Mljekari četvrtu noć na ulicama - traže da se vrati stara cijena mlijeka

advance.hr
vrijeme objave: Subota - 18. 02. 2012 | 09:40
Mljekari i dalje prosvjeduju, te najavljuju da će ostati na punktovima dok se ne vrati stara cijena mlijeka od 2,60 kn po litri.
Predsjednik Hrvatskog saveza udruga proizvođača mlijeka (HSUPM) Igor Rešetar poručio je kako se neće maknuti dok se ne ispune zahtjevi.
Iz Dukata poručuju da otkupna cijena ostaje 2,30 kuna, mada su im zbog neisporučenog mlijeka, proizvodne linije zatvorene, a zbog toga na posao u Dukatove pogone ne dolazi tristotinjak zaposlenika.
Iz Ministarstva poljoprivrede u petak poslana im je jasna poruka kako neće biti pregovora dok traju prosvjedi, te kako Ministarstvo poljoprivrede smatra da su prosvjedi dijela proizvođača mlijeka "neutemeljeni, neargumentirani i nelegitimni te nanose velike štete i proizvođačima, prerađivačkoj industriji i cijelom hrvatskom gospodarstvu."

Udruga proizvođača mlijeka Osječko-baranjske županije priopćila je da ne podržava prosvjede prije završenih pregovora o cijeni mlijeka a koji su bili na dobrom putu da se dogovori europska tržišna cijena mlijeka.
I Sindikat zaposlenih u poljoprivredi, prehrambenoj i duhanskoj industriji i vodoprivredi Hrvatske prihvaća namjeru proizvođača mlijeka da legitimnim i demokratskim sredstvima izbore kvalitetniji vlastiti položaj.

VIDEO YouTube: Hrvatski seljak pod EU čizmom
izvor(i): HRT, RTL, Nacional |
Vaši komentari: (59)
napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju.
+1
braco: 10:14 22.02.12'
.iza prosvjeda stoje izborni gubitnici ( HDZ i HSS )- politika nije za naivne-
rvatska poljoprivredna komora glavna je politička baza mljekarske pobune protiv Vlade. Ta ista Vlada financira je sa 41 milijun kuna na godinu. Od 17 članova Upravnog odbora njih 13 članovi su HSS-a. Među njima su i kolovođe prosvjeda: oni su proteklih nekoliko godina dobili milijune kuna državnih poticaja za proizvodnju mlijeka, kojim sad zalijevaju zagrebačke ulice....prikaži cijeli komentar
0
killuminati: 14:04 21.02.12'
@Seljak nije to tamo samo u BiH to je tako i ovdje, potrazit cu link, sto se tice broja puta koliko to sito mljeko rkuzi ono pise u sklopu deklaracije, moram potraziti taj clanak.prikaži cijeli komentar
+2
Ilija Gregorič: 21:29 19.02.12'
Kad ste zadnji put vidli kravu uživo,kolko je teška ,kolko često se tjera,koliko puta se doji na dan,koliko pojede,što jede ,koliko dugo živi.itd ajd ko zna?prikaži cijeli komentar
+5
Vengria: 07:04 19.02.12'
a koliko se sjecam Franjo je poklonio Dukat nekom soferu,pa ga je taj nedavno prodao Francuzima,i to iz izbjeglistva u Svicarskoj.CCCCC Dukat nije hrvatski jos od 93.
po mom uvidu Francuzi ce iz svoje najblize njihove pakirnice u Ceskoj slati razmuceno mlijeko od mlijeka u prahu ali u Dukat tetrapaku.
Domace je domace!
Bok decki!prikaži cijeli komentar
+2
Vengria: 07:00 19.02.12'
ja sam trgovac na veliko i znam da je trenutno i i cijele 2011 exportna cijena u Slovackoj 0,40 Eu/L za UHT!!kako ce se Dukat nadmetati na trzistu ako bi sirovo trebao platiti 2,8 Kn???
ali ja ne radim s mljiekom jer ovdje ga rade samo veliki lanci i oni laziraju Pdv jer MPC za pojedinacnog kupca je na akciji 145 Forinti tj.0,50 EU!!!!A untra je i 27% madjarske Afe!!!!Ustvari nije,ali zvanicno jeste.Zvanicno, oni se medjusobno natjecu za kupce time sto mlijeko daju ispod nabavne cijene(treba jos iz Slovacke dovesti,distirbuirati,sloziti na rafe,itd)
Veliko ludilo se tu tek s mlijeko sprema,vidjecete sami od ulaska u Eu.Hrvatsko mlijeko ce piti samo oni kupaci koji su veliki nacionalisti i vole samo hrvatskoprikaži cijeli komentar
+12
petula: 21:33 18.02.12'
PRopast hrvatske poljoprivrede krenula je onog trenutka kada je donesena odluka da se unište poljoprivreni kombinati koji su bili nositelji primarne proizvodnje.Oni jesu bili mastodonti kao i većina poduzeća iz socijalizma ali se njihovom reorganizacijiom mogao dobiti kvalitetan nosioc poljoprivredne proizvodnje. Ovako osuđeni smo jesti kineski bijeli luk , talijansku brokulu , austrijsku mrkvu i brazilsku govedinu. Trgovcima nije u cilju da se razjedinjeni seljaci organiziraju a o sami seljaci nisu skloni nekakvim zadrugamo. Zbog toga je budućnost hrvatske poljoprivrede veoma upitna. Ne sumnjam da će za deset godina sva zemlja biti obrađena i obrađivat će je hrvatski seljak za stranog gazdu.prikaži cijeli komentar
+1
Konkurencija: 21:05 18.02.12'
Neka se udruže pa postanu konkurencija Dukatu. Tako mogu prodavati litru po svojoj cijeni. Vlastiti sir, vrhnje, jogurti.
