kad su i danas na razini magdalenskog čovjeka iz prethistorije?! Bijeli i žuti čovjek se teritorijalno širio proporcionalno s porastom broja svoje populacije i u skladu s tehnološkim napretkom. Tehnološki napredak kod tih rasa je počeo u vrijeme paleolitika i traje do u dan danas, a izvorni razlog je pronalaženje načina za savladavanje sila prirode na sjevernoj polutki iz prostog razloga kako bi se preživjelo i održalo potomstvo. Južnim narodima je oduvijek bilo toplo i priroda im je davala koliko je trebalo pa se nisu nešto pretjerano ni morali brinuti. Stoga je kreativni razvoj kod njih jednostavno stao. Stoga je i danas tako: bijela i žuta rasa idu dalje, a negroidni narodi još uvijek spavaju i postaju žrtve, jer nisu u mnogo slučajeva kreativno u stanju riješiti svoje osnovne egzistencijalne probleme.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +5
    Seg
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:15 | 24.04.2012.
    "Možda je u konačnici zaključak malo pretenciozan"
    ne slažem se da je Možda je imalo pretenciozan. cijela analiza pogađa ravno u srž problema. SAD odavno više nije "država i narod" već batina u ruci "elita", komiteta 300 i sl. vrhovnih vladara svijeta. Naravno, tu batinu uzgajaju na znoju i radu poštenih ljudi SAD-a ali i zemalja koje tuku tom batinom. I logično je da nešto što ne doprinosi prosperitetu građana nužno završava kao teret građana, upravo kao što je opisano da plijen od pokorenih država ne završava kao povećanje standarda života građana SAD-a već se koncentrira kod spomenutih "elita" koje ga onda koriste kao drugu batinu kojom ekonomski porobljuju zemlje u kojima vlada mir, opterećujući njihove ekonomije sa jeftinim novcem i tako crpeći sve vrijednosti iz tih zemalja, što se odlično vidi u EU ali i ostalim zemljama koje su ovisne o MMF-ovim kreditima
    I uistinu je to antikrist, ta "moć" kojom se svijet pokorava bilo vojnom bilo ekonomskom silom a tehnički nitko ne profitira
    No vrlo uskoro će nastupiti socijalizam sličan onome u Zvjezdanim stazama, neokaljan novcem kao materijalizacijom moći i svi ljudi će opet krenuti raditi kako bi mogli uživati u životu a ne kako bi mogli otplaćivati dugove kao što je sada slučaj
    Prikaži cijeli komentar
  9. 0
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:10 | 24.04.2012.
    Nije loše viđenje stvari... Jako dobar tekst. Netko je napisao od kolega ovdje s portala kako su bogati još bogatiji, a siromašni još siromašniji zbog izostanka pravedne podjele.... To je istina, ali ima jedna druga, dosta surova, stvar.... Činjenice stoje da se bijela ljudska rasa razvila na sjevernim dijelovima planetnog kopna i da je bila podložna elementarnim nepogodama, katastrofama, ali je imala na raspolaganju šume, plodnu zemlju, pašnjake, more itd. Južni dio kopna je površinom daleko manji od sjevernog (računajući ekvator kao crtu razdvajanja) i na raspolaganje daje uglavnom stijene i neplodno, jalovo tlo. Iako je na paralelnim zemljopisnim širinama klima sjeverno i južno gotovo jednaka, upravo zbog bogatstva sjevera ljudska rasa se tamo zbog najrazličitijih načina snalaženja u cilju preživljavanja najviše kreativno razvila. U određenom momentu kad su se stvorila carstva u starom vijeku, povedeni su i ratovi radi osvajanja i drugih južnijih resursa, radi poboljšanja života svojih ljudi i zbog gomilanja bogatstava. Baš uvijek u svim ratovima otimao se plijen od južnih susjeda, jer se isključivo smatralo da to što se otima njima ne treba, niti se znaju poslužiti time što imaju, zbog njihove niže evolucijske razine.
    Prikaži cijeli komentar
  10. 0
    dino10
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:38 | 24.04.2012.
