Da je stvarnost ponekad lakše polovično probavljati pokazuje i najnovija afera oko propagandnog filma "Kony 2012" - u relativno kratkom roku mnogi su zaključili da se radi o "prevari" putem koje, vješto i dramatično, humanitarna organizacija "Nevidljiva djeca" nastoje uzeti novac lakovjernim gledateljima.
No, za mnoge to je ujedno - nažalost - i kraj procesa "raskrinkavanja" kampanje "Kony 2012" - umjesto da bude tek početak. Naše nezavisno istraživanje upućuje na širi aspekt cijele kampanje, koja - ipak - u osnovi ima vojne neo-kolonijalne tendencije, a ne uzeti koji dolar od naivnog gledateljstva.
Smatrati kampanju "Kony 2012" kao tek jednu u nizu prevara kojima se nastoji olakšati novčanik emotivnih gledatelja, bilo bi - u najmanju ruku - riskantno.
Zadnjih 20 do 30 godina svjedočili smo nizu humanitarnih akcija i skandalima nakon što je otkriveno da, u pojedinim slučajevima, većina novca završava u privatnim džepovima organizatora i udruga.
Ipak, postoji jedna važna razlika između "Kony 2012" i svih dosadašnjih kampanja - od Bob Geldofa do Bona Voxa i drugih, sve inicijative - bar nominalno - imale su konkretan humanitarni karakter, pozivalo se na donaciju hrane, izgradnju škola itd. itd.
Kony 2012 je znatno drugačija vrsta inicijative, svojevrsni "militantni humanitarizam" - stvaranje konsenzusa za militarizam i imperijalizam putem lažnog predstavljanja.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.