Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Američki kongresmen Dennis Kucinich: "SAD mora prestati s ratovima, intervencija u Siriji bi mogla dovesti do trijumfa islamističkog fundamentalizma"

23 Objavljeno:

Dennis John Kucinich (Kučinić) je američki političar hrvatsko-irskih korijena i zastupnik američkog Kongresa. Jedan je od najglasnijih protivnika američkih vojnih akcija. 2008. pokušao je izboriti se za kandidaturu na američkim predsjedničkim izborima.
U najnovijem razgovoru za postaju RT, Kucinich se osvrnuo na aktualne tenzije po pitanju Irana i Sirije. Ističe kako SAD mora napustiti ideje militarizma i okrenuti se diplomaciji. No, također priznaje kako velik broj članova američkog Kongresa jednostavno još nije svjestan toga. Tvrdi kako su sve američke intervencije bile potpuni promašaj - Libija, Irak, Afganistan. Navodi kako bi ista stvar bila i kada bi se interveniralo u Siriju ili Iran.

Kucinich je jedna od rijetkih osoba, ne samo u američkom Kongresu - već i u cijelom svijetu, koji javno progovara o stvarnom stanju u Siriji - tako ističe da bi američka vojna intervencija u Siriji vjerojatno rezultirala "trijumfom islamističkog fundamentalizma".

Razgovor: Dennis Kucinich za RT


DK: "Postoji izuzetno izražen sentiment u Kongresu da moramo biti čvršći prema Iranu. No, koje su osnove za ta promišljanja? Govore nam kako ne bi smjeli imati nikakve kontakte s njima, da ne smijemo pregovarati s njima i da je vrijeme da se počnemo pripremati za rat. Sve je to krivo. Mi moramo imati direktne pregovore. Moramo razgovarati s Iranom i napustiti te hvalisave ideje da ćemo nekako razriješiti naše nesuglasice s Iranom putem rata."

RT: "Koliko vaših kolega dijeli ovakvo mišljenje?"
DK: "Oko 10 do 11 od ukupno 435 kongresmena. No, narod ove zemlje nije spreman ići u još jedan rat. Ako gospodin Netanyahu želi voditi rat - to je njegova stvar. Ja bih mu savjetovao da se ne upušta u tako nešto jer sigurnost Izraela bi bila narušena u slučaju rata s Iranom. No, SAD ne može, ne smije i ne treba se upuštati u rat samo zato jer to traži neka druga država koja se naziva našim prijateljem. Ako ste nečiji prijatelj, nećete svoje prijatelje voditi u nevolju. Nažalost, mi imamo neke prijatelje koji nas zaista žele odvesti u nevolje."

RT: "Neki vaši kolege kažu: zašto bi SAD napravio prvi korak? Neka Iran napravi prvi korak. Što mislite o tome? Mislim, nije da su Iranci baš skloni lijepim riječima."
DK: "SAD je preuzeo glavnu ulogu u ovoj krizi i sukladno tome mi bi trebali biti ti koji će prvi otvoriti prostor diplomaciji. Jer ako naš Kongres pošalje svijetu poruku 'Gledajte, ne želimo s vama razgovarati niti pregovarati, ukoliko ne napravite što vam kažemo, krećemo u rat protiv vas' - to nije način na koji se rješavaju stvari, to nije način na koji možete stvoriti sigurniji svijet. Moramo se koristiti diplomacijom."

RT: "Diplomacija nužno vodi u stvaranje koncesija, zašto se neki od vaših najratobornijih kolega nikako ne slažu s takvom opcijom?"
DK: "Moramo početi razmišljati drugačije, moramo početi vjerovati da je mir moguć. Jer sada imamo način razmišljanja u Washingtonu koji se svodi na 'rat je neizbježan'. Kada kažete tako nešto, doslovno prizivate rat. Moramo prestati razmišljati u ratnim terminima."