    Jak tekst, dobra analiza.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +7
    insomniaziran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:37 | 24.04.2012.
    ono što se događalo sa širenjem rimskog carstva nije puno drugačije nego sad.

    stare rimske vrijednosti su se ugasile, nije više bilo bitno ko je iz koje obitelji i slićno. došlo je do nove podjele na nobile i proletere. odnosno na bogate i siromašne. u isto vrijeme senat je prigrlio svu moć vladanja. seljaci su propadalli i išli u plaćenu vojsku ili većim dijelom u siromašne proletere.

    da još spomenem da su se kroz to vrijeme pojavili brača Grakho, školovani iz plemićke obitelji, koji su tražili od senata da se provede agrarna reforma, da se postavi granica veleposjeda, da se rade ceste ne bi li se zaposlili proleteri, da se smanji moć senata, čak da se osnuju kolonije di bi se naseljavali siromašni proleteri. naravno brača su završili na dnu Tibera. Senatu i Nobilima nisu trebali pametni i slobodni proleteri, već zatupljeni i jadni.

    prije i nakon carstva su se rađala i propadala, ali bogatsva i način njegovog prikupčljanja nije nestao, samo se prelijeva iz carsva u carstvo. do današnjih dana, i ne nazirem kraj
    Prikaži cijeli komentar
  12. +7
    Bašo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:57 | 23.04.2012.
    Svi pošteni građani svijeta se s pravom zgražaju nad holokaustom koji je činjen prema Jevrejima od strane Hitlera u Drugom svjetskom ratu. To je u redu, i stalno se prilikom svake komemoracije ističe "Ne ponovilo se"??? Međutim što je ovo što se događa ovim narodima koji su žrtve uvođenja "demokracije" od strane američkog imperija? Ako pođemo od šire definicije da je ..."holokaust sustavno i/ili masovno istrebljivnje ljudi"... Nije li onda to što čine Amerijaknci i svjetski "globalizacijski kapital" novi moderni Holokaust? Koliko je uništeno ljudi i imovine u Iraku, Libiji, Afganistanu, Siriji...a koliko će još biti u novim namjerama tih gospodara svijeta???
    Koliko ljudi dnevno umire od gladi u pojasu Srednje Afrike, a da se Svijet upopće ne zabrinjava? To se sve čini i događa pred našim očima. Bogati još više bogate iživljavaju se raznim uživanjima koja normalnom čovjeku ne mogu niti pasti na pamet, umjesto da se bogatstva svijeta rasporede i onima kojima je to potrebno, jer nisu svojom krivicom u stanju bijede, već upravo svijesnom rabotom tih bogatih kapitalista, željnih nezajažljivog profita. Eto najozbiljnije teme za Ujedinjene narode!!!
    Prikaži cijeli komentar
  13. +1
    kombajn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:50 | 23.04.2012.
    citat

    U konačnici Rimsko carstvo se raspalo jer su Rimljani potrošili ljudstvo i resurse u građanskim ratovima za vrijeme međusobnih borbi za prevlast.

    pogledajte šta splićanin ante kaže o problemima rima od 9:00.
    posebna preporuka za nostradamusa

    youtube.com/watch?v=Binh4J7rWoQ
    Prikaži cijeli komentar
  14. +6
    sumeranin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:42 | 23.04.2012.
    Prekrasan komentar... ma ovo može objaviti samo ovaj portal..BRAVO momci....
    Svi su dosadašnji Američki presjednici ISTI ,a biti će i oni budući.. sve je to "isto drvo" iz kojeg se on "pravi"
    Tko je zapravo gospodar SVIJETA.. zna se BANKARI tipa Rotshild, naftaši tipa Bush....
    Prikaži cijeli komentar
  15. 0
    jerfra123
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:11 | 23.04.2012.
    Prosvjeduju već par mjeseci, jel su uspjeli nešto promjeniti, izboriti se za nešto? Na koji način da se izbore?
    Prikaži cijeli komentar
  16. +18
    Nostradurus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:42 | 23.04.2012.
