Tko je kriv za degradaciju novinarstva kao profesije? Tko i zašto proizvodi senzacionalizam? Otkud je došla poplava "žutila" do te mjere da su čak i nekoć ozbiljni i ugledni listovi postali blijeda slika sebe propagirajući najprimitivnije strasti života i smrti, odnosno seksa i crne kronike? Riječ je o gotovo globalnoj pojavi, međusobno tisućama kilometara udaljeni urednici guraju jednu te istu "filozofiju" šunda koja je zadnjih godina eskalirala u najnoviji "izum" koji opako vrijeđa inteligenciju čitatelja u vidu tzv. "navlakuša za klikove" (eng. "click-bait")?
Dugoročne posljedice ove katastrofe osjetit će se u svim godinama koje dolaze kroz jedno sustavno zaglupljivanje masa koje kao takve više neće znati definirati svoje kolektivne prioritete nego će se utapati u moru nebitnog, trivijalnog, a često i morbidno nekrofilnog (fascinacija smrću, tragedijama, nesrećama...).
Svakako u tu domenu ne spada samo "klasično" novinarstvo već i svi drugi oblici komunikacije pa tako definitivno i film, no svaka čast izuzecima jer upravo u filmskoj domeni imamo jedan fantastičan simbolični prikaz teme o kojoj ovdje govorimo. Film "Nightcrawler" (u slobodnom prijevodu: "onaj koji puzi po noći" ili pak "noćni puž") iz 2014. godine progovara o najvažnijem pitanju kojeg smo postavili na samom početku - tko je kriv? Mediji? Ili je možda kriva publika koja to "slasno" konzumira? Ovo je film koji na jedan originalan i direktan način istražuje neugodan odgovor - da je zapravo riječ o simbiozi između neetičnog novinarstva i sirove potražnje.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.