Od ovih prosvjeda neće dobiti puno. Možda dobiju cijenu od recimo 2,45 kune po litri :)prikaži cijeli komentar
+3
zanima me: 19:26 18.02.12'
zna li netko, koliko mlijeka (ili namaza, sira.)- u kunama se "napravi" u pogonu npr. "Dukata" od jedne litre mlijeka koji seljaku plate 2 kune i neštoprikaži cijeli komentar
+5
Egzil: 18:34 18.02.12'
@Seljak
Rodjen sam u Bosni u gradu u kojemu taj isti Dukat ima svoju tvornicu za preradu mlijeka i koji otkupljuje mlijeko od svojih kooperanata. Tamo ima prilican broj farmi, a petsto metara od moje kuce su 2 od cca 100 krava u svakoj. Vlasnik od jedne mi je prijatelj i prilicno znam kako stoje stvari tamo. I otkupna cijena mlijeka je takva kao sto sam napisao, a gdje si ti nasao tu, ja ne znam.prikaži cijeli komentar
+12
Martha: 18:06 18.02.12'
Pa šta da su prolili?? Neka su prolili! Sad ste to napuhnuli ko da bi time spasili jadne Hrvate od gladi i siromaštva!
NEDAJTE SE MLJEKARI, malo više poradite na tome da se čuje za vas i NAPRIJED u borbu za svoja prava! prikaži cijeli komentar
+4
Peter Hammill: 17:47 18.02.12'
Seljak,
nemoj lupat gluposti ako nemaš neke dokaze, slike, linkove i slično..
pronađi nam taj paragraf zakona o preradi mlijeka četiri puta nakon isteka roka...prikaži cijeli komentar
-4
Seljak: 17:43 18.02.12'
Jeste li znali da u Bosni po zakonu se moze Mljeko kojem je isteko rok trajanja.smije se 4 puta tako preradit i ponovo stavit u prodaju.na svakoj ambalazi bi trebao stajati broj puta.koliko je preradzeno,to nigdje ne stoji na pakovanju:)))prikaži cijeli komentar
0
Seljak: 17:40 18.02.12'
Otkupna cijena mljeka u Bosni je 45 pfeninga.i zato ljudi odustaju od proizvodnje.vise se uvozi Dukat,Zbregov itdprikaži cijeli komentar
+3
hvala,Egzil : 17:11 18.02.12'
da se ne zagubi u pošti,što imaju reći na ovo -dukatari?
Egzil@ začepio si im usta
necu puno o ovoj temi, jer i nisam bas dobar u njoj, ....nije dovoljan razlog ako ti kazem da je otkupna cijena mlijeka u Bosni 60 feninga(2,30kn) i s poticajem 80 (3kn), znaci prosjek nesto veci od 2,60 kn po litri? Obzirom na troskove proizvodnje u Hrvatskoj, koji su veci nego u Bosni kako onda ojasniti da je otkupna cijena mlijeka puno manja nego u Bosni?prikaži cijeli komentar
+2
lionsheart: 17:03 18.02.12'
@simbolično: to je još jedan pokazatelj da treba, koliko god je moguće, 'hladne' glave osmisliti snažnu strategiju kojom će proizvođači uzvratiti i 'pritisnuti' one koji kupuju od njih. Ništa ovu vladu ili neki trgovački lanac neće spriječiti da u idućem koraku prošire uvoz. To i jest cilj globalizacije, uništiti domaće i organsko, osiromašiti zemlju kako bi je mogli što jeftinije eksploatirati. Ekonomisti i timovi zaduženi za profit korporacija, firmi i sl. vođeni su samo i jedino računicom ('glavom'). Ne emocijama. Ako želite pobijediti, morate razmišljati kao vaš suparnik. To je pravilo koje vrijedi i u nogometnim utakmicama i u ratovima, nisam ga ja izmislila (šteta ;)). prikaži cijeli komentar
+4
bogatstvo različitosti/ali ZA hr.mlijeko: 17:01 18.02.12'
sv.pavao:
lionsheart, problem je šta smo mi kao narod u k****, nismo složni, svak vuče na svoju stranu, pogledaj samo ovdje, vjerujem da se na ovom portalu skupljaju pametni i obrazovani ljudi koji kuže stvari puno, puno bolje od onih koji prate samo TV, pa opet se ne mogu složit...
sv.pavao,to što se ljudi na portalu ne slažu oko svega-je izvrsno...Da se ovdje ljudi oko svega slažu bilo bi čudno -zapravo bilo bi kao u Saboru(što god da "različito" pričali rade ista sr...)
