Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Clyde Prestowitz, savjetnik iz vremena Reaganove administracije: "Glavni izvor moći SAD-a više nije ekonomija nego vojska, a to je put u propast"

25 Objavljeno:

Clyde Prestowitz je američki analitičar, autor i bivši savjetnik za ekonomska pitanja iz vremena Reaganove administracije. U razgovoru za RT komentirao je aktualnu američku vojnu politiku. Prestowitz smatra kako bi taj pravac mogao biti destruktivan za SAD.
Ističe kako su vlasti u SAD-u "zaluđene imperijalizmom" i kako zbog toga najviše pati ekonomija. Prestowitz smatra kako je geopolitika i vojna dominacija danas SAD-u daleko bitnija od ekonomskog napretka. Kao jedan od glavnih razloga ističe ogroman vojno-sigurnosni kompleks koji je do sada toliko nabujao da ima i znatnu političku moć kojom se koristi kako bi sam sebi stvorio situacije (ratove) i opravdao svoju svrhu postojanja.
Prestowitz također smatra kako bi SAD mogao propasti kao i SSSR.

Transkript: Clyde Prestowitz, intervju za RT


RT: "U jednom od vaših novijih tekstova, pod naslovom 'Mijenjamo zaposlenja za vojne baze', istaknuli ste kako SAD žrtvuje vlastitu ekonomiju u ime geopolitike."
CP: "Da, imate zanimljiv novi primjer: Obamina administracija je nedavno najavila stavljanje fokusa na Aziju,što znači da će SAD sada vojni silu prebaciti s prostora Bliskog istoka na Aziju i pacifičku regiju. To će jako negativno utjecati na ekonomiju."

RT: "Da li je vojska zadnja poluga kojom SAD može utjecati na ostatak svijeta?"
CP: "SAD pati od smanjenja konkurentnosti. Imamo veliki gospodarski deficit, duboko smo zaduženi prema Kini i ostatku svijeta. Naš glavni izvor moći više nije ekonomija, već vojska. Zapravo, poprilično se nalazimo u situaciji gdje je bio bivši Sovjetski Savez - SSSR se nije srušio zato jer im je nedostajalo vojne snage, već zato jer im je posrnula ekonomija. Ista stvar se sada događa i u SAD-u."

RT: "Smatrate li da se SAD raspada?"
CP: "Ne raspada se još, ali je na jako dobrom putu prema tome."

RT: "Što bi ste rekli da vam netko iz administracije kaže kako SAD čuva svoje ekonomske interese uz pomoć vojske?"
CP: "Pogledajmo naš novi plan za Aziju, već šaljemo nove trupe na prostor zapadnog Pacifika, ali nemamo nikakve prijetnje na prostoru zapadnog Pacifika ! Neće Kina napraviti invaziju na SAD, rakete Sjeverne Koreje ne mogu dosegnuti SAD, američka nafta ne dolazi iz tog pravca. Dakle, gdje je opasnost? Kako naša vojska svojim bivanjem u toj regiji čuva naše interese? Ovo je zaluđivanje imperijalizmom. Ovo je ostavština Drugog svjetskog rata i Hladnog rata. Trenutačno u SAD-u imamo ogroman sigurnosni sistem i taj sistem je toliko politički moćan da sada doslovno traži situacije kako da opravda svoje vlastito postojanje. No, nije mi jasno kako bi to moglo biti u interesu SAD-a. SAD se uopće ne fokusira na važna ekonomska pitanja, fokus je totalno prebačen na prioritete geopolitike."

RT: "Dakle, sve se svodi na američke vojne baze i širenje vojne moći diljem svijeta?"
CP: "Sve se svodi na to da se održava primat američkog nacionalnog sigurnosnog establišmenta."
RT: "Čak i po cijenu državne ekonomije?"
CP: "Da."

