Ako se u strategiji širenja pro-zapadne politike, ekonomije i kulture išta može mjeriti s vojnim intervencijama onda je to svakako tzv. fenomen "narančaste" revolucije.
Počnimo prije svega s pojašnjenjem samog imena i od kuda termin dolazi.
"Narančasta revolucija" odnosi se na niz prosvjeda koji su održani u Ukrajini u periodu između studenog 2004. i siječnja 2005., neposredno nakon održavanja predsjedničkih izbora.
Na izborima u drugom krugu suočili su se dva kandidata po imenu Viktor, pro-zapadni Juščenko i pro-ruski Janukovič.
Rezultati prvog kruga su bili izuzetno tijesni, Juščenko je dobio 39.90%, Janukovič 39.26% glasova.
U drugom krugu Janukovič je proglašen pobjednikom s 49% naspram Juščenkovih 46%.
Tada kreće velika "narančasta" kampanja opozicije koja je prozvala Janukoviča za izbornu prijevaru. Tvrdilo se kako su izbori namješteni, da se glasačima prijetilo itd. Mnoge navode podržali su i strani promatrači.
Visoki američki dužnosnik i član promatračke komisije, Richard Lugar, rekao je kako se radi o "izbornoj prijevari".
SAD i EU snažno su se angažirale oko organizacije "narančaste" revolucije - američki državni tajnik Henry Kissinger, savjetnik za nacionalnu sigurnost Zbigniew Brzezinski i senator John McCain, posjetili su Kijev tih dana - u službenom ili privatnom aranžmanu.
Opozicija je preuzela narančastu boju kao simbol pobune - prosvjednici su nosili narančaste vrpce koje predstavljaju nenasilan otpor karakterističan za pro-zapadne "revolucije".
Građanski neposluh i prosvjedi postali su dio svakodnevnice, prema nekim izvorima na ulicama Kijeva se u pojedinim danima okupilo i oko milijun ljudi.
U konačnici, 24.12.2004., ukrajinski vrhovni sud nije imao drugog izbora nego poništiti rezultate glasanja u drugom krugu predsjedničkih izbora.
Drugi krug je ponovljen u siječnju iduće godine - Janukovič sada gubi, a pro-zapadni Juščenko pobjeđuje s omjerom 52% naprama 44% glasova.
Nakon inauguracije Juščenka, 23.1.2005. - svi prosvjedi prestaju i "narančasta" revolucija završava.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.