Ovdje te nitko ne tjera da prihvatiš dogmu,već nudi činjenice,informacije,argumente...Konačno, imamo priliku da uz sve ponuđeno samostalno izaberemo..ADVANCE životna škola,besplatno...prikaži cijeli komentar
+1
solidarna: 16:42 18.02.12'
Klaudio,ja bi im radije platila mlijeko(i duplo) na parkingu trgovačkih centara,i oni imaju kredite i njihova djeca trebaju jesti i školovati se..Nek besplatno podijele onima koji na parkingu trgovačkih centara nemaju što tražiti...prikaži cijeli komentar
+1
simbolično: 16:38 18.02.12'
za lavlje srce,...Tvrtke , objavljeno u 14:55h, 16.02.2012.g inShare. PROSVJED
Proizvođači mlijeka simbolično prolili mlijeko i ispred karlovačkog KIM-a
"Lactalis nad svojim kooperantima provodi samovolju i prisiljava ih da im mlijeko prodaju po cijenI uz koju se ne može rentabilno poslovati."
prikaži cijeli komentar
+3
mljekarsko srce,occupy Dukat: 16:34 18.02.12'
lionsheart@ to @occupy dukat: kad se želi poslati određena poruka ciljanoj 'interesnoj' skupini, mora se jako dobro promisliti koje će sve poruke 'uistinu' biti odaslane.
Lavlje srce,ne raspravljamo ovdje o marketingu i sličnim"hladnim"poslovnim izrazima...Suosjećamo sa životnim teretom za samoodržanje s mljekarima,i najmanje što možemo učiniti je da im damo moralnu podršku...Marketing nije njihov posao ,a oni su protestirali iz srca..pa ako su i prolili...što su sve uništile naše vlasti-ponudi NJIMA BOLJI MARKETING-više ih ništa ne spašava od ovog katastrofalnog imagea kakvog su si sami priskrbili...Oni su već sve prolili.. prikaži cijeli komentar
+3
klaudio: 16:21 18.02.12'
Trebaju se organizirati i na parkingu Trgovačkih centara dijeliti mlijeko besplatno. Pa neka se uključe i trgovci u pritisak na Dukat !prikaži cijeli komentar
+10
seljaci,penzioneri,studenti-za hr.mlijeko: 16:19 18.02.12'
Probudi se@gdje su bili seljaci kad se trebalo na referendumu izjasniti protiv EU ?!??!
http://www.youtube.com/watch?v=qd0RHwPYXzw
Super stvar-sve je rečeno,malo preglasno jer ja imam pedeset :).Slažem se da su mladi ljudi bijesni na "cendrave starce" i sve one koji ništa ne poduzimaju...I imaju pravo...Kunu se u svoju djecu a ostavljaju im kaos svojom ravnodušnošću...Uvijek sam se pitala gdje su roditelji studenata koji protestiraju na filozofskom..kaj je njima svejedno što njihova djeca nemaju novaca za studiranje ili će kredite vraćati do penzije,a oni-njihovi roditelji su imali besplatan studij...i ne čuvaju stečevine za svoju djecu ?!Što se tiče EU referenduma-70 % glasača ZA je bilo preko 60,ONI NEMAJU POJMA O NIČEM,GUTAJU SERVIRANO,i prodali bi cijelu zemlju za jednu penziju(što iz neznanja ,a što jer ih nije briga)..IDEALNA GLASAČKA MAŠINA ZA VRHOVNE.prikaži cijeli komentar
+2
lionsheart: 16:15 18.02.12'
@occupy dukat: kad se želi poslati određena poruka ciljanoj 'interesnoj' skupini, mora se jako dobro promisliti koje će sve poruke 'uistinu' biti odaslane. Prolijevanje mlijeka je vrlo jaka poruka, ali ne samo političarima.
Za dobru i jaku strategiju potreban vam je i dobar strateg koji nije subjektivan, i nije emocionalno vezan za ovo. Globalni problem je uništenje poljoprivrede, vlast korporacija etc. Zato trebate snažnu strategiju. Prolijevanje mlijeka to nije. prikaži cijeli komentar
+3
lionsheart: 16:00 18.02.12'
@sv.pavao: sve stoji što si rekao, slažem se, ali to ipak nema nikakve veze s postupkom bacanja hrane. Ako proizvedem, a država/trgovina etc. mi ne plati dogovoreno, a ja nakon toga ne želim njima 'poklanjati' svoju muku i rad, ne bi mi palo na pamet da to bacim u kanalizaciju! Mogli ste odnijeti dječjim domovima, domovima umirovljenika, kome god, postigli bi s time cilj da ga ne dobiju Dukat i ostali, zar ne? Ovako, bojim se da bacanjem mlijeka bacate razumijevanje vlastitog naroda, na žalost.prikaži cijeli komentar
+2
Occupy DUKAT: 15:48 18.02.12'
lionsheart@ prolijevanje mlijeka je simboličan način protesta...Prolijevanjem mlijeka mljekari poručuju vladi-uništavate mljekarsku proizvodnju.Misliš da se lako organizirati da uopće protestiraš ,a kamoli privučeš pažnju medija(izbjegavaju te maksimalno,što autocenzurom a što naručeno)..Privlače ih jedino brutalne fore..Da su dva dana dijelili mlijeko,Linić bi ih tamo zauvijek ostavio i bio sretan da se riješio gladnih...Novinari bi ubrzo otišli,a mljekari šaptom (pro)PALI...prikaži cijeli komentar
+1
Probudi se: 15:45 18.02.12'
gdje su bili seljaci kad se trebalo na referendumu izjasniti protiv EU ?!??!
