Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Japanski kitolov i strategija gastronacionalizma

PIŠE: | Foto: Koichi Kamoshida/Getty Images/Guliver Image
6 Objavljeno:
Jedno veliko dostignuće europskih romantičnih nacionalističkih pokreta u kasnom 18. stoljeću bilo je njihovo stvaranje ideala nacionalnog karaktera ukorijenjenog ne u djelima velikih kraljeva ili generala, već u karakterističnom jeziku, umjetnosti, folkloru, običajima i zavičajima predaka običnih ljudi ili Volka. Kako je industrijalizacija poboljšala život u zajednici i društvene odnose, romantičari su popularizirali ideal da pravi, autentični karakter naroda kao nacije počiva na starim, ugroženim načinima života u njegovim regionalnim zajednicama. Ipak, kozmopolitskim učenjacima dano je da rade ono što inartikulirana rustika ne može učiniti - izliječiti i prepakirati svoje narodne običaje, stavljajući ih na tržište čitateljima željnim sudjelovanja kao potrošača u ovom "autentičnom" nostalgičnom idealu nacije.

Nije iznenađujuće da je ovaj nacionalizam našao novi dom u brzo industrijaliziranom Japanu u kasnom 19. i početkom 20. stoljeća. Folkloristi i učenjaci poput Lafcadia Hearna i K...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se
Izaberite paket pretplate:
6 mjeseci, 300kn (40€)
12 mjeseci, 500kn (67€)