Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Analiza: Zašto je Francuska ponovno napadnuta?

PIŠE:
21 Objavljeno:

Francuska je ponovno postala meta terorističkog napada, zašto? Postoji nekoliko potencijalnih razloga zašto su teroristi ponovno izveli zastrašujući napad na civile u Francuskoj.

Kao prvo moramo istaknuti detalje koji su trenutačno poznati - napad se desio u gradu Nici (prema zadnjim informacijama ubijene su najmanje 84 osobe, a oko 100 ih je ranjeno), riječ je o drugoj najvažnijoj turističkoj destinaciji u Francuskoj, odmah nakon Pariza. Nadalje, napad se desio za vrijeme proslave Dana Bastilje, glavnog francuskog praznika kada se na ulicama nalazio velik broj ljudi, što domaćih, što stranaca. Nica je stoga postala "idealna" lokacija za teroriste da izvedu krvavi napad s najvećim fokusom i s najvećim brojem žrtava.

Zastrašujući napad je izveden kamionom. Napadač se zaletio među ljude koji su šetali uz obalu te ih je ubijao na ovaj brutalan način na ruti od čak 2 kilometra prije no što ga je policija zaustavila (na slikama možemo vidjeti prednje staklo kamiona izbušeno mecima). Je li se desio propust sigurnosnih snaga? Odnosno kako je moguće da je napadač mogao čak 2 kilometra ubijati ljude prije no što je zaustavljen? To se trenutačno pitaju mnogi i odgovore na ta pitanja morat će dati francuske vlasti.

Teško je reći da li se desio propust ili jednostavno snage sigurnosti nisu očekivale ovakvu vrstu napada. No, imajući u vidu da je proslava Dana Bastilje u Nici bila mjesto potencijalnog napada s velikim utjecajem (velik broj ljudi, važno mjesto), može se sugerirati da su snage sigurnosti trebale biti na najvišem stupnju pripravnosti. Je li moguće da se Francuska donekle "opustila"? Naime, francuski predsjednik Francois Hollande planirao je 26-og ovoga mjeseca ukinuti izvanredno stanje u zemlji (koje uključuje znatnu prisutnost vojne policije na ulicama) koje je proglašeno u studenom prošle godine kada su teroristi pobili velik broj ljudi u Parizu.

Nadalje, ovo svakako nije prvi put da neki terorist izvodi napad kamionom na ovaj način. Štoviše, jedan sličan napad već se i desio u Francuskoj - u gradu Nantes, u prosincu 2014., napadač se kamionom zaletio u ljude za vrijeme božićne kupovine uzvikujući "Bog je velik!", no tada nije bilo smrtnih slučajeva, deset osoba je ozlijeđeno.

No, tijekom godina napadi vozilima u više navrata su izvedeni od strane palestinskih militanata protiv Izraelaca - pojedine njihove radikalne skupine čak su i otvoreno pozivale potencijalne napadače da se služe kamionima. Dakle, napadi kamionom protiv civila već su se događali i francuske sigurnosne službe morale su biti spremne i na takvu mogućnost.

Ovdje moramo naglasiti kako je ovaj tekst pisan svega nekoliko sati nakon napada u Nici i još uvijek ne možemo tvrditi tko je izveo napad. Sudeći prema okolnostima možemo zaključiti kako se vjerojatno radi ili o pripadniku terorističke organizacije ili o nekom njihovom simpatizeru. Dakako, napad je mogao izvesti bilo tko, no statistički je najvjerojatnije da se ipak radilo o islamističkom militantu.

Uzevši te pretpostavke u obzir, krenimo s ključnim pitanjem - zašto je Francuska ponovno napadnuta?