Tko ne želi učiti na tuđim greškama zna se kako će proći
http://www.youtube.com/watch?v=qd0RHwPYXzw prikaži cijeli komentar
+2
sv.pavao: 15:43 18.02.12'
lionsheart, problem je šta smo mi kao narod u k****, nismo složni, svak vuče na svoju stranu, pogledaj samo ovdje, vjerujem da se na ovom portalu skupljaju pametni i obrazovani ljudi koji kuže stvari puno, puno bolje od onih koji prate samo TV, pa opet se ne mogu složit...ma 20 god. propagande je ostavilo trag u svakoj glavi, jbt ga sad, u gov... smo do grla i kao država i kao narod prikaži cijeli komentar
+4
lionsheart: 15:40 18.02.12'
@revizija: vidim tvoje ogorčenje i žao mi je što prolaziš ovakvu muku, od srca tebi i svim našim ljudima želim boljitak i blagostanje, da čovjek dostojno živi od svog rada. Moj žestoki prigovor i dalje je prolijevanju mlijeka, osudit će vas svi koji su na marginama društva, a njih je sve više. Ne mislim na 'socijalu' o kojoj ti pričaš, tu si u pravu, mislim na samohrane majke/očeve koji ne mogu ostaviti djecu i doći raditi kod tebe. Na kraju, kad su pustili u medije onu strku s krastavcima, ljudi su krastavce počeli dijeliti, i svaka im čast. Avi!? Pravo u kanalizaciju!! Prestrašno, nemoralno i neetički, užas!prikaži cijeli komentar
+6
lionsheart: 15:24 18.02.12'
Podebljat ću ovo: Umjesto što ste prolijevali mlijeko mogli ste ga dati sirotinji, baš jadno i tipično hrvatski: rađe ću baciti nego da ti imaš, pa eto crkni od gladi!
Da sam napisala: Da, slažem se s vama, potpuno ste u pravu što bacate hranu, svi su siti i uhranjeni u ovoj našoj jadnoj zemlji! - dali bi mi 16+, istina vam se ne sviđa!?
Da bude jasnije, ne osuđujem nezadovoljstvo proizvođača, razumijem ih i podržavam nastojanja za ostvarenje prava, ALI NE NA OVAJ NAČIN I S BACANJEM HRANE!
prikaži cijeli komentar
+4
solidarna-za HR.MLIJEKO: 14:27 18.02.12'
Revizija,to se da lako riješiti...Oni koji se nisu odazvali-izgube pravo na socijalu...Naravno da ih ne budeš poslao iz Splita u Istru ili takvu sličnu nebulozu tražio...Uz smještaj,doduše idu ljudi i prek granice...Ako nemaš drugog izbora,nisi htio u školu ili u njoj nisi pazio...OK...Ali opet zašto bi tamo išle npr.pedesetgodišnje žene,s diplomom ,koje je izbacila globalna kapitalistička firma(u kojoj su desetljećima marljivo radile) radi uštede,(a ne zato jer je pao obim posla) i uzela studente da ne plaća doprinose...prikaži cijeli komentar
+2
solidarna/ZA HRV.MLIJEKO: 14:12 18.02.12'
Aragorn@Biti samo pošten apsolutno ne znači uspjeh u poslu....
Je točno,ali nećemo zato poštenje kazniti...koja bi to bila poruka...
"Biti uspješan i u toj uspješnosti pošten danas je umjetnost"...
To je velika istina,izvrsno si to složio,volim takve umjetnike..Najvažnije je kak veli stari Stephane Hessel -NE OSTATI RAVNODUŠAN i "Suprotstaviti se";"Poluditi od bijesa"...A valjda on zna ZNANJE s onakvom biografijom i svoje 94 godine...Osim toga čast liku koji s 94 ima snage i volje da se suprotstavlja,kako bi onda mlađi smjeli posustati...prikaži cijeli komentar
+1
REVIZIJA: 14:04 18.02.12'
evo jedno pitanje za ARAGONA I LIONSHEARTA
što misliš koliko socijalnih slučajeva kad bih im rekao da dođu kodmene raditi i bit če plačeni stvarno bi došli i radili ?
za vašu informaciju prije 2 godine sam tražio ljude muško-žensko nevažno da mi dođu istovarati kukuruz radili bi od 8- 17 znači sveukupno 9 sati dobili bi doručak ,ručak, piće, kava i 200 kuna dnevnicu isplata na kraju dana. Što mislite koliko se ljudi odazvalo? NITKO jer nežele raditi da nebi izgubili socijalu. prikaži cijeli komentar
+6
Brain32: 13:03 18.02.12'
Sve velike poljoprivrede rade kroz goleme državne poticaje, tu prednjači francuska koja državno subvencionirane poticaje povlači još iz 18.st. i doba fiziokratizma.
Naravno da takva politika upropaštava konkurentnost poljoprivrednika iz drugih zemalja jer zbog toga ne mogu biti konkurentni.
S obzirom na utjecaj Francuske ali i Nizozemske koja također svoju ekonomiju uvelike zasniva na poljoprivredi bilo je za očekivati da će nam ulazak uvjetovati ne tim riječima doslovno ali upropaštavanjem vlastitih poljoprivrednika.
No ja tu ne krivim Francusku, Nizozemsku ili druge velike poljoprivrede već naše idiote koji su na tako nešto pristali.
