Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

21. siječnja 1976: Dan kada je u promet pušten veličanstveni Concorde - Zašto danas, više od četiri desetljeća kasnije, nemamo nadzvučne putničke zrakoplove?

PIŠE: | Foto: Mario Tama/Getty Images/Guliver Image
11 Objavljeno:
Na današnji dan, 21. siječnja 1976., počeo je komercijalno prometovati Concorde - prvi putnički nadzvučni zrakoplov. Bio je tek jedan od dva ikada proizvedenih i pokrenutih nadzvučnih putničkih zrakoplova (drugi je bio sovjetski Tupolev Tu-144).

Proizvele su ga zajedno francuska kompanija Sud Aviation i britanska British Aircraft Corporation (BAC). Napravljeno je ukupno 20 komada, od toga šest prototipova, a koristile su ga samo dvije aviokompanije - Air France i British Airways.

Na današnji dan otvorene su dvije putničke linije: Pariz-Rio de Janeiro (preko Dakara u Senagalu), te London-Manama (glavni grad Bahreina).

Bio je brz, izuzetno brz - no, ne samo da je letio brže od bilo kojeg tadašnjeg ili današnjeg putničkog zrakoplova, letio je i na znatno većoj visini. Za usporedbu - Boeing 747 leti brzinom oko 900 km/h na prosječnoj visini od 10 km. Concorde je pak jurio brzinom od oko 2,170 km/h (Mach 2) i to na visini od oko 18 km.

Osim što je bio brz, luksuzan, prekrasnog dizajna, ...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se
Izaberite paket pretplate:
6 mjeseci, 300kn (40€)
12 mjeseci, 500kn (67€)