Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Euroazijski kopneni most kao najvažnije strateško pitanje današnjice

PIŠE:
4 Objavljeno:

Dualnost između kopnene i pomorske mobilnosti

Kao geograf i geopolitičar Sir Halford Mackinder izdvojio je kopnenu i pomorsku mobilnost kao temeljne uzorke europske i azijske povijesti. Prema Mackinderu: "Mobilnost oceanom (bila je) prirodan suparnik mobilnosti konja i deva u srcu kontinenta". Početkom 20. stoljeća kad je Mackinder pisao "Geografski stožer povijesti", očekivao je snažan uzlet kopnene mobilnosti preko novoizgrađene Transsibirske željeznice, koja je trebala biti početak snažnog željezničkog povezivanja Euroazije, povezivanja koje će uzdići kopneni princip kretanja na novu razinu i otključati geografsku moć stožernog područja (Heartlanda).

Halford Mackinder je smatrao ako bilo koja nacija uspije ostvariti primat u središtu Euroazije, tada će kopnena sila nadvladati dominantne pomorske sile. U sporu između Mahana (geostratega pomorskih sila) i Mackindera, potonji se bojao da će povezivanje središta Euroazije željezničkim prugama, dati kopnenim silama mobilnost jednak...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se
Izaberite paket pretplate:
1 mjesec, 45kn (6€)
3 mjeseca, 90kn (12€) *ušteda od 45kn
6 mjeseci, 160kn (21€) *ušteda od 110kn
12 mjeseci, 280kn (37€) *ušteda od 260kn