Uz to nastavi li ova vlada sa svojim žestokim i nesmiljenim liberalizmom...predviđam joj kratak rok trajanja jer ako nam misle prijetiti uništenjem mogu očekivati teške posljedice...prikaži cijeli komentar
+1
KriSS: 12:58 18.02.12'
ponekad ne shvaćam taj kapitalizam...otkupljuju mlijeko za manje,a ja ga kupujem u dućanu za više...nešto zaista ne štima s takvim sistemom...prikaži cijeli komentar
0
Aragorn: 12:58 18.02.12'
Egzil, ne znam zašto je to tako.... Možda zato jer ljudi u BiH još uvijek misle na svog čovjeka, tj. nisu postali još uvijek tako hladni i proračunati kao mi.... Određeni razlog zbilja ne znam...prikaži cijeli komentar
+2
Aragorn: 12:49 18.02.12'
Solidarni, pokušavam, no nisam siguran koliko to vrijedi. Advance.hr mi je bio nešto novo, nakvačio sam se jer je ipak poseban portal, komentatori su daleko jači nego na ostalima, pa eto, pokušavam i odavde.... Bit je da naš seljak - poduzetnik shvati da je biznis stvar racionalne i hladne glave i da emocijama ima mjesta samo nekoliko dana ako je godina uspješna. Biti samo pošten apsolutno ne znači uspjeh u poslu. Biti uspješan i u toj uspješnosti pošten danas je umjetnost. Na svijetu je malo priznatih umjetnika, pa je tako i kod nas.prikaži cijeli komentar
+5
Egzil: 12:45 18.02.12'
Aragorn
necu puno o ovoj temi, jer i nisam bas dobar u njoj, ali zapade mi za oci jedan tvoj komentar u kojemu kazes da seljaci bez razloga prosvjeduju u ovom slucaju ( ti si rekao iz ciste obijesti i primitivizma). Mislis li da nije dovoljan razlog ako ti kazem da je otkupna cijena mlijeka u Bosni 60 feninga(2,30kn) i s poticajem 80 (3kn), znaci prosjek nesto veci od 2,60 kn po litri? Obzirom na troskove proizvodnje u Hrvatskoj, koji su veci nego u Bosni kako onda ojasniti da je otkupna cijena mlijeka puno manja nego u Bosni?prikaži cijeli komentar
+6
solidarna: 12:19 18.02.12'
Aragorn@Realni i pošteni ljudi s odmakom hladno gledaju na stvar i zato gotovo uvijek uspijevaju.
U pravu si ,ali takvih je malo...Želiš li onda živjeti u zemlji u kojoj su uglavnom svi propali...gladuju,kradu,ubijaju se...Hoće li tebi tada biti dobro?Ne možeš uživati u tome da si ti pametan,i drugi se trebaju opametiti,prosvjetljuj ih -to je isto pošteno ...prikaži cijeli komentar
+5
ivo: 12:13 18.02.12'
solidarnost do neba, potpisujem
prikaži cijeli komentar
-6
Aragorn: 11:44 18.02.12'
Solidarni, pošteni ne pretpostavljaju, tako je, pa ispadnu naivni kao mala djeca. Realni i pošteni ljudi s odmakom hladno gledaju na stvar i zato gotovo uvijek uspijevaju. prikaži cijeli komentar
-6
Aragorn: 11:42 18.02.12'
lionsheart, upravo sam to htio reći, na žalost. U pravu si 110%.prikaži cijeli komentar
+20
solidarnost do neba: 11:37 18.02.12'
Aragorn,pošteni ljudi ne polaze od pretpostavke da će te TVOJI lagati,izdati i prevariti...(ljudi su većinom naivni,ali to nije najveći grijeh-poučiti ih treba...)
Osim toga prevaren je cijeli POLJOPRIVREDNI svijet- FOOD inc.video..U Indiji se seljaci masovno ubijaju jer ne mogu vratiti kredite i na cesti su sa cijelim svojim obiteljima i gladni a bez svoje zemlje... globalni UBOJICE su im dali kredite s predoumišljajem da ih neće moći vratiti...Uvode im NAMJERNO uvjete rada i propise koje ne mogu zadovoljiti(kupnja sjemenja,pesticida,izgled pogona-kokoši i sl.) kako bi se poljoprivredni proizvođači neprekidno dodatno zaduživali kako bi zdovoljili pooštrene uvjete ,a ubojice tada postave još više kriterije...Sve su to oni stoljećima već razradili-CILJ JE DA TE SLOME-DA PROPADNEŠ-A NE DA PROIZVODIŠ!...