RT: "SAD ima veliku vojnu prisutnost na prostoru Perzijskog zaljeva. Kada je riječ o prosvjedima u Bahrainu, SAD okreće glavu, navodno zbog činjenice da se u Bahrainu nalazi američka 5. flota. Da li politički i ekonomski kompromisi idu ruku pod ruku?"
CP: "Da, idu. Situacija u Bahrainu je izuzetno bolna za SAD. Po pitanju kršenja ljudskih prava, u potpunosti bi morali biti na strani Šijita. No, svrstali smo se na stranu vladajućeg sunitskog režima zbog vlastitih interesa. Mislim da smo se time kompromitirali."
RT: "Dakle, SAD ne radi samo ekonomske koncesije, već i političke?"
CP: "Da, mislim da ovdje radimo kompromis s vlastitim principima."

RT: "Što SAD može ponuditi Kini kako bi Kina kupovala manje iranske nafte?"
CP: "SAD traži od Kine da se smanji uvoz iranske nafte, ali također da se i vrši pritisak na Sjevernu Koreju i njihov raketni program. Dakle, tražimo dosta toga od Kineza, geopolitički. No, ne tražimo ih da prestanu s manipulacijama vlastite valute, to ih ne tražimo, doslovno im poručujemo - 'Sve je super, samo nastavite !'"

RT: "Zašto Obama ne želi taj konflikt?"
CP: "Zbog ne forsiranja pitanja kao što je kineska valuta, Obama ima više prostora od Kine tražiti da se smanji kupnja iranske nafte i da se poveća pritisak na Sjevernu Koreju. Očito Obama smatra da je to bitnije."

RT: "Vi smatrate da ova situacija oko kineske valute šteti američkoj ekonomiji?"
CP: "Mislim da je pitanje kineske valute puno veći problem za američku ekonomiju i mislim da se radi o daleko važnijoj stvari nego što je kupovina iranske nafte."

RT: "Ipak, SAD se buni po tom pitanju..."
CP: "Ne, Tim Geithner, glavni tajnik državne riznice odbija javno priznati kako Kina manipulira vlastitom valutom. On se ne usudi to izreći formalno, jer bi tada formalno morao nešto po tom pitanju i poduzeti. Ne želi ništa riskirati, jer zna da bi to bio veliki konflikt s Kinom."

RT: "No, čuli smo kako je predsjednik Obama oformio poseban tim koji bi se trebao baviti spomenutim problemom?"
CP: "Da, ali taj tim koji je sastavio će se baviti tzv. 'nepravednom razmjenom', a ne pitanjem kineske valute. Zapamtite, u globaliziranom svijetu, gospodarska razmjena se odvija putem gospodarskih predstavnika - a to je WTO (World Trade Organization). Robna razmjena se ne bavi valutama. Valutama se bave riznice, ministarstva financija i MMF - govorimo o dvije sasvim suprotne linije. Dakle, kada Obama kaže da će se baviti gospodarskom razmjenom, on pritom ne misli na valute. Kada i govori o valutama, nikada ne govori o 'manipulaciji valutama', jer ne želi konflikt."

RT: "Američki stručnjaci su zabrinuti zbog Kine, zbog kineske dominacije. Da li se radi o novcu? Obostranoj ovisnosti? Zbog čega su stvarno zabrinuti?"
CP: "Nema previše straha od Kine. Postoji puno veći strah po pitanju budućnosti SAD-a. Ako zamislite globalizaciju kao partiju karata - svaka zemlja ima svoje karte i onda se pitate, 'koja zemlja ima najbolje karte?'. Osobno smatram kako SAD još uvijek ima dobre karte u rukama. No, u toj igri možete imati jako dobre karte i opet izgubiti ukoliko ste loš igrač. I trenutačno smatram da SAD igra jako loše. Najveći naš problem je što smo previše fokusirani na geopolitiku, na sigurnost. Mi razmještamo trupe po Perzijskom zaljevu, Bliskom istoku, Aziji... dok se u isto vrijeme zemlje kao što su Kina, Brazil i Njemačka fokusiraju na investiranje u obrazovanje i konkurentnost. Mi to ne radimo i to je glavni izvor problema u SAD-u."

