Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Euro zabilježio najveći pad u 11 godina u odnosu na japanski jen

19 Objavljeno:

Pod pritiskom dužničke krize u eurozoni i straha od pogoršanja krize u Španjolskoj, tečaj eura prošlog je tjedna pao prema dolaru na najnižu razinu u dvije godine, dok je prema japanskom jenu zabilježio najveći pad u 11 godina.
Euro je pao na 94.71 jen, najnižu razinu od studenog 2000.
Analitičari smatraju da razvoj krize u Španjolskoj potiče strahove da bi se kriza eurozone mogla pogoršati i proširiti na najveća gospodarstva u regiji, kako javlja BBC.

U petak, španjolska regija Valencia zatražila je od središnje vlade financijsku pomoć iz novog fonda za sanaciju. To je rezultiralo povećanje troškova Madrida i zaduživanje države do razina koje se smatraju dugoročno neodrživim.
"Postoji opravdan strah da će Španjolska s vremenom morati tražiti paket pomoći od MMF-a i fondova eurozone", kazao je analitičar IG Markets-a Justin Harper za BBC. "To ulagače tjera na druga, relativno sigurnija utočišta imovine", dodao je.
Azijska tržišta dionica također su zabilježila značajan pad u ponedjeljak zbog bojazni da će se tekući dužnički problemi u eurozoni pogoršati, a kriza jačati.
Tečaj eura pao je prošloga tjedna i na rekordno niske razine prema australskom, kanadskom te novozelandskom dolaru.

Izvori i reference:
BBC

Komentari

(19):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    Zapadna Bosna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    05:44 | 11.08.2012.
    Hocete vi u evropu eto vam Amerika se gradi a vi se rusite
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    Miško
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:02 | 10.08.2012.
    Da imam novaca kupio bih komad zemlje na kojem mogu uzgajati hranu i iskopao bih bunar.
    -----------------------------------------------------

    @IL-2

    Imam ja i komad zemlje i bunar, ali što ti i to vrijedi kad te 'ošine' suša. Sve je relativno prijatelju moj, i to apsolutno relativno što bi rekao stari dobri Einstein.
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    Svijetlost
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:25 | 26.07.2012.
    Još je davnih 30 gosina Carl Kraus napisao da su banke opasnije nego stojeće armije, danas 82 godine poslje te njegove mudre sentenacuje možemo vidjeti koliko je taj esejist i pisac bio konklu- zivan i u pravu svojom prognozom. Gotovo sve zemlje u Euru zoni su prezadužene, a kako kamata na kamatu ima ekspotencijalni niz koji se svjetl- osnom brzinom kreće u orbitu bankrota svih zaduže- niih država, moramo si svi mi ozbiljno postaviti jedno jedino pitanje, a to je kako izći iz te pantagruelske dimenzije dužničkog ropstva, u koje su nas uvukli svjetski danistokrati, banke i ta banda pohlepnih zločinaca koji iza kulisa vladaju vladama i čovječanstvom. No, s obzirom da su sva povjesna iskustva pokazala barem do daanas, da kapitalizam nije mogao, a isto tako nije niti želio da te svoje financijske krize rauzumno i za bonum communale u miru riješi, negu je tražio izlaz iz financijske krize u dva svijetska rata, a to implicira da se svijet gotovo nalazi na toj crti zla kojoj je opcija rat i uništenj miroljubi- vog i razumnog čovječanstva. Dakle, dok god su na vlasti Antenori naroda i poslušne sluge financi- jskog kapitala, te lažitorbe i apriorne selekti- rane mumuije, moramo biti vrlo zabrinuti za mir u svijetu. Nadalje posljedice prezaduženosti vidimo do kavih su socijalnih nemira doveli u Islandu Grčkoj,Španjolsjoj pa i SAD, teret javnog duga doveo je do raslojavanja jezgre društva, jer je kluft između super i ultra bogati zahvaljujujući slugama neliberalnog fašizma doveo do ovog ne prihvatljivog socijalnog dispariteta. Mase radnika a i sloj koji se je do jučer ubrajao u građansko društvo raslojava se i osiromašuje. Ove mjere štednje i stezanja remena onima koji i onako ništa nemaju, a koji su najmanje krivi za ovu financisku krizu su ne prihvatljiv, a ujedno one bi morale biti memento i premonitorne da je krajnje vrijeme da se narod lati mjera i svrgne tu bandu pripuzica i veleizdajnika sa vlasti koji slijepo služe i implementira naredbe tih zločinaca i mizantropa. Samo prava demokracija u kojoj banke koje stvaraju novac više ne budu u rukama 2% tog smeća super bo- gatih, nego se nužno moraju nacionalizirati, a zatin i kamate ustavno zabraniti, nadalje imple-mentacija komplementarnog slobodnog cirkulirajučeg novca i gospodarstvo koje će se usmjeriti na koperativnu proizvodnju, zauvjek će oslobodi čov-ječanstvo od okova ovoga taloga zla koji vladaju nama. Smrt fašistima i NEOKONU, živio pro- fesor FRANZ HÖRMANN, WOLFGANG BERGER CHRISTIAN FELBER, ANDREAS POPP koji su otvoril oči građanima i otkrili kako banke od novca koji opće ne postoji umnpžavaj svoje bogatstvo.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +1
    ishaq
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:02 | 24.07.2012.
    Može se bježati iz valute u valutu ali nije u tome suština.
    Ko ima s čim da bježi neka bježi, mi koji to nemamo mi smo rahat što se toga tiče.
    Svi oni koji se bave valutnom špekulacijom da bi na njoj zaradili nisu ništa bolji od ovih lihvara i kamatara i uveliko doprinose sadašnjoj situaciji.
    Da bi se borili protiv sistema i bili pravi revolucionaristi morate potpuno odustati od kapitalističkog načina razmišljanja i stvaranja novca, inače ste obični kapitalista koji puše u jedra kapitalizmu.
    Naravno kapitalizam ima i dobrih strana ali to više ne bi bio kapitalizam :).
    Prikaži cijeli komentar
  5. +4
    Zmaja
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:40 | 24.07.2012.
    @Valter, uz sav dužan respekt, švicarski franak je vezan za euro i štampaju te iste franke sumanuto kako bi držali tečaj na 1.20.
    Franak se nimalo ne razlikuje od ostalih valuta, naime, nema podlogu ni u čemu.
    Zanimljivo je kako članak prikazuje međusobni odnos papirnatih valuta, a ne stavlja ih u pravo svjetlo - u njihov odnos prema zlatu. Ako želite pravu sigurnost, pretvorite papiriće u zlato i srebro i ne brinite se. I nemojte špekulirati u kazinu koje se naziva "burzama" i "tržištem".