Jedan od ključnih razloga je francusko sudjelovanje u borbi protiv ISIL-na prostoru Sirije i Iraka. No, Francuska nije aktivna samo u ovoj zadnjoj fazi koja je prerasla u organiziranu anti-ISIL koaliciju. Francuska je iznimno aktivna na ovom prostoru već godinama, počevši s prostorom sjeverne Afrike kada su se uključili u vojnu agresiju, predvođenu SAD-om, protiv Libije 2011. godine. Taj napad, koji je devastirao zemlju i doveo do pada predsjednika Gaddafija, bio je početak velike eskalacije koja će zahvatiti znatan dio Afrike, gotovo cijeli Bliski istok i sada se širi i na Europu.

Odmah nakon razaranja Libije (dok je rat još i trajao) fokus se prebacio na Siriju i Zapadne sile (SAD, Francuska i Britanija) krenule su po istom "receptu" s rušenjem vlasti u Siriji. U tom pohodu, koji se također može nazvati vanjskom agresijom (jer su naoružavali, financirali i podupirali islamističke militante, odnosno opoziciju) pridružile su im se nedemokratske zemlje kao što su Saudijska Arabija i Katar. No, rat koji je prema njihovim prognozama trebao potrajati svega "nekoliko tjedana", razvukao se na više od 5 godina. U Siriji je ubijeno više stotina tisuća ljudi, a kaos je omogućio stvaranje ISIL-a kao nusproizvoda koji jako dobro "uspijeva" u kaotičnim i razrušenim zemljama - stoga ne čudi da je ISIL danas najsnažniji u tri zemlje: Iraku, Siriji i Libiji - tri zemlje koje su uništene tijekom zadnjih godina Zapadnih intervencijama.

Poznato je kako je ISIL nastao u Iraku, zemlji u kojoj je za vrijeme agresije i invazije ubijeno preko milijun ljudi u prvom desetljeću ovog stoljeća. Francuska u toj invaziji nije sudjelovala, štoviše, tadašnji predsjednik Jacques Chirac oštro se protivio napadu na Irak - agresiju su poveli primarno SAD i Britanija (uz potporu nekoliko drugih zemalja). No, promjenom vlasti u Parizu, odnosno dolaskom Nicolasa Sarkozyja, Francuska je zauzela neo-imperijalističku politiku, naročito prema svojim bivšim kolonijama i protektoratima (a Sirija je bila pod Francuskom), nažalost, njegov nasljednik Francois Hollande, mada su se mnogi nadali da neće biti tako, nastavio je njegovim putem te još i pojačao potporu za ekstremiste u Siriji. Štoviše, Pariz je od početka rata u Siriji bio jedno od glavnih sjedišta sirijske tzv. "umjerene opozicije".

Dakako, Francuska u tome nije vidjela, tada, prijetnju - mislili su da će s vlasti srušiti sirijskog predsjednika Bashara al-Assada i da će im nova vlast biti lojalnija. Ovdje je riječ o jednoj vrlo kratkovidnoj politici jer Assad nikada ni nije bio neprijatelj Pariza, štoviše, Sirija je nastojala imati dobre odnose s Francuskom - u tolikoj mjeri da su im to čak i neki tvrdolinijaši s Bliskog istoka i zamjerali. Zašto je Francuska onda krenula u destabilizaciju Sirije? Djelomično i zbog oportunizma - kao i Britanija u Iraku 2003., nastojali su se "prikačiti" na proces destabilizacije Sirije koji je predvodio SAD, nadajući se da će od toga imati neke konkretne koristi za sebe.

No, kada se desio ISIL, situacija se naglo promijenila. Brojne manje islamističke militantne skupine još se moglo, donekle, kontrolirati (mada je svima jasno da se radilo o savezu iz čistog interesa - niti je Zapad volio njih, a niti su oni ikada voljeli Zapad), ali ISIL je promijenio pravila igre na Bliskom istoku. Ukratko, ISIL je "igrao po svom", nastojeći izbaciti sve rivale iz igre te uzeti za sebe i teritorij i naftu. To, dakako, nitko nije mogao prihvatiti - osim eventualno pojedinih njihovih sponzora, ali u konačnici je ISIL i s njima zaratio (napadi u Saudijskoj Arabiji i Turskoj). Što se desilo zatim? Svi su krenuli protiv ISIL-a koji je u međuvremenu postao najveća teroristička organizacija u povijesti, organizacija koja je i danas kontrolira ogroman teritorij na prostoru Iraka i Sirije te nešto manji u Libiji.