Prevarene ljude treba žaliti i pomagati-solidarnost...Vlasti (I GLOBALNOM KAPITALU)je uravo najviše stalo da razjedinjeni ljudi pričaju jedni protiv drugih jer ih tako lako mogu pojedinačno zgaziti...Nemam veze s poljoprivredom,ali sam sigurno uz one koji marljivo rade na zemlji ,i očekujem da će oni kad na mene dođe red-...također dići glas i izraziti podršku...To je upravo što vlast NEĆE-da SE SVI SOLIDARIZIRAMO...I zato ću za inat biti SOLIDARNA do neba...prikaži cijeli komentar
+18
seljak: 11:14 18.02.12'
Umjesto da pomocu poljoprivrede izvuku zemlju iz krize, oni ce uništavanjem poljoprivrede zemlju uvesti u još dublju krizu. Mi danas ne proizvodimo niti 40% vlastitih potreba. Da postepeno smanjujemo uvoz i dižemo proizvodnju, u poljoprivredi bi mogli zaposliti sve nezaposlene. Evo jedan odlican dokumentarac, zove se "Pocetak gladi"
http://2012-transformacijasvijesti.com/video-2/pocetak-gladi-videoprikaži cijeli komentar
-20
lionsheart: 11:14 18.02.12'
Umjesto što ste prolijevali mlijeko mogli ste ga dati sirotinji, baš jadno i tipično hrvatski: rađe ću baciti nego da ti imaš, pa eto crkni od gladi!prikaži cijeli komentar
-3
Aragorn: 11:13 18.02.12'
Znam da vjerojatno nemam pravo za sve što sam napisao, ali tako nekako u revoltu mislim.... Jednostavno, ne podnosim ljude što voze Mercedes a žicaju kavu ili cigarete. Slika govori više od riječi i zato tako mislim. Glede principijelnosti i razloga izlaženja na prosvjed seljaci su vjerojatno u pravu. Međutim, nevjerojatno je koliko su ti ljudi naivni. Država ih je poticala da otvore velike farme i slično, a oni su u svojoj naivnosti vjerovali očito kako će poticaji trajati vječno. Neće, jedno vrijeme možda, kasnije poticaji se strukturiraju drukčije i samo neki ih dobivaju. Naš čovjek još uvijek živi u uvjerenju kako mu država mora(!) naći tržište ili otkupiti viškove (ne mora ona ništa, to je privatno poduzetništvo i osobni poslovni rizik svake osobe koja se odluči biti poduzetnikom), još uvijek seljak "seje ono što je njegov otac i babo sejo, pa ću i ja", ne vodeći uopće računa da su se tržišne okolnosti promijenile do neprepoznatljivosti.... Mi smo zemlja što se na nedavnom referendumu definitivno odlučila postati članicom EU, prema tome morat će se iskristalizirati tko u takvoj Uniji kod nas može biti poduzetnik, a tko ne. Sviđalo se to nekome ili ne, ja bih s našim seljacima napravio istu stvar koju je Austrija napravila sa svojima još krajem 70 - tih godina 20. st.... Nema šanse da imaš prijavljen obrt (OPG ili sl.) ako bar netko iz domaćinstva nema završenu srednju školu ili fakultet vezane uz djelatnost kojom se namjeravaš baviti. Čini mi se da su naši seljaci još uvijek na razini obnove Jugovine nakon II. svj. rata. Galamili oni ili ne, po ulasku u EU polovina ih se više neće moći baviti onim ćime su se dosad bavili. Jednostavno, jedni neće preživjeti tržišne uvjete, a druge će sahraniti propisane kvote. Tko od njih misli kako će svi opstati i kako će im biti jako dobro u sklopu Unije, grdno se vara.... Dijelu koji dokaže da može ispuniti rigorozne zahtjeve svakako, ostali će propasti. Tako to ide.prikaži cijeli komentar
+11
ivan: 11:10 18.02.12'
Podržavam zahtjeve mljekara (za kvalitetno mlijeko dobili bi 2,30 kn, a mi u trgovinama razrijeđeno plaćamo minimalno 5 kn), ali prosvjede su tako "pametno" pripremili da su prerađivačima dali dovoljno streljiva da bi se proveli kao glineni golubovi. Više sreće idući put, ali ovaj put su nažalost popušili.
PS nikad više nemojte prolijevati mlijeko - dijelite ga, treba vam što više saveznika. prikaži cijeli komentar
+19
seljak: 11:03 18.02.12'
Poljoprivreda u Hrvatskoj sustavno je uništavana već godinama, ovo što se danas događa sa proizvođačima mlijeka, završni je udarac toj grani poljoprivrede u Hrvata, naravno u koliko Dukat koji je u vlasništvu Francuskog Laktavisa uspije u svome naumu, ali ako i ne uspiju sada, ne brinite se, imaju oni još načina. U koliko se ratari, ribari, voćari i ostale grane poljoprivrede nadaju kako njih ovakvo nešto neće zadesiti, grdo se varaju. One koji vuku konce zanima zemlja, a da bi došli do zemlje, prvo sa nje moraju maknuti one koji na njoj i od nje žive, poljoprivredne proizvođače. Koji je najlakši način? Pa da se proizvodnju u svim granama poljoprivrede u potpunosti stvori neisplativom, tako da se slučajno ne bi desilo da ratar zamijeni svoje zanimanje nekim drugim, primjerice voćarom i ostane na toj zemlji. Cilj je poljoprivrednike dovesti do toga, da im je jedina opcija prodaja zemlje.
Da bi se ovi uvjeti ispunili, bilo je potrebno poprilično godina tijekom kojih se uništio organizirani otkup, omogućio uvoz jeftine i naravno upitne kvalitete poljoprivrednih proizvoda, zadužilo državu kako bi bila primorana rezati u resoru poljoprivrede na poticajima, subvencijama, ... kada tome još pridodamo rast cijena repro materijala (mineralnog gnojiva, zaštite, sjemena, goriva, ...) koji u zadnjih nekoliko godina iznosi od 100 do 300%, pad potrošnje, pad cijena, ... dobijemo urušavanje ove za život važne proizvodne grane u Hrvatskoj, i naravno, seljaka koji moli da netko kupi njegovu zemlju kako bi mogao otplatiti kredite i prehraniti obitelj.
Europsku uniju nikada nije zanimala Hrvatska, barem ne u obliku tržišta i tome slično, već se na nas isključivo gledalo kroz oči prirodnih bogatstva, plodne zemlje, šuma, mora i naravno pitke vode. Jedini problem u svemu nabrojanom, je zemlja, jer zemlja je u većinskom privatnom vlasništvu, dok su šume, obala, otoci, vode u vlasništvu države, a koliko znamo vlada već zagovara njihovu pod krinkom "koncesije" privatizaciju.