    Ah, zaboravio sam poantu. Kada državama natovariš ekonomsko ropstvo, možeš lako doći do njihovih resursa preko duga koji raste. Na ime duga se može sve preuzeti. Države koje nedozvoljavaju instalaciju ekonomskog ropstva milom, obično završavaju promjenom vlasti i dovođenjem podobnih. Ako to omane, tada se pojave prijatelji te zemlje i izbombardiraju je. :-)) Poznato?
    Prikaži cijeli komentar
  17. +14
    Nostradurus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:35 | 23.04.2012.
    Možda se pogrešno gleda na situaciju. Najveći skor koji Ameri imaju je namatanje ekonomskog ropstva preko centralnog bankarstva i beskrajne emisije kredita. Imate primjer obnove od potresa na Haitiju. Odmah mi je bilo jasno da će krediti za obnovu biti kamen oko vrata Haitiju. Nisu uspjeli zadržati vojskom, ali mogu osvojili preko dugova. Libija i Gadafi su bili mete iz istog razloga - direktna konkurencija za bankarsko ekonomsko ropstvo. Skoro u svakoj državi je ista priča. Pa ako sagledamo i Jugu, tek kada su nas rasturuli unutrašnjim ratom, tada su svakoj bivšoj republici nametnuli ekspanziju novca preko kredita. To je Američki bič u funkciji bankara. Ima čak jedan video o tome. Priča čovjek koji je bio zadužen za "naovaranje" čelnika drugih država na uvođenje centralnog bankarstva na osnovi beskrajnog kredita.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +17
    snifa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:11 | 23.04.2012.
    dok god amerikanac u Afganisatanu ili Iraku ili na putu brodom prema Iranu misli da brani domovinu dotle je svaka priča besmislena
    Prikaži cijeli komentar
  19. +13
    antiglobalist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:05 | 23.04.2012.
    Sa USA kao i sa EU upravlja cionistički lobi,koji jedini ima korist od tih ratova i pljački,a cijenu tih ratova ne plaća samo američki narod ,nego i cijeli svijet,No svakako,
    neusporedivo najveću cijenu plaćaju žrtve tih fašističkih agresija.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +6
    communist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:31 | 23.04.2012.
    svaka sila za vrimena
    Prikaži cijeli komentar
  21. +9
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:50 | 23.04.2012.
    Zlatna grana,+++++++++++!
    Dodajem, jeste običan i trezven narod amerike shvata u ćemu je štos, ali to su oni koji su negdje na margini ili ismijavani kao luzeri. E to je njihov sistem, zombiranje ljudi točnije misli. Inaće sve dao si zlatnu dijagnozu. Jer, oni kao narod ni jednom nisu osjetili svoju pravu demokracku moć kao narod. Jer i njih kao i cijeli svijet pokreće nešto, onoliko koliko imaš novca u đepu. Nitko te ne pita koje vrste je, bitno je da vrijedi. A u tome najveću ulogu imaju same države sa svojim predsjednicima koji su onakvi kakav im je narod ili po onoj sila boga ne moli, ili klin se klinom izbija. Umreženost misli i otkrivanje prave istine doći će glave kapitalizmu i zato hoće da te misli ograniće ili po mogučnosti ukinu.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +5
    bakunjin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:45 | 23.04.2012.
    Žižek je pisao nešto u smislu "kolonijalizam prema unutra", širenje na javni prostor i rentanje ako se ne varam?
    Prikaži cijeli komentar
  23. +9
    Mad Dog
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:21 | 23.04.2012.
    btw. tekst je pisan za amere i samim time bezveze tj. ne otkriva nista novo.
    cionisticka elita ne pljacka americke radnike da bi sebi priskrbila vise vec da bi radnici imali manje. nakon toga mogu ih radikalizirati ili npr. ponuditi im spasonosno rijesenje.
    te price: "americki narod je u prosjeku dobar" su isto BS. ne kazem ni da su zli ali da su dobri ne bi jedan new york dnevno unosio kalorija u sebe kao cijela afrika...