Iako je ISIL genocidna teroristička organizacija kakvu svijet još nije vidio, nije tajna da su neki pokušavali i s njima koketirati, nadajući se kako će ih možda uspjeti "usmjeriti", recimo prema Damasku kako bi oni za njih odradili prljavi posao rušenja (i gotovo sigurno ubijanja) sirijskog predsjednika Assada. No, to nije više bilo izvedivo jer ISIL se već oteo svoj kontroli.

U takvoj situaciji jedina preostala opcija bila je uništiti ISIL - organizaciju koju su svjesno ili nesvjesno stvorili svi sudionici vojnih agresija u zadnjih 13 godina. No, to neće biti jednostavno. ISIL jest izgubio znatan teritorij zadnjih mjeseci, naročito u Iraku gdje su izgubili kontrolu nad gradovima Ramadi i Faludža, no, kako su i upozoravali pripadnici obavještajnih službi, to ISIL samo čini još opasnijim, naročito po civilne ciljeve u Europi (vidi: IHS analiza: "ISIL je izgubio četvrtinu teritorija u 18 mjeseci i zbog toga bi sada mogli početi njihovi veći napadi na civile i ekonomsku infrastrukturu u Iraku i Siriji, ali i u Europi").

To nas dovodi do Francuske. Naime, ako se ISIL želi nekome osvetiti zbog napada na njihov "kalifat", onda je Francuska njihova prva meta jer je od europskih zemalja najangažiranija. Dakako, Francuska nije jedina koja se bori protiv njih, gotovo sve europske zemlje na ovaj ili onaj način pomažu anti-ISIL koaliciju koja je predvođena SAD-om, no Francuska je najeksponiranija u tome, ali postoje i drugi razlozi.

Zašto se napadi češće događaju u Francuskoj, a ne u SAD-u koji je veći neprijatelj ISIL-a? Zato jer je SAD daleko bolje čuvana "utvrda" od Francuske - SAD ima ogromnu obavještajnu mrežu, daleko naprednije sustave praćenja, kako stranih tako i domaćih državljana. Planirati bilo kakav napad je za ISIL u Francuskoj jednostavno lakše. Kao prvo, francuska politička i društvena scena je u krizi, unutar vlasti izbijaju sukobi dok na ulicama traju masovni prosvjedi. Kao drugo, cijela europska obavještajna struktura je loše koordinirana između zemalja EU članica - ti detalji su se otkrili nakon zadnjeg napada u Parizu, a to teroristi koriste (vidi: Kako uloviti terorista? Izazovi za politički, sigurnosni i obavještajni sektor).

Nadalje, terorističke skupine poput ISIL imaju podosta kandidata koje mogu regrutirati na prostoru Francuske. Tu su brojni mladi ljudi porijeklom iz Magreba (Tunis, Alžir, Maroko...), a među njima svakako ima i onih koji prema Francuskoj ne osjećaju patriotizam već gnjev - što zbog današnjih okolnosti (slučajevi diskriminacije, rasizma), što zbog povijesnih okolnosti (od 1954. do 1962. Alžir je vodio krvavi rat protiv Francuske za svoju nezavisnost - u ratu je izginulo nekoliko stotina tisuća ljudi).

No, postoji i čisto taktički razlog zašto bi ISIL ponovno ciljali Francusku - kako bi ih natjerali da prekinu svoju vojnu kampanju protiv njih u Iraku i Siriji. Podsjetimo, istu stvar napravila je i Al-Qaeda 2004. godine u Madridu kada su izveli napad na željeznicu - u tom napadu ubijeno je 192 ljudi i Španjolska je nakon toga povukla svoje trupe iz Iraka. Možda ISIL sada želi na isti način natjerati i Francusku da se povuče, no francuski predsjednik Francois Hollande poručuje kako će Francuska učiniti upravo suprotno - dodatno pojačati napade protiv terorista u Iraku i Siriji (no pitanje je do kada će francuska javnost to podržavati, u slučaju Španjolske nakon napada 2004. se stav javnosti radikalno promijenio protiv rata u Iraku).