    I slažem se, zemlja i voda su prave stvari oko kojih treba brinuti, ovi papiri su samo sredstvo razmjene i tko god smatra da su bogatstvo, neka se zapita zašto stotinama godina pravi bogataši kupuju zemlju, resurse i zlato/srebro.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +1
    jerfra123
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:29 | 23.07.2012.
    sviđa mi se kako dijelite savjete i mišljenja, dobri ste ljudi, na drugim portalima je kaos, živio advance
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    begboss
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:21 | 23.07.2012.
    Nemam ni kuna i iz dana u dan je sve skuplje, a euri me ne zanimaju, kao ni franci!
    Prikaži cijeli komentar
  8. +2
    Dragan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:31 | 23.07.2012.
    @valter
    ne nadaj se da ako puknu glavne svetske valute, koje pokrivaju 90% međunarodnog tržišta, da će ostati da vrede neke male. pad valuta je pad celog tržišta, tada novac gubi vrednost i ostaje kao i uvek zlato, a mnogo manje srebro i drago kamenje. vredi i imanje na selu, ako ima ljudi i oružja da se zaštiti, a i tada je pitanje, jer će grad poslati vojsku i policiju da sve pokupe (sećate li se prinudnog otkupa?).
    Prikaži cijeli komentar
  9. +4
    DylanDog
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:25 | 23.07.2012.
    @il-2 - ja bih se složio s tobom. Osobno imam primjer naših ljudi koji već desetljećima žive u americi. Jedan takav mi je prije mjesec-dva došao doma u posjet na tjedan dana. Znaš što je radio svaki dan ujutro? Prije zahoda, kave, doručka trčao je na internet da vidi kako su mu njegove dionice!!
    Pomislih samo "bože, koji bolestan svijet"!
    I znaš što još, nije njega briga za brazilsku prašumu, nije zabrinut zbog smanjenja svijetskih zaliha pitke vode, proširenja pustinja, globalnog zatopljenja, gladi i bijede u svijetu - njega brine samo njegova dionica!
    Kad sam to vidio - shvatio sam bit! Korporacije nisu neki strani entiteti - korporacije su ljudi! I to ljudi koje nije briga ni za što!
    Ovaj sistem mora pasti. Ili će svijet pasti!
    Prikaži cijeli komentar
  10. +4
    IL-2
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:54 | 23.07.2012.
    Kada se govori o financijama, kreditima, ulaganjima... uvijek se sjetim anegdote sa jednim bivšim prijateljem. Čovijek je inače inteligentan, nisam ga smatrao budalom.
    Bilo je to vrijeme onih famoznih INVESTICIJSKIH FONDOVA. Da, to je ono što su nam reklamirali u 5 do 12 prije Podnevnog dnevnika.
    Kaže on meni jedan dan da je odlučio kupiti udio u investicijskom fondu. Pitam ja njega, kako to?
    Na to mi on odgovori da je njegov kolega s posla prošle godine uložio 1000 eura i da sada ima 700 eura čiste zarade.
    Pitam ja njega kakav je to fond?
    Kaže on meni: "onaj sa najvećim rizikom"
    Hm, pitam ga ja tko stoji iza tog fonda?
    Kaže on meni banka, odnosno grupa firmi u koje zapravo tvore taj fond.
    Pitam ga ja: A koje su to firme?
    Kaže on meni da nema pojma, da se o tome brine banka, ali da postoji popis pa da možeš pogledat ako te baš zanima.
    Kažem ja njemu da to meni sve skupa nema baš nekog smisla, dodam da kada bi to funkcioniralo na taj način nitko ne bi radio, svi bi kupovali udijele u investiciskim fondovima.
    On meni na to odgovori:
    Šta ti misliš da amerikanci drže pare u čarapama ili u banci sa kreditom od 2% godišnje?! Pare ako stoje one propadaju!
    OK, pitam ja njega koliko para misliš uložiti?
    SVE kaže on, ušteđevinu i umjesto da dam novac za auto podignuti ću kredit u banci i uložiti ću u fond! (vjerovatno je sve obavio u istoj banci)
    Kažem ja njemu da je budala i da hoće leba bez motike i da stvari tako ne idu...
    Napomenuo sam mu kako sumljam da amerikanci dižu kredite kako bi kupovali dionice.
    Tada je došla "kriza" i ja sam baš nekako tada sa njime prekinuo odnos, nije mi nikada ispričao šta se dogodilo sa parama ali su mi neki ljudi što ga znaju rekli kako je izgubio većinu uloženog.
    --------------------------------------------
    Drugi prijatelj je dignuo 5000 eura da kupi dionice T-coma jer je vidio kako su profitirali oni što su kupili dionice Ine nedugo prije toga!
    (ili obrnuto, više ni ja neznam)
    Ja sam mu na to samo rekao da ako on i ne zaradi pare kako banka sigurno hoće.
    Šta se sa time kasnije dogodilo svi znamo...
    ---------------------------------------------
    Takve se priče pišu kad se socijalistički mozak pokušava snaći u svijetu divljeg kapitalizma.
    ---------------------------------------------
    I onda se priča o krizi globalnih razmijera... Kriza je nama lokalno, u glavi.
    Pohlepa je prokleta nemam i mi ljudi smo ovce za šišanje.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    chavez&co
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:48 | 23.07.2012.
    Valter: 09:22 23.07.12'

