La Jetée - film samo u fotografijama, izvan prostora i vremena, prikladno za ono što eventualno ostaje nakon Trećeg svjetskog rata

Je li film u slikama oksimoron? Možda, ali ne nužno. Tko kaže da preostale sličice nećemo biti u stanju sami vlastitom maštom "docrtati"? Ali ako vam je baš draže, ne moramo to ni zvati filmom već foto-romanom. Ono što je fascinantno je to kako brzo zapravo zaboravljamo da se slike pred nama ne pomiču, ali razmišljajući o njima unatrag "vidimo" sve te pokrete koji su izostavljeni...
Film (foto-roman!) o kojem danas govorimo je francuski uradak "La Jetée" iz 1962., a iza istog stoji francuski umjetnik Chris Marker. U svojoj dugoj karijeri (preminuo je 2012. u 91. godini života u Parizu, a stvarao je sve do samog kraja) snimio je puno filmova, ali svejedno ga se ne bi moglo nazvati filmskim redateljem jer prije svega je bio istinski multimedijalni umjetnik. Među tim karakteristikama svakako je i talentirani fotograf što postaje odmah jasno dok gledate "La Jetée".
Zapravo, kada bismo ogolili ovaj važan projekt dobili bismo kreativnu uličnu fotografiju koja je pretvorena u - ni više ni manje - znanstvenu fantastiku u sjeni straha od svjetskog rata. Godina je 1962. - godina Kubanske raketne krize! Zanimljivo, film je objavljen u veljači te godine, a kriza je buknula u listopadu iste...
Cijeli film traje svega 28 minuta - i to je možda idealna duljina za projekt koji zapravo jest foto-roman. Kao da možemo zamisliti sve ono "kretnje" između koje bi film pogurale preko sat ili dva u trajanju, a ovako dobivamo komprimiranu verziju priče.
A priča je to koju nije baš tako lako pohvatati na prvu. Malo znamo o mračnom svijetu koji nam se predstavlja, ali vrijeme je negdje neposredno nakon Trećeg svjetskog rata, u post-apokaliptičnom Parizu.
Preživjeli (tipično za mnoge post-apokalipse!) žive u podzemlju, ali ljudski rod se ne miri s najokrutnijom sudbinom.
Znanstvenici u dugim mračnim hodnicima naporno rade ne bi li pronašli način kako putovati kroz vrijeme. Cilj im je testne subjekte poslati u druge vremenske periode kako bi "pozvali prošlost i budućnost da spase sadašnjost".
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.