Zbog primarno tih razloga je Francuska ponovno napadnuta. Dakako, ako su analize obavještajnih službi točne, kako ISIL bude gubio teritorij tako će se i broj njihovih napada u Europi povećavati, a to znači da su sve zemlje ugrožene, naročito one veće jer je jasno da se u ovakvim napadima ciljaju veći i poznatiji gradovi, naročito turističke destinacije.

Što će se desiti sada? Hoće li se nakon tri velika teroristička napada Francuska povući s Bliskog istoka? Vjerojatno neće, no, povlačenje u ovom trenutku i nije rješenje - borba protiv terorizma je nužna, no u njoj mora postojati potpuna koordinacija, a to do sada nije bio slučaj. Drugim riječima, mora doći do velikog anti-terorističkog saveza između zemalja koje su do sada bile rivali i neprijatelji, moraju se udružiti SAD, Francuska, Rusija, Sirija, Iran i druge zemlje voljne sudjelovati u tom savezu. Čak i Turska, preko koje je ISIL masovno ulazio u Siriju, sada predlaže zaokret i borbu protiv terorizma (naročito nakon velikog napada na zračnu luku u Istanbulu).

Dakako, spriječiti terorizam bilo je puno lakše tako da ga se nije ni poticalo u razne geopolitičke svrhe, ali takva opasna taktika podupiranja ekstremista protiv geopolitičkih neprijatelja se nažalost koristi još od 80-ih godina (potpora SAD-a za islamističke militante u Afganistanu protiv Sovjeta osjeća se i dan danas).

Teroristički napad u Nici je strašan zločin koji je još jednom šokirao cijelu Europu i svijet. Ubijeni su potpuno nedužni ljudi i jedino ispravno što se u ovom trenutku može učiniti je izgradnja masovne solidarnosti i zajednička borba protiv terorizma, bez geopolitičkih interesa, jer u protivnom će ovakvi strašni događaji u Europi postati sve češća pojava. Ta strašna stvarnost je nažalost nešto s čime ljudi na Bliskom istoku, naročito u Siriji i Iraku, već godinama žive svakog dana. Solidarnost moramo imati i s njima, u apsolutno istoj mjeri.

Moramo razumjeti što dovodi do terorizma i što ga pokreće. U isto vrijeme u ovim teškim trenucima moramo se svom snagom oduprijeti onim opasnim nagonima koji ljude u trenutku ovakve krize često vode u netrpeljivost, rasizam, ksenofobiju i islamofobiju. Ujedinjena borba, svih naroda, protiv terorizma mora postati nova stvarnost i odgovor na ovaj mrak koji se širi našim svijetom.

