Budistički samostani obično su poznati kao mjesta za utjehu i meditaciju. Ali jedan u najvećem gradu Mjanmara postao je mjesto ružne tučnjave nakon vojnog puča 1. veljače. Redovnici su bili među skupinom koja je praćkama ranila prosvjednike protiv puča koji su 18. veljače otišli u samostan Bingalar u Yangonu, progoneći muškarce odjevene u ogrtače koji su ranije pretukli demonstranta. Masa je također velikim štapovima razbijala automobile koji su blokirali promet u blizini. Redovnici i njihove pristaše "nisu mogli kontrolirati svoju narav", rekao je Kaythara, opat nacionalističke budističke skupine Wirawintha, koji poznaje napadače, ali nije bio prisutan u metežu. Branio je vojsku, poznatu kao Tatmadaw, ponavljajući njihovu teoriju da je sada pritvorena političarka Aung San Suu Kyi ukrala izbore u studenom masovnom prijevarom birača. "Različiti ljudi imaju različite perspektive o preuzimanju Tatmadawa", rekao je Kaythara. "Tatmadaw je morao izvršavati svoju odgovornost u skladu s ustavom."
Nasilni incident pokazuje soj religioznog nacionalizma kojeg mjanmarski generali pomno prate dok nastoje steći legitimitet i ugušiti demonstracije nakon puča u kojima je poginulo više od 60 ljudi. To riskira ponovno oživljavanje pokreta s poviješću nasilja u naciji koja je već podijeljena između vojnih pristaša i protivnika. Budući da budisti čine oko 90 posto od 54 milijuna ljudi u Mjanmaru, monaški poredak ili Sangha igra ključnu ulogu u davanju legitimiteta vlasti. Već desetljećima su budistički redovnici usred intenzivne ideološke borbe između vojske i liberalnijih snaga u Mjanmaru. Tijekom posljednjih nekoliko godina pojavio se izuzetno moćan i opasan soj rasizma među burmanskim budistima Theravada, put koji je poznat kao konzervativni i stariji oblik budizma temeljen na indijskom originalu, koji su sudjelovali u uništavanju i protjerivanju cjelokupnog stanovništva muslimana Rohingya. Zvjerstva koja se događaju u ime budističkog nacionalizma u Mjanmaru nemoguće je pomiriti s idealom budističkog nenasilja. Budistički stanovnici provincije Rakhine sušta su suprotnost tom učenju.
U Mjanmaru je uvijek postojala neka vrsta simbiotskog odnosa između vladara, kraljeva, vlada, režima i budističkih redovnika. Vojska će se oslanjati na odnos s barem dijelom Sanghe kako bi legitimirala svoju vladavinu, pružila vjerske usluge režimu i njihovim vođama. Vojska je od puča nastojala pojačati svoja vjerska i nacionalistička uvjerenja. Državni mediji redovito objavljuju aktivnosti koje provode dužnosnici, poput čišćenja pagoda, jer je vojska požurila da ih ponovno otvori nakon preuzimanja vlasti. Glavni glasnogovornik mjanmarske vojne hunte nije odgovorio na više zahtjeva za komentar. Novoimenovani ministar za vjerska pitanja i kulturu susreo se i donirao novac Sitaguu Sayadaw...
Nasilni incident pokazuje soj religioznog nacionalizma kojeg mjanmarski generali pomno prate dok nastoje steći legitimitet i ugušiti demonstracije nakon puča u kojima je poginulo više od 60 ljudi. To riskira ponovno oživljavanje pokreta s poviješću nasilja u naciji koja je već podijeljena između vojnih pristaša i protivnika. Budući da budisti čine oko 90 posto od 54 milijuna ljudi u Mjanmaru, monaški poredak ili Sangha igra ključnu ulogu u davanju legitimiteta vlasti. Već desetljećima su budistički redovnici usred intenzivne ideološke borbe između vojske i liberalnijih snaga u Mjanmaru. Tijekom posljednjih nekoliko godina pojavio se izuzetno moćan i opasan soj rasizma među burmanskim budistima Theravada, put koji je poznat kao konzervativni i stariji oblik budizma temeljen na indijskom originalu, koji su sudjelovali u uništavanju i protjerivanju cjelokupnog stanovništva muslimana Rohingya. Zvjerstva koja se događaju u ime budističkog nacionalizma u Mjanmaru nemoguće je pomiriti s idealom budističkog nenasilja. Budistički stanovnici provincije Rakhine sušta su suprotnost tom učenju.
U Mjanmaru je uvijek postojala neka vrsta simbiotskog odnosa između vladara, kraljeva, vlada, režima i budističkih redovnika. Vojska će se oslanjati na odnos s barem dijelom Sanghe kako bi legitimirala svoju vladavinu, pružila vjerske usluge režimu i njihovim vođama. Vojska je od puča nastojala pojačati svoja vjerska i nacionalistička uvjerenja. Državni mediji redovito objavljuju aktivnosti koje provode dužnosnici, poput čišćenja pagoda, jer je vojska požurila da ih ponovno otvori nakon preuzimanja vlasti. Glavni glasnogovornik mjanmarske vojne hunte nije odgovorio na više zahtjeva za komentar. Novoimenovani ministar za vjerska pitanja i kulturu susreo se i donirao novac Sitaguu Sayadaw...