Slobodni prijevod na hrvatski: Marko K. (advance.hr)
Direktan link na original:
http://www.rt.com/news/us-heads-ussr-way-prestowitz-080/
datum objave originala: 24.5. 2012

Izvori i reference:
RT

Komentari

(25):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +1
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:02 | 27.06.2012.
    DODATAK MOM KOMENTARU: NE TRABA IH UZTIMATI ZA OZBILJNE, NI PRIJE NI SAD ,KOMENTATORE ILI KRITIČARE ILI LJUDE KOJI IMAJU NEŠTO VAŽNO REĆI O PROŠLIM I SADAŠNJIM POLITIČKIM ODNOSIMA U SVIJETU. ONI SU DOGMATI AMERIČKOG KATOLIČKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, A ONO JE ,KAKO SE POKAZALO KROZ POLITIČKU POVIJES,DEKADENTNO
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:32 | 26.06.2012.
    CLYDE PRESTOWITZ,
    JE LIK NAJOKORIJELIJEG I NJKATOLIČKIJEG MRZITELJA ČITAVOG SVIJETEA OSIM AMERIČKOG LIKA ČOVJEKA ,KOJI JE ZADUŽEN DA BRINE ,U PRVOM REDU, O SIGURNOSTI SVIJETA NA AMERIČKI PLJAČKAŠKO KATOLIČKI NAČIN,PA SLIJEDSTVENO TOME O RAZVOJU I OBRAZOVANJU SVIJETA ,ALI UVJEK POD OKRILJEM AMREIČKOG POIMANJA ČOVJEKA KOJI JE PRIHVATIO AMERIČKI DUH POSLUŠNOSTI, PONIZNOSTI I U TOM SMISLU IMA PRAVO I NA NAGRADU.