RT: "Čak i ako Iran pristane na sve uvjete, izgleda kako će sankcije i dalje ostati. Da li američki zakonodavci vole stalno biti na rubu izbijanja rata?"
DK: "Sankcije su isto ratovanje, samo druge forme, sankcije su samo jedan korak od početka pucnjave. Mentalni sklop ljudi u Washingtonu se svodi na plesanje po samom rubu. Problem je u tome da pri takvom ponašanju uvijek postoji prostor za krivu procjenu, kada postoji mentalitet da uopće ne smijete razgovarati s drugom stranom. Zamislite samo što bi se desilo da na vrhuncu Kubanske raketne krize Nikita Hruščov i John F. Kennedy nisu međusobno razgovarali? Upravo na temelju njihove međusobne komunikacije riješena je ova kriza."

RT: "Smatrate li da je u konačnici jedini cilj SAD-a svrgnuti iransko vodstvo na bilo koji mogući način?"
DK: "Iranski narod nikada nije dopustio stranoj sili da dirigira ishod. Narod Irana je jako zabrinut kada se vrše atentati na njihove nuklearne znanstvenike - kako se to dogodilo? Tko to radi? Mi bi morali prestati od ideje osvajanja drugih zemalja - radi se o starom modelu koji je bio na snazi prije više stotina godina. Pokušali smo u Iraku - nije funkcioniralo. Pokušali smo u Afganistanu - nije funkcioniralo. Pokušali smo u Libiji - nije funkcioniralo. Ti isti ljudi sada nas žele natjerati da to napravimo i sa Sirijom - i opet neće funkcionirati. Isto tako to neće funkcionirati ni kada je riječ o Iranu. Što prije toga postanemo svjesni, tim bolje, jer tek onda ćemo moći pogledati koje su druge opcije."

RT: "70% Amerikanaca kaže "DA" diplomaciji s Iranom. Mislite li da zakonodavci čuju njihove glasove?"
DK: "Svaki član Kongresa ima jako dobar sluh samo kada se približavaju izbori. Kada se nalazimo daleko od izbora, sluh im odmah oslabi. No, tu su i drugi glasovi: glasovi interesnih skupina, prodavača oružja, ratnih kompanija, generalno ljudi koji ostvaruju velike profite na temelju ratovanja. Nije njih briga gdje se rat događa niti tko gine - oni samo žele novac. Članovi Kongresa bi trebali biti mudri i oduprijeti se navali ovih interesnih skupina koje žele upravljati s njihovim glasovima, jer njihov interes nije interes američkog naroda."

RT: "Jesu li ljudi u Kongresu zaista sretni kad izbije rat?"
DK: "Vidio sam taj fenomen... većina kongresmena su relativno mirni, tihi, miroljubivi ljudi. No, nešto se dogodi kada dođemo na sam rub konflikta. Vidio sam to direktno kada je američka Vlada donijela odluku da se bombardira Srbija. Odjednom je te ljude zahvatila ratna groznica - kao virus."

RT: "Kakvo je trenutačno generalno stajalište u Kongresu po pitanju Sirije?"
DK: "Poprilično podvojeno. Neki članovi Kongresa i Senata su otvoreno pozivali na intervenciju. Ali intervenciju u čije ime? Što više pratite događaje u Siriji postaje vam jasno da na terenu postoje različite skupine. Američka intervencija mogla bi dovesti do trijumfa islamističkog fundamentalizma - samo zato što ste intervenirali, ne znači da ćete dobiti rezultate kakve priželjkujete. Štoviše, pravilo je već potvrđeno - svaki put kada intervenirate dobiti ćete upravo ono što niste željeli !"