    Prikaži cijeli komentar
  24. +7
    goodvibe
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:14 | 23.04.2012.
    Jako jako dobar tekst, ovo je objedinjenje misli svih nas koji ovo vidimo i zgražamo se odavno sve glasnije vičući : PA DOSTA VIŠE!, dok masa ljudi još spava i/ili svjesno zatvara oči pred realnošću.
    Još da se iz američkog sna i sami ameri napokon probude i prestanu tlačit cijeli svijet... Bilo bi krasno kad bi tu bila samo Amerika, ovaj grabež i agresija moćnih 2% prema 98% svijeta,je ušao u prevelik broj zemalja i kao pošast hara u porama društva općenito.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +21
    marko frendić
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:04 | 23.04.2012.
    @zlatna grana - ameri su često u preskupom ratu, koji nije sasvim financiran pljačkom okupiranih; bitno je vidjeti tko lobira za rat - vojno-industrijski kompleks dobiva samim njihovim prisustvom u ratnoj zoni - gomila korporacija koje snabdjevaju vojsku dobiva od prvog dana rata, a kako se ratovanje kasnije namiruje iz džepa poreznih obveznika, njima je manje bitno... stvar je u tome da vojno-industrijski kompleks ima svoj lobi pri senatu, a porezni obveznik nema;
    inače, nemam ni najmanju namjeru branit prosječnog amera koji je preglup i prenezainteresiran da se obrani od indoktrinacije i ništa od toga nije izgovor... ali vjerujem da prosječan građanin tamo nije intrinzično zao... a ako ćemo o kolektivnoj krivnji, dio nje onda snosimo i sami - jer se kao narodi nismo oduprijeli našim vladama koje su zbog toga njihovi sateliti i tako danas na vanjsko-političkoj razini svi mi radosno podržavamo svaki imperijalistički potez
    Prikaži cijeli komentar
  26. +7
    Mad Dog
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:04 | 23.04.2012.
    primarni cilj je porobljavanje cjelokupne svjetske populacije.
    tko misli da je ekipi koja tiska novac i posudjuje ga drzavama uz kamatu profit glavni interes ili laze ili je glup.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +5
    marko frendić
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:55 | 23.04.2012.
    Problem je što su ljudi koji vuku konce često neuhvatljivi. Oni koji pri promjenama režima padnu su često samo njihove marionete.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +19
    zlatna grana
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:52 | 23.04.2012.
    Ne verujem da su Ameri krenuli u preskupi rat,a da prethodno nisu dobro proracunali kako ce ga finansirati iz okupiranih zemalja.
    A taj "jadni" i opljackani americki narod je onaj isti koji daje podrsku svakom novom ratu svoje vlade, bombardovanju pravih jadnika koji su najpre desetak godina iscrpljivani ekonomskim sankcijama do gladi, taj obicni americki narod koji nakon vecere sedi zavaljen u fotelju ispred Tv, kao kad mi gledamo fudbalsku utakmicu u kojoj nasi pobedjuju i aplaudira pogocima americkih aviona po skolama i decjim vrticima (kolaterarna steta).
    To sto ih vlastita vlada pljacka i lisava ljudskih prava i sloboda je njihova interna stvar, uopste mi ih nije zao, kao sto ih ne bih zalio da se zaista nadju u ulozi miliona sirotinje sirom sveta koje su oni bombardovali nakon 2. sv. rata.
    Ko se maca laca, od maca ce poginuti.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +8
    mario110
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:48 | 23.04.2012.
    fenomenalan tekst.sve točno.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +8
    doktorM
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:47 | 23.04.2012.
    A ne može ni to u beskonačnost trajati
    Prikaži cijeli komentar
  31. +12
    kaveni.ivan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:41 | 23.04.2012.
    to je točno ono što ja več godinama tvrdim.
    amrika srlja u ratove da bi taradile korporacije, dijelom kroz osvojene resurse i eksploataciju...i većim dijelom na trošak proračuna koji obilato plaća vojno-industrijski kompleks.
    situacija u kojoj korporacije profitiraju, neovisno o pobjedi ili porazu u ratu.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.