    ON JE BIO EKONOMSKI ,POLITIČKI I MORALNO KATOLIČKI SAVJETNIK, NAJZATUCANIJEG ,NAJNEPISMENIJEG ,NAJOKROIJELIJEG KRIŽARA, PLJAČKAŠA, TERORISTE I CONQUISTADORA DRUGE POLOVICE 2O -SETOGA STOLJEĆA, PREDSJEDNIKA SAD-A, R E G A N A.
    ON JE ISPRDAK POLJSKOG DOSELJENIKA ,KATOLIČKOG ZATUCANOG UMA I POSLUŠNIKA U DUHU KRIŽSKIH OSVETNIČKIH I PLJAČKAŠKIH POHODA, IZ VREMENA KADA SE MISLILO KRIŽARSKI I ŽIVIJELO KRIŽARSKIM DUHOM, A U AMERICI JE TAJ DUH IMAO PROĐU ,DONIJELI SU GA I OBOGATILI ZATUCANI IRCI, KRIŽARSKOG ZATUCANOG DUHA. AKO SE VRATIMO U VRIJEME VLADAVINE REGANOMIJE VRATIT ĆEMO SE U DOBA NAJUZAVRELIJE ŠIZOFRENIČNE AMERIČKE POŠASNE AGRESIVNE OSVAJAČKE I TERORISTIČKE POLITIKE PO CIJELOJ NAŠOJ GEJI; OD ZAOŠTRAVANJA ODNOSA SA SSSR-om DO NAJZAOŠTRENIJE SITUACIJE NA SREDNJEM ISTOKU(IRANSKA REVOLUCIJA), DO KRVAVIH INTERVENCIJA U ANGOLI TANZANIJI KENIJI ,A JUŽNU AMERIKU JE VRATIO U POLITIČKO STANJE KAKVO JE VLADALO U EVROPI PRIJE I ZA VRIJEME II SVIJETSKOG RATA. TAMO SE MASOVNO VRŠILA ČIŠĆENJA KAO U DOBA KONKVISTARSKOG VREMENA :PO RASNOJ, VJERSKOJU I POLITIČKOJ PRIPADNOSTI KAO I U DOBA NJEMAČKOG NACIZMMA U EVROPI . O TOME JE NAJBOLJE KONZULTIRATI KNJIGU NOAMA CHOMSKOG= HEGEMONIJA ILI OPSTANAK=. ISTINA ,NIJE ON PRVI ZAPOČEO TAKVU POLITIKU PREMA JUŽNOJ AMERICI PA NI PREMA OSTALOM SVIJETU,ALI JE ON BIO TAJ KOJI JE TU POLITIKU PODIGAO NA ENTU. ON JE BIO PRAVI PIJUN VOJNOG KOMPLEKSA O KOME SADA OVAJ KATOLIČKI IZROD ,PRESTOWITZ, BLEBEĆE. SADA MU IZ GUZICE DOŠLO U MOZAK ONO ŠTO JE TREBAO IMATI 7O-DESETIH I 8O- DESETIH GODINA PROŠLOGA STOLJEĆA, KADA JE BIO VRLO UTJECAJNA POLITIČKO-ANALITIČKA I IDEOLOŠKO KATOLIČKA FIGURA ;KAD JE PO NJEGOVOM SAVJETU ILI PROSUDBI REGAN SLAO SVOJE ODREDE SMRTI DA UBIJU DESETINE LJUDI U NEKOM VOJNOM DRŽAVNOM UDARU U JUŽNOJ AMERICI ,U AFRICI U AZIJI ,NA BLISKOM ISTOKU,DA LIKVIDIRAJU PALESTINSKU ORGANIZACIJU U TUNISU, DA BOMBARDIRA ,BEZ IKAKVOG RAZLOGA I NE NAJAVLJENO, LIBIJSKU DRŽAVNU PREDSTOLNICU KAKO BI LIKVIDIRAO GADAFIJA ,JER SE ZAMJERIO ŽIDOVIMA,JER JE NAVODNO ORGANIZIRAO RUŠENJE PUTNIČKOG AVIONA KOJEG JE CIA NAMJESTILA.ILI DA LIKVIDIRAJU KOMPLETNE VLADE POJEDINIH JUŽNOAMERIČKIH DRŽAVA KOJE SU NA BILOKOJI NAČIN ISPOLJILI NEZADOVOLJSTVO PREMA VLADAVINI NEKE AMERIČKE KORPOTRACIJE KOJE SU U SVOM VLASNIŠTVU IMALE CIJELU DRŽAVU KAO SVOJE LENO. TE ODREDE JE PRIPREMAO VOJNI KOMPLEKS,PENTAGONA U DRŽAVI,SJEVERNA KAROLINA,KAŽE CHOMSKY, A IMALI SU ZADATAK DA LIKVIDACIJOM BILIOKOJEG POJEDINCA ILI CIJELU DRŽAVNU STRUKTURU SRUŠE U INTERESU USPOSTAVE APSOLUTNE VLADAVINE AMERIKE I NJENIH KORPORACIJA.
    TAKO CHOMSKY TVRDI DA JE AMAERIKA UBILA U VREMENU, OD 6O-DESTIH DO DEVEDSTIH GODINA PROŠLOG STOLJEĆA, VIŠE NEGO ŠTO SE PRIPISUJE SOVJETSKOM SAVEZU I NJEGOVIM SATLITIMA OD OKTOBRA DO RUŠENJE SSSR-A..
    COMSKY JE NAVEO RAZNE VOJNE UDARE ,KOJI SU ZAVRŠAVALI U KRVI I SA VELIKIM LJUDSKIM ŽRTVAMA KAO U ARGENTINI I ČILEU.POSEBNO JE CHOMSKY OPISAO POMOĆ I SURADNJU KATOLIČKOG VRVHA ,VATIKANA, SA AMERIČKOM VLADOM KADA JE ONAJ USRANI LOMAČAR VOJTILA ,DOLAZIO U POSJET JUŽNOJ ILI SREDNJOJ AMRECI ,LJBIO TLO PO IZLASKU IZ AVIONA ,ALI NIKADA NIJE JAVNO PODIGAO SVOJ GLAS PROTESTA PROTIV UBIJANJA KATOLIČKIH POPOVA ,PA I BISKUPA ,SAMO ZATO ŠTO SU BIVALI NA STRANI ONE EKSPLOATIRANE SIROTINE OD AMERIČKIH KORPORACIJA, PA SU SE TA SIROTINJA DIZALA NA USTANKE I REVOLUCIJE ,A TI POPVI UVIDJELI DA NJIHOVI SLIJEDBENICI ŽIVE U NELJUDSKIM UVJETIMA I VJEROJATO JE I NJIMA DOŠLO Z GUZICE U GALVU,DA OTVORE LUKINO EVANĐELJE I UDARE GLAVOM O ZID TE SE PRIKLJUČE REVOLUCIONARIMA. A VOJTILA JE BIO KRIŽARSKOG ZLOČINAČKOG DUHA I ODGOJA I NIJE INTERVENIRAO ZBOG UBOJSTAV TIH POPOVA,JER IH JE SMJESTIO U KOMUNISTE.
    ZATO NE TERBA OVE PROPALE, PREVLADANE I ŠUPLJE LJUDSKE NEUMOVE, KAO ŠTO JE PRESTOWITZ,PA NJEGOV PRIJATELJ ULTRA KRIŽAR ,BRZEZINSKI,TAKODER POLJSKI ISPRDAK,PA SVE OVE EKONOMISTE IZ AMERIKE ,KOJI SU DO JUČER PRIMALI NOBELOVE NAGRDE ZA EKOMNOMOJI,IMALI SVOJE KATEDRE ,UPROPASTILI ONO ZA ŠTO SU DOBIVALI NOBELA I SAD SE SMUCAJU PO EVROPI KAO JALOVI PSI ILI KATOLIČKI MISIONARI PA DIJELE SAVJETE EVROPSKIM DRŽAVAMA ILI POJEDINCIMA ŠTA BI TREBALO PODUZETI DA EVROPA NE BANKROTIRA.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +1
    doktorM
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:00 | 5.06.2012.
    @aragorn
    Svaka čast. Možda i najbolji komentar na advance ikad
    Prikaži cijeli komentar
  4. +1
    Memory
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:23 | 2.06.2012.
    ARAGORN -
    Uz duzno uvazavanje svih koji su pisali uz ovu temu, zahvalna sam na Vasem komentaru. Draga srca ga izdvajam i u cijelosti potpisujem - MY FAVORITE :)

