Prije četiri godine Obama je kampanjom o "promjeni", "nadi", "nečemu u što se može vjerovati", te "Da, mi možemo" dobio povjerenje birača. U drugoj kampanji slogan je bio "naprijed". Što je ostalo od te nade, do kakve je promjene došlo, u što se to vjerovalo u prve četiri godine mandata i šta se to moglo (Yes, we can)?
I kuda sada "naprijed"?
Službene brojke o nezaposlenosti su manje-više oko 8% dok mnogi ekonomisti tvrde da je nezaposlenost na razini Španjolske i Grčke, oko 25%. Koliko je privremenih radnika (kad se radi popis ili koji imaju ugovore na nekoliko mjeseci) uključeno u taj broj nezaposlenih od 8%? A koliko radnika koji nemaju više nade ne traže posao pa i nisu obuhvaćeni tim brojem?
Samim tim, logično je da je nezaposlenost u SAD znatno veća od 8%. Upitno je da li je 25%, ali s obzirom kojom brzinom firme sele na Istok, ne bi trebala ni ta brojka čuditi. Veoma je teško odrediti stopu nezaposlenosti kada veliki broj radnika ima part-time poslove ili na kraći period te kad mnogi i ne traže više posao jer su izgubili nadu.
Stoga u vezi "nade" koju je Obama spominjao možemo reći da je za mnoge nestala.
Što se tiče "promjene", Amerikanci velikim dijelom smatraju da je došlo do velike promjene, ali ka goroj situaciji.
"Nešto u što se može vjerovati" nije za mnoge definirano pa ne žele ni analizirati.
"Da, mi možemo" se pokazalo da u ekonomiji nije baš tako.
A sada je aktualan bio slogan "naprijed".
Mnogi Amerikanci su se pitali: a kuda to naprijed? Obama ...
Službene brojke o nezaposlenosti su manje-više oko 8% dok mnogi ekonomisti tvrde da je nezaposlenost na razini Španjolske i Grčke, oko 25%. Koliko je privremenih radnika (kad se radi popis ili koji imaju ugovore na nekoliko mjeseci) uključeno u taj broj nezaposlenih od 8%? A koliko radnika koji nemaju više nade ne traže posao pa i nisu obuhvaćeni tim brojem?
Samim tim, logično je da je nezaposlenost u SAD znatno veća od 8%. Upitno je da li je 25%, ali s obzirom kojom brzinom firme sele na Istok, ne bi trebala ni ta brojka čuditi. Veoma je teško odrediti stopu nezaposlenosti kada veliki broj radnika ima part-time poslove ili na kraći period te kad mnogi i ne traže više posao jer su izgubili nadu.
Stoga u vezi "nade" koju je Obama spominjao možemo reći da je za mnoge nestala.
Što se tiče "promjene", Amerikanci velikim dijelom smatraju da je došlo do velike promjene, ali ka goroj situaciji.
"Nešto u što se može vjerovati" nije za mnoge definirano pa ne žele ni analizirati.
"Da, mi možemo" se pokazalo da u ekonomiji nije baš tako.
A sada je aktualan bio slogan "naprijed".
Mnogi Amerikanci su se pitali: a kuda to naprijed? Obama ...