Između glavnog grada njemačke savezne zemlje Nordrhein-Westphalen Düsseldorfa i Münstera nalazi se područje poznato kao Bergisches Land, gdje su ponajveća mjesta Solingen, Remscheid i Wuppertal. S obzirom da su ova mjesta u blizini gospodarski razvijenog Porajnja, a opet dovoljno daleko od kozmopolitski skupih predgrađa Düsseldorfa, ova su mjesta privukla velik broj imigranata, među kojima su i brojni muslimani. Iako većina muslimana nastoje živjeti prema strogim njemačkim pravilima, ipak postoji bučna manjina koja ne prihvaća uvjete života i građanskih uzusa njemačke države. Oni u posljednje vrijeme pune lokalne naslovnice s postojanjem šerijatske policije. Kako autor ovog članka boravi u Solingenu, ova je priča detaljnije istražena.
Krajem 2016. godine, njemački sud je donio odluku da sedam muslimanskih muškaraca, koji su prethodno stvorili šerijatsku uličnu patrolu, nisu počinili krivično djelo protiv policije u Wuppertalu. Skupina je izazvala šok i nevjericu u Wuppertalu 2014. godine kada su tim gradom prošetali u narančastim odijelima s natpisom 'šerijatska policija'. Zahtijevali su da lokalno stanovništvo prestane s kockanjem, slušanjem glazbe i konzumacijom alkohola. Njihov organizator, Sven Lau, poznati je islamski učenjak i preobraćenik na islam, a njemu je već dosuđena kazna zatvora na pet i pol godina za potporu terorističkim skupinama, osobito skupini Džajš al-Muhadžirin val-Ansar, koje su se borile u Siriji. Ujedno su napravili film o svojoj patroli i stavili ga na YouTube, zbog čega je prosvjedovalo Središnje vijeće muslimana u Njemačkoj, koji smatraju da je njihovo ponašanje štetno po muslimane.
Općinski sud u Wuppertalu je dosudio kako sedam odmetnika može biti suđeno eventualno za kršenje zakona u smislu organiziranja uličnog pokreta kakav je bio nacistička stranka, te pošto su njihove uniforme bile sugestivno militantne ili zastrašujuće. No, u ovom slučaju se utvrdilo da njihove uniforme nisu bile zastrašujuće, te da postoje očevici koji nisu bili preplašeni ili smatrani da se radi o razbojništvu. Ova je odluka izazvala velike raspre u njemačkom društvu.
No, sada se u Wuppertalu više priča o odluci Saveznog suda koji je ukinuo oslobađajuću presudu protiv sedmorice i vratio slučaj na ponovnu raspravu na lokalnom sudu, što je u javnost vratilo velike rasprave o šerijatskoj policiji. Za razliku od svojih kolega, ustavni suci u Karlsruheu su izrazili sumnju da se počinitelji nisu ogriješili o zakon o uniformama koji je donesen nakon nacističke strahovlade. Prema tom zakonu je zabranjeno otvoreno se okupljati u uniformama koje imaju političke konotacije. I tako se ponovno očekuje suđenje koje će prije svega govoriti o prilagodbi životnog stila njemačkih muslimana.
Ono što je sud u Wuppertalu predvidio jest da su muškarci ujedno poznati salafisti, koji su širili strah i teror u muslimanskoj zajednici i bez uniformi koje su nosili kao šerijatska policija, a to je u suđenju potvrdio i lokalni imam džamije u Wuppertalu. Činjenica da općinski sud nije mogao ustanoviti poveznicu između narančastih košulja i zastrašivanja krajnji je pokazatelj nelogičnosti djelovanja njemačkog sudstva i pokušaja utišavanja ovakvih slučajeva koji izravno utječu na njemačku politiku prema imigrantima kancelarke Angele Merkel. No, taj slučaj ujedno ukazuje na ono što je vrlo vidljivo u svakodnevici Solingena, Remscheida i Wuppertala, a to je rast paralelnih društava koja cvjetaju u ovom dijelu Njemačke.
I dok proces još nije završio, već je vraćen na svoj početak, ipak je jasno da Ustavni sud ovime želi zastrašiti mlade i radikalizirane muslimane. Oni su predmet cjelokupne rasprave ovdje, s obzirom da se njih pokušava spriječiti od sudjelovanja u životu koji je dekadentan, bezbožan, i u potpunosti neprihvatljiv za muslimane. Time se ugrožava skladno djelovanje u njemačkom i europskom društvenom krugu, zbog čega se razvija i rasprava za usvajanje novih zakona u Njemačkoj koji bi utvrdili upravo prava i obveze vjerskih manjina koje imaju poteškoće suživota u sekularnom društvu.
Svakako takav zakon ne može odrediti mogućnosti policijske zaštite islamskog vjerskog zakona. Što bi sekularni muslimani mislili ukoliko bi im njemački sudovi odredili da moraju prihvatiti upravu samoproglašenih islamskih odreda za zaštitu čistoće vjere na njemačkim cestama? U šarolikom njemačkom društvu, država mora ostati po strani vjerskih uvjerenja, ali upravo ta država putem svog liberalnog pravosudnog sustava stvara uvjete u kojima može cvjetati salafistička pravda i šerijatski zakoni na ulicama. Odluka Ustavnog suda je stoga dala malo povjerenja u pravičnost, a ne samo u pravdu, a dodatno se oglasio i ministar pravosuđa Heiko Mass koji je progovorio protiv osnivanja paralelnog pravosuđa. Ministar unutarnjih poslova Thomas de Maiziere je upozorio kako se šerijat ne može tolerirati na njemačkom tlu. Ujedno je predsjednik policijskog sindikata Rainer Wendt rekao kako postoje nevjerojatni i katastrofalni znaci da je njemačka policija u potpunosti neuspješna u nametanju pravosudnog sustava na njemačkim ulicama.
Wuppertal i inače ima neugodnu auru popularnog odredišta njemačkih salafista. U ožujku 2015. godine ovaj grad je bio poprište sukoba protuislamističke Pegide s radikaliziranim muslimanima. No, nije Wuppertal jedino mjesto koje treba zabrinjavati njemačku vlast. Samoproglašena moralna policija u Berlinu i drugdje po Njemačkoj počela se razvijati i među salafistički nastrojenim Čečenima. U svibnju 2017. godine oni su objavili video kojim se upozoravaju drugi Čečeni u Njemačkoj da će biti ubijeni ako se ne prilagode islamskog zakonu i tradicionalnom čečenskom kodu ponašanja (adat). Čečeni su, kao i mnogi drugi narodi, vrlo homogeni pa svoje probleme rješavaju među sobom, daleko od njemačkih sudova. Religija, međutim, ima važnu ulogu među mladima. Čečeni, također, nemaju već stotinama godina svoju državu, pa stoga nisu upoznati s pravnom državom i imaju skroz drugačiji koncept državnosti i pravde. Stariji Čečeni su skeptični oko salafizma i radikalnog islama, ali brojni mladi Čečeni u Njemačkoj vjeruju kako je upravo salafizam odgovor za njihovu potragu za identitetom. Njemački sigurnosni dužnosnici vjeruju kako mnogi Čečeni i drugi borci Daeša uspiju organizirati povratak u Europu, pa tako i u Njemačku. I dok su svi orijentirani prema Sirijcima, brojne druge nacionalnosti prelaze njemačke granice i predstavljaju pravu opasnost po sigurnost građana, prije svega vlastite nacionalne ili etničke skupine.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.