    Prikaži cijeli komentar
  5. +2
    patriot
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:45 | 30.05.2012.
    ''Ko se mača lati,od mača će i poginuti.''
    Prikaži cijeli komentar
  6. +4
    draganp
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:25 | 26.05.2012.
    Americka ekonomija je i dalje najproduktivnija i tehnoloski najnaprednija na svetu.Wasington Kinezima tolerise manipulaciju juanom zato sto to odgovara velikim americkim kompanijama, koje tamo investiraju, jer radnu snagu i ostale troskove placaju u slaboj valuti.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    korisnik_postoji
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:08 | 25.05.2012.
    Slazem se sa svime sto je Egerke napisao, ali moram dodati da ni madjari u HR nemaju zelje za nekakvim ujedinjenjem/otcjepljenjem.

    To se moze vidjeti i po broju onih koji su zatrazili madjarsko drzavljanstvo. A svatko tko moze dokazati svoje madjarsko porijeklo i znanje jezika moze dobiti drzavljanstvo jednostavnim pisanjem zahtjeva.

    Jedino sto vidim kao moguci okidac za tako nesto je dodatno osiromasenje i zanemarivanje Baranje. To bi nakon nekog vremena moglo izazvati revolt. Uzmite u ubzir da je Baranja plackana prvo od srba, pa poslije reintegracije plackana od hrvata, i jos uvijek se pljacka a nitko se ne buni!

    Sto se tice ostalih komentara mislim da ti stavovi proizlaze iz cinjenice da jako malo ljudi razumije madjarski. Zamislite svoj stav o usa npr. kad ne bi znali engleski!

    Pregledao sam dosta materijala o jobbik-u i njima srodnim organizacijama, taj materijal smrzava krv u zilama - ali nije gori ni bolji od nekih domacih organizacija.

    Njihov rezultat na izborima je samo odraz opceg stanja u drzavi
    - ljudima je sve manja placa i sve veci porezi, skoro pa je bilo bolje pod rusima,
    - romi ubiru ogromne svote na racun pomoci (pisao sam vec o prijateljici iz socijalnog, je li?)
    - romi divljaju u odredjenim krajevima i maltretiraju okolno stanovnisto
    - da se danas odvija referendum o EU rezultat bi bio 100% NEM
    Prikaži cijeli komentar
  8. 0
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:39 | 25.05.2012.
    @ Medo Plišani,

