Kada Amerikanci snime novu popularnu seriju, za očekivati je da ista postane gledana i u ostatku svijeta. Kada proizvedu novi napitak, normalno je da isti bude na policama svih dućana.
Kada Amerikanci krenu u prosvjede.. imperativ je da se pridruži i ostatak planete.
Akcija "Occupy Wall Street" pokrenula je lavinu sličnih pokreta diljem svijeta. Svaka država i državica čiji narod dobar dio vremena provodi spojen na Facebook sada će pokušati copy/paste-ati događaje iz New Yorka ravno na ulice svojih gradova.
Hrvatska nikako nije izuzetak.
Zagrebačko proljeće i zagrebačka jesen
Štoviše, možemo konstatirati kako smo po tom pitanju napredniji od Amerikanaca. Dok se oni bune tek sada, mi smo naše "Hrvatsko proljeće 2011" imali kako imenu i priliči.
(Djelomično) spontane demonstracije početkom ove godine u Zagrebu bile su gotovo identične sa onima koje se dešavaju sada u SAD-u.
Ideja je bila slabo koncipirana, ali u osnovi bi se mogla svesti na "Neznamo što hoćemo, ali ovo nećemo".
Ta ista ideja, ako je možemo tako nazvati, aktualna je i danas.
Izađimo na ulice i pokažimo kako smo nezadovoljni.
Nije li to samo po sebi uzalud potrošeno vrijeme i energija? Da li itko pri zdravoj pameti može danas konstatirati da je zadovoljan aktualnim stanjem u zemlji?
Što želimo i želimo li uopće?
Živimo u demokraciji, ali znamo kako ona to zapravo i nije. Izaći ćemo na ulice da tražimo "pravu" demokraciju.
Živimo u slobodnom tržištu koje to zapravo i nije, pa ćemo na ulicama tražiti da isto bude još i slobodnije.
Osjećamo kako naš glas ne znači ništa, ali zato ćemo dati svoj "lajk" - koji bi trebao nešto značiti?
Liberalni pokreti odgajani na filmovima kao što su Zeitgeist osuđeni su na potpunu propast.
Ta iskrivljena ideja koja nalaže kako ćemo svojim optimizmom, masovnošću i sladunjavim pjesmicama doprijeti do srca onih koji nas tlače je zastrašujuće naivna.
Dobar dio Amerikanaca vjeruje u takve bajke. Vjeruju da će oni koji su ih pretvorili u sirotinju uvidjeti svoja zla djela, pokajati se i izaći zajedno s njima na ulice.
Želim da se moja revolucija lajka, što da radim?
Poziv na "revoluciju" mora biti šaren, gotovo komercijaliziran - bez dobro dizajniranog letka, slogana, promo videa i slično nitko se neće pridružiti. Da bi se vaša revolucija masovno "lajkala" morate biti kreativni i razmišljati kao pravi marketinški guru. Printajte simpa majice, neka na njima bar u jednom uglu bude Mahatma Gandhi.
Osmislite je na način kako nikome neće predstavljati nikakvu prijetnju i prenijet će je za vas (besplatno!) i svi korporativni mediji.
Ali pazite, nikako, za miloga boga - nikako - ne spominjite radikalne gluposti. Pazite da vam se u šarene programe ne potkradu parole koje pozivaju radnike na okupaciju radnog mjesta. Pazite da slučajno mase ne pozovete na potpuni bojkot institucija koje im rade o glavi.
Ako se budete pridržavali ovih nekoliko jednostavnih pravila, garantiramo kako će vaša revolucija biti najcool revolucija u gradu.
A ako se na istoj pojavite nekoliko puta s megafonom... tko zna gdje će vam biti kraj, možda završite i kao saborski zastupnik. Hmm... saborska penzija... lajkaš?
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.