Problem privatnog vlasništva savršeno se veže na problem državnog vlasništva i obrnuto, jer sve je povezano, tako da kada državu vodite u dužničko ropstvo, u dužničko ropstvo vodite i one koji čine tu državu, sam narod. Tako da sustavnim uništavanjem poljoprivrede, istovremeno uništavate i samu državu a to se opet odražava na samu poljoprivredu i tako u krug. Ne postoji država i narod zasebno, narod jest država. Kada je zadužena država, zadužen je i narod, a mislim da ne treba podsjećati tko, kako, kada i zašto, jer je sada valjda svima jasno, je zadužio ovu državu.
Hrvatska je očito predodređena da se na njoj sprovede Grčki scenarij kako bi moćnici na jeftin i po njima zakonit način došli do voda, šuma, zemlje i obale. Moramo shvatiti, da hrvatska ovaj tren nestane, na europskom a pogotovo svjetskom tržištu to nitko ne bi niti primijetio. Mi smo samo prostor bogat resursima koje treba iskoristiti. prikaži cijeli komentar
+9
MLIJEČNA NAMJEŠTALJKA: 10:59 18.02.12'
JE LI OVO POČELO NAMIJEŠTANJE-sami su si krivi što ne otkupljujemo mlijeko?Da se ne vidi MI SMO IM ZAPEČATILI MANJU PROIZVODNJU MLIJEKA ?!Ne mogu vjerovati,ali kako čovjek na videu-Močnik kaže-lažu da su ONI blokirali otkup-jer OČITO nisu...
Tko je glasaoUlazak u EU, poljoprivreda i malo matematike
tražena kvota za mlijeko 901 tisuća tona
ISPREGOVARANO 765 tisuća tona
mlijeka 'smijemo' proizvoditi 136 000 tona manje nego li smo tražili.
Dakle, iako smo tražili 80 000 tona manje proizvodne kvote nego li sada proizvodimo, i 50% manje kvote za uvoz sirovog šećera nego li što ih sada uvozimo, iz gornjih podataka je jasno vidljivo na koji je način ispregovarana poljoprivreda sa EU, te koliko možemo biti zadovoljni tim pregovorima.
Hrvatskoj prema razvojnim strategijama županija koje obuhvaćaju razdoblje 2011-2013
1.Vukovarsko-srijemska županija: 150 000ha
2.Osječko-baranjska županija: 257 500ha
3. Požeško-slavonska županija: 72 000ha
4. Brodsko-posavska županija : 103 500ha
5. Virovitičko-podravska: 116 800ha
6. Međimurska županija: 51 100ha
7. Bjelovarsko-bilogorska županija: 89 500ha
8. Dubrovačko-neretvanska županija: 7200ha
9. Splitsko-dalmatinska županija: 36 600ha
10. Istarska županija: 82 000ha
11. Karlovačka županija: 48 000ha
12. Koprivničko-križevačka županija: 60 000ha
13. Krapinsko-zagorska županija: 35 500ha
14. Ličko-senjska županija: 25 000ha
15. Primorsko-goranska županija: 15 000ha
16. Sisačko-moslavačka županija: 190 000ha
17. Varaždinska županija: 51 000ha
18. Zadarska županija: 55 000ha
19. Zagrebačka županija: 100 000ha
20. Šibensko-kninska županija : 44 000ha
UKUPNO: 1,589 700ha
Broj površina koje će biti u sustavu poticaja nakon ulaska u EU: 1,090 000ha
Jednostavna matematika nam govori sljedeće: ili će razlika od c.c.a 500 000ha biti bez poticaja u EU, ili će se 'odlični' rezultati pregovora u poglavlju 11 ipak pokazati manje odličnim, jer će poticaji sa c.c.a 380 eura/h pasti na 260 eura po hektaru.
Nadalje, indikativno je usporediti hrvatska pregovaračka stajališta po pitanju kvota za šećer i mlijeko sa onime što je 'ispregovarano':
Hrvatska pregovaračka stajališta – kolovoz 2008.: tražene kvote za šećer: 217429 tisuća tona; nacionalne kvote za uvoz sirovog šećera od 40 000 t uz plaćanje carine 0 eura, i 40 000 tona uz plaćanje carine od 12,8 eura; kvota za mlijeko 901 tisuća tona;
'Ispregovarane' kvote za mlijeko i šećer – studeni 2011. : - odobrene su kvote za šećer u visini od 192877 tona, uz uvoz 40 000tona sirovog šećera uz plaćanje carine od 98 eura; kvote za mlijeko iznose 765 000 tona;
Razlika između onoga što smo tražili, a što smo 'ispregovarali' iznosi: 25 000 tona manju kvotu šećera, te 40 000 tona manje uvoza sirovog šećera, uz 700% veću carinu nego li smo tražili; mlijeka 'smijemo' proizvoditi 136 000 tona manje nego li smo tražili.
Iako se osobno ne bavim poljoprivredom, mislim da bi se hrvatsko društvo u cjelini trebalo zamisliti nad ovim brojkama. Možda je nekima ovo i nekakav agument protiv ulaska u EU. A možda i ne.
Dakle, iako smo tražili 80 000 tona manje proizvodne kvote nego li sada proizvodimo, i 50% manje kvote za uvoz sirovog šećera nego li što ih sada uvozimo, iz gornjih podataka je jasno vidljivo na koji je način ispregovarana poljoprivreda sa EU, te koliko možemo biti zadovoljni tim pregovorima.