    ne moj poslovni prijatelj, već poznavanje mađarskog društva.
    Znam koju kartu furaju kao naljepnicu na automobilima, ista mi vidi na zidu u uredu. :D No ponavljam, pokret se zove 64 županije, 8 hrvatskih županija je uvijek bilo zasebno. Jobbikovce ne zanimaju područja u kojima nema Mađara, ili ih ima samo u tragovima.
    I nama su u školi ispirali mozak s Héderváryjevom "mađarizacijom", koja se, pazi grozote, sastojala u tome da se mađarski uvede kao - drugi službeni jezik, uz hrvatski. Prije Héderváryja, na temelju Hrvatsko-ugarske nagodbe, u Hrvatskoj, kao dijelu Ugarskog kraljevstva, nije uopće bilo potrebno znati mađarski.
    Pazite šta vam kažem, ali Mađari od svih svojih susjeda, jedino Hrvate vole, jer im jedino oni nisu uzeli ništa kad se Mađarsku dijelilo u Trianonu (Károlyijeva je vlada priznala novu granicu prema Kraljevini SHS). Prema tome, ne treba taj odnos remetiti paranoičnim naklapanjima. Éljen a magyar-horvát barátság örökké! :)
    Prikaži cijeli komentar
  9. +2
    Medo Plisani
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:03 | 25.05.2012.
    egérke - misicu
    Izvini ali nisi u pravu,pretenzije Jobbika obuhvacaju sve zemlje kraljevine Madjarske od prije 1914.Pogledaj tu kartu pa ce ti biti jasnije sta zagovaraju.Inace tu kartu furaju kao naljepnicu za automobile.

    sr.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%82%D0%B...
    A to nema:Jobbik pretenzije je smjesno,vjerojatno neki tvoj poslovni polu-prijatelj.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +3
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:32 | 25.05.2012.
    Osvrnuo sam se u ovoj temi na općeniti "neprecizan" način, ne na cijeđenje detalja.... Uopće mi nije bila namjera detaljno pisati o Jobbiku, niti je to ovdje tema. Samo da ti spomenem, kad ultranacionalisti krenu u osvajanja, nema više granica i idu dok ih se silom ne zaustavi. Tu priču o 64 županije i kako nemaju pretenzije prema Hrvatskoj ostavi za nekoga tko voli slušati bajke. Kažeš Međimurje, Rijeka i Baranja.... Uzmi kartu pa vidi što se sve nalazi između tih dijelova, koliki teritorij je u pitanju, izračunaj onda udio pa napiši. Ili vjeruješ kako bi oni to radili napreskokce bez teritorijalne poveznice?! Daj molim te.... Vjerovati Jobbiku da nema pretenzije na Hrvatsku je jednako naivno kao stav Chamberlaina nakon susreta s Hitlerom kako Britanija može biti mirna i kako će se u mnogo čemu suradnja između te dvije zemlje umnogostručiti.... Znamo svi iz povijesti kako je to završilo.
    Prikaži cijeli komentar
  11. -5
    hellboy
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:32 | 25.05.2012.
    Moj prvi komentar na Advanceru.
    Dosta dugo vas čitam pa i da ja dam koj komentar.
    Slažem se sa Aragorn-om
    Čisto sumnjam da bi se kod njih to moglo desiti radi njihovog ustava i 1st amandmana koji ih štiti i daje im pravo da vrate sve u svoje ruke (u ruke naroda) ako politika ili vojska vise neće radit u interesu naroda.
    Prebogata su oni nacija i najmanje 100 godina ispred cijelog svijeta.
    Evo jedan link pa tko ima vremena neka pogleda :
    youtube.com/watch?v=ooSRh7V68uk
    Prikaži cijeli komentar
  12. +2
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:17 | 25.05.2012.
    @ Aragorn

    "Potencijalna opasnost nalazi se i u Mađarskoj, znamo za stajalište ultranacionalista tamo da ne priznaju trećinu teritorija Hrvatske hrvatskim."