    Slazem se s tobom Valter jer to je Papina valuta (pored zlata i dijamanata )i nece sigurno propasti ,a cini mi se da je IL-2 to jos najbolje objasnio .
    Prije 15 godina sam "izgubio" na akcijama oko 32000 DM ,pa je dosao svicarac ,pa ce sad euro ,malo ,malo pa nas pljackaju i to u pravom smislu rijeci ,iako sto se tice svega ovoga treba biti krajnje oprezan ili kako rece :IL-2: 11:19 23.07.12'Da imam novaca kupio bih komad zemlje na kojem mogu uzgajati hranu i iskopao bih bunar.
    Vjerujte u ovih par rijeci krije se sva mudrost ovoga kaosa ,naravno nekad nas natjeraju da i se i ovoga odreknemo ,ali moje je misljenje isto da je ovo najbolja solucija da puno ne razmisljas i da te ne boli glava ,kako narod rece zemlje ni vuk ni hajduk nece .
    Prikaži cijeli komentar
  12. +3
    ivo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:38 | 23.07.2012.
    IL-2: 11:19 23.07.12' Da imam novaca kupio bih komad zemlje na kojem mogu uzgajati hranu i iskopao bih bunar.
    Potpisujem!
    Prikaži cijeli komentar
  13. +5
    IL-2
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:19 | 23.07.2012.
    Sve je to jedna velika laž i nitko ne zna što se zapravo zbiva i što nas čeka.
    Meni je smiješno sve to što nam plasiraju, u principu je sve prikazano na način da pojedincu bude toliko nejasno da se ni ne trudi objasniti si o čemu se zapravo radi.
    Para kao nema, nitko nema para, ali kada treba nekoj državi posuditi pare, recimo Grčkoj ili Španjolskoj onda se pare odjednom nađu. Prosto da se nasmiješ. Sve te milijarde o kojima se priča očito nemaju nikakvo pokriće, tj. pokriće su same sebi i same su sebi svrhom. Očito je kako niti jedna država i niti jedna velika banka neće bankrotirati. Sistem je izgleda složen na način da se to jednostavno ne može dogoditi.
    Sistem je do te mjere izmanipuliran da je sve postalo komično.
    Naravno, naši krediti za auta, barke, stanove, kuće su NAMA jako realni. E tu nema reprograma duga, oprosta duga, novog zaduživanja bez pokrića... Tu su samo kamate koje su podlože promjeni kako zatreba banci i ovrhe koje nam vise kao omča oko vrata.
    Kada se sistem uruši (a ako ima Boga onda sigurno hoće jer je bolestan u srži) onda će samo hrana i voda predstavljati vrijednost.
    -----------------------------------------
    Da imam novaca kupio bih komad zemlje na kojem mogu uzgajati hranu i iskopao bih bunar.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +2
    mrimproper
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:13 | 23.07.2012.
    moj stric je radio u svici i prije par godina je promjenio sve eure U SVICARSKE FRANKE, i do sada je zaradio oko 30 posto samo na razlici u tecaju + kamate.
    lp i sretno naivnima
    Prikaži cijeli komentar
  15. +6
    mrimproper
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:11 | 23.07.2012.
    @Marinianis: Zašto da kupujem švicarce ako su i oni dosta rizični...

