Već godinama Kina polako, bez previše buke, dopušta zapadnjačkoj kulturi da nesmetano prelazi njihove granice.
Ipak se radi o proizvodima koji su stvoreni kako bi bili profitabilni. Tako danas "komunistička" mladež Kine provodi dane pred televizorom gledajući "Sex i grad", domaću verziju "Američkog idola" i slične plitke i pitke sadržaje.
Kineske vlasti još od 80-ih nastoje sjediti na dvije stolice – čvrstoj, neuglednoj i funkcionalnoj stolici komunizma i mekanoj hedonističkoj fotelji kapitalizma.
Ako su ponuđene obje – u koju će se zavaliti široke mase?
Kineska mladež je suočena sa "strašnom" dilemom – provesti slobodno vrijeme čitajući Karla Marxa, obrazujući se o položaju proletarijata ili tweetajući o mački koja svira klavir na youtube-u?
Izgleda kako su kineske vlasti, nakon dugo godina promišljanja, došle do zaključka kako – zbog još neobjašnjivih razloga – glazbeni mačak postaje sve popularniji nad njemačkim filozofom iz 19-og stoljeća.
Duboko šokirani ovim neočekivanim spoznajama krenuli su u akciju.
Na opće zaprepaštenje zapadnih ljubitelja demokracije, kineske vlasti donijele su niz strogih odluka po pitanju medija u zemlji.
34 najvažnije TV stanice dobile su ograničenje – od sada smije se emitirati samo 2 bloka od 90 minuta "zabavnog" programa po tjednu. Uz to svaka TV postaja će od sada morati emitirati dvosatni blok državno-odobrenih vijesti svaku večer.
Urednicima je poslana obavijest: zahtjevi gledatelja, popularnost, rejtinzi... – zanemarite sve !
Dobro to izgleda iz pozicije čelnika najveće komunističke partije na planeti – ali što će na sve to reći mlada tinejdžerica iz, recimo, pokrajine Sečuan? Kada shvati da umjesto nove epizode "Sex i grad" televizija sada prikazuje arhivske snimke iz doba Oktobarske revolucije? Neće joj se dopasti takva odluka... ni njoj, a ni kojih 100 milijuna njenih vršnjakinja.
Osim žestokih restrikcija po pitanju TV emitiranja, kineske vlasti spremno ulaze u borbu protiv microblogging servisa kao što su Twitter i slične mreže.
Prestanimo okolišati i recimo otvoreno kako stvari stoje.
Kina je shvatila kako je vruće "arapsko proljeće" dobrim dijelom podgrijano od strane socijalnih mreža. A itekako su svjesni čije su to mreže – Facebook, Twitter, Youtube, Google i bezbroj drugih sve su do posljednje - američke multinacionalne korporacije (s ogromnim profitom).
Iste mreže provode još žešću cenzuru nego to uspjeva kineska vlast – dovoljno je samo prisjetiti se još uvijek aktualnog rata u Libiji – Facebook, Youtube i drugi brisali su sve sadržaje koji nisu bili podobni aktualnoj NATO invaziji.
Ona skupina koja diže narodni ustanak, a za polugu koristi američku korporaciju je već u samom startu u šaci i interesu te iste korporacije.
Prije nekoliko tjedana američki senator John McCain javno je konstatirao kako je sada vrijeme da "proljeće" stigne u Peking i Moskvu.
Američka taktika je u ovom slučaju jednostavno savršena – ako dopustite naše servise u svoju zemlju, ti isti servisi nahuškat će vašu mladež koja će u konačnici transformirati vašu državu po našem ukusu.
Ako pak zabranite naše servise: onda ste brutalna tiranija koja gazi svetu demokraciju, žao nam je, ali prvom prilikom ćemo biti primorani iskrcati svoje trupe na vaš teritorij – previše nam duša jeca kada gledamo vaše ne-twitajuće mlade.
Kina je u problemu i neće proći puno vremena prije nego što stvari eskaliraju i kod njih.
Postoji jako velik i konkretan razlog da se destabilizira Kina – SAD Kini duguje trilijune dolara, a novaca naglo ponestaje...
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.