    Oprosti ako sada idem "u sitna crevca", ali nerviraju me činjenične netočnosti. Već sam na nekoliko mjesta napomenuo da ovo nije točno. Poznajem stavove Jobbika (jer sam poslovno vezan za Mađarsku i često tamo boravim), i oni NEMAJU pretenzije prema hrvatskom teritoriju. Imaju pretenzije prema rumunjskom i slovačkom, ali ne i prema hrvatskome. Njihov se pokret zove "64 županije", a Ugarska je imala 72 županije. Tih 8 županija su upravo hrvatske županije.
    Sačuvaj Bože da bih zagovarao stavove Jobbika, ali mi se diže kosa na glavi kad čitam o "pretenzijama Jobbika na hrvatski teritorij", kada se zna da je Hrvatska u sastavu Ugarske bila autonomna (társország) i da to priznaju čak i ultranacionalisti.
    Ako baš želimo biti precizni, jedini dijelovi današnje Hrvatske uključeni unutar onih 64 županije su Rijeka, Međimurje i Baranja. A Jobbik ni na njih nema pretenzije (osim, možda na Baranju, nisam siguran - ali u svakom slučaju, Baranja zauzima jednu pedesetinu površine Hrvatske).

    Znam da će mi sad mnogi lupati minuse, ali pokušavam ljudima utuviti u glavu dvije stvari: prvo, nitko u Mađarskoj, čak ni ultranacionalisti, nemaju pretenzija prema Hrvatskoj. Drugo, Jobbik nije usamljen u željama za revizijom Trianonskog mirovnog ugovora, premda je u tome najekstremniji. I svatko tko imalo zna u kakvim je okolnostima taj ugovor stvoren, reći će da je on bio nepravedan za Mađare.
    Problematika Jobbikovog programa uopće nije teritorijalne prirode, nego antisemitističke, antiromske, fašističkoekonomske... Problematika je u tome da ta stranka ima svoju paravojsku. Ali u jedno možemo biti poprilično sigurni - njih ne zanima Hrvatska, zanima ih Erdelj i Slovačka, čak i Vojvodina, krajevi gdje postoje respektabilne količine Mađara.