Komentari

(21):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    seal
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:17 | 7.12.2016.
    Slažem se da je ovo sve namještaljka da bi se ostvarili određeni ciljevi. Nažalost oni koji su pogođeni veoma često nasjedaju toj namještanju i kad se osvijeste neznaju kako da se bore protiv tog namještanja. Jednostavno neki terorist ako hoćće da ućini nešto nije lud glup da napada nevine civile. Pa političari i država su odgovorni za sve učinjeno od te države. Tako da vjerujem da bi pravi teroristi išli da naštete političarima i državi a ne običnom stanovništvu.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    kremes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:14 | 15.07.2016.
    @miroRI, odlicno pitanje. To je i meni palo na pamet.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    abrav
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:37 | 15.07.2016.
    Zlo se prije ali kasnije vrača izvoru to je jedino sigurno. Fr. je na BI jedan glavnih chefova te crne kuhinje i izgleda, da je u kuhinji izbio požar koji se širi i na domaču kuču. Ništa više nije kao što je bilo, situacija više nije pod kontrolom, čak preostali crni top chefovi neznaju više šta rade, sve što naprave po starim uhodanim receptima smrdi na daleko pa neznaju više kako ubjediti otmene goste kako če uskoro sve biti OK.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +7
    miroRI
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:28 | 15.07.2016.
    Neka mi netko pametan objasni kako je moguće kamionom gaziti masu ljudi ispred sebe puna 2km i to pri brzini od 50km/h !??
    Zar ne bi bilo logično da su ti isti iz mase shvatili i vidjeli uostalom, nakon početnih 100-200m šta se dešava i na neki način pobjegli ili izbjegli gaženje!
    Prikaži cijeli komentar
  5. +5
    Picuka
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:51 | 15.07.2016.
    Nemacka je pudla koja slusa.
    A francuska populacija je ponosna, pa je vlast treba ubediti u svoja uverenja da i ona slusa.
    Ovo je nastavak onoga sto sledi nakon izlaska VB iz EU.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +13
    igor22
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:21 | 15.07.2016.
    To je produkt izvoza demokracije, koju su Francuzi izveli u Libiju, Avganistan, Jugu, Irak i Siriju. U Africi isto nešto izvoze. Žao mi je ljudi na obje strane, koji su nedužni zbog ovih kratkovidnih i pohlepmih političara.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +6
    ivafi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:08 | 15.07.2016.
    @tomekk - slažem se sa komentarom a jos bi i dodao, trenutno još traju prosvjedi protiv izmjena zakona o radu. Ovakvo nešto ide odlično na ruku nekima koji bi prebacili fokus sa spornog zakona na terorizam i bijes francuskih radnika sa vladajućih preusmjerili na muslimane. Ujedno je odličan izgovor za produženje izvanrednog stanja u zemlji, pa neka se policajci koji su na ulicama zbog terorista nađu pri ruci ako zatreba i za druge svrhe. Ne kažem da je ovo direktno kreirano od strane elite ali činjenica je da im dobro dođe a mladih ljudi ispranog mozga se uvijek nađe dovoljno za razne ciljeve.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +9
    cardaciste
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:02 | 15.07.2016.
    Svi slave Brexit i propast EU, zašto frajeri tipa Orban i Farage ne pokrenu izlazak iz NATO-a? Evropa nije zaslužila ništa bolju sudbinu nego što ju je sad snašla. Svi smo sluge ovih sa druge strane oceana, dok god ne prestanu NATO vojne intervencije ovakve će se stvari samo pojačavati.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +8
    o-čaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:54 | 15.07.2016.
    Čekam da Fracuzi pitaju svoju svoju vlast što se ovako nama dešava i što se čini da se spriče ovakve stvari.Fracuzi su se ogrešili i mnogo bliže od Sirije primjera radi Jugoslavija.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +12
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:36 | 15.07.2016.
