X
VELIKA AKCIJA: Paket advance godišnje pretplate za 350 kn (-30%)
Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Iran između Pekinga i New Delhija: Bareli prema Aziji drže Teheran iznad vode, ali do kada?

PIŠE:
4Objavljeno:
Nedavna zbivanja u odnosima Teherana i New Delhija dokazala su da je politički pragmatizam prevladavajući politički aksiom u Aziji. Razvoj je povezan s nadaleko najvažnijom indo-iranskom lukom Čabahar. Iran je uklonio Indiju iz željezničkog projekta za ovu luku. Sporazum je potpisan 2016. Tada je indijski premijer Narendra Modi potpisao niz sporazuma s Iranom. Međutim, i tada nije bilo sporno mnoštvo sporazuma već njihova isporuka na terenu. Zanimljivo je da su Sjedinjene Države izuzele projekt Čabahar od sankcija protiv Irana, a od Indije se očekivalo da to iskoriste. Međutim, četiri godine nakon sporazuma, ispostavilo se da su kašnjenja u financiranju Indije prisilila Teheran na ovaj korak. Projekt željeznice trebao je postaviti stratešku tranzitnu rutu od Čabahara do Zahedana u Afganistanu i dalje za Turkmenistan. Ovdje je regionalni kontekst, kao i skrivena priča o indo-kineskom suparništvu, u središtu interesa.

Opoziciona stranka Indijskog nacionalnog kongresa oštro je kritizirala Modijevo protivljenje ovom projektu. Rahul Gandhi, predsjednik stranke, rekao je na svom Twitteru: "Indijska globalna strategija...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se