    Eto, ispričavam se na offtopicu, ali jednostavno mi idu na živce ta naklapanja bez osnove.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +5
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:38 | 25.05.2012.
    Vi se radujete mogućoj propasti SAD - a.... Kažete "ima nas..." E pa ima nas koji ne želimo propast SAD - a, nego bankarske i financijske oligarhije zapadnog svijeta. Ne želim SAD - u sudbinu raspadanja na regije od nekoliko država koje će tražiti suverenost i neovisnost. Želim da se SAD vrati na put znanstvene, humanitarne i svake druge dobre opcije koje su u 20. st. apsolutno povele svijet prema suvremenom društvu. Dolaskom porodice Bush na čelo te zemlje prebačen je aspekt s voditelja napretka na stratešku geopolitiku i ne prestaje do dana današnjeg. Ovaj čovjek je lijepo to pojasnio. Što bi bilo kad bi se zbilja rastočio SAD? Pogledajte Hrvatsku i pogledajte u kakvom smo okruženju, jedan od najbližih susjeda si je izabrao za predsjednika čovjeka kojeg zovu Toma Grobar, originalnog četničkog vojvodu. Ta zemlja ima satelita nastalog genocidom u sklopu BiH, čije se zapadne granice nalaze na 50 km od Zagreba. U slučaju da se raspadom SAD - a i nestankom globalnog igrača br. 1 toliko naruše odnosi zemalja i regija da više nitko nikoga ne respektira, naći ćemo se vrlo brzo u poziciji da ćemo opet morati braniti svoje granice. Potencijalna opasnost nalazi se i u Mađarskoj, znamo za stajalište ultranacionalista tamo da ne priznaju trećinu teritorija Hrvatske hrvatskim. Europske zemlje bi se teško mogle prilagoditi takvoj situaciji bez podrške BB - a s one strane Atlantika. Izrael bi se našao na udaru 90 milijuna protivnika naoružanih do zuba što ga okružuju sa svih strana i u očaju ispalio bi nuklearni arsenal. Zato malo smanjite doživljaj ljudi, ne znate što pišete, nije sve "viva, bravo, želim i neka umru".
    Prikaži cijeli komentar
  14. 0
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:32 | 25.05.2012.
    Prestowitz. Hm, zašto me ne čudi njegovo etničko porijeklo. :)
    Prikaži cijeli komentar
  15. +2
    Sun Hei
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:34 | 24.05.2012.
    Ovaj lik jedino što zamjera Obami da nije dovoljno ekstreman. A pošto je Regnov bivši savjetnik njegova rješenja su više kapitalizma , slobodnije tržište, manje poreza i slične libertarijanske gluposti...
    Prikaži cijeli komentar
  16. +2
    Sun Hei
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:27 | 24.05.2012.
    Pogledajte ovaj video od 42:50....Žižek upravo govori o tome da jedino još vojska drži SAD i danak koji druge zemlje plaćaju svakodnevno u obliku dolara kao glavne valute....
    youtube.com/watch?v=pOTufvP9-6U
    Prikaži cijeli komentar
  17. +3
    zlatna grana
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:26 | 24.05.2012.
    Prestowitz se ne osvrce na zrtve takve americke fasisticke politike niti ga zanimaju, on kritikuje takvu politiuku jer se boji da to vodi propasti USA, on zali USA. E pa ima nas koji je ne zalimo, koji se naprotiv radujemo njenom rasparcavanju, po mogucnosti krvavom, a to isto zasluzuju i ostale kolonijalno-fasisticke veropske sile.
    Sto bi rekao Katona stariji: U ostalom, mislim da Karatagu treba razoriti.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +6
    salter
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:47 | 24.05.2012.
    da su vojna sila, jesu. da se vode u propast, vode se. da to nekom odgovara, odgovara. Inaće se nebi dešavalo.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +8
    lemy
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:10 | 24.05.2012.
    Prokleta zemlja,prvo su poubijali večinu indijanaca a ostale strpali u rezervate,doveli robove iz Afrike i to im nije dosta sad bi još cjeli svijet porobili,njih jedino može priroda zaustaviti ili neka vanzemaljska sila
    Prikaži cijeli komentar
  20. 0
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:04 | 24.05.2012.
    Daleko je od balkanizacije sjedinjenih država, a iskreno se nadam da do toga nikad ni neće doći. Kad bi kojom srećom sjedinjene države odustale od samoproglašene uloge svjetskog nasilnika i imperija oštrih zuba mogli bi okrenuti novi list. Mnogo bi im prirodnije stajala uloga predvodnika u stvaranju jednog novog svjetskog poretka u kome vojske i retovi neće biti potrebni ni mogući. Nadajmo se da će do toga jednom doći a da za tu promjenu ni svijet ni amerika neće morat proć još jednu svjetsku klaonicu.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +15
    Pravda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:18 | 24.05.2012.
    Gospodine Clyde, tko će budalama tipa Obame to utufiti u glavu? Pa on ne vidi dalje od svog nosa. Na kraju će ga i njegova žena ostaviti jer je nepopravljiv i lažac. Pa pogledajte što je američka politika uradila i radi u Siriji. Klasični državni terorizam. Svi oni koji su doprinjeli uništavanju države Libije, Iraka, Sirije itd bi trebali završiti na međunarodnom sudu za ratne zločine.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +8
    čovjek leptir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:15 | 24.05.2012.
    SAD je ratni stroj u rukama vrlo zle agende,oni imaju za cilj ostvarenje svog stoljetnog nauma,stvaranje novog poretka,preduvjet za to je depopulacija stanovništva na 500 miliona ljudi,tako barem piše na kamenom obelisku u Georgiji,gledao sam one slike sa Denver airport-a,uhvatila me jeza gledajući svu tu simboliku koja upravo o tome govori
    Prikaži cijeli komentar
  23. +15
    skodarap
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:55 | 24.05.2012.
    communistu, rjeci ti se pozlatile...bas bi volio da jih zadesi ono kaj kuhaju u ostatku svjeta, ono, cisto iz pakosti
    Prikaži cijeli komentar
  24. +12
    otto12
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:52 | 24.05.2012.
    SRETNO NA TOM PUTU!
    Prikaži cijeli komentar
  25. +15
    communist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:17 | 24.05.2012.
    jednog dana bi na prostoru danasnjeg SAD-a moglo se pojavit 50 nezavisnih banana drzavica, izasle iz krvavog rata... kako su sijali tako će im i požeti
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.