    U stvari, sjetio sam se šta ISIL može dobiti ovakvim napadima: neprijateljstvo kršćana prema muslimanima, što će olakšati pretvaranje muslimana u ekstremne muslimane, znači, povećava se broj članova ISIL-a, ali se povećava i sukob sa muslimanima, zaoštravanje situacije koja oblikuje 2 suprostavljena tabora (kršćani-muslimani), svjetski rat, međusobno uništenje. Sličan rezultat koji vodi američkim pripremama za rat sa Rusijom, samo na drugim temeljima. Onaj ko želi takav svijet, sigurno ima pomračen um, a čini se da takvih ima i u SAD-u i ISIL-u, koji je nastao kao rezultat američkih vojnih akcija i politike. Dakle, postoje sile koje žele ovaj planet, koji ima potencijal da postane raj, pretvoriti u pakao. Na ljudima je da li žele prihvatiti tu igru, dakle, ako bi sad kršćani masovno krenuli u nacizam, onda bi muslimani krenuli još više u ekstremizam i to je taj ples smrti i uništenja. Ljudi ne smiju prihvatiti ovo šta im se nudi.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:35 | 15.07.2016.
    Popravak na moj predhodni komentar, vanredno stanje bi trebalo prestati 26.7
    Prikaži cijeli komentar
  12. +12
    korisnik10984
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:27 | 15.07.2016.
    Pa mislim da i nije smisleno ovdje pitati zašto baš Francuska, pa povezivati onda to nešto posebno sa aktualnom situacijom na Bliskom Istoku. Nego, jednostavno, Francuska ima veliku muslimansku populaciju, i unutar te populacije postoji nekoliko stotina fanatika spremnih na bilo što. U slučaju Francuske treba naglasiti i to da je položaj muslimana (većinom podrijetlom iz Sjeverne Afrike) kudikamo gori od recimo izvrsnog položaja Turaka u Njemačkoj. Zbijeni u siromašna predgrađa, bez neke značajnije prilike i perspektive u životu, i suočeni s dosta brutalnim ophođenjem francuske policije (žandari bili, žandari ostali), mnogi mladi ljudi su isfrustrirani i bijesni. Na kraju krajeva, i aktualne sociološke analize pokazuju da prosječni Isilovac iz Francuske niti ne dolazi iz onih izrazito konzervativnih muslimanskih obitelji. Nego sasvim obratno, to su uglavnom sitni prijestupnici, reperi i uživaoci lakih droga koji u radikalnom islamu na kraju spaze ispušni ventil za sve svoje frustracije i životne neuspjehe. Premda naravno naoružane i opasne teroriste treba eliminirati, ipak mislim da se Europa danas suočava s nekim promašajima vlastite migracione politike. Olako su primali potpune strance kao jeftinu radnu snagu, i nisu radili dovoljno na integraciji ovih ljudi u društvo. Kako već rekoh, vidimo da Njemačka za sada nema ovih problema, a mislim da je to barem djelomično zbog njihovog velikodušnog i poštenog ophođenja sa strancima. Musliman u Njemačkoj će puno lakše doživljavati Njemačku kao svoju državu, nego recimo spomenuti musliman u Francuskoj.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +19
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:19 | 15.07.2016.
    Zasto posle eura kad bi medju eurom moglo biti puno 'efikasnije'? Zasto opet licna karta na kraju zlocina? Zasto bas na dan kad je istekla formalna podlaga za vanredno stanje? ....za kraj, Francuska ce posle ovoga obnoviti napade na ISIL, verovatno francuska mornarica ima neverovatno sesto culo pa su slali Charles De Gaulla vec koji dan prije na BI...
    Prikaži cijeli komentar
  14. +4
    zarbr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:18 | 15.07.2016.
    isti postupak bi trebalo primjeniti na sve pomaknute vjerske službenike
    Prikaži cijeli komentar
  15. +13
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:17 | 15.07.2016.
