Električni automobil je automobil koji se pokreće putem jednog ili više električnih motora, koristeći električnu energiju pohranjenu u baterijama za punjenje ili u nekom drugom uređaju za skladištenje energije. Električni motori daju elektro-automobilima instantni okretni moment stvarajući snažno i glatko ubrzanje. E-automobili su tri puta efikasniji od vozila koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem. Električni automobili koji nisu pogonjeni električnom baterijom već drugim energetskim izvorima ne smatraju se e-automobilima već solarnim ili hibridnim automobilima. Planet Zemlja je pogođena klimatskim promjenama i negativnim posljedicama korištenja fosilnih goriva pa su električna vozila jedan segment održivog razvoja koji se počinje primjenjivati kako bi se očuvao okoliš i zdravlje ljudi. Uz to, e-automobili imaju potencijal da promijene svijet i to nabolje.
1884. Thomas Parker konstruirao je prvi praktični električni automobil u Londonu, a koristio je posebno konstruirane baterije za punjenje. 1888. Nijemac Andreas Flocken je izumio prvi pravi električni automobil. Krajem 19. i početkom 20. stoljeća električni motori predstavljali su preferirani način pogonjenja vozila s većim komforom i jednostavnijim upravljanjem od konvencionalnih vozila. Krajem 19. st. London, a zatim i New York uvode električne taksije dok je u Petrogradu razvijen brod na električni pogon. Postoji podatak da su u prvim godinama 20. stoljeća električni automobili u SAD-u činili većinu tadašnjih vozila.
Nakon što je otkrivena nafta u Texasu, cijena naftnih derivata je drastično pala i uskoro razvoj električnih automobila postaje neisplativ. Automobili s benzinskim motorima bili su pouzdaniji i nisu imali problema s prometovanjem na dužim relacijama i također nudili su puno jednostavniji način punjenja gorivom. Ponovni interes za e-automobile javlja se tek krajem 20. stoljeća.
1990-ih u SAD-u počelo se tragati za načinima prijevoza koji će biti efikasniji u trošenju goriva, imati manje emisije štetnih ispušnih plinova, a jedinstveni cilj postizanja nulte stope emisije je bio ostvariv jedino putem vozila na elektro pogon. Rast cijena nafte i globalno zagrijavanje utjecali su na to da se veliki proizvođači okrenu ekološki prihvatljivijim rješenjima. Zato su proizvođači automobila krenuli proizvoditi električne modele uključujući Chrysler TEVan, Ford Ranger EV, GM EV1 i S10 Ev, itd. Kalifornijski proizvođač vozila Tesla Motors 2004. počeo je razvijati Tesla Roadster koji je isporučen kupcima 2008. Roadster je bio prvo serijsko električno vozilo bazirano na litijsko-ionskim ćelijama baterije i bio je prvi elektro-automobil koji je mogao prevaliti udaljenost veću od 320 km po jednom punjenju baterije.
Proteklih nekoliko godina mnogo je elektro-automobila izbačeno na tržište od kojih se mogu navesti npr. Mitsubishi i-MiEV, BMW ActiveE, Renault Zoe, Chevrolet Spark EV, Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf, Mercedes-Benz B-Class Electric Drive i sl. U prosincu 2015. Renault-Nissan Alliance, top prodavač elektro-automobila, prešao je brojku od 300 000 prodanih vozila u svijetu. U rujnu 2016. sve skupa prodano je više od milijun elektrovozila na svijetu. U ožujku 2010. godine na auto izložbi u Genèvi, koncept električnog automobila predstavila je i hrvatska tvrtka DOK-ING i privukla pozornost svojim dizajnom i funkcionalnošću.
Što se tiče tehničkih karakteristika, za pogon električnih automobila danas se primjenjuju gotovo sve vrste električnih motora, istosmjernih i izmjeničnih. Bez obzira na njihovu vrstu, elektromotori su znatno jednostavniji od motora s unutarnjim izgaranjem, imaju manje pokretnih dijelova te su stoga trajniji i ne zahtijevaju posebno održavanje. Kod nekih koncepata postoji središnji motor, koji preko mehaničkoga prijenosa pogoni pogonske kotače; kod drugih je koncepata svaki kotač pogonjen vlastitim električnim motorom smještenim u naplatku, što uklanja potrebu za mehaničkim prijenosom te osigurava optimalna vozna svojstva.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.