X
VELIKA AKCIJA: Paket advance godišnje pretplate za 350 kn (-30%)
Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

21. siječnja 1976: Dan kada je u promet pušten veličanstveni Concorde - Zašto danas, više od četiri desetljeća kasnije, nemamo nadzvučne putničke zrakoplove?

PIŠE:
1Objavljeno:
Na današnji dan, 21. siječnja 1976., počeo je komercijalno prometovati Concorde - prvi putnički nadzvučni zrakoplov. Bio je tek jedan od dva ikada proizvedenih i pokrenutih nadzvučnih putničkih zrakoplova (drugi je bio sovjetski Tupolev Tu-144).

Proizvele su ga zajedno francuska kompanija Sud Aviation i britanska British Aircraft Corporation (BAC). Napravljeno je ukupno 20 komada, od toga šest prototipova, a koristile su ga samo dvije aviokompanije - Air France i British Airways.

Na današnji dan otvorene su dvije putničke linije: Pariz-Rio de Janeiro (preko Dakara u Senagalu), te London-Manama (glavni grad Bahreina).

Bio je brz, izuzetno brz - no, ne samo da je letio brže od bilo kojeg tadašnjeg ili današnjeg putničkog zrakoplova, letio je i na znatno većoj visini. Za usporedbu - Boeing 747 leti brzinom oko 900 km/h na prosječnoj visini od 10 km. Concorde je pak jurio brzinom od oko 2,170 km/h (Mach 2) i to na visini od oko 18 km.

Osim što je bio brz, luksuzan, prekrasnog dizajna, bio je - očekivano - i vrlo skup. Primjerice, povratna karta iz Londona do New Yorka koštala je, prilagođeno za današnju inflaciju...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se