    svicarci nikad ali bas nikad nisu bili rizicni. jer kad elita izazove krizu kako bi po rasprodajnim cijenama pokupovala resurse, pare se moraju prebacit u jednu sigurnu drzavu gdje ce biti sigurni od gubitka i valutnog rizika. zato nitko nikad i nije napao svicarsku jer i napadaci tj. njihove vodje placeni poslusnici i izdajice, i elita koja ih placa hocu svoje pare drzat na sigurnom bez ikakvog rizika. zbog toga je svicarska cak morala objavit fiksni tecaj koji ce davati za strane valute jer im je franak bio PREJAK i sukladno tome poceo im je propadat cjelokupni izvoz jer su i sa svojim proizvodima sa dodatnom vrijednoscu jednostavno postali svima preskupi.

    ZATO AKO HOCETE ZA GODINU DVIJE TRI ZA SVOJIH 1000 EURA DOBIT 7500 KN, CUVAJTE EURE A AKO HOCETE ZA 7500 DOBIT 8000 ILI VISE KUPITE FRANKE.

    moj stric je radio u svici i prije par godina je promjenio sve eure i svicarce, i do sada je zaradio oko 30 posto samo na razlici u tecaju + kamate.

    lp i sretno naivnima
    Prikaži cijeli komentar
  16. +1
    Marinianis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:47 | 23.07.2012.
    @Valter, kaži ti šta hoćeš, ali kod nas se već zadnjih 10 godina nekretninama trguje upravo u "evrovima".
    Zašto da kupujem švicarce ako su i oni dosta rizični...
    Prikaži cijeli komentar
  17. +12
    ivo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:31 | 23.07.2012.
    ubrzo pare neće značit ništa... dolaze vremena kada će samo voda i hrana imat svoju vrijednost
    Prikaži cijeli komentar
  18. +2
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:29 | 23.07.2012.
    ne kužim se puno, ali ovo šta kažeš je najlogičnije
    Prikaži cijeli komentar
  19. +5
    Valter
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:22 | 23.07.2012.
    tko ima eure nek ih proda čim prije i kupi švicarske franke. euro će otić k vragu, isto tako i dolar. švicarsku nije dirao ni hitler, to je moje mišljenje. nek me demantira netko tko se kuži u ekonomiju više od mene ako nisam u pravu.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.