Slobodni prijevod na hrvatski: Marko K. (advance.hr)
Direktan link na original:
http://www.rt.com/news/war-iran-usa-sanctions-944/
datum objave originala: 23.5. 2012

Vezani tekstovi:
- Američki kongresmen Dennis Kucinich - mediji lažno izvještavaju o Iranu isto kao i prije napada na Irak
- Američki kongresmen Dennis Kucinich bez cenzure: "Doveli smo Al Qaeda-u na vlast u Libiji"

Izvori i reference:
RT

Komentari

(23):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +4
    Vancos01
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:47 | 24.05.2012.
    slazem se sa fox-om i motikom s tim sto mislim da je upravo islamski fundamentalizam sledeci igrac elite jer ako pogledamo ova tzv. "proljeca" vidimo tko dobija vlast u tim drzavama a njima bas to i odgovara jer ce bas ti fundamentalisti odrzavati vec stvoreni kaos u svojim drzavama a tko ce to iskoristiti svi znamo....
    Prikaži cijeli komentar
  2. +2
    ivkopivko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:03 | 24.05.2012.
    neznam zasto ste sad toliko napali motiku... moje misljenje je da on uopce nije toliko daleko od istine u svom komentaru (mislim, tko ce ga vise znati sto je prava istina :)) ali nesto slicno tome se i meni vrti u glavi :)
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    Gray Fox
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:58 | 24.05.2012.
    @Aragorn
    A i to što kažeš :D
    Al moraš priznat da je tamo narod zbilja birao predstavnike i imali su čak stroj koji bi određivao izbore. Neznam kako ali to smo učili na politici.
    Tko zna, možda je čovječanstvo jednom imalo doba kad je živjelo u miru i skladu?
    Prikaži cijeli komentar
  4. +1
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:34 | 24.05.2012.
    Demokracija u staroj Grčkoj, ha @Gray..... Ta demokracija je važila samo za one što su živjeli i hodali po ulicama Atene i drugih mjesta po antičkoj Grčkoj.... Da bi se provela ta "demokracija", tisuće robova je danonoćno kopalo po rudnicima, gradilo, sijalo i uzgajalo, ginulo od surovih uvjeta također na tisuće - sve da bi povlašteno stanovništvo moglo provoditi "demokraciju". Šarena laža kao i danas, vanjska slika sjaja i blještavila, iznutra trulež, teror i smrt. Isto je prethodno bilo i s egipatskom, sumerskom i babilonskom civilizacijom. Ništa se promijenilo nije, samo što danas umreš na suvremen način.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +3
    Gray Fox
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:06 | 24.05.2012.
    BackToMotika je ovaj put u potpunosti u pravu. Htjeli vi to priznati ili ne.
    Lenjin nije bio rus, kao i Trocki. Poslije boljševičke revolucije uslijedilo je najgore doba Rusije. Teror Čeke, zloglasne tajne policije koja je vješala i ubijala svakoga tko je išao "preispitivati" ili samo sumnjati u komunizam.
    Uopće ne moram govoriti da pravi komunizam uopće ne uključuje diktaturu i jednostranačje. Pravi komunizam je vrlo sličan demokraciji u antičkoj Grčkoj (pravoj demokraciji). Demokracija -> vladavina naroda.
    E bogami, u Rusiji u to doba nikakav narod nije bio na vlasti!!!
    Lenjin je instaliran od strane Elite. Od istih ljudi koji su poslije instalirali Staljina i Hitlera.
    Ali to vam nisu govorili, zar ne?
    Prikaži cijeli komentar
  6. +4
    Pravda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:05 | 23.05.2012.
    Bravo za ovog hrabrog gospodina. Ali, tko će zaustaviti ovu prljavu američku mašineriju koja bi samo ratovala? Pa svjedoci ste da su zarad svojih fašističkih ideja spremni upropastiti sve ekonomije svijeta osim svoje. Normalan svijet bi treba uvesti sveobuhvatne sankcije SAD. Nažalost svijet je postao talac ove terorističke politike "ako nisi sa mnom, jesi protiv mene".
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    insomniaziran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:09 | 23.05.2012.
    BackToMotika:

    moguč je scenarij kao i uoči ww2. stvarala su se dva pola. sovjetki komunizam, i njemački nacizam. zna se da su Hitlera financirale engleske banke, kojima upravlja zna se ko.

    još uvijek je ostalo nerazjašnjeno kako je Lenjin u ono vrijeme uspio proći do Moskve sa vagonim punim zlata za revoluciju. kao i od kud mu to zlato. mišljenja su da nije mogao bez jake potpore zapada.

    cilj tim potezima je mogao biti da se razbije carska njemačka, a i carska rusija. a i da se stvori matrica za sve ono što se događalo do prije dvadesetak godina.

    @mickey je bobjedio

    sa sad se stvaraju novi polovi. potrebno je još da ojala islamski fundamentalizam. krščanski je već dovoljno jak i dovoljno ujedinjen.

    i onda bum. sve spremn za NWO
    Prikaži cijeli komentar
  8. +4
    Crveni Boris
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:08 | 23.05.2012.
    Lijepo je znati da u SADu postoje ljudi koji su dio javne političke scene a usuđuju se pozivati na neke ideje i stavove zbog kojih mnogi ginu...

    @BackTo Motika....ti si munjen totalno...ajd prestani s tim antikomunističkim forama...shvati da je ovo ljevičarski portal..u redu je da imaš svoj stav taman i desničarski i kapitalistički,al prestani srat po ljevici..hvalospjeve kapitalizmu i ostalim desničarskim sranjima možeš pisat i kenjat po npr.Jutarnjem listu i sličnim portalima
    Prikaži cijeli komentar
  9. +2
    Kensei
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:34 | 23.05.2012.
    ekipa ajde molim vas ako nije problem napisite mi zašto oni bi uopče intervenirali u iran putem oružja ili diplomatski? pratim to jedno vrijeme al mi nije jasno, dali je to jos zbog nuklearnog programa ili? zanima me službeni stav amera. kako mi se čini svi digli brašinu oko toga mediji pisu samo kako je nestabilno, kako se pogoršava, da vise nema mjesta diplomaciji bombe tamo bombe vamo a zašto je to uopče počelo???
    Prikaži cijeli komentar
  10. +5
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:45 | 23.05.2012.
    @ Sliks

    Norbert Daraboš, austrijski ministar obrane. Čovjek je Gradišćanski Hrvat.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +4
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:21 | 23.05.2012.
    Kucinich je nesumnjivo pošten političar ali bi po njegovim ocjenama motivacije koja pokreće njegove kolege u kongresu rekao da je i nedovoljno iskren iako nabraja interesne skupine koje utiču na odluke kongresmena. Svi kongresmeni su i prije izbora bili bogati ljudi ali u washingtonu postoji cijela industrija lobista sa bogatim fondovima koji su zaduženi za "podmazivanje" političkih odluka. Najbogatijim fondovima raspolažu židovski te lobiji vojnoindustrijskog kompleksa te naftnih kompanija. Kad se ta tri lobija udruže u zajedničkom cilju prema nosiocima političkih odluka mogu poteći rijeke novca a to je preveliko iskušenje u sistemu gdje je jedina vrijednost čovjeka ona iskazana u dolarskim novčanicama tako da onih 10 - 11 Kucinichevih kolega neće tako lako povećat brojnost svojih redova. Primjer koji Kucinich spominje, kubansku krizu, je dobro odabran. Tu su SSSR i USA došli na rub nuklearnog rata i jasno da su iskoristili mogućnost da se odmaknu od tog ruba. Sadašnji momenat je sličan, rusija je poslala jasne signale da misli ozbiljno i ne vjerujem da se to prečulo od onih koji su ispočetka mislili u siriji i eventualno iranu ponoviti libijski scenarijo. Čak i najvećim ratnim profiterima i ratnim huškačima u USA jasno je da bi eventualno dovođenje svijeta ponovno na rub nečeg sličnog onom što smo imali u kubanskoj krizi bilo kontraproduktivno i njihovim interesima. To je nažalost puno bolja zaštita iranskog i sirijskog naroda od one koju može pružiti g.Kucinich i mala grupa njegovih istomišljenika.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +7
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:32 | 23.05.2012.
    Jedino ako to nije cilj Amerike da stvori islamistički fundamentalizma i njime podzemno, nevidljivo vrši kontrolu. Kontrola kaosa. Ovo bi vodilo u pravcu ostvarivanja krajnjeg cilja u potpunu destabilizacije planete, kako bi se tek na kraju, na ruševinama ove sadašnje civilizacije, ovi stratezi pojavili u ulozi novih i vrlo moćnih bogova koji će uspostaviti novi društveni poredak na ovoj nšoj planeti zvanoj Zemlja. Više bi volio da preovlada razum i svijet ide u pravcu miroljubivosti i uzajamnog poštivanja svačijeg pravo na uobičajen i odvajkada uspostavljen svoj način života, ako je tko s njim zadovoljan.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +10
    velociraptor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:29 | 23.05.2012.
    Kucinic je inace kongresmen koji se jako zalaže za ukidanje FED-a, vjerojatno najvece mafije na svijetu.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +6
    velcrotop
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:11 | 23.05.2012.
    @BackToMotika
    stvarno si naporan ko sraćka s tim komunističkim teorijama zavjere. nitko ti to ne puši!
    Prikaži cijeli komentar
  15. +5
    sliks
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:09 | 23.05.2012.
    @ egerke
    tko je prvi Hrvat danas koji je bio vrijedan pohvale? Ovaj Kučinić mi se stvarno čini OK, samo mi se isto tako čini da neće ništa učiniti jer takve ideje jednostavno ne prolaze na državnoj razini. Na žalost mnogih nas sa Advancea.hr
    Prikaži cijeli komentar
  16. -5
    BackToMotika
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:53 | 23.05.2012.
    " tko je "proizveo" Al Quaidu". tko je proizveo boljsevicku revoluciju? lenjina i njegova dva kamiona boljsevika ... . tko je "proizveo" marksizam? odgovor: NWO gazde koje vec stoljecima pokusavaju uspostaviti svjetsku diktaturu. sad igraju na kartu amerike jer nacisti i boljsevici nisu uspjeli.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +6
    basmijezao
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:51 | 23.05.2012.
    Bolje bi bilo da je cutao, jer cekam kada ce Amerika pasti na kolena i da vrati svima dugove. Koje tvrde da nisu krivi pa izmislili rec KOLATERALNA STETA!!!
    Prikaži cijeli komentar
  18. +9
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:49 | 23.05.2012.
    Eto, već drugi Hrvat kojega moram danas pohvaliti kao razumnoga. Šteta što su obojica onkraj granica Hrvatske...
    Prikaži cijeli komentar
  19. +12
    cenzor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:41 | 23.05.2012.
    Poštovani gospon Kucinich, korporativni fašizam treba islamski i svaki drugi fundamentalizam....jer, s kim bi ratovali da toga nema. U konačnici tko je "proizveo" Al Quaidu
    Prikaži cijeli komentar
  20. +12
    wecoo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:20 | 23.05.2012.
    RT: "Koliko vaših kolega dijeli ovakvo mišljenje?"
    DK: "Oko 10 do 11 od ukupno 435 kongresmena.
    Dakle.....
    Prikaži cijeli komentar
  21. +12
    ZgbCroRu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:19 | 23.05.2012.
    Svaka čast, napokon netko normalan.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +14
    Bombarder
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:16 | 23.05.2012.
    Svaka čast Denise, kako bi svijet bio dobar da si ti predsjednik ! Svaka izjavu mu je na mjestu, od Irana do Sirije i generalno situacije danas. Posebno bi istaknuo ovu rečenicu: "Nije njih briga gdje se rat događa niti tko gine - oni samo žele novac." Svi to znamo, ali kada dolazi do člana kongresa značenje se još pojačava. Tužno je da svoje misli može izraziti samo putem ruskog RTa, sumnjam da bi ikada CNN pustio da se nešto ovako kaže javno, kamoli od jednog zastupnika kongresa !!!
    Prikaži cijeli komentar
  23. +14
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:12 | 23.05.2012.
    Kapa dolje Dennisu Kucinichu. Šteta što je njegovo gledište u Kongresu tako slabo zvučno.... Ali, treba govoriti naglas iz petnih žila, bit će rezultata, samo treba vremena.... Osvijestit će se mnogi.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.