Navedeni podatci mogu se provjeriti na sljedećim internet stranicama (pokraj svake je zabilježen i broj stranice da bi se lakše provjerili podatci za pojedine županije i kvote)
http://pollitika.com/ulazak-u-eu-poljoprivreda-i-malo-matematikeprikaži cijeli komentar
+13
Busola: 10:48 18.02.12'
Puna podrška seljacima , jer cijena mlijeka ne smije ići dolje. Od 1 litre mlijeka proizvođači mlijeka prave i do 3 pa računajte koja je to nebeska zarada...
Samo neka Ledo prihvati uslove koje poštuje u Francuskoj i sve ok. Ista tržišna utakmica i seljaci zadovoljni. Ali ne oni žele prevariti naše seljake, a u svojim zemljama igraju igru kako seljaci kažu...
Vrlo jednostavno usporedba : LEDO - HT (pogledajte uslove i cijene u njihovim matičnim zemljama i u Hrvatskoj...)prikaži cijeli komentar
+20
za naše mljekare: 10:43 18.02.12'
Bravo Zdenko Močnik,uz vas smo...
Dajte nam vaše mlijeko bez posrednika,plaćam duplo ...pa da ih vidimo...Vlast-banda lažljiva...
http://www.youtube.com/watch?v=ts_5-RG1kCs
Ko nekad na selu,budemo s bocom išli po mlijeko...samo recite gdje...prikaži cijeli komentar
+9
ribar: 10:42 18.02.12'
Aragorn nisi u pravu.Jer nisi dobro informiran, što me ne čudi. Pogledaj filmić što sam zaljepio 2 posta ispd tvog.
I samo da znaš da je država poticala seljake, da grade velike farme, ulaze u kredite i kad su oni to napravili, odrezala im obečane poticaje i dovela ih u propast-ukratko.prikaži cijeli komentar
-14
Aragorn: 10:32 18.02.12'
Ovako, naši seljaci su izigrani bezbroj puta do sada i ovo što se događa nije nikakvo čudo, zbog revolta koji je godinama ukorijenjen. S druge strane, taj revolt urodio je nerealnim očekivanjima. Naime, postalo je uobičajeno da seljaci ako im nešto nije pravo, odmah zauzdaju traktore, coknu jezkom i pravac put Zagreba ili neke regionalne prometnice u blokadu. Na sav glas vičući kako nemaju za kruh i djeci mjesečne karte, blokiraju osnovnu infrastrukturu zemlje vlastitim traktorima koji, iz TV priloga očigledno, stoje svaki kao cca novi Mercedes E klase. Usput, nataknu na ražanj prase ili janje pa se tako slikaju za medije i dalje vičući kako nemaju za kruh. Da se razumijemo, prosvjed je potreba kad je potreba, ovaj sad je iz čiste obijesti i primitivizma. Blokirati Sirelu, KIM i Dukat da ne mogu raditi kako spada i da gomilaju desetine milijuna kuna gubitaka zbog nečije prćije i "je'l se meni tako 'oće" jest nedopustivo. Da odlučujem ja, dao bih im 24 sata da se maknu, u protivnom maknut će ih policija, a traktore privremeno na mjesec dana zaplijeniti. Mislim da bi nakon toga bio moguć i razumniji dijalog.prikaži cijeli komentar
+6
Class: 10:30 18.02.12'
Izgleda da sve u ovoj državi ide u kuki. Ljudi ostaju bez posla, seljak gladan a političari i bogati sve bogatiji i deblji. Kao u onoj stvari od Postolar Trippera Na rubu ponora.
http://www.youtube.com/watch?v=E_O9tNtwTkQprikaži cijeli komentar
+13
ribar: 10:29 18.02.12'
EVO POGLEDAJTE KAKO SELJACI BLOKIRAJU DUKAT!
A MEDIJI UPORNO IZVJEŠTAVAJU KAKO DUKAT NE MOŽE OTKUPIT MLIJEKO JER SU BLOKIRANI.
http://www.youtube.com/watch?v=ts_5-RG1kCs
SRAMOTA!!
P.S. ADVANCE-POMAŽI!prikaži cijeli komentar
+11
Chez: 10:25 18.02.12'
Udruga i sindikati su na državnoj sisi i njihova jedina briga je da se ta situacija, odn. njihovi ugodni životi, ne promijeni. Oni zastupaju samo sebe i njihov interes nije interes hrvatskih državljana.
Isto vrijedi i za vladu. Izjava ministra poljoprivrede o ovom slučaju je - isto kao i jučerašnja izjava Slavka Linića o neodgovornosti radnika - primjer najgoreg cinizma i pokazatelj smjera koji je vlada uzela. A to je zastupanje kapitala (čitaj prevaranata i kriminalaca), te potpuno zanemarivanje radnika.prikaži cijeli komentar
+10
REVIZIJA: 10:11 18.02.12'
IDEM U LAŽNE INVALIDE RATA GLUMIT ČU DA IMAM PTSP I DOBITI 8.000,00 KUNA MIROVINE ILI MOŽDA U SVEČENIKE JOŠ BOLJE ILI U KRAJNJEM SLUČAJU U SOCIJALNE SLUĆAJEVE NERADIM NIŠTA A DOBIJEM PARE prikaži cijeli komentar
+6
p, g,: 10:07 18.02.12'
+9
Mrad: 10:04 18.02.12'
@splav zastupaju one koji im daju plaću...prikaži cijeli komentar
+11
splav: 10:00 18.02.12'
Udruga i sindikati protiv, halooo...pa koga oni zstupaju????prikaži cijeli komentar
Poštovani, ulogirajte se ili registrirajte kako bi mogli ostaviti komentar.
Pratite advance.hr
x