Jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu je njemački Volkswagen, s globalnim udjelom od oko 7,6% ispred njih nalazi se jedino japanska Toyota (udio oko 10,2% globalno). Na trećem mjestu je američki Ford (5,6%), zatim japanska Honda (5,5%) itd. Danas je 28. svibnja, važan dan u povijesti njemačkog auto-giganta jer na današnji dan 1937. je kompanija osnovana. No, ne očekujte nikakve popuste ili obilježavanja ovog dana od strane VW-a jer osnutak i kontekst vremena u kojem je Volkswagen osnovan je nešto što bi današnja kompanija, ako je moguće, voljela ne isticati previše. Ništa čudno, ako se uzme da je glavni "vizionar" koji je stajao iza Volkswagen koncepta Adolf Hitler.
Vratimo se u rane 30-e. Posjedovati automobil tada još uvijek je bio veliki luksuz, kako u Njemačkoj tako i diljem svijeta. Jedino što si je prosječan Nijemac u to vrijeme mogao eventualno priuštiti bio je motocikl. Svega jedan Nijemac na 50 posjedovao je osobni automobil. Dakako, proizvođačima automobila već tada je bilo jasno da pred sobom imaju veliko tržište koje samo treba pokoriti. Ideja "narodnog automobila" (u prijevodu "Volkswagen") još se rodila 20-ih godina. Cilj je bio proizvesti automobil kojeg bi se moglo prodavati po relativno niskoj, običnom narodu prihvatljivoj cijeni.
Inicijalno vrlo luksuzni automobili su svugdje počeli bivati sve manji i pristupačniji. Čehoslovački Tatra T77 bio je jedan od prvih koji je krenuo u tom pravcu, a bio je popularan među njemačkom elitom.
Poznati austrijsko-njemački inženjer Ferdinand Porsche godinama je pokušavao proizvođače zainteresirati za "mali obiteljski automobil" te je 1933. iz temelja izgradio novi koncept "Volksauto". Nije bio jedini, bilo je i drugih projekata, prototipova, no da bi ideja obiteljskoj automobila zaista zaživjela morao se za isti zainteresirati netko "s vrha", a to je bio ni više ni manje nego sam Adolf Hitler.
1934. Hitler se osobno angažirao, čak je i sam napravio nekoliko nacrta kako bi "narodni automobil" trebao izgledati. Naredio je kreiranje automobila koji bi trebao biti u stanju prevoziti dvoje odraslih i troje djece brzinom od 100 km/h. Nadalje, Hitler je želio da svaki Nijemac ima pristup takvom automobilu i to po pristupačnoj cijeni od svega 990 tadašnjih reichsmaraka (to bi bilo negdje oko 4,000 eura u današnjem novcu). Cijena koju je Hitler zamislio bila je cijena motocikla u to vrijeme.
Unatoč lobiranju kod Hitlera, uskoro je postalo jasno da privatna industrija jednostavno neće biti u stanju proizvesti automobil koji bi koštao svega 990 RM. No, Hitler nikako nije želio odustati od svoje ideje. Bilo mu je jasno da automobil po takvoj cijeni može proizvesti jedino država, odnosno da će proizvodnja morati biti subvencionirana od strane države. Naredio je izgradnju državne tvornice auto...
Vratimo se u rane 30-e. Posjedovati automobil tada još uvijek je bio veliki luksuz, kako u Njemačkoj tako i diljem svijeta. Jedino što si je prosječan Nijemac u to vrijeme mogao eventualno priuštiti bio je motocikl. Svega jedan Nijemac na 50 posjedovao je osobni automobil. Dakako, proizvođačima automobila već tada je bilo jasno da pred sobom imaju veliko tržište koje samo treba pokoriti. Ideja "narodnog automobila" (u prijevodu "Volkswagen") još se rodila 20-ih godina. Cilj je bio proizvesti automobil kojeg bi se moglo prodavati po relativno niskoj, običnom narodu prihvatljivoj cijeni.
Inicijalno vrlo luksuzni automobili su svugdje počeli bivati sve manji i pristupačniji. Čehoslovački Tatra T77 bio je jedan od prvih koji je krenuo u tom pravcu, a bio je popularan među njemačkom elitom.
Poznati austrijsko-njemački inženjer Ferdinand Porsche godinama je pokušavao proizvođače zainteresirati za "mali obiteljski automobil" te je 1933. iz temelja izgradio novi koncept "Volksauto". Nije bio jedini, bilo je i drugih projekata, prototipova, no da bi ideja obiteljskoj automobila zaista zaživjela morao se za isti zainteresirati netko "s vrha", a to je bio ni više ni manje nego sam Adolf Hitler.
1934. Hitler se osobno angažirao, čak je i sam napravio nekoliko nacrta kako bi "narodni automobil" trebao izgledati. Naredio je kreiranje automobila koji bi trebao biti u stanju prevoziti dvoje odraslih i troje djece brzinom od 100 km/h. Nadalje, Hitler je želio da svaki Nijemac ima pristup takvom automobilu i to po pristupačnoj cijeni od svega 990 tadašnjih reichsmaraka (to bi bilo negdje oko 4,000 eura u današnjem novcu). Cijena koju je Hitler zamislio bila je cijena motocikla u to vrijeme.
Unatoč lobiranju kod Hitlera, uskoro je postalo jasno da privatna industrija jednostavno neće biti u stanju proizvesti automobil koji bi koštao svega 990 RM. No, Hitler nikako nije želio odustati od svoje ideje. Bilo mu je jasno da automobil po takvoj cijeni može proizvesti jedino država, odnosno da će proizvodnja morati biti subvencionirana od strane države. Naredio je izgradnju državne tvornice auto...