    Ako je ISIL organizacija koja tvrdi da se bori za Allaha, islam, muslimane, a u praksi izruguje islam, ubija uglavnom muslimane i uništava većinski muslimanske zemlje (i svetišta): Irak, Libiju i Siriju, sa pogledom, željama i pripremama prema Iranu i Libanonu, onda meni sva uobičajena logika pada u vodu vezano za to zašto toliko vole napadati Francusku (što je ipak simbolično u odnosu na to šta rade u arapskim zemljama, ali je više nego u ostalim EU zemljama). ISIL ima raskorak između onog šta govori i šta radi, znači da zavarava, laže. Zato mislim da su razlozi napada na Francusku puno drugačiji nego što prva logika govori. Treba koristiti logiku ali ne na osnovu ISIL-ovih iluzija koje raspršuje. Možda je razlog napada multikulturalnost Francuske i želja da se stvore duboke podjele u Evropi (da se razbije EU centar ljubavi naroda svih boja itd.), možda je to prikriveno upozorenje EU političarima da se drže zacrtanog kursa američke politike. Možda je više razloga u isto vrijeme. Neki razlozi većini neće biti shvatljivi čak i ako im se nacrta jer nemaju predznanje onih koji bi takvo što orkestrirali. Sve će to stvoriti zbunjenost, komešanje i izlive uglavnom negativnih emocija. Reakcija je uglavnom predvidljiva i zato su ovakvi potezi pogodni za socijalni inženjering. Šta ISIL dobija sa ovim? Još veći angažman svjetskih vojski protiv sebe. Da li to ISIL želi? Da ubije neke civile tamo negdje, od čega ne dobije apsolutno ništa osim negativnu pozornost i bombe sa neba na glavu? Teško je progutati priču koja se servira, istina je vjerovatno zamaskirana.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +6
    zarbr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:15 | 15.07.2016.
    francuzi trebaju sve imame ispitat pomoću poligrafa a zatim radikale zamolit da napuste zemlju ili odu u psihijatrijsku kliniku na lječenje
    Prikaži cijeli komentar
  17. +8
    Nebeski Narod
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:10 | 15.07.2016.
    Dobili i oni svoje Kosovo !!!
    Prikaži cijeli komentar
  18. +26
    jorgen
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:53 | 15.07.2016.
    NATO svakako treba nastaviti gomilati trupe na ruskoj granici. Od tamo dolazi prava prijetnja. Vidimo da Francuzi redovito ginu od ruske ruke, oni su srž problema. Sad malo za ozbiljno, jedva čekam trenutak kada će europski narodi shvatiti da njihove vlade uopće ne mare za njih, za civilne žrtve na europskim ulicama, za rizik od povećane mržnje i otvorenih sukoba unutar državnih granica. Nije ih briga ! Iza debelih oklopa od čelika i policijskih prstenova, francuskim vlastima bitnije je zadovoljiti saudijske sponzore (infiltrirane u francusku ekonomiju i društvo) nego mariti za pogaženo dijete u Nici, za nestale sudbine ljudi u Parizu i Damasku, gradove u Siriji i Libiji koji sve više liče na Hirošimu. Da, građani Europe ! Njih nije briga, ne brišite im lažne suze i ne slušajte P.R.-ovske izjave sućuti ! Niti će ih biti briga - znate kako izgleda njihova 'odmazda' ? Francuzi su zbog javnosti napravili 4 napada, gađajući napuštene objekte s efektom 0 , dok Saudijac ne kaže STOP . Ovi dignu ruke i kažu 'eto mi radimo što možemo' - sve do nekog novog terorističkog napada. A posao ide nesmetano dalje. Business as usual. Nemojte misliti da im europski životi znače nešto više od sirijskih, libijskih, iračkih. Pustiti će oni da se dešava sve što im ide na ruku - a elite već sada sele na jedina još relativno sigurna mjesta - Australiju i Novi Zeland. Od tamo će upravljati budućim sukobima - a narodi će i dalje (kao i uvijek) misliti da se sve spontano dešava !
    Prikaži cijeli komentar
  19. +10
    Montezuma
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:27 | 15.07.2016.
    kvalitetan i objektivan tekst, posebno se slažem sa zaključkom "U isto vrijeme u ovim teškim trenucima moramo se svom snagom oduprijeti onim opasnim nagonima koji ljude u trenutku ovakve krize često vode u netrpeljivost, rasizam, ksenofobiju i islamofobiju", ali se bojim da će to postati neizbježno. svaki ovakav napad gura Europu u radikalizam i jako tešku budućnost :(
    Prikaži cijeli komentar
  20. +7
    Zvrk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:20 | 15.07.2016.
    eto, dobili smo odgovor na neku od prošlih analiza. mučna igra pogađanja se nastavlja.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +11
    nob
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:11 | 15.07.2016.
    Zapad je poceo stvarati teroriste jos 1945, a sve ovo je prica za